Γιγαντιαιων διαστασεων ειναι το σκανδαλο με την ιαπωνικη μεταλλοβιομηχανια Kobe Steel να παραδεχεται οτι πλαστογραφησε τα στοιχεια για τις αντοχες μεταλλων που χρησιμοποιουνται στην αυτοκινητοβιομηχανια και τις κατασκευες αεροσκαφων και τρενων. Σε ο,τι αφορα τα αυτοκινητα, ηδη οι Honda, Subaru και η Toyota αναφερουν οτι χρησιμοποιησαν τα αμφιβολου ποιοτητας μεταλλα (αλουμινιο και χαλκο) στα αυτοκινητα τους, η Mazda επιβεβαιωσε οτι χρησιμοποιησε αλουμινιο απο την Kobe, ενω οι Suzuki, Nissan και Mitsubishi ερευνουν εαν τα δικα τους οχηματα επηρεαζονται απο το σκανδαλο, το οποιο ενδεχεται να οδηγησει στη μεγαλυτερη ανακληση ολων των εποχων. Η εταιρεια, συνεργαζεται, εκτος απο τις παραπανω και με τις Ford, General Motors.
Η Kobe Steel παραδεχθηκε οτι το προσωπικο της χρησιμοποιουσε ψευτικα στοιχεια για την αντοχη του αλουμινιου και των αλλων μεταλλων που παρεδωσε σε περισσοτερους απο 200 πελατες της, ενω η μεθοδος που χρησιμοποιειτο για να εξαπατα τους αγοραστες –μεταξυ των οποιων οι μεγαλυτερες αυτοκινητοβιομηχανιες της Ιαπωνιας- εκανε τα μεταλλα να μοιαζουν –και οπτικα- σαν να ικανοποιουν τα στανταρ ποιοτητας των πελατων της.
Η πλαστογραφηση των στοιχειων για την ανθεκτικοτητα των μεταλλων βρεθηκε και στα τεσσερα εργοστασια της Kobe στην Ιαπωνια και, η επιτροπη που ερευνα το θεμα και της οποιας ηγειται ο CEO της εταιρειας, Hiroya Kawasaki, εχει στοιχεια οτι η απατη ηταν συστηματικη και χρονολογειται για καποια απο τα μεταλλα, ακομα και δεκα χρονια πισω, οπως δηλωσε ο executive αντιπροεδρος της Kobe Steel, Naoto Umehara. Το σκανδαλο, συμφωνα με τις ιδιες πηγες, δεν αφορα μονο την αντοχη των μεταλλων αυτων καθεαυτων σε συνθηκες πιεσης, αλλα ακομα και στον χρονο η και τις καιρικες συνθηκες.
Η Toyota ανακοινωσε οτι βρηκε υλικα της Kobe Steel, για τα οποια ο προμηθευτης πλαστογραφησε τα στοιχεια, σε καπο, πορτες και περιφερειακα σημεια αυτοκινητων της. «Εργαζομαστε ταχυτατα για να ταυτοποιησουμε τα μοντελα μας τα οποια μπορει να εμπλεκονται σε αυτη την υποθεση και τα υλικα που χρησιμοποιηθηκαν», σχολιασε ο εκπροσωπος της Toyota, Takashi Ogawa, συμπληρωνοντας οτι «αναγνωριζουμε πως η αθετηση των ορων συνεργασιας απο την πλευρα του προμηθευτη ειναι τεραστιο ζητημα».
Η Honda επισης ανακοινωσε οτι χρησιμοποιησε τα αμφιλεγομενα υλικα της Kobe Steel σε πορτες και καπο αυτοκινητων της, ενω η Mazda Motor Corp. επιβεβαιωσε οτι χρησιμοποιει αλουμινιο απο την εταιρεια.
Και ενω οι Suzuki Motor Corp. και Mitsubishi Motors Corp. δηλωσαν πως ερευνουν εαν επηρεαζονται αυτοκινητα τους απο το σκανδαλο, η Subaru δηλωσε πως θα ερευνησει εαν το αλουμινιο που χρησιμοποιησε στα αυτοκινητα της επηρεαζει την ασφαλεια των επιβατων. Επισης χρησιμοποιησε αλουμινιο απο την εταιρεια για την κατασκευη φτερων τα οποια προμηθευει για μαχητικα αεροσκαφη της Ιαπωνικης Πολεμικης Αεροποριας και αεροσκαφη της Boeing Co., οπως το Boeing Dreamliner. Ομοιως και η Mitsubishi Heavy Industries Ltd. η οποια χρησιμοποιησε το αμφιβολου ποιοτητας αλουμινιο σε μαχητικα και πυραυλους της Ιαπωνιας. Η Nissan αναφερει οτι θα ερευνησει εαν το μεταλλο που χρησιμοποιηθηκε επηρεαζει την ασφαλεια των οχηματων της.
Με την ιαπωνικη κυβερνηση να καλει την Kobe Steel να «επανακτησει την εκτιμηση οχι μονο της βιομηχανιας, αλλα ολοκληρης της κοινωνιας», η εταιρεια (η οποια ανακαλυψε την απατη σε φορτια που εστειλε απο τον Σεπτεμβριο του 2016, ως τον Αυγουστο του 2017) δεν αποκλειεται να κληθει να αναλαβει το κοστος, οχι μονο της αντικαταστασης των προϊοντων που παρεδωσε, αλλα και της ανακλησης των προϊοντων που επηρεαζονται. Προς το παρον, τοσο η Kobe, οσο και οι πελατες της, αναφερουν πως δεν εχουν υπαρξει περιστατικα και αναφορες για ζητηματα ασφαλειας απο τα μεταλλα με τα ψευτικα στοιχεια.
Tip: Για την αποφυγη παρεξηγησεων, ο ορος \”ελαττωματικα\” στον τιτλο, χρησιμοποιειται (για τον ευνοητο λογο της οικονομιας λεξεων) για να περιγραψει μεταλλα τα οποια εσκεμμενα ηταν κατωτερα απο τις προδιαγραφες που εθεταν στον προμηθευτη τους οι εταιριες- πελατες. Αυτο, δεν σημαινει κατ\’ αναγκη οτι επηρεασαν αμεσα την ασφαλεια η την ποιοτητα των προϊοντων. Αυτο, αλλωστε, θα το ανακαλυψουν η Δικαιοσυνη και οι ιδιες οι εταιριες που εμπλεκονται στην υποθεση.