Το νεο Ford GT προσφερει πεντε Προφιλ Οδηγησης (Drive Modes) που επιτρεπουν στον οδηγο να προσαρμοζει αμεσα τις επιδοσεις και τη συμπεριφορα του σε ολες σχεδον τις συνθηκες – στο δρομο, στην πιστα ακομα και σε αντιξοες καιρικες συνθηκες
Συγκεκριμενα: Normal για καθημερινη οδηγηση, Wet για οδηγηση στη βροχη, Sport για σπορ οδηγηση, Track για αγωνιστικη οδηγηση και V-Max για μεγιστη ταχυτητα στην ευθεια
Τα Προφιλ Οδηγησης προσαρμοζουν τα χαρακτηριστικα αεροδυναμικης, κινητηρα, συστηματος ελεγχου ευσταθειας, αλλαγων σχεσεων κιβωτιου, το υψος της αναρτησης και αλλα
Το νεο Ford GT περιλαμβανει πεντε Προφιλ Οδηγησης, με τα οποια οι οδηγοι βελτιστοποιουν τα χαρακτηριστικα επιδοσεων αυτου του υπεραυτοκινητου απο ανθρακονηματα αποδοσης 647 ιππων*, συμφωνα με τις συνθηκες που επικρατουν στο δρομο η στην πιστα.
Τα 5 Προφιλ Οδηγησης ειναι:
Normal, για καθημερινη οδηγηση
Wet, για οδηγηση στη βροχη
Sport, για σπορ οδηγηση
Track, για αγωνιστικη οδηγηση
V-Max, για μεγιστη ταχυτητα στην ευθεια
Η Ford Performance ακουσε προσεκτικα σχολια ιδιοκτητων υπεραυτοκινητων, με σκοπο να δημιουργησει ενα Ford GT που θα ειναι ευχρηστο στην καθημερινοτητα και συναρπαστικο στην πιστα.
«Εστιασαμε στην απλοποιηση της εμπειριας,» δηλωσε ο Derek Bier, Ford GT manager. «Η βελτιστοποιηση αυτου του αυτοκινητου για καθε περισταση ηταν προκληση, επειδη προτεραιοτητα μας ηταν να προσφερει παντου και παντα μια απολαυστικη οδηγικη εμπειρια.»
Καθε Προφιλ Οδηγησης ειναι ειδικα ρυθμισμενο για διαφορετικο οδηγικο περιβαλλον. Αξιοποιωντας τα οσα εμαθε απο το αγωνιστικο προγραμμα του Ford GT, η Ford Performance διαμορφωσε τις ενδειξεις στο ψηφιακο πινακα οργανων αναλογα με το επιλεγμενο προφιλ, με σκοπο την απογειωση της οδηγικης εμπειριας.
«Καθε σεταρισμα προσαρμοζει τα ηλεκτρονικα, μηχανικα και αεροδυναμικα στοιχεια,» δηλωσε ο Nick Terzes, Ford GT engineering supervisor.
Περιστρεφοντας απλα ενα μπουτον στο εμπνευσμενο απο τη F1 τιμονι, το νεο υπεραυτοκινητο μπορει να μεταμορφωνεται αμεσα απο αυτοκινητο τουρισμου σε ενα πληρως αγωνιστικο οχημα ρυθμισμενο για μεγιστη ταχυτητα και αρνητικη αντωση.
Το Ford GT διαθετει επισης ενα προηγμενο, αλλα πρακτικο συστημα ελεγχου εκκινησης (Launch Control), που παρεχει βελτιστη προσφυση για αριστη εκκινηση υπο ολες τις συνθηκες. Σχεδιασμενο για χρηση στην πιστα, διατιθενται σε ολα τα προφιλ πλην του Wet.
Το συστημα ενεργοποιειται στην οθονη του πινακα οργανων, μεσω των χειριστηριων του τιμονιου. Οταν ειναι ενεργοποιημενο, ενα λευκο εικονιδιο “LC” εμφανιζεται στο ταμπλο. Στο σημειο αυτο ο οδηγος κρατα πατημενο το φρενο με το αριστερο του ποδι και πιεζει δυνατα το γκαζι με το δεξι ποδι. Οταν το συστημα ειναι ετοιμο, το εικονιδιο“LC” γινεται πρασινο και ο οδηγος σηκωνει το αριστερο του ποδι για να ξεκινησει το Ford GT και να επιταχυνει γρηγορα.
Normal mode
Με την επιλογη του Normal mode, η αποσταση απο το εδαφος του Ford GT ρυθμιζεται στα 120 mm για να μπορει να περνα ανετα πανω απο σαμαρακια και λακκουβες. Το γκαζι και η μεταδοση ειναι ρυθμισμενα για νορμαλ οδηγηση και τα συστηματα ελεγχου προσφυσης και ευσταθειας δεν μπορουν να ρυθμιστουν.
Η πισω πτερυγα εκτεινεται αυτοματα για καλυτερη αεροδυναμικη οταν η ταχυτητα φτασει στα 145 km/h, και επιστρεφει στη θεση της στα 130 km/h. Η πτερυγα μπορει να λειτουργησει και σαν αεροφρενο εαν οι αισθητηρες ανιχνευσουν αποτομο φρεναρισμα.
Για τα Normal & Wet modes η αναρτηση ρυθμιζεται στη θεση Comfort. Πιεζοντας το αντιστοιχο μπουτον, ο οδηγος μπορει να ‘μαλακωσει’ το αυτοκινητο σε δρομους με ανωμαλιες ρυθμιζοντας τη συμπιεση και επαναφορα των αποσβεστηρων – χωρις να συμβιβασμους στον ελεγχο.
Wet mode
Το Wet mode ενεργοποιει τις στανταρ ρυθμισεις του Normal mode, αλλα προσαρμοζει την ευαισθησια του γκαζιου για να βοηθησει τους οδηγους να διαχειριστουν τη μειωμενη προσφυση λογω βρεγμενης επιφανειας, αυξανοντας ετσι την ευσταθεια.
Sport mode
Η ενεργοποιηση του Sport mode στο Ford GT προσαρμοζει τις ρυθμισεις του γκαζιου ωστε να αυξηθει η αποκριση του κινητηρα 3.5L EcoBoost V6 Twin Turbo και του συστηματος anti-lag. Εχοντας εξελιχθει πανω στο αγωνιστικο Ford GT που κερδισε στο Le Mans, το συστημα anti-lag διατηρει τους υπερσυμπιεστες σε υψηλες στροφες ωστε να παρεχουν αμεσα υπερπληρωση οταν χρειαζεται.
Τα συστηματα ελεγχου ευσταθειας και προσφυσης ρυθμιζονται απο τον οδηγο με το συστημα AdvanceTrac®, παρεχοντας τρεις προσθετες ρυθμισεις. Επιτρεποντας μεγαλυτερες γωνιες
ολισθησης και περιστροφης του αμαξωματος κατα την υπερστροφη ισχυος, επιτρεπουν στους οδηγους να διερευνουν περαιτερω τα ορια του Ford GT.
Η αποσταση απο το εδαφος παραμενει στα 120 mm, και η επιλογη comfort για την αναρτηση ειναι απενεργοποιημενη.
«Η αποκριση στις εντολες του οδηγου ειναι πολυ πιο αμεση – οπου ελαφρες αλλαγες στην πιεση του γκαζιου εχουν σαν αποτελεσμα ισχυροτερη επιταχυνση,» σχολιασε ο Terzes. «Οι αλλαγες σχεσεων ειναι πιο γρηγορες, ενω οι διπλοι δισκοι του κιβωτιου συμπλεκονται και αποσυμπλεκονται πολυ γρηγορα για μεγιστη επιταχυνση. Οι οδηγοι μπορουν να χρησιμοποιησουν το Sport mode στην πιστα και να εχουν υψηλες απαιτησεις απο το αυτοκινητο με αυτο το σεταρισμα.»
Track mode
Και ενω το Sport mode μπορει να χρησιμοποιειται αποτελεσματικα στις περισσοτερες αγωνιστικες πιστες – κυριως εκεινες που απαιτουν υψηλοτερο υψος αναρτησης – το Track mode προοριζεται αυστηρα για αγωνιστικες συνθηκες.
Οταν ο μοχλος του κιβωτιου ειναι στη θεση park, η επιλογη αυτου του προφιλ ενεργοποιει ενα υδραυλικο συστημα που μειωνει το υψος της αναρτησης κατα 50 mm. Η σκληροτητα των ελατηριων αυξανεται και η αποσβεση των αμορτισερ ρυθμιζεται στο σκληροτερο σεταρισμα. Η Πισω Πτερυγα – που στην ακρη της διαθετει Gurney flap – εκτεινεται και τα αεροδυναμικα ανοιγματα μπροστα κλεινουν για μεγιστη αεροδυναμικη πιεση. Ολα αυτα συμβαινουν σε λιγοτερο απο δυο δευτερολεπτα.
«Αυτο το προφιλ ειναι για χρηση μονο στην πιστα,» δηλωσε ο Terzes. «Ακομα και σε συγκριση με το Sport, η διαφορα ειναι εντυπωσιακη. Σε αυτο το προφιλ, καθε στοιχειο του αυτοκινητου ειναι βελτιστοποιημενο για χρηση στην πιστα.»
V-Max mode
Στο V-Max mode – ‘μεγιστη ταχυτητα’ στη γλωσσα των μηχανικων – καθε ρυθμιση ειναι προσαρμοσμενη για να δωσει στο Ford GT οσο το δυνατον μεγαλυτερη ταχυτητα.
Το υψος της αναρτησης ειναι ιδιο με αυτο του Track mode, αλλα ολα τα αεροδυναμικα βοηθηματα ειναι ρυθμισμενα για ελαχιστοποιηση της αντιστασης. Οι ελεγχοι ευσταθειας παραμενουν ενεργοι ωστε να διασφαλιζουν οτι το αυτοκινητο κινειται σε ευθεια γραμμη. Το V-Max mode μπορει να ενεργοποιηθει μονον οταν το Ford GT ειναι σταματημενο και στο park.
«Τελος, το V-Max mode ειναι σχεδιασμενο με ενα στοχο: να πετυχαινει την ταχυτερη δυνατη ταχυτητα στην ευθεια για το GT. Και λειτουργει αριστα» δηλωσε ο Terzes.
Πινακας Προφιλ Οδηγησης (Drive Modes)
Wet
|
Normal
|
Sport
|
Track
|
V-Max
|
||
Χρηση
|
Οδηγηση στο βρεγμενο
|
Κανονικη οδηγηση στο στεγνο
|
Σπορ οδηγηση στο στεγνο
|
χρηση στην πιστα
(οχι για χρηση στο δρομο)**
|
Επιτευξη μεγιστης ταχυτητας (οχι για χρηση στο δρομο)**
|
|
Stability & Traction Control (Ελεγχος Ευσταθειας & Προσφυσης)
|
Ενεργο δεν μπορει να ρυθμιστει
|
Ενεργο, αλλα μπορει να ρυθμιστει
|
Ενεργο δεν μπορει να ρυθμιστει
|
|||
Launch Control (Ελεγχος Εκκινησης)
|
Δεν διατιθεται
|
Διαθεσιμο
|
||||
Υψος & Αποσβεση Αναρτησης
|
Μεγαλο υψος με στανταρ αποσβεση
|
Μεγαλο υψος με σπορ αποσβεση
|
Χαμηλο υψος με σκληρη αποσβεση για πιστα
|
|||
Ρυθμιση ComfortΑνεση (Αναρτηση)
|
Διαθεσιμο
|
Δεν διατιθεται
|
||||
Αλλαγες κιβωτιου
|
Normal
|
Sport
|
||||
Turbocharger Anti-lag
|
Ανενεργο
|
Ενεργο
|
Ανενεργο
|
|||
Πισω πτερυγα
|
Ενεργη πανω απο 145 km/h
|
Ενεργη πανω απο 113 km/h
|
Παντα ενεργη
|
Ανενεργη
|
||
Αεροφρενο
|
Ενεργοποιειται πανω απο 121 km/h με μετριο φρεναρισμα
|
|||||
* Αμερικανικες τιμες, για Ευρωπαϊκες εκκρεμει πιστοποιηση
** Για την επιλογη αυτου του προφιλ ο μοχλος του κιβωτιου πρεπει να ειναι στο park (P) |
|
|
|
Για περισσοτερες πληροφοριες σχετικα με το Ford GT, παρακαλουμε επισκεφθειτε τον ιστοτοπο www.fordgt.com.