Για περισσοτερο απο μισο αιωνα, το ονομα DBS εχει ταυτιστει με ενα πραγμα: Την κορυφαια Aston Martin παραγωγης (με μη-περιορισμενο αριθμο αυτοκινητων). Ειναι το αποτελεσμα της συνεχους εξελιξης της συμβατικης εκδοσης, στη συγκεκριμενη περιπτωση της DB11, μαζι με ολα τα χαρακτηριστικα που θα την κανουν την κορυφαια ολων.
Οπως λεει και η ιδια η Aston Martin, \”Beautiful is absolute\”. Ειναι ενα αυτοκινητο με δυο \”προσωπικοτητες\”. Μια ηρεμη, ηπια και ανετη. Αλλα και μια ανησυχη, αγρια και αποτομη. Δυο σε ενα. Γιατι, μπορει κανεις να εχει τελικα λιγο (η και πολυ) κι απο τα δυο. Πρωτο διλημμα, λοιπον: Coupe η Volante ;
Επιθετικα επιβλητικη, αλλα και απαραμιλλα κομψη
Λενε πως το κομψο design, μαζι με το πρακτικο και λειτουργικο design, δεν μπορουν να πανε συνηθως μαζι. Και ομως, στη DBS, πανε. Η \”βαση\” ειναι ενα σχεδιαστικο δημιουργημα που με τη πρωτη ματια, θυμιζει αμεσως Aston Martin, χωρις περιθωριο αμφιβολιας. Πανω σε αυτη τη βαση ομως, εξελιχθηκε σχεδιαστικα, προκειμενου να ειναι και αποδοτικα λειτουργικη σχεδιαστικα, μια απο τις πιο επιθετικες και εντυπωσιακες Aston Martin που φτιαχτηκαν ποτε. Και καπως ετσι, ομορφια και λειτουργικοτητα, συναντιουνται και δενουν αρμονικα.
Το πιο χαρακτηριστικο σχεδιαστικο στοιχειο της DBS, ειναι σιγουρα η εμπρος γριλια της, με τα εξαγωνα σχεδια. Στοιχειο που οχι μονο δινει μια πολυ αγρια οψη στο εμπρος μερος του αυτοκινητου, αλλα ειναι και απαραιτητη για τη παροχη επαρκους ποσοτητα αερα για τη ψυξη του θηριωδους V12 κινητηρα της.
Η σχεδιαστικη ταυτοτητα της Aston Martin βεβαια, δεν ειναι εμφανης μονο στο εξωτερικο της DBS. Και το εσωτερικο της ειναι επενδυμενο και διακοσμημενο με τα καλυτερα υλικα, μεταξυ αλλων, δερμα Nappa, Alcantara, carbon καθως και κορυφαιας ποιοτητας και διαλογης ξυλο.
Η μηχανολογικη της ανωτεροτητα, εναντι της \”κοινης\” DB11
Οταν ενα αυτοκινητο αποκτα περισσοτερη δυναμη, χρειαζεται σαφως και περισσοτερη ψυξη, δυνατοτερα φρενα, βελτιστοποιημενη αναρτηση, προκειμενου να μπορει να την αξιοποιηση με το καλυτερο δυνατο τροπο.
Στη DBS, η Aston Martin δεν εκανε απλα ενα βημα στο να τα κανει ολα ισχυροτερα και καταλληλα προκειμενου να συναδουν με την επιπλεον δυναμη. Τα βελτιστοποιησε, χρησιμοποιωντας ελαφρυτερα και πιο ακαμπτα υλικα, σε ολη την εκταση του αυτοκινητου.
Το αποτελεσμα; Ενα αυτοκινητο με πολυ καλυτερο στησιμο, καλυτερα φρενα, καλυτερη οδηγικη συμπεριφορα και 70 ολοκληρα κιλα ελαφρυτερο, εναντι της συμβατικης DB11.
Η καρδια της DBS, ενα διαμαντι, απο τα χερια της AMG
Η πλατφορμα της DB11, ηταν η πρωτη στην οποια η Aston Martin, ακολουθωντας τα σημεια των καιρων, τοποθετησε εναν twin turbo κινητηρα, αντι του δικου της ατμοσφαιρικου 6λιτρου V12. Ομως οντας Aston Martin, επελεξε τον κορυφαιο που υπαρχει διαθεσιμος, αυτον της AMG.
Η DBS κινειται απο εναν twin turbo V12 κινητηρα, χωρητικοτητας 5.2 λιτρων, με αποδοση 715 ιππων και 950Nm ροπης. Το πιο εντυπωσιακο ομως, ειναι η ροπη της. Τα 900Nm μπορει να ακουγονται, και ειναι, παρα πολλα. Ομως δεν ειναι αυτο το πιο εντυπωσιακο. Το πιο εντυπωσιακο, ειναι πως αυτη η ροπη ειναι διαθεσιμη απο τις 1800 σαλ. Οχι ενα μερος της. Ολη. Και τα 900Nm.
Το 0-100 πραγματοποιειται σε μολις 3.6 δευτερολεπτα, ενω η τελικη της ταχυτητα, αγγιζει τα 340 χιλιομετρα την ωρα. Η μεταδοση γινεται με ενα κλασσικο 8αρι αυτοματο κιβωτιο, κατασκευης της ZF, το οποιο ειναι ικανο να παρεχει γρηγορες αλλαγες οταν αυτο ζητηθει, αλλα και πολυ απαλες, σχεδον χωρις να γινονται αντιληπτες, οταν το αυτοκινητο κινειται σε ηρεμους ρυθμους.
Μια καμπινα επιβατων, που ο καθενας θα ζηλευε
Το εσωτερικο ενος αυτοκινητου, ειναι σιγουρα, αν οχι και περισσοτερο, σημαντικο με το εξωτερικο του. Ειναι το μερος στο οποιο χειριζεσαι το αυτοκινητο, στο οποιο περνας το χρονο σου ταξιδευοντας. Η Aston Martin, φροντισε ειδικα αυτο της DBS, να αγγιξει τη κορυφη.
Τα καθισματα ειναι επενδυμενα με κορυφαιας ποιοτητας δερμα Nappa. Ο διακοσμος στις πορτες και το υπολοιπο εσωτερικο ειναι στη βασικη επιλογη, forged carbon, ενω υπαρχουν επιλογες σε ξυλο, λακκα και carbon. Χαρακτηριστικο σχεδιαστικο στοιχειο, οι ραφες σε σχημα διαμαντιων στα καθισματα και τις πορτες. Τον διακοσμο ολοκληρωνει, συνηθως, το piping και οι ραφες σε ενα χρωμα το οποιο δημιουργει εντονη αντιθεση και συνδεεται με καποιο αλλο χρωμα στο αυτοκινητο, οπως για παραδειγμα αυτο του εξωτερικου. Και τι δε θα διναμε να περασουμε λιγο (καλα, και σε πολυ δεν θα λεγαμε οχι) χρονο σε αυτο το εσωτερικο!
DBS Superleggera Volante. Αγγιζοντας την κορυφη της οδηγικης εμπειριας.
Η οδηγηση ενος ανοιχτου αυτοκινητου, σιγουρα δεν μπορει να συγκριθει με αυτη του κλειστου. Πολλοι θα πουνε, ειδικα σε μια εκδοση που εχει στοχο την επιτευξη ακομη καλυτερων επιδοσεων και οδηγικης συμπεριφορας, πως το cabrio, ειναι η λαθος επιλογη.
Σιγουρα, υπαρχει καποιο επιπλεον βαρος απο το μηχανισμο της οροφης, την ιδια την οροφη και τις απαραιτητες ενισχυσεις που γινονται στο πλαισιο. Επιπλεον, υπαρχει σαφως μια απωλεια σε στρεπτικη ακαμψια, την οποια βεβαια σε ενα μοντερνο cabrio ελαχιστοι προκειται να μπορεσουν να την αντιληφθουν.
Σε περιπου 20 δευτερολεπτα, η υφασματινη οροφη αναδιπλωνεται στο χωρο των αποσκευων και η οδηγικη εμπειρια μπαινει σε ενα νεο επιπεδο. Ο αερας, δινει μια αλλη αισθηση στην οδηγηση και φυσικα, το σημαντικοτερο ολων. Ο ηχος απο τις 4 αποληξεις της εξατμισης, ειναι ακομη πιο δυνατος και καθαρος, απογειωνοντας την οδηγικη εμπειρια. Οταν η οροφη ανοιγει, sky is the limit.
Η επιλογη του να διαφερεις
Οταν καποιος σκεφτεται super GT, ο νους του παει λογικα στην εκαστοτε V12 Ferrari, για παραδειγμα τωρα στην 812 Superfast η στην αντιστοιχη Bentley, για παραδειγμα, τωρα στην Contintental Supersport.
Ομως, υπαρχει και μια αλλη επιλογη, που λεγεται DBS Superleggera. Μια επιλογη που ειναι αποψη, καθως επιλεγεις να θυσιασεις λιγη απο την ανεση της Continental και λιγες απο τις επιδοσεις της 812. Παιρνεις ομως κατι σχεδιαστικα και οδηγικα διαφορετικο, ξεχωριστο. Σε ενα κοσμο μαζοποιησης, η επιλογη να διαφερεις, γιατι ετσι γουσταρεις, ειναι σημαντικοτερη απο ποτε.
Και σιγουρα η επιλογη της DBS, δεν ειναι συμβιβασμος, αλλα αποψη. Γιατι, στην τελικη, προκειται για super GT, και οχι για ενα απλο αυτοκινητο. Ειναι Aston Martin. Και οπως λεει και μια ατακα, του Jeremy Clarkson αν δεν κανω λαθος, \”Cars move your body. Exotics, move your soul\”.
Και στο συναισθημα, η λογικη, περισσευει…