Η υποθεση \”σπορ ναυαρχιδα της Mazda και Wankel\”, εχει περασει απο πολλα κυματα. Η ιαπωνικη εταιρεια εχει τροφοδοτησει εναν μυλο φημων και διαρροων ως προς το επερχομενο μοντελο της με ροτορα, κυριως λογω της δικης της αναποφασιστικοτητας. Ενω η εξελιξη του Skyactiv-R (ετσι ονομαζεται ο νεος ροτορας) δεν σταματησε ποτε, ενω επιβεβαιωθηκαν οι φημες και οι ελπιδες με το RX-Vision, στελεχη της, κατα περιοδους, διεψευδαν την προθεση παραγωγης του. Ισως ομως, η ωρα που περιμενουν οι φαν της αυτοκινησης και ιδιαιτερα των μοντελων της Mazda με περιστροφικο κινητηρα να πλησιαζει επικινδυνα…
Rendering: Θα ειναι ετσι το Mazda RX-9
Στις 27 Οκτωβριου, ανοιγει τις πορτες του το 45ο Motor Show του Τοκυο. Εκει, ο μισος… πλανητης ψιθυριζει οτι η εταιρεια απο τη Χιροσιμα θα παρουσιασει μια εκδοση προπαραγωγης του Mazda RX-9, ανακοινωνοντας οτι θα το βγαλει στην αγορα το 2020. Επιτεινοντας αυτες τις φημες, η Mazda, μας καλει να ετοιμαστουμε \”για μια μεγαλη ανακοινωση\” που θα κανει στο Τοκυο και επιβεβαιωνει πως θα παρουσιασει ενα concept- εξελιξη του RX-Vision. Το timing θα ηταν ιδανικο για κατι τετοιο, καθως τον Μαρτιο του 2018, το θρυλικο Mazda RX-7 γιορταζει τα 40 του χρονια.
Rendering του επερχομενου (;) Mazda RX-9
Ιαπωνικα Μεσα Ενημερωσης αναφερουν οτι η Mazda θα παρουσιασει το RX-9 προπαραγωγης ως φορο τιμης στα 50 χρονια απο την ημερα που εβαλε ροτορα σε μοντελο παραγωγης της και οτι θα ανακοινωσει την προθεση της για παραγωγη, παρουσιαζοντας το τελικο -υβριδικο, πισωκινητο- μοντελο και παλι στο Τοκυο, το 2019, ωστε να το εχει προς πωληση οταν θα γιορταζει τα 100α της γενεθλια, το 2020.
Τα ιδια Μεσα, αναφερουν οτι οι περιπου 100 μηχανικοι που εχουν αναλαβει το project, εχουν καταφερει το πισωκινητο RX-9 να εχει βαρος \”κατω απο 1.300 κιλα\” και να αποδιδει \”περιπου 395-400 ιππους\” (οι δικες μας πηγες κανουν λογο για αλουμινενιο biturbo ροτορα, με αποδοση 450 ιππων). Κατω απο το καπο θα υπαρχει ενας υπερτροφοδοτουμενος SkyActiv-R, αποτελουμενος
απο δυο ροτορες 800 cc. Οπως ειχε αποκαλυψει το TopSpeed.gr, (δες το σχετικο ρεπορταζ μας εδω) ο επανασχεδιασμενος ροτορας της Mazda ειναι γυρισμενος κατα 180 μοιρες σε ο,τι αφορα τη θεση του, εχει την εισαγωγη αερα στο κατω μερος του και την εξαγωγη επανω. Το turbo ειναι επισης τοποθετημενο επανω απο το κυριο μερος του ροτορα, με την αρχιτεκτονικη αυτη να εχει επιλεγει για να αυξηθει η αποδοση.
Την ιδια ωρα, η ιαπωνικη εταιρεια εχει επιδοθει σε εναν… αγωνα δρομου, πατενταροντας στο United States Patent & Trademark Office μια σειρα απο λυσεις που \”φωναζουν\” οτι θα χρησιμοποιηθουν στο επερχομενο, rotor powered, κουπε μοντελο της. Η Mazda εχει κατοχυρωσει τα σηματα RX-7 και RX-9, μια νεα διαταξη για τον SkyActiv-R, εναν range-extended rotary (θα ειναι υβριδικο λοιπον;), μια νεα διαταξη τοποθετησης του υπερτροφοδοτη και της εξατμισης στον SkyActiv-R και μια νεα λειτουργικη πορτα, η οποια ανεβαινει κατα 15 μοιρες οταν ανοιγει, ωστε να μη χτυπα στο πεζοδρομιο.
Σε αντιθεση με τις δηλωσεις οτι δεν θα ερθει μοντελο με ροτορα εαν δεν βρεθει λυση στα ζητηματα καταναλωσης, εκπομπων ρυπων και αποδοσης, γενικοτερα, καθως και του πλανου Sustainable Zoom-Zoom 2030, στο οποιο δεν υπαρχει προγραμματισμος για μοντελο με wankel κινητηρα, ερχονται τα λογια ενος σημαντικου στελεχους της Mazda.
Το εσωτερικο του RX-Vision ειχε σαφεις παραπομπες στο RX-7
Ο managing executive officer του κεντρου τεχνικων ερευνων και αναπτυξης ολοκληρωμενων συστηματων ελεγχου της Mazda, Mitsuo Hitomi, πολυ προσφατα, στην εκθεση της Φρανκφουρτης, αναψε φωτιες. \”Συνεχιζουμε την αναπτυξη του rotary κινητηρα επομενης γενιας\”, ειπε, παραδεχομενος οτι η Mazda \”δεν μπορει να βελτιωσει την αποδοση του συγκεκριμενου κινητηρα σε σχεση με τα σημερινα στανταρ εκπομπων ρυπων\” και επιβεβαιωσε οτι η τεχνολογια range extender ειναι η λυση στο προβλημα του μοντελου που ο… μισος πλανητης αποκαλει RX-9.
Ο κ. Hitomi ειπε επισης οτι η Mazda \”λειαινει\” τα γνωστα θεματα του rotary, οπως τα ευπαθη apex seals και η καταναλωση λαδιου και οτι εχει επικεντρωσει στην αναφλεξη και το συστημα ελεγχου εκπομπων ρυπων. Ο ιδιος, παραδεχθηκε πως, παροτι η τεχνολογια του wankel δεν ειναι κερδοφορα, οπως αυτη του SkyActiv-X, \”ο ροτορας ειναι πολυ σημαντικος για τη Mazda\”.
Αλλωστε, ειπε με νοημα ο ιδιος \”το 2020 η Mazda κλεινει εναν αιωνα ζωης\”.
Λιγο αργοτερα, ο αντιπροεδρος ερευνας και αναπτυξης της Mazda, Matsuhiro Tanaka, επιβεβαιωσε οτι \”στο Tokyo Motor Show θα παρουσιασουμε ενα νεο design concept. Μπορειτε να το δειτε ως την εξελιξη του RX-Vision\”. Και, στο ερωτημα αν θα ειναι αυτο το RX-9, απαντησε οτι \”οταν παρουσιαζουμε ενα concept, η προθεση μας απο τη σχεδιαστικη και μηχανικη κοινοτητα, ειναι να το κανουμε πραγματικοτητα. Αυτο που θα πω ειναι οτι κανουμε ο,τι ειναι ανθρωπινως δυνατο ωστε να το δοκιμασουμε και να το κανουμε μια πιθανοτητα\”.
Ενα Mazda RX-7 fd ξερναει φλογες απο την εξατμιση του. Τα \”7\” αποτελουν -οχι τυχαια και αδικα- jdm legends
Νωριτερα, ο επικεφαλης R&D της Mazda, Kiyoshi Fujiwara ειπε πως αναγνωριζει οτι η υβριδικη τεχνολογια θα μπορουσε τελικα να συμβαδισει με τα rotary sports cars. Αλλα οτι \”θα ηθελα να παρουσιασω το νεο ροτορα χωρις ηλεκτροκινηση, επειδη πιστευω οτι ετσι τον θελουν οι rotary fans\”. Ειτε υβριδικο, ειτε οχι, θα τα καταφερει η Mazda να ξαναβγαλει στην παραγωγη τον θρυλικο ροτορα; Τα νεα ειναι ενθαρρυντικα…
To Mazda RX-8 ηταν το τελευταιο μοντελο που παρηγαγε η ιαπωνικη εταιρεια με περιστροφικο κινητηρα
Tip: Ιαπωνικα ΜΜΕ αναφερουν οτι η τιμη του RX-9 θα κινειται περιπου στα 80.000 ευρω
Tip2: Το Topspeed.gr , που, παρα το γεγονος οτι ειναι… νεογεννητο εχει ηδη γραψει την ιστορια του στην επιβεβαιωση των οσων γραφει (παρε για παραδειγμα την ιστορια της Giulia, η του πισωκινητου Fiat 124, η του RX-Vision, η του Volvo XC40, της BMW M5 και πολλα ακομα) εχει μια -ακομα- πληροφορια που μαλλον δινει κατευθυνση στη συζητηση: Στο περιπτερο της Mazda, στο Σαλονι του Τοκυο, το νεο coupe (θα παρουσιαστει ως concept) θα ειναι τοποθετημενο σε ξεχωριστο section, μαζι με ενα ακομα αυτοκινητο: Ενα Mazda Cosmo Sport/Mazda S110 του 1967, το πρωτο αυτοκινητο παραγωγης στο οποιο η Ιαπωνικη εταιρια φορεσε τον ροτορα. Τυχαιο;