Το νεο Baleno με τον 1.000αρη Boosterjet, δεν ειναι ενα ακομα μικρο, \”τιμιο\” Suzuki. Ειναι ενα υβριδιο supermini και μικρομεσαιου, με χωρους ικανους να βολεψουν μια οικογενεια, αλλα και κυριως εναν κινητηρα \”διαμαντι\”. Το τρικυλινδρο υπερτροφοδοτουμενο μοτερ βενζινης του μολις 1 λιτρου, με τους 112 ιππους και τα 170 Nm ροπης, ειναι τοσο δυνατο και τοσο οικονομικο ταυτοχρονα, που σε κανει να χαμογελας σε καθε βολτα.
Αληθεια τωρα, γινεται ενα χιλιαρακι να ειναι τοσο σβελτο; Την απαντηση τη δινει τη δινει το ιδιο το Baleno, ξανα και ξανα, σε καθε βολτα, εξελισσομενο σε \”πρωτοσελιδο\” των συζητησεων μεταξυ μας, στο TopSpeed.gr, ακομα και σε εβδομαδες που ειναι \”φορτωμενες\” με δοκιμες premium και sport μοντελων.
Γι\’ αυτο και αρχιζουμε απο το πως παει. Με εξαιρεση τις 1.000-1.500 σ.α.λ., οπου λειτουργει \”πολιτισμενα\”, ο Boosterjet ανεβαζει ρυθμους τοσο γρηγορα που σε κανει να αναρωτιεσαι: \”Ειναι σιγουρα χιλιαρι\”; Και, αφου κοιταζεις την αδεια κυκλοφορια, να ξαναρωτας: \”Μηπως εκαναν λαθος και μας εδωσαν καποιο βελτιωμενο για δοκιμη\”; Η προθυμια του τρικυλινδρου turbo να επιταχυνει το βαρους 950 κιλων πλαισιο του Baleno, ξεπερνα τους αριθμους που, στην πραξη και στην αισθηση, το αδικουν: Γιατι, στη θεωρια, κανει το σπριντ απο σταση στα 100 χ.α.ω. σε 11,4 δευτερολεπτα και τελικιαζει στα 200 χ.α.ω., ομως στην πραξη, ειναι αστεια γρηγορο. Τοσο γρηγορο, που σε κανει να γελας, μη πιστευοντας οτι ενα τοσο μικρου κυβισμου αυτοκινητο, μπορει να σπρωχνει τον δεικτη του κοντερ στον ιδιο ρυθμο με του στροφομετρου, λες και ειναι αρκετα μεγαλυτερου κυβισμου.
Η επομενη σκεψη ειναι πως \”το γκαζι κοστιζει\” και η υποθεση οτι λογικα, η καταναλωση θα ειναι \”τσιμπημενη\”. Εκπληξη κι εδω! Οι εργοστασιακες τιμες των 4,4 λιτρων/100 χιλιομετρα δεν απεχουν και πολυ απο την πραξη, αφου στη δικη μας περιπτωση, με… μπολικη διασκεδαση (οπερ σημαινει δεξι ποδι βυθισμενο στο πενταλ του γκαζιου) δεν ξεπερασε τα 6,6 λτ/100 χμ. Για την ιστορια, οι εκπομπες CO2 ειναι 103 γραμμαρια ανα χιλιομετρο, ενω το μονο γεγονος που προδιδει οτι προκειται για τρικυλινδρο, ειναι η χροια του.
Κι ομως! Αυτο το αυτοκινητο, δεν ειναι εστιασμενο στη σπορ οδηγηση, αλλα στη σβελτη, ανετη, οικονομικη μετακινηση εντος και εκτος πολης. Εχει ενα μακρυ πενταρι (χειροκινητο) κιβωτιο, για λογους οικονομιας, αναρτησεις ρυθμισμενες για να απορροφουν ανωμαλιες και ελαφρυ τιμονι για να μην κουραζει στην πολη. Παρολα αυτα, αν το \”κυνηγησεις\”, σε σβελτους ρυθμους, το εξαιρετικο πλαισιο, η ακαμψια και η ρυθμιση της αναρτησης θα σε επιβραβευσουν. Αντιθετα, το τιμονι δεν παρεχει πληροφορηση οπως θα περιμενες απο ενα… σπορ μοντελο που ΔΕΝ ειναι το Baleno, ενω τα φρενα ειναι επαρκη, αν και θα τα θελαμε λιγο ισχυροτερα.
Επειδη ομως, ειπαμε, το Baleno δεν εχει σπορ προσανατολισμο, ο αληθινος του χαρακτηρας ειναι ηπιος και φιλικος για κινηση στην πολη και οχι μονο. Αυτο δεν σημαινει μονο οτι επιτρεπει στον οδηγο να κινηθει σβελτα \”παιζοντας\”, η να κανει ενα ταξιδι χωρις να αισθανεται οτι… βασανιζει το μοτερ του, αλλα και οτι δεν θα θυσιασει την ανεση του, ακομα και πηγαινοερχομενος στην πολη.
Πως ειναι για καθημερινο;
Η συμβιωση με το Baleno στην καθημερινοτητα της πολης (και οχι μονο) ειναι ιδιαιτερα ευχαριστη. Με μηκος λιγο κατω απο τα 4 μετρα -σχεδον οσο το Swift, δηλαδη- ειναι ευελικτο στο παρκαρισμα και την κινηση στα στενα, ομως αυτο δεν σημαινει οποιαδηποτε παραχωρηση στους χωρους.
Το εσωτερικο, εντυπωσιαζει απο την ευρυχωρια, αλλα και την ανεση. Φιλοξενει ανετα πεντε -και μαλιστα ψηλους- επιβατες, ενω στα 355 λιτρα του πορτ μπαγκαζ (με τον κρυφο χωρο αποσκευων κατω απο το πατωμα να ειναι υπεραρκετα για μια οικογενεια -παρα το ψηλο κατωφλι φορτωσης.
Απο την πρωτη επαφη με το Baleno, διαπιστωνεις οτι εχει δοθει εμφαση, εκτος απο τους χωρους και την οδικη συμπεριφορα, στην ανεση. Τα καθισματα ειναι μαλακα και ανετα, βολευοντας και τον πιο… γκρινιαρη, ενω χωροι για μικροαντικειμενα υπαρχουν παντου.
Η ετερη αποκαλυψη ειναι ο εξοπλισμος του. Στην εκδοση της δοκιμης μας, GLX, υπαρχει εξοπλισμος που δεν περιμενες να συναντησεις σε αυτοκινητο της κατηγοριας: Συστημα αποφυγης τρακαρισματος, θερμαινομενα καθισματα, cruise control, xenon φωτα, οπισθια καμερα παρκαρισματος.
Το ταμπλο ειναι σχεδιασμενο αρμονικα και συμμετρικα, με σκληρα πλαστικα που δεν ικανοποιουν οπτικα, ομως δειχνουν να εχουν αριστη συναρμογη, ωστε να κρατηθει ζωντανος ο θρυλος που περιβαλλει τα μοντελα της ιαπωνικης εταιρειας οτι \”δεν σπανε, δεν χαλανε, δεν τριζουν και μετα απο μια ζωη\”.
Στην πραξη, η καθημερινη συμβιωση με το Suzuki Baleno ηταν μια ευχαριστη εκπληξη, καθως μας πηγαινοεφερε με ασφαλεια και σβελτα στο γραφειο και σε βολτες, χωρις να ξοδευουμε λεφτα σε βενζινη, αλλα και μας διευκολυνε με το μεγεθος και την ευρυχωρια του.
Με τιμη λιγο κατω απο τις 13.000 ευρω για την -πληρη εξοπλισμου- εκδοση GL, δεν μπορεις παρα να παραδεχτεις οτι σε καιρους χαλεπους για… πριγκιπες, το νεο Baleno ειναι η αποκαλυψη της Suzuki και μια αριστη προταση για καποιον που ψαχνει ενα αυοτκινητο που να τα κανει ολα και να συμφερει…