Ο Ιουνιος που περασε σφραγισε το τελος μιας εποχης για ενα εμβληματικο μοντελο της Bentley. Μετα απο καριερα 10 ετων, η τελευταια Mulsanne βγηκε απο τη γραμμη παραγωγης τον περασμενο μηνα. Πανω απο 7.300 χειροποιητες Mulsanne ειχαν παραχθει στην εδρα της Bentley στο Crewe, Cheshire – αποδεικνυοντας την ικανοτητα της Bentley να παραγει το απολυτο πολυτελες sedan.
Με τυπικους – λογω της πανδημιας COVID-19 – εορτασμους στο τελος της παραγωγης, οι εργαζομενοι της Bentley συγκεντρωθηκαν για φωτογραφιες με τα τελευταια αυτοκινητα και σηματοδοτησαν το τελος της καριερας της Mulsanne. Οι φωτογραφιες τους με τα τελευταια δυο αυτοκινητα στο τελος της γραμμης παραγωγης ειναι εως και συγκινητικες. Το προτελευταιο αυτοκινητο – μια Mulsanne Speed 6.75 Mulliner’s Edition – φινιρισμενη σε Rose Gold πανω σε Tungsten, ειχε προορισμο εναν τυχερο πελατη στις ΗΠΑ. Μια εξαιρετικα ξεχωριστη, τελευταια Mulsanne θα καταληξει σε καποιον αλλο τυχερο κατοχο, το ονομα του οποιου ωστοσο, παραμενει ενα στενα προστατευμενο μυστικο απο την Bentley.
Η γενεαλογια της Mulsanne εντοπιζεται στην ιστορια της Bentley, απο το αρχικο 8λιτρο του 1930, το τελευταιο αυτοκινητο που σχεδιαστηκε και εξελιχθηκε απο τον ιδιο τον W.O. Bentley, ως το πιο πολυτελες Bentley της εποχης του.
Ο προεδρος και διευθυνων συμβουλος της Bentley, Adrian Hallmark, σχολιαζει:
«Η Mulsanne ειναι το αποκορυφωμα ολων οσων μαθαμε στη Bentley τα πρωτα 100 χρονια μας στην παραγωγη των καλυτερων πολυτελων αυτοκινητων στον κοσμο. Η Mulsanne, η ναυαρχιδα της γκαμας μας για πανω απο μια δεκαετια, σταθεροποιησε τη θεση της στην ιστορια της Bentley ως τιποτα λιγοτερο απο ενα πραγματικο icon. Ειμαι πολυ περηφανος για τους εκατονταδες σχεδιαστες, μηχανικους και τεχνιτες που εδωσαν ζωη στη Mulsanne τα τελευταια δεκα χρονια. Καθως ξεκιναμε το ταξιδι της Bentley για να καθορισουμε το μελλον της βιωσιμης πολυτελους κινητικοτητας μεσω της στρατηγικης μας “Beyond100”, ο ρολος της ναυαρχιδας της Bentley μεταβιβαζεται πλεον στη νεα Flying Spur».
Τα τελευταια 11 χρονια, πανω απο 700 ατομα εχουν επενδυσει σχεδον τρια εκατομμυρια ωρες, δημιουργωντας το πολυτελες sedan της Bentley. Η παραγωγη των αμαξωματων Mulsanne απαιτησε περιπου 42 εκατομμυρια συγκολλησεις και μονο η δημιουργια των πολυτελων δερματινων εσωτερικων χρειαστηκε περισσοτερες απο ενα εκατομμυριο εργατοωρες. Σχεδον 90.000 ωρες εχουν αφιερωθει στη στιλβωση των αυτοκινητων, με πανω απο συνολικα τεσσερα εκατομμυρια ατομικα σημεια ελεγχου ποιοτητας. Η Mulsanne ηταν μια εργασια αγαπης.
Η ιστορια της Mulsanne
Απο το λανσαρισμα της, στο Pebble Beach το 2009, η Mulsanne, εξακολουθησε να εξελισσεται καθ’ ολη τη διαρκεια ζωης της. Το μοντελο αναπτυχθηκε απο λευκο χαρτι στην εδρα της Bentley στο Crewe, με μοναδικο εξωτερικο και εσωτερικο σχεδιασμο, σασι και νεα εκδοση του εικονικου διπλα υπερσυμπιεσμενου V8 κινητηρα, 6,75 λιτρων.
Οι πρωτες αναβαθμισεις της Mulsanne με τη μορφη της ιδιαιτερα διακριτικης προδιαγραφης Mulliner, παρουσιαστηκαν το 2012. Μια σειρα εντυπωσιακων νεων σχεδιαστικων χαρακτηριστικων, οπως μοναδικες ζαντες αλουμινιου 21 ιντσων, αεραγωγοι πτερυγιων Bentley Flying και μια καμπινα απο δερμα με επενδυση σε αδαμαντινο μοτιβο. Επιπλεον, μια μεγαλη ανακλινομενη γυαλινη ηλιοροφη και μια εξαιρετικα σχεδιασμενη, ηλεκτρικη ψυξη μπουκαλιων.
Η δευτερη σε μια σειρα τριων εκδοσεων Mulsanne – η Speed - παρουσιαστηκε το 2015. Ζωντανευοντας την εμπειρια πολυτελειας στην ταχυτατη οδηγηση, η Mulsanne Speed φιλοξενησε μια αναβαθμισμενη εκδοση του V8 κινητηρα 6,75 λιτρων, παρεχοντας 537 PS και 1.100 Nm, μαζι με την επιλεξιμη σπορ αναρτηση και αντιστοιχο συστημα διευθυνσης. Τα μοντερνα στιλιστικα χαρακτηριστικα κατεστησαν τη Mulsanne Speed ως την πεμπτουσια της βρετανικης πολυτελειας.
Μια νεα οικογενεια Mulsanne εκανε το ντεμπουτο της στη Γενευη το 2016, καθως το αυτοκινητο ελαβε πληθωρα αναβαθμισεων για να αυξησει περαιτερω το επιπεδο πολυτελειας. Ολοκληρο το μπροστινο ακρο του αυτοκινητου (εμπρος απο την κολονα Α) επανασχεδιαστηκε πληρως. Τα φτερα, το καπο, το κελυφος του ψυγειου, οι γριλιες, τα φωτα, οι προφυλακτηρες εμπρος-πισω ανανεωθηκαν, δινοντας στο αυτοκινητο μια πιο μοντερνα και ολοκληρωμενη εμφανιση.
Στο εσωτερικο, η νεα Mulsanne διεθετε επισης επανασχεδιασμενα καθισματα, νεες επενδυσεις πορτων και μπρατσα, καθως και μοναδικα κρυσταλλινα ποτηρια. Η νεα Mulsanne παρουσιασε ενα εντελως νεο συστημα ψυχαγωγιας, με κορυφαια τεχνολογια πλοηγησης. Διεθετε επισης μια επιλογη συστηματων ψυχαγωγιας και ενημερωσης που απογειωσαν το επιπεδο για ηχητικη και οπτικη απολαυση εν κινησει.
Η Mulsanne Extended Wheelbase, η τριτη εκδοση Mulsanne, αναπτυχθηκε με γνωμονα τον επιβατη του πισω καθισματος. Η επεκταση 250 mm του μεταξονιου της Mulsanne (απο 3.266 mm στα 3.516 mm) ηταν πληρως προς οφελος του χωρου για τα ποδια των επιβατων της πισω σειρας καθισματων.
Αυτη η σημαντικη αυξηση του εσωτερικου χωρου εκανε τη Mulsanne Extended Wheelbase την πιο γενναιοδωρη εσωτερικα πολυτελη λιμουζινα στον κοσμο και μακραν τον πιο ανετο τροπο ταξειδιου σε τεσσερις τροχους. Προσθηκες μιας ομορφα εξοπλισμενης κονσολας για το διαχωρισμο των δυο πισω καθισματων, ηλεκτρονικων στηριγματων ποδιων αεροπορικου τυπου, και περιτεχνα πτυσσομενα τραπεζια συμπληρωνουν το απαραμιλλο πολυτελες περιβαλλον.
Mulsanne 6.75 Mulliner’s Edition
Το 2020, τα τελικα αυτοκινητα παραγωγης της σειρας αποτελουν τη μοναδικη «6.75 Mulliner’s Edition» που σηματοδοτει το τελος της βασιλειας της Mulsanne. Λαμβανοντας το ονομα της απο τον θρυλικο κινητηρα 6,75 λιτρων, ο οποιος εφετος εφτασε επισης στο τελος της παραγωγης μετα απο περισσοτερα απο 60 χρονια, η 6.75 Mulliner’s Edition περιοριζεται σε μονο 30 κομματια.
Εικαστικες λεπτομερειες εμπνευσμενες απο τον κινητηρα του αυτοκινητου ειναι εμφανεις σε ολο το αυτοκινητο. Χαρακτηριστικα, τα εσωτερικα χειριστηρια εξαερισμου ειναι μικροσκοπικες εκδοσεις του καπακιου λαδιου του κινητηρα. Οι οψεις του ρολογιου και τα δευτερευοντα οργανα διαθετουν επισης design που παραπεμπει σε εξαρτηματα του κινητηρα.
Επιπλεον, σκουρες αποχρωσεις στη μασκα καπο Flying B, η μασκα ψυγειου Mulliner Serenity και φινιρισματα εξατμισης δινουν ξεχωριστο χαρακτηρα ενω, οι ζαντες της Mulsanne Speed 21 ιντσων με πεντε ακτινες διαθετουν ενα μοναδικο γυαλιστερο φινιρισμα με μαυρες λεπτομερειες.
Κατω απο το καπο, η πολλαπλη εισαγωγης κινητηρα ξεχωριζει σε μαυρο χρωμα αντι για το κλασσικο ασημι ενω ο σειριακος αριθμος – παραδοσιακα υπογεγραμμενος απο τον τεχνιτη που δημιουργησε τον κινητηρα – ειδικα για την περισταση εχει υπογραφει απο τον ιδιο τον Adrian Hallmark.