Ειναι τρελοι αυτοι οι Γαλατες. Μετα απο δεκαετιες, εκει που νομιζες οτι η Alpine ειναι πεθαμενη (αλλα οχι ξεχασμενη) οι ανθρωποι της Renault εκαναν το \”μπαμ\” και εφεραν ξανα στη ζωη την Alpine, με το A110.
Ακολουθωντας τη συνταγη της Lotus Elise και της Alfa Romeo 4C, εφτιαξαν ενα θεϊκο σασι, εβαλαν εναν τετρακυλινδρο 1,8 turbo 250 ιππων, εστειλαν την κινηση στους πισω τροχους και κρατησαν το βαρος κατω απο τα 1.100 κιλα. Το αποτελεσμα ειναι εκρηκτικο. Ομως, στο δρομο πως ειναι;
Για να καταλαβεις, πρεπει να σου πουμε τι ειχαν στο νου τους οι Γαλλοι οταν το εφτιαχναν. Οχι ενα αυτοκινητο που ειναι παλαβο σε επιδοσεις (μονο). Αλλα σκεφτηκαν να ξαναδωσουν τον ορισμο του σπορ αυτοκινητου, ως αυτο που ειναι ικανο να κανει το \”dancing in the rain\” (και στο στεγνο, και παντου) οταν ο οδηγος εχει ορεξη για παιχνιδι. Ενα αυτοκινητο που να ειναι ευχαριστο στην οδηγηση σε ολες τις ταχυτητες.
Το κεντρομηχανο μοντελο δεν εχει πατωμα απο ανθρακονημα, οπως η 4C, επειδη θα εβγαινε πολυ ακριβο, αλλα αλουμινενιο, οπως η Elise. Το πισω του μερος ειναι συγκολλημενο για να τα παει καλυτερα με τις θερμοκρασιες- θεμα απο το οποιο συχνα υποφερουν τα κεντρομηχανα.
Πισω απο τον οδηγο ειναι το κινητηριο συνολο. Ενα 18αρι supercharged τετρακυλινδρο της Renault-Nissan που συνεργαζεται με ενα επταταχυτο σειριακο διπλου συμπλεκτη, στελνοντας την κινηση πισω, με σκοπο την ταλαιπωρια των σχετικα στενων Michelin Pilot Sport. Ενα ηλεκτρονικο συστημα διαχειριζεται τη ροπη και στελνει περισσοτερη σε αυτον που εχει μεγαλυτερη προσφυση.
Σε αντιθεση με την Elise, το Alpine A110 δεν ζητα υποχωρησεις. Εχει δυο ανετα δερματινα Sabelt (με αριστη θεση οδηγησης), εχει επενδυση δερματος στο ταμπλο και τις πορτες, μια οθονη αφης για το infotainment, ψηφιακα οργανα, κλιματισμο και δυο αποθηκευτικους χωρους, εναν στο εμπρος μερος και εναν πισω απο τον κινητηρα.
Ολα αυτα, δειχνουν καταπληκτικα. Ομως, πως ειναι στον δρομο; Ο Matt Prior του βρετανικου Autocar το εβαλε στο χερι και λεει οτι εχει ολη την αμεσοτητα που θα περιμενες απο ενα κεντρομηχανο και ειναι καλο τοσο στο δρομο, οσο και στην πιστα. Το χαρακτηριζει σαν μια \”junior McLaren\”, που δεν ακουγεται και κακο και λεει πως ειναι αξιος αντιπαλος της Porsche 718 Cayman.
[youtube=https://www.youtube.com/watch?v=rarJj9ZibpM&w=320&h=266]
Μ\’ αυτα και μ\’ αυτα, και λιγο με το βιντεο του Autocar, ανυπομονουμε να ερθει στην Ελλαδα; Και, μιας και η επικεφαλης της ελληνικης αντιπροσωπειας της Renault, Ντενη Θεοχαρακη, ειναι λατρης της τεχνης (ειναι επιτυχημενη ζωγραφος), εκτος απο δραστηρια bussineswoman, ισως να πρεπει να το δει σαν εργο τεχνης σε τεσσερις τροχους και να κινησει γη και ουρανο να μας το φερει στην Ελλαδα…