Το ονομα της Alfa Romeo, στη μακραιωνη ιστορια της στην αυτοκινηση, ειναι συνυφασμενο με δυο -κυριως- εννοιες: Ομορφα, σαν εργα τεχνης, τετρατροχα δημιουργηματα αλλα και αυτοκινητα που \”μιλανε στην καρδια\” οποιου τα οδηγησει. Δεδομενων τουτων, οι σχεδιαστες της ιταλικης μαρκας ειχαν πολυ δυσκολη δουλεια μπροστα τους, οταν δημιουργουσαν το πρωτο SUV στην ιστορια της Alfa Romeo. Το αποτελεσμα, η Stelvio, τους δικαιωνει -οπως διαπιστωσαμε και εμεις οδηγωντας τη οπως της… αρμοζει- και, σημερα, η μαρκα, με αφορμη το λανσαρισμα της Stelvio Veloce Ti, μας αποκαλυπτει τα \”μυστικα\” που εκαναν σχεδιαστικη επιτυχια τη Stelvio και, ουσιαστικα, τους λογους που μας εκαναν να την αγαπησουμε…
Η Alfa Romeo αποτελει σημειο αναφορας για το στιλ και την οδηγικη απολαυση που προσφερει. Η δημιουργια του πρωτου SUV στην ιστοριας της αποτελεσε ιδιαιτερη προκληση, αφου η συγκεκριμενη κατηγορια ειναι συνυφασμενη με ογκωδη οχηματα που δεν ξεχωριζουν για το σπορ χαρακτηρα τους, ποσο μαλλον δε για την κομψοτητα τους. Οπως και σε επιπεδο μηχανολογιας, η Stelvio θα επρεπε να ακολουθησει ενα διαφορετικο δρομο και στο σχεδιασμο για να καταφερει να διατηρησει την καλαισθησια και το δυναμισμο που παραδοσιακα διακρινει τις δημιουργιες της Alfa Romeo, παρα τις διαφορετικες αναλογιες που απαιτει η κατηγορια των SUV.
Με βαση την πλατφορμα Giorgio οι σχεδιαστες του Centro Stile Alfa Romeo εκμεταλλευτηκαν καθε δυνατοτητα που τους παρειχε το προηγμενο πλαισιο για να πετυχουν το στοχο τους. Η αρχιτεκτονικη της αναρτησης Alfa LinkΤΜ, δεν προσφερει μονο εξαιρετικη οδηγικη συμπεριφορα, αλλα εδωσε και την ευκαιρια στους σχεδιαστες να τοποθετησουν τους τροχους ακριβως στο σημειο που ηθελαν, διατηρωντας παραλληλα την ιδανικη αποσταση του τροχου απο τον θολο, ανεξαρτητα απο τη διαμετρο της ζαντας που θα επιλεχθει. Αντιστοιχα, τοσο εμπρος, οσο και πισω το υψος της μεταλλικης επιφανειας που βρισκεται πανω απο τους τροχους διατηρηθηκε στο ελαχιστο δυνατο, θυμιζοντας καθαροαιμη σπορ κατασκευη.
Παραλληλα η αναρτηση σε συνδυασμο με τη δυνατοτητα ο κινητηρας να τοποθετηθει σχετικα χαμηλα, επετρεψε η γραμμη του καπο να διατηρησει το αθλητικο προφιλ που συναντα κανεις και στη Giulia, χωρις να θυσιαστει η πολυποθητη για ενα SUV αποσταση απο το εδαφος. Ειναι χαρακτηριστικο οτι παρα το αθλητικο της παραστημα, η Stelvio διαθετει περισσοτερα απο 20εκ. αποσταση απο το εδαφος για να κινειται με ανεση σε σχετικα δυσβατες διαδρομες. Η τοποθετηση του κινητηρα κατα το διαμηκη αξονα, σε συνεργασια με το προηγμενο συστημα τετρακινησης Q4 επετρεψε στους σχεδιαστες να διατηρησουν στο ελαχιστο δυνατο τους εμπρος και πισω προβολους, στοιχειο που εκτος απο την πρακτικοτητα ενισχυσε περαιτερω το δυναμισμο του προφιλ του αυτοκινητου. Την εικονα συμπληρωνουν οι γυαλινες επιφανειες (DLR) που χωρις να μειωνουν την ορατοτητα ακολουθουν την αισθητικη ενος κουπε, δινοντας παραλληλα την αισθηση στον οδηγο οτι καθετε χαμηλοτερα απο το πραγματικο υψος.
Οι παραπανω αναλογιες, εδωσαν στους σχεδιαστες τη δυνατοτητα να προσφερουν τη Stelvio και σε εκδοσεις με ακομα πιο δυναμικο χαρακτηρα, οπως η κορυφαια Quadrifoglio, αλλα και η νεα Veloce Ti, χωρις να επηρεαστει στο ελαχιστο η κομψοτητα που αποπνεει το μοντελο. Το ακρωνυμιο “Ti” (Turismo Internazionale) παραδοσιακα χαρακτηριζε τα πλεον πολυτελη μοντελα της Alfa Romeo, ενω η λεξη “Veloce” (γρηγορη), τις πιο δυνατες εκδοσεις. Η Stelvio Veloce Ti, με ακομα πιο εντυπωσιακους τροχους διαμετρου 21 ιντσων, στοιχεια dark chrome οπως η διπλη αποληξη της εξατμισης, αλλα και τμηματα απο ανθρακονηματα, οπως οι εξωτερικοι καθρεπτες ενισχυει ακομα περισσοτερο την αθλητικη περιβολη του μοντελου. Στο εμπρος τμημα το «φιλετο» σχηματος “V” που επισης ειναι κατασκευασμενο απο ανθρακονηματα τονιζει το “scudetto”, τη θρυλικη τριγωνικη μασκα της Alfa Romeo. Σε συνδυασμο με τις δυο εκατερωθεν εισαγωγες αερα ολοκληρωνουν τη επιτυχημενη μεταβαση του “trilobo” –του συνολου της μασκας και των εισαγωγων αερα- για πρωτη φορα στην ιστορια της μαρκας σε ενα οχημα SUV.