Στα λεγομενα \”πισω δωματια\” της Χιροσιμα, περιπου 100 μηχανικοι της Mazda, εργαζονται νυχθημερον στο σημαντικοτερο, ισως, project, της ιαπωνικης φιρμας: Τη δημιουργια ενος μοντελου παραγωγης, με την ονομασια RX. Και, οπως αποκαλυπτει σημερα το TopSpeed.gr, η Mazda, θελει να εχει ετοιμο το follow up του RX-7 (και εν ολιγοις του RX-8) μεχρι τον Μαρτιο του 2018.
Γιατι ομως ειναι αυτη η ημερομηνια οροσημο και τι σχεδιαζει η ιαπωνικη φιρμα; Εκεινο τον μηνα, η Mazda θα γιορταζει τα 40 χρονια του RX-7. Και, στα γενεθλια, το λανσαρισμα του νεου ροτορα, θα ειναι μια ιδανικη ευκαιρια για να το \”μετρησει\” εμπορικα. Τοτε, οι Ιαπωνες θα λανσαρουν εμπορικα την επομενη γενια των RX, σε περιορισμενη εκδοση και, αν παει καλα σε πωλησεις, θα προχωρησουν. Οι πιθανοτητες τον Μαρτιο του 2018 να μην δουμε το Mazda RX-9, αλλα την επομενη γενια του RX-7, στο πλαισιο του RX-Vision Concept, με τον turbo ροτορα των 400 ιππων που θα στροφαρει στις 10.000 σ.α.λ., ειναι μαλλον ισχυρες…
Αυτη τη φορα, ωστοσο, οι Ιαπωνες ειναι πολυ προσεκτικοι, καθως οι καιροι δεν ειναι ευνοϊκοι για \”ανοιγματα\”. Η Mazda διαπνεεται απο μια μυστικοπαθεια και μια… αρνηση σε ο,τι αφορα το ροτορα και, οι δυσκολες οικονομικες συνθηκες της επιτεινουν αυτο το χαρακτηριστικο. Ετσι, οταν το TopSpeed.gr \”φωναζε\” οτι οι Ιαπωνες εχουν ετοιμασει αναβιωση της σειρας RX, αυτοι το διεψευδαν, μονο και μονο για να αφησουν τον (υπολοιπο) κοσμο με το στομα ανοιχτο, οταν παρουσιασαν το RX- Vision Concept, τον περασμενο Οκτωβριο, στο Τοκυο. Τωρα, βεβαια, τα πραγματα ειναι πιο περιπλοκα.
Οι ροτορες της Mazda. Απουσιαζουν το -απιθανο στο πατημα- RX-8 και το one of a kind Furai που βρηκε τραγικο θανατο στις φλογες
Γιατι σημερα, η Mazda, δεν ετοιμαζει ενα ακομα concept, αλλα ενα αυτοκινητο παραγωγης. Ο διευθυντης του σχεδιαστικου τμηματος της εταιρειας, Kevin Rice, το επιβεβαιωσε αυτο, λεγοντας οτι ενα νεο rotary powered sports car ειναι \”στα σκαρια\”, αλλα θα βγει στην παραγωγη, μονο εαν ο κοσμος το αγορασει. Τι θα γινει λοιπον;
Συμφωνα με πληροφοριες του TopSpeed.gr, η Mazda εχει βρει λυσεις για τις \”χρονιες ασθενειες\” του Wankel στον SkyActive-R, καθως εξαρχης το σχεδιο ηθελε τον ροτορα να ειναι συμφωνος με τις επιταγες της εποχης: Δηλαδη να εχει μειωμενη καταναλωση, χαμηλους ρυπους, υψηλη αξιοπιστια και ροπη απο τα χαμηλα. Παροτι η λυση του συνδυασμου του ροτορα με εναν ηλεκτροκινητηρα εγκαταλειφθηκε γρηγορα, οι μηχανικοι της Mazda εχουν ξεπερασει τα προβληματα, οπως αφηνει να εννοηθει και ο Rice, διαβεβαιωνοντας πως \”η Mazda ειναι σιγουρη οτι θα ξεπερασει τα μειονεκτηματα του ροτορα\”. (Διαβασε εδω το ρεπορταζ του TopSpeed.gr για τον SkyActive-R που πατενταρισε η Mazda)
Το RX-Vision Concept σε δημοσια θεα. Θα δουμε νεο RX στους δρομους;
Αυτο που ειπε ομως ο Rice ειναι οτι \”μια αλλη προκληση, ειναι το εαν τα μελλοντικα αυτοκινητα με ροτορες θα ειναι οικονομικα βιωσιμα\”. Η Mazda, θελει να εξασφαλισει οτι δεν θα γραψει ζημιες απο την παραγωγη ενος sport car που δεν θα εχει την αναμενομενη εμπορικη επιτυχια. Γιατι, στη Χιροσιμα ξερουν πως το κοινο που \”αγαπα\” τους wankel υπαρχει, ομως, δυσκολα ενα νεο μοντελο με αυτο το μοτερ, χωρις να εγγυαται ανταγωνιστικοτητα σε επιδοσεις/ρυπους/καταναλωση/αξιοπιστια, θα επιτυχει εμπορικα.
Κακο bodykit, μεγαλη αεροτομη, τεραστια φλογα. Κραταμε μονο το τελευταιο
Και εδω, ερχεται το μπερδεμα με τη συγκρουση πληροφοριων και ενδειξεων: Οι δικες μας πηγες, ελεγαν πως το σχεδιο της Mazda ηθελε το RX-9 να λανσαρεται το 2020, στα γενεθλια των 100 ετων της φιρμας. Ομως, οι επιφυλαξεις για την εμπορικη του πορεια, λενε νεοτερες πληροφοριες, θα φερουν μια περιορισμενη εκδοση παραγωγης τον Μαρτιο του 2018, στα 40α γενεθλια του RX-7, για να \”μετρηθει\” η αγοραστικη του ζητηση. \”Στα πισω δωματια, συνεχιζουμε να το εξελισσουμε και, οταν ο κοσμος ειναι ετοιμος να αγορασει ενα αλλο ροταρυ, θα ειμαστε ετοιμοι να του το παρεχουμε\”, ειπε αινιγματικα ο Rice.
Συνηθισμενη εικονα: Ενα Mazda RX-7 κερναει φλογες στα ανυποψιαστα (;) θυματα του
Πως μπορει να γινει αυτο λοιπον, με δεδομενο οτι η Mazda σχεδον… εκλεισε την πορτα καταμουτρα σε ενδιαφερομενο αγοραστη που θελησε να δωσει προκαταβολη για να \”κλεισει\” το επομενο RX, οποτε αυτο βγει; Ειναι δυνατο να βγαλει το RX-9 σε περιορισμενη παραγωγη το 2018 και, αν παει καλα εμπορικα, να το… ξαναβγαλει σε ευρεια παραγωγη το 2020; Προφανως και οχι (αν και ποτε δεν ξερεις).
\”Ακτινογραφια\” του θρυλικου, του φοβερου και τρομερου RX-7
Και εδω, ερχονται οι ενδειξεις: Εκτος απο τον SkyActive R που πατενταρισε η Mazda, η φιρμα κατοχυρωσε τα ονοματα RX-9 και RX-7 στο Japanese Trademark Office. Με δεδομενες τις παραπομπες του RX Vision Concept στο RX-7 (διαβασε εδω το σχετικο ρεπορταζ μας), μια ισχυρη πιθανοτητα θελει το 2018 να παρουσιαζεται η αναβιωση του RX-7, σε limited edition. Και το 2020, αν παει καλα εμπορικα, η Mazda θα μπορει να βγαλει στην παραγωγη το RX-9. Ομως, επανω σε ποιο πλαισιο, αν το RX-Vision γινει το επομενο RX-7; Λογικο, βιωσιμο πλανο, η ονειρο θερινης νυκτος; Το σιγουρο ειναι πως πρεπει να κανουμε υπομονη…