Το καινουριο το ΜΧ-5 το ειδες. Η Mazda (η οποια ετοιμαζεται να ξανακανει εισαγωγες στην Ελλαδα, στις αρχες του 2016) παρα την τεραστια πιεση των fan της να παρουσιασει μια εκδοση του δημοφιλεστερου roadster του πλανητη με περισσοτερη δυναμη απ\’ οτι εχουμε συνηθισει, δεν… χαμπαριαζει.
Για την ακριβεια, η Mazda επιμενει στη \”low power, high fun\” προσεγγιση του αυτοκινητου, χωρις να υπαρχει καν σκεψη για μια Mazdaspeed, MPS (λεω εγω τωρα) εκδοση. Ο programme manager της Mazda για το ΜΧ-5, Nobuhiro Yamamoto, λεει οτι η κορυφαια εκδοση του roadster θα φοραει εναν 2λιτρο κινητηρα αποδοσης 158 ιππων, πλην του 1,5λιτρου με τους 129 ιππους που ξεραμε τωρα οτι θα \”φοραει\”.
Ουτως η αλλως, στη Mazda θεωρουν, οπως ειπε και ο Yamamoto, οτι μια ισχυροτερη εκδοση του ΜΧ-5 θα εχανε τον αυθεντικο χαρακτηρα του, που ειναι εστιασμενος στο χαμηλο βαρος, τη μικρη δυναμη, τη χαμηλη τιμη και τον fun-to-drive με απολυτη φιλικοτητα χαρακτηρα του. Ο ιδιος λεει οτι μια ισχυροτερη και γρηγοροτερη εκδοση του ΜΧ-5, θα επρεπε απαραιτητα να ειναι ακριβοτερη στην τιμη και πιθανοτατα να \”φοραει\” turbo, κατι που θα αλλοιωνε τον χαρακτηρα του.
Παντως, εμεις ξερουμε καλα οτι στο Ναγκασακι εχουν δοκιμασει πολυ καιρο πριν αυτη τη \”συνταγη\” ενος γρηγορου ΜΧ-5, \”φορωντας\” πειραματικα (στην προηγουμενη γενια) το μοτερ που φοραγε το Mazda 3 και 6 MPS και, σε αλλη περιπτωση, ροτορα. Και στις δυο περιπτωσεις, μας ειπαν οι ανθρωποι της Mazda, \”το αποτελεσμα ηταν απογοητευτικο, καθως το αυτοκινητο εχανε τον fun to drive χαρακτηρα του\”.
Αν εσυ θες και καλα ενα ΜΧ-5 και δεν σου φτανουν τα αλογα, υπαρχουν και οι tuners. Καπως πρεπει να ζησουν και αυτοι…