Μη φανταστεις παρανομα λογισμικα, καλα κρυμμενα στα εγκατα του (εγκεφαλου του) αυτοκινητου, ερευνες κρατικων υπηρεσιων, πολεμο συμφεροντων και τετοια πολυπλοκα πραγματα. Το σκανδαλο των μετρησεων καταναλωσης καυσιμου της Mitsubishi, ειναι πολυ πιο απλο απο αυτο της VW. Θα το διαπιστωσεις αυτο, διαβαζοντας παρακατω πως γινοταν αυτη η παραποιηση των αριθμων.
Αρχικα, να δουμε πως αποκαλυφθηκε το σκανδαλο. Η Nissan, συμπαραγωγος της Mitsubishi στα μοντελα DayZ, ενω διενεργουσε μετρησεις καταναλωσης για μοντελα που εξελισσει, διαπιστωσε πως οι μετρησεις που ειχε δωσει η Mitsubishi για τα DayZ, δεν \”εβγαιναν\”. Απευθυνθηκε στην ετερη ιαπωνικη εταιρεια, η οποια χωρις περιστροφες, ερευνησε ενδοεταιρικα το θεμα και απαντησε σχεδον αμεσα οτι \”ειχαν παραποιηθει οι μετρησεις\”.
Η πληροφορια αυτη, διερρευσε απο τη Nissan, η οποια ηθελε να νιψει τας χειρας της απο νωρις, για το σκανδαλο, αν και, οπως αποδειχθηκε, δεν χρειαζοταν. Η Mitsubishi παραδεχθηκε αμεσα δημοσιως την ενοχη της στο συγκεκριμενο θεμα και προγραμματισε, λιγο μετα την ανακοινωση, συνεντευξη Τυπου του προεδρου της, στην οποια ειδαμε την απιθανη σκηνη τον κ. Aikawa να υποκλινεται μπροστα μας και να ζητα ταπεινα συγνωμη (δες τη φωτογραφια σε αυτο το ρεπορταζ, εδω), παροτι, οπως φαινεται, δεν ειχε γνωση της πρακτικης που ειχε ακολουθηθει.
Και τι ειχε γινει ακριβως; Στην Ιαπωνια, οι μετρησεις καταναλωσης καυσιμου και εκπομπης ρυπων, δεν γινονται οπως στις ΗΠΑ, η την Ευρωπη, δηλαδη σε ειδικα διαμορφωμενες πιστες (πλην των Peugeot/Citroen που πλεον κανουν τις δοκιμες σε συνθηκες πραγματικης κινησης). Γινονται σε \”εργαστηριακο θαλαμο\”. Δηλαδη σε μια μεγαλη αιθουσα με ραουλα, τα οποια λειτουργουν περιπου οπως ο διαδρομος γυμναστικης για τον ανθρωπο.
Μετρηση εκπομπης ρυπων και καταναλωσης
Τα αυτοκινητα, πατανε και κινουνται πανω στον κυλιομενο διαδρομο, στον οποιο εχουν εισαχθει προηγουμενως διαφορα δεδομενα/παραμετροι, με τα οποια προσομοιωνεται η αντισταση του ανεμου, της ασφαλτου και αλλα, ωστε να \”δημιουργηθουν\” τεχνητα οι πραγματικες συνθηκες, οι οποιες θα επηρρεασουν την αποδοση του αυτοκινητου εκτος εργαστηριου.
Στη συγκεκριμενη περιπτωση, οι μηχανικοι (;) της Mitsubishi φουσκωναν τα λαστιχα οσο μπορουσαν περισσοτερο (σε σημειο που η κινηση σε πραγματικες συνθηκες θα ηταν απο επικινδυνη, ως φονικη), μειωνοντας την επιφανεια τριβης του πελματος και την αντισταση και, κατα συνεπεια, την καταναλωση (αυτη την τακτικη χρησιμοποιουν και αλλες αυτοκινητοβιομηχανιες στις μετρησεις καταναλωσης, οπως εχουμε καταδειξει σε προηγουμενο ρεπορταζ μας, το οποιο θα διαβασεις εδω).
Νεοτερες -ανεπιβεβαιωτες, ωστοσο- πληροφοριες, αναφερουν οτι οι ανθρωποι της Mitsubishi παρενεβαιναν και στις παραμετρους του κυλιομενου διαδρομου, ωστε να δημιουργησουν συνθηκες με τις οποιες τα μοντελα τους θα καταναλωναν λιγοτερο καυσιμο.