60 ετων… μπομπιρας
Η Fiat ξεκιναει τις εκδηλωσεις εορτασμου των 60 ετων του 500, το οποιο εχει σημειωσει μεγαλη επιτυχια με περιπου εξι εκατομμυρια πωλησεις απο το 1957.
\”Forever Young\” θα ειναι το κεντρικο μηνυμα ολων των εορταστικων εκδηλωσεων.
Στο πλαισιο των δρασεων περιλαμβανεται ενα ψηφιακο 360ο ταξιδι, οπου ολοι θα ανακαλυψουν τον μυθο του 500 στο www.500foreveryoung.fiatpress.com.
Ο πρωτος \”σταθμος\” των εκδηλωσεων για την επετειο των 60 ετων ειναι η εκθεση της Γενευης, οπου κανει πρεμιερα η ειδικη εκδοση Fiat 500-60th anniversary.
Η Fiat επελεξε την εκθεση της Γενευης για την εναρξη των διεθνων εκδηλωσεων εορτασμου για την 60η επετειο του Fiat 500, του εμβληματος που παραμενει πιστο στον εαυτο του και παντα μοντερνο. Οι εορτασμοι εντασσονται σε ενα πλαισιο επικοινωνιακων ενεργειων που θα προβαλλονται στο διαδικτυο, το ραδιοφωνο και την τηλεοραση. Μεταξυ αυτων θα πραγματοποιηθει μια σειρα δρασεων, οπως ενα tour στις αγαπημενες πλατειες της Ευρωπης, οπου θα συμμετεχουν θαυμαστες και συλλεκτες των μοντελων Fiat 500 απο το παρελθον και το παρον. Με τον τιτλο \”Forever Young\” και με τη βοηθεια του Design, της \”500-mania\”, της τεχνης και της διαφημισης, το συγκεκριμενο Project ενισχυει τη διαχρονικοτητα του εμβληματικου μοντελου, που βρισκεται παντα ενα βημα μπροστα απο τις τασεις της μοδας.
Απο σημερα και μεχρι τις 4 Ιουλιου, το προγραμμα επικοινωνιας θα πραγματοποιησει ενα συναρπαστικο ταξιδι στον χρονο οπου το προϊον συναντα την ιστορια, την τεχνη και το lifestyle. Απο το 1957 μεχρι σημερα, το Fiat 500 αποτελει εναν πραγματικο διαμορφωτη των τασεων, εχοντας επηρεασει καθοριστικα τον κοσμο της μοδας, αλλα και γενικα την κοινωνια και τις κοινωνικες συμπεριφορες.
Διαφημιστικη καμπανια \”Forever young, since 1957\”
Το Fiat 500 ειναι πολυ παραπανω απο ενα απλο αυτοκινητο. Μεσα σε 60 χρονια το 500 εχει εξελιχθει σε ενα αυθεντικο pop icon με πολλους θαυμαστες, ενα συμβολο του ιταλικου στυλ που δεν ειναι ποτε εκτος μοδας. Η αποστολη του 500 απο το 1957 εως σημερα ηταν να δωσει χρωμα στους δρομους σε ολο τον πλανητη και το πετυχε. Το εμβληματικο Fiat ειναι ενα πραγματικο εργο τεχνης που συμπληρωνει το περιβαλλον γυρω του.
Αυτη ειναι η βασικη ιδεα της διαφημιστικης καμπανιας που δημιουργησε η Leo Burnett. Η καμπανια θα τρεξει σε διαφορα media και σε διαφορες γλωσσες, συνδυαζοντας τη συγχρονη προσωπικοτητα του μοντελου με την vintage εμπνευση απο τη δεκαετια των \’60. Κυριο χαρακτηριστικο της ειναι ενα ειδικα διαμορφωμενο μηνυμα που θα εμφανιζεται σε ολες τις επικοινωνιακες δρασεις, σε ολα τα καναλια επικοινωνιας και καθ\’ ολη τη διαρκεια των εορτασμων σε ολα τα προϊοντα της οικογενειας 500. Το διακριτικο \”500\” θα περιεχει το ειδικο θεμα \”Forever young\” που υπογραμμιζει την προσωπικοτητα και τις αξιες του εμβληματικου 500. Το 500 ειναι ενα συγχρονο μοντελο, το οποιο παραμενει ταυτοχρονα πιστο στο αρχικο μοντελο, αποτελωντας ετσι ενα πραγματικο συμβολο και εναν θρυλο σε τεσσερις τροχους. Τελος, το μηνυμα \”Since 1957\” δινει εμφαση στη χρονια που γεννηθηκε ενα αυτοκινητο, το οποιο φετος γιορταζει τα 60α του γενεθλια, διαθετοντας την αναμενομενη φρεσκαδα.
Η διαδικτυακη σειρα που αφηγειται την ιστορια ενος μυθου
Το πρωτο επεισοδιο του συναρπαστικου ταξιδιου που αφηγειται την ιστορια του εμβληματικου 500, προβαλλεται ηδη στο www.500foreveryoung.fiatpress.com. Η ιστορια ξετυλιγεται σε πεντε διαφορετικες τοποθεσιες μεσα σε ενα διαδραστικο εικονικο μουσειο. Ενα νεο \”δωματιο\” θα ανοιγει στην αρχη καθε μηνα, μοιραζοντας με το κοινο μια ακομα εποχη απο τη ζωη του 500. Οι επισκεπτες θα αντικρισουν διαφορα αντικειμενα, οπως ενα ραδιοφωνο που παιζει ενα γνωστο μουσικο κομματι εκεινης της εποχης η μια τηλεοραση που παιζει π.χ. ενα διαφημιστικο σποτ.
Το πρωτο επεισοδιο της σειρας διαδραματιζεται στο γραφειο του Dante Giacosa στο Τορινο, οπου σχεδιαστηκε το 500. Καπως ετσι ξεκιναει αυτο το συναρπαστικο \”παραμυθι\” που αναλυει τη στενη συναισθηματικη σχεση μιας μαρκας αυτοκινητου με τους ανθρωπους. Οι επισκεπτες της σελιδας μπορουν να ανακαλυψουν τη μαγικη φορμουλα που εγινε η αφορμη για τη γεννηση αυτου του αριστουργηματος του ιταλικου design. Η ιδια ιδεα εφαρμοστηκε με απολυτη επιτυχια καθ\’ ολη τη διαρκεια των 60 ετων, χωρις να αλλοιωθουν οι υπολοιπες αξιες του μοντελου. Οι επισκεπτες της σελιδας μπορουν να πλοηγηθουν στα περιεχομενα της και παραλληλα να κατεβασουν ενδιαφερον υλικο.
Η ειδικη εκδοση του Fiat 500 για την 60η επετειο
Για την εναρξη των εορτασμων των 60 ετων του 500, η Fiat επελεξε την εκθεση της Γενευης οπου παρουσιαζει μια ειδικη εκδοση του μοντελου, επιβεβαιωνοντας την πολυπλευρη προσωπικοτητα του εμβληματικου Fiat. Παραμενοντας παντα ο εαυτος του, το Fiat 500 εχει παρουσιασει μια σειρα απο διαφορετικες, αλλα παντα αποκλειστικες εμφανισεις. Αυτο ηταν ενα απο τα μυστικα της αιωνιας νεοτητας του 500. Το υποδειγματικο design του εχει αποτελεσει πηγη εμπνευσης για πολλους καλλιτεχνες και σχεδιαστες μοδας, που εχουν προσθεσει τις δικες τους πινελιες, δημιουργωντας συνεχως νεες αξεχαστες εκδοσεις. Τετοια παραδειγματα ειναι το \”500C by Gucci\” το 2011, το \”500 by Diesel\” το 2008, το 500 Vintage \’57 το 2015, ενω η πιο προσφατη επιτυχια ειναι αυτη του 500 Riva του \”μικροτερου σκαφους στον κοσμο\”. Τελος, υπαρχει και η ειδικη εκδοση 500 60th anniversary, ο σχεδιασμος της οποιας ειναι επισης υποδειγματικος χαρη στη συγχρονη επεξεργασια των κλασικων στιλιστικων χαρακτηριστικων οπως το vinyl ταμπλο και το vintage λογοτυπο μπροστα. H νεα αυτη εκδοση θα διατιθεται στην περιοχη της ΕΜΕΑ σε μολις 560 μοναδες.
Το κοινο της Ευρωπης μπορει να δει απο κοντα τα χαρακτηριστικα της νεας εκδοσης και να μαθει περισσοτερα για την ιστορια του Fiat 500 στο πλαισιο του \”The Forever Young Tour\” που θα επισκεφτει πολλες Ευρωπαϊκες πολεις και στο οποιο θα συμμετασχουν οι θαυμαστες της Fiat του σημερα και του χθες.
Το 500 βεβαια ειναι πολυ περισσοτερο απο ειδικες εκδοσεις, ειναι ενα μοντελο που μπορει να υπερηφανευεται για τις ιδιαιτερες συνεργασιες με ξεχωριστες διασημοτητες, μεταξυ των οποιων ξεχωριζει η Jennifer Lopez πισω απο το τιμονι ενος \”500C by Gucci\”, ο Pharrell Williams με την ακαταμαχητη μελωδια \”Happy\” σε video αφιερωμενο στο εμβληματικο Fiat, ο βραβευμενος με Oscar Paolo Sorrentino με το \”500 Cult\” και ο Ben Stiller με το 500 Corallo Red.
Το Fiat 500 συναντα την τεχνη και τη μοδα
Οπως εκφραζεται ξεκαθαρα στο μηνυμα \”Forever Young\”, το 500 ειναι ενα εμβλημα που ανανεωνεται συνεχως. Δεν ειναι λιγες αλλωστε οι καλλιτεχνικες παρεμβασεις, οι οποιες εχουν αναδειξει το μοντελο σε ενα πραγματικο εργο τεχνης. Το \”μικρο μεγαλο αυτοκινητο\” που γεννηθηκε το 1957 τωρα μιλαει απευθειας στους millennials. Χαρακτηριστικο παραδειγμα αποτελουν τα video του διασημου Βρετανου film animator Cyriak Harris που προβαλλονται στην εκθεση της Γενευης. Ο Cyriak Harris ειναι αυτοδιδακτος και γνωστος για το σουρεαλιστικο και ψυχεδελικο του στυλ, το οποιο χρησιμοποιει για να δημιουργησει φανταστικους κοσμους. Ξεκινησε την καριερα του δημιουργωντας απλα animated GIFs στις αρχες της δεκαετιας του \’80, ενω, σημερα, οι δημιουργιες του περιλαμβανονται στα video clips διασημων τραγουδιστων. Η τεχνικη του δημιουργει ενα φαντασμαγορικο story οπου εκφραζονται τολμηρες ιδεες σε 3D μορφη, ξεπερνωντας κατα πολυ τη διπλη διασταση της εικονας, με στοχο να διεγειρει τα συναισθηματα των καταναλωτων.
Εκτος απο την τεχνη, το 500 εχει αποτελεσει πηγη εμπνευσης και στον κοσμο της μοδας. Στον χωρο της εκθεσης της Γενευης που ειναι αφιερωμενος στην ειδικη επετειακη εκδοση 500, προβαλλεται και η συλλογη \”Gabsule collection Fiat 500\”. Προκειται για μια αποκλειστικη συλλογη απο τσαντες, πορτοφολια, νεσεσερ και κλειδοθηκες σχεδιασμενα απο την Gabs, η οποια ενσωματωνει τη «δροσερη» υπογραφη της μαρκας, ενω αποτιει φορο τιμης στο design αναδεικνυοντας την ιστορια του μεσα απο διαφορες λεπτομερειες. Η γκαμα περιλαμβανει και τα γυαλια \”Tribute to 500 Anniversary\”, μια δημιουργια της Italia Independent, τα οποια παρουσιαζονται για πρωτη φορα στο κοινο. Αυτα τα αξεσουαρ μοδας αποτελουν μια πρωτη εκπληξη σε μια χρονια που επιφυλασσει πολλες ακομα εκπληξεις για το ευρυ κοινο.
Fiat 500 special series to mark the 60th anniversary