Η Αυτοκινηση 2016 ανοιξε τις πυλες της, στο δυτικο πρωην αεροδρομιο του Ελληνικου (Σταδιο Ξιφασκιας) και συνεχιζεται μεχρι τις 30 Οκτωβριου. Μεγαλα νεα για την ελληνικη αγορα αυτοκινητου, η οποια βαλλεται πανταχωθεν (κυβερνητικα, εννοουμε), αλλα αποδεικνυεται πολυ σκληρη για να πεθανει σε χαλεπους καιρους για… ολους τους κλαδους.
Με ηχηρες παρουσιες, αλλα και απουσιες, η φετινη εκθεση εκτεινεται στο χωρο του Ολυμπιακου Ακινητου της Ξιφασκιας, με καποια απο τα πλεον εμπορικα, αλλα και τα πλεον ποθητα τετρατροχα του πλανητη να εκτιθενται μπροστα στα ματια μας. Και στα χερια μας, αφου υπαρχει μια πληθωρα αυτοκινητων για test drive! Το TopSpeed.gr ηταν εκει και καταγραφει αυτα που ξεχωρισε, απο καθε αυτοκινητοβιομηχανια που δηλωνει το «παρων».
Nissan GT-R MY 2017
Με το «καλημερα» στην Αυτοκινηση, βρισκομαστε στο περιπτερο της Nissan. Ναι, η ιαπωνικη αυτοκινητοβιομηχανια τραβα τα βλεμματα με το νεο Micra, με το οποιο καταλαβαινεις, απο την πρωτη ματια –ιδιαιτερα στο εσωτερικο της- οτι εκανε δυο βηματα παραπανω, απ’ ο,τι περιμενες στην κατηγορια. Αλλα, αληθεια, ποσο θα μπορεσεις να κοιταξεις το Micra, οταν, σε περιοπτη θεση στο περιπτερο της Nissan, υπαρχει το GT-R MY 2017; Ο Godzilla, σε μπλε σκουρο χρωμα, με δυο γιγαντιαιες εξατμισεις, στεκει απειλητικος, ψηλοτερα απ’ ολα τα μοντελα της φιρμας.
Σαν το αρπακτικο που παρατηρει απο ψηλα, περιμενοντας το επομενο θυμα του. Οι ανθρωποι της Nissan, ειχαν την καλοσυνη να μας ανοιξουν τις πορτες του και να μας βαλουν εκει, οπου καθε ανθρωπος που ξερει απο αυτοκινητα, θα ηθελε να βρεθει, εστω μια φορα στη ζωη του: Στη θεση του οδηγου…
Mercedes C63 AMG
Στο περιπτερο της Mercedes, μπορεις να δεις τα παντα απο τη γιγαντιαια γκαμα των μοντελων της. Απο τα Smart, στις CLA, GLA, GLC, GLE, μεχρι τις σειρες Ε και S. Ομως, για εμας, στο TopSpeed.gr, οταν υπαρχει μια V8 biturbo AMG στο χωρο, δεν… υπαρχουν ματια για αλλη. Το τριθυρο κτηνος της γερμανικης αυτοκινητοβιομηχανιας, η C63 AMG, σε ενα σκουρο ασημι χρωμα, με μαυρες ζαντες, στεκει εκει, προκλητικη. Στο εσωτερικο της, με την πρωτη ματια, καταλαβαινεις οτι αυτο το αυτοκινητο, με τα premium δερματα και το carbon, ειναι ενα blend υπερπολυτελους και hypersport αυτοκινητου.
Προς τιμη τους, οι ανθρωποι της Mercedes-Benz Ελλας, δεν εχουν τη C63 AMG απομονωμενη, αποστειρωμενη απο το ανθρωπινο αγγιγμα. Η μεγαλη κυρια, ειναι ανοιχτη για ολους. Και, φυσικα, δεν κρατηθηκαμε: Ανοιξαμε το καπω και θαυμασαμε τον, σαν πρησμενο απο τα αναβολικα, V8 biturbo κινητηρα της.
BMW M4
Το περιπτερο της BMW/Mini, διπλα διπλα με της BMW Σπανος, ειναι γιγαντιαιο. Αν κατσεις να μετρησεις ποσα μοντελα εκθετει στην Αθηνα η γερμανικη αυτοκινητοβιομηχανια, θα χασεις το μετρημα. Ειναι ολα εκει. Απο τα μοσχοπουλημενα μοντελα της Mini, στα best sellers της BMW, τις Σειρες 3 και 5, τα SUV της, στο μελλον της παγκοσμιας αυτοκινησης, το αμιγως ηλεκτρικο i3. Ομως, καπου εκει, αναμεσα σε ολη τη γκαμα, στεκει ακινητο ενα απο τα καλυτερα δημιουργηματα της ανθρωπινης φυσης. Μια λευκη Μ4. Οπου υπαρχει το διακριτικο της M Division, τα λογια ειναι περιττα, αλλα η ευκαιρια να καθισεις μεσα σε μια Μ4, να αγγιξεις το τιμονι της και να ονειρευτεις οτι εισαι εσυ αυτος/η που τη ντριφταρει επανω στο αεροπλανοφορο, οπως σε αυτο το βιντεο της BMW, δεν ειναι καθημερινη…
Volvo S90
Στο περιπτερο της Volvo, εκτιθεται –επισης- η πληρης γκαμα των μοντελων της, ομως αυτο που κλεβει την παρασταση, ειναι το τελευταιο masterpiece της σουηδικης αυτοκινητοβιομηχανιας. Αν λεμε οτι το XC90 ειναι φοβερο, τοτε τι να πουμε για τη limo των Σουηδων;
Το S90, επιβλητικο και κομψο, σε περιμενει, με ανοιχτες τις πορτες του, για να βυθιστεις στα μπεζ δερματα του και να παρεις μια ανασα πολυτελειας στο εσωτερικο του.
Audi RS6
H Audi, μας δειχνει επισης την πληρη γκαμα των μοντελων της, απο την οποια ξεχωριζει το ολοκαινουριο Q2, το οποιο ριχνεται με προϋποθεσεις για να αποτελεσει ενα απο τα best sellers της ελληνικης αγορας. Στο περιπτερο της, διπλα απο ενα κατακοκκινο S5, ομως, υπαρχει ο ορισμος της ανθρωπινης υπερβολης.
Ενα γκρι RS6 Avant. Με τις τεραστιες μαυρες ζαντες και τις θεορατες εξατμισεις, στις ακρες του diffuser, καθεσαι στο αναπαυτικο μπακετ, κοιταζεις τον state of the art πινακα οργανων της Audi και θυμασαι τι σου ειχε πει καποτε, ενας ιδιοκτητης ενος Audi RS, οταν στο εδινε για βολτα: «Ο,τι αυτοκινητο κι αν εχεις, ποτε μην αναμετρηθεις με ενα Audi RS. Ειναι τοσο υπερβολικο στα ολα του, που θα σε κανει να αισθανθεις ταπεινωμενος». Εξακοσιοι πεντε ιπποι ειναι αυτοι…
Renault Megane Sport
Στο περιπτερο της Renault, πολλοι κοιταζουν το λιλιπουτειο (πισωκινητο παρακαλω) Twingo, αλλα τα βλεμματα… αυτοματως στρεφονται στο φοβερο και τρομερο Clio RS και, περισσοτερο στο νεο Megane. Η ελληνικη αντιπροσωπεια της γαλλικης μαρκας εχει φερει στο περιπτερο της ενα Megane GT, απο το οποιο παιρνουμε μια ιδεα ως προς το τι να περιμενουμε (σχεδιαστικα) απο το επομενο υπεροπλο της, τη νεα γενια Megane RS.
Porsche 911 GT3RS
Στο μικρο, αλλα περιεκτικοτατο περιπτερο της Porsche, μπορεις να δεις απο κοντα τις 718, τη νεα Cayman και τη νεα Boxster, αλλα θα σταθεις για αρκετη ωρα με ανοιχτο το στομα και γουρλωμενα τα ματια, μπροστα στο αριστουργημα: Την 911 GT3RS. Πρησμενη, με μια θεορατη αεροτομη και πληθος αεραγωγων, με το σπαρτιατικο εσωτερικο της και τα rollcage, αυτη ειναι η 911 που παντα ονειρευοσουν. Κοιταζεις την τιμη: Απο 289.100 ευρω. Κλεινεις τα ματια. Συνεχιζεις να ονειρευεσαι.
Abarth 124 Spider
Το 124 Spider ειναι η ευχαριστη εκπληξη που περιμενες απο τη Fiat. Σε ξεχωριστο χωρο απο τη Fiat, η Abarth εκθετει τα μοντελα που εχει «περιποιηθει» η ιδια και, πως δεν θα μπορουσες να ξεχωρισεις το πισωκινητο, ανοιχτο μοντελο τους. Κοκκινος, με μαυρο καπο, πορτ μπαγκαζ και ζαντες, με τεσσερις εξατμισεις και κατεβασμενη την οροφη του, αυτος ο πανεμορφος σκορπιος με τα 1,4 λιτρα και τους 170 ιππους, με το προσεγμενο εσωτερικο του, δεν ειναι μονο ο,τι θα επρεπε να κανει η Abarth εδω και καιρο.
Ειναι και ενα απο τα ιδανικα αυτοκινητα για τον petrolhead, λογω ζυγισματος, πισω κινησης, μοτερ, εμφανισης, αλλα και για την Ελλαδα, γενικοτερα. Γιατι, αν δεν εχεις cabrio στην Ελλαδα, που θα εχεις;
Alfa Romeo Giulia QV
Οι ανθρωποι της Alfa Romeo, φετος… τρεχουν και δεν φτανουν. Στο περιπτερο τους, ολοι θελουν να δουν απο κοντα ενα απο τα πιο πολυαναμενομενα αυτοκινητα της ιστοριας: Τη Giulia QV, με την κινηση στο… σωστο αξονα, με την «καρδια» απο Ferrari και τους 507 ιππους που εγραψαν ιστορια στο Nurburgring, δικαιωνοντας τους Alfisti οι οποιοι μιλαγαν για μια εκ των κορυφαιων αυτοκινητοβιομηχανιων του πλανητη. Η Giulia, οπως και να τη δεις, ειναι ερωτας αλα ιταλικα. Amore, δηλαδη.
Ford Escort (!)
H Ford, προτιμησε στο περιπτερο της να εκθεσει τα πιο εμπορικα μοντελα της και οχι την καταπληκτικη Mustang, η το φοβερο και τρομερο Focus RS, δυο μοντελα που μας θυμιζουν γιατι η Ford εχει τοσο «βαρυ» ονομα και επιβεβαιωνουν οτι η Ford ηξερε, ξερει και θα ξερει να φτιαχνει αυτοκινητα που θα θελουμε σαν κολασμενοι. Εκει στεκει και το Focus ST Line (το οποιο ειναι… ταμαμ, αν θελεις ενα Focus ST αλλα προτιμας ενα οικονομικο Ford). Παρολα αυτα, σταθηκαμε με δεος σε ενα Ford, που βρισκοταν εκτος περιπτερου της. Ενα αγωνιστικο Escort του ’78, με την υπογραφη του Jari Latvala που εκθετει η ΦΙΛΠΑ. Και το οποιο μας θυμιζει την τεραστια ιστορια που εχει γραψει και συνεχιζει να γραφει με χρυσα γραμματα η Ford.
Seat Ateca
Εδω, δεν μιλαμε για ενα supercar. Μιλαμε ομως για το πρωτο SUV της Seat. Με την εγγυηση της ποιοτητας του Group VAG και την τιμολογιακη πολιτικη της Seat, που σε κανει να πιστευεις οτι ληστευεις εκκλησια, το Ateca ενδεχομενως να ειναι το next big thing της ελληνικης αγορας αυτοκινητου.
Subaru Outback
Τωρα που επιασαν οι βροχες, δεν μπορει παρα να σου ερθει στο μυαλο η φραση ενος στελεχους της Subaru, οτι, στην κατασταση που ειναι οι ελληνικοι δρομοι, καθε Ελληνας θα επρεπε να εχει απο ενα Subaru. Τα νεα, αλλα παντα σκληροτραχηλα SUV της ιαπωνικης μαρκας που στοιχειωνει τα μυαλα του μισου πλανητη με τα Impreza, ειναι παροντα. Ξεχωρισαμε το παντος καιρου και δρομου Outback, με το οποιο η Subaru λεει πως επιδεικνυει την τεχνολογικη της υπεροχη, «με ενα SUV πανετοιμο να σας μεταφερει μεχρι το τελος του κοσμου, χωρις να χασει την ανεση του»…
VW Golf Clubsport
Αρχηγου παροντος, πασα αρχη παυσατω. Το Golf ειναι ο δημιουργος μιας ολοκληρης κατηγοριας, οποτε, αν εχεις να πεις κατι κακο γι’ αυτο, ειναι ατοπο. Φυσικα, αναμεσα σε αλλα εντυπωσιακα εκθεματα της Volkswagen, ξεχωριζουμε τον αιωνιο, οπως εχει αποδειχθει, «βασιλια» της κατηγοριας, στην πιο γρηγορη εκδοση του. Tο κορυφαιο Golf Clubsport 2.0 TSI 265 ιππων (που αποτελει την επετειακη εκδοση των 40 ετων GTI), πλαισιωνεται απο το Scirocco GTS 220PS και το Polo GTI «ντυμενο» στα χρωματα του WRC, γιορταζοντας το 4ο συνεχομενο Πρωταθλημα του Sebastian Ogier (φωτο).
Skoda Octavia RS
Τα βλεμματα θα επρεπε να πεφτουν στη νεα γενια της Superb, ομως, αναποφευκτα, εμεις κοιταζουμε την Octavia RS. Γιατι η «συνταγη», εδω, ειναι παλια, γνωστη και πετυχημενη…
Mini Cooper 5d
Αν το Mini Cooper ηταν πρακτικο, τωρα εγινε πρακτικοτερο. Στο περιπτερο της Mini, λογικο ειναι ολο το βαρος να πεφτει στα πενταθυρα μοντελα της εταιριας, που τα κανουν ολα με ποιοτητα BMW και συμφερουν…
SsangΥong Tivoli
Η προσπαθεια των Κορεατων για ενα ακομα SUV, απεδωσε αυτο που περιμενες: Ενα τιμιο αυτοκινητο, που αποτελει μια συμφερουσα προταση.
Fiat 500S
Καλο το 124 Spider, καλο το Tipo, καλο το 500Χ, ομως ο περισσοτερος κοσμος στεκεται εμπρος στο Fiat 500S. Ερωτημα δεν χρειαζεται: Ειναι μια απο τις κορυφαιες προτασεις για αυτοκινητο πολης και οχι μονο…