[ad_1]
Ηταν 22 Απριλιου 2019, οταν ο CEO και ιδρυτης της Tesla, Elon Musk, υποσχοταν -στην παρουσιαση της Μερας Αυτονομιας της εταιρειας- οτι η τεχνολογια αυτονομης οδηγησης της Tesla θα ηταν τοσο καλη, που σε δυο χρονια θα εφτιαχνε αυτοκινητα χωρις τιμονι και πενταλ. Αλλωστε, ηδη τα Tesla ειχαν τεχνολογια αυτονομης οδηγησης. Στους ακολουθους του στο Twitter, o Musk επανειλημμενα τονιζει, απο τοτε, ποσο καλος ειναι ο Autopilot της Tesla. Αυτο το αφηγημα, ωστοσο, του το… κοβει βιαια μια ομοσπονδιακη υπηρεσια των ΗΠΑ.
Ο λογος για την National Trasportation Safety Board, που κατηγορει την Tesla οτι χρησιμοποιει τους πελατες της τινι τροπω ως “πειραματοζωα”. Οτι δοκιμαζει, για την ακριβεια, την ημιτελη τεχνολογια αυτονομης οδηγησης στους πελατες της, σε δημοσιους δρομους. Και ζητα να αλλαξει αυτο, απαιτωντας σκληροτερες απαιτησεις στις δοκιμες αυτονομης οδηγησης. Στην πραξη, εαν περασουν οι προτασεις του Εθνικου Συμβουλιου Ασφαλειας Μεταφορων των ΗΠΑ, η αμερικανικη αυτοκινητοβιομηχανια θα αναγκαστει να αλλαξει τον τροπο με τον οποιο παρουσιαζει τον εξοπλισμο, ενδεχομενως και τον ιδιο τον εξοπλισμο των μοντελων της.
Με επιστολη της στην “αδερφη υπηρεσια” την National Highway Traffic Safety Administration (εχει την αρμοδιοτητα για τις “εθνικες οδους” των ΗΠΑ), η NTSB ζητα να τεθουν ισχυροτερες ομοσπονδιακες απαιτησεις για τον σχεδιασμο και τη χρηση αυτοματων συστηματων οδηγησης σε δημοσιους δρομους. Ο προεδρος της NTSB, Robert Sumwalt γινεται μαλιστα και συγκεκριμενος, αφου ονοματιζει την Tesla 16 φορες καλωντας για αλλαγες.
“Η Tesla”, αναφερει ο Sumwalt, “προσφατα παρουσιασε μια beta (σ.σ. δοκιμαστικη) εκδοση του συστηματος Autopilot Επιπεδου 2 (σ.σ. το Επιπεδο 2 ειναι οχημα που απαιτει χερια στο τιμονι και επιβλεψη οδηγου, παρα τα χαρακτηριστικα αυτονομης οδηγησης, ενω το κορυφαιο Επιπεδο, που δε χρειαζεται ανθρωπινη παρεμβαση, ειναι το 5), η οποια περιγραφεται ως εχουσα δυνατοτητα πληρους αυτονομης οδηγησης. Με την παρουσιαση του συστηματος, η Tesla δοκιμαζει σε δημοσιους δρομους μια υψηλα αυτοματοποιημενη τεχνολογια AV (σ.σ. αυτονομου οχηματος) αλλα με περιορισμενη επιβλεψη η αναφορα απαιτησεων”, τονιζει ο προδρος της NTSB, καταληγοντας οτι η πρακτικη αυτη, η δοκιμη των αυτονομων οχηματων σε δημοσιους δρομους “θετει σε πιθανο κινδυνο” τους χρηστες των δρομων.
Μεχρι σημερα, οι δυο υπηρεσιες, NTSB και NHTSA, παροτι εχουν πληρεις αρμοδιοτητες σε ο,τι αφορα τα οχηματα στις ΗΠΑ, εχουν διακριτους ρολους και μαλλον θολη παρεμβαση στα συστηματα αυτονομης οδηγησης. Το NTSB ερευνα ατυχηματα ωστε να διαπιστωσει κινδυνους, αναμεσα τους τα θανασιμα τροχαια δυστυχηματα με εμπλοκη Tesla που οδηγουνταν απο Autopilot στο Mountain View της California, τον Μαρτιο του 2018 και το Del Ray Beach στη Florida, τον Μαρτιο του 2019.
Και ενω το NTSB κανει συστασεις ασφαλειας στις αρχες και την αυτοκινητοβιομηχανια, εναποκειται στην αδελφη υπηρεσια του, τη NHTSA, να επιβαλει ανακλησεις οχηματων, συστηματων η ανταλλακτικων που κρινει ελαττωματικα η μη ασφαλη. Αν η NHTSA ανταποκριθει θετικα στο καλεσμα της NTSB για επιβολη σκληροτερων κανονων, ενδεχεται να απαγορευθει στην Tesla η δυνατοτητα να δοκιμαζει τα πληρως αυτονομα συστηματα οδηγησης, οπως κανει σημερα, χρησιμοποιωντας πελατες και δημοσιους δρομους.
Στο παρελθον παντως, η NHTSA εχει διστασει να επιβαλλει σχετικους κανονισμους και να… δυσαρεστησει εταιρειες οπως οι Tesla, GM, Volvo, καθως και μια πλειαδα ακομα αυτοκινητοβιομηχανιων και τεχνολογικων εταιρειων, οπως οι Zoox (της Amazon), η Waymo (της διαχειριστριας εταιρειας της Google, Alphabet INC) και μια σειρα απο start-ups. Ο επικεφαλης της υπηρεσιας James Owens, ειχε πει οτι δεν ηθελε να βαλει εμποδια στην καινοτομια με προωρες παρεμβασεις.
Με την Tesla να πουλα την προσβαση στο FSD (Full Self Driving, δηλαδη Πληρως Αυτονομο) προγραμμα εναντι 10.000 δολαριων και να ετοιμαζεται να το κανει διαθεσιμο με συνδρομη και τον Elon Musk να ενθαρρυνει τους πελατες να εγγραφουν για προσβαση στις δοκιμες του προγραμματος, μετατρεποντας τους σε δοκιμαστες software (κατι που συνηθιζεται ευρεως στην βιομηχανια του software, οχι ομως στην αυτοκινητοβιομηχανια), εχει ενδιαφερον πως θα ανταποκριθει το κοινο και η αγορα στην υποβοσκουσα κοντρα με την NTSB.
Στις 2 Μαϊου 2019, ο Musk ελεγε εμπιστευτικα στους επενδυτες, σε τηλεδιασκεψη για fundraising για λογαριασμο της Tesla, οτι η αυτονομη οδηγηση θα μπορουσε να μεταφορφωσει την επιχειρηση κατασκευης ηλεκτρικων αυτοκινητων που “τρεχει” σε εναν κολοσσο κεφαλαιοποιησης ανω των 500 δισεκατομμυριων δολαριων. Μολις λιγες ημερες αργοτερα, η Tesla εκλεινε μια προσφορα μετοχων και μετατρεψιμων γραμματιων, υψους 2,7 δις με την κεφαλαιοποιηση της να ειναι τοτε κατω απο τα 50 δισεκατ. δολαρια. Σημερα, η κεφαλαιοποιηση της Tesla ξεπερνα τα 600 δισεκατομμυρια δολαρια, αν και πολλοι αναλυτες λενε οτι ειναι “risky game” η συνδεση της αυτοκινητοβιομηχανιας με το bitcoin, μετα τη γιγαντιαια επενδυση που εκανε σε αυτο…
[ad_2]