Τριαντατεσσερα χρονια στην αγορα, δεν ειναι λιγα για ενα brand name. Μια γενια ομως, η τωρινη, ειναι αρκετη για να ανατρεψει ο,τι μπορει να σου εφερνε στο νου η λεξη \”Micra\”. H Nissan, με μια μονοκοντυλια εσβησε ο,τι συμβολιζε το Micra και… γραφει ιστορια.
Η πρωτη μου επαφη με το καινουριο Micra με κανει να βιωσω το ιδιο συναισθημα που βιωσαν ολοι οσοι το πρωτογνωρισαν: Εκπληξη! Το μικρο μοντελο της ιαπωνικης μαρκας, στην πεμπτη γενια του, δεν εχει καμια σχεση με τις προηγουμενες. Σε τιποτα, αν εξαιρεσει κανεις το ονομα.
Πρωτα- πρωτα, ειναι η σχεδιαση. Οι σχεδιαστες της Nissan αφησαν πισω τους την \”κοριτσιστικη\” λογικη, τη συντηρητικη γραμμη και \”επενδυσαν\” σε μια πιο συγχρονη εικονα, με εντονες ακμες, πιο σπορ, πιο δυναμικη. Ετσι, αισθητικα, το νεο Micra δεν ειναι μονο \”φρεσκο\” και μοντερνο, αλλα και αρκετα επιθετικο. Τα νευρα στο καπο, η δυναμικη μασκα, η αεροδυναμικη εμφανιση, οι γωνιες σε καθε μερος, δινουν το νεανικο αυτο αποτελεσμα. Το οποιο ειναι ενα αμαξωμα με αεροδυναμικο συντελεστη Cd 0,29, συνολικο πλατος 1,743 μ., υψος 1,455 μ. Το (αποκλειστικα πενταθυρο με τις κρυμμενες χειρολαβες) αμαξωμα ειναι 17,4 εκ. μακρυτερο απο την προηγουμενη γενικα, φτανοντας συνολικα τα 3,99 μ.
Το ιδιο σκηνικο και στο εσωτερικο, οπου η εικονα παραπεμπει σε premium μοντελο. Μαλακα πλαστικα, χυτες γραμμες, λεπτομερειες και επενδυσεις δερματος που προκαλουν… ευχαριστηση να τα αγγιζεις, διχρωμια σε πορτοκαλι και μαυρο σε ολο το εσωτερικο, συγκροτουν μια εικονα ενος συγχρονου, νεανικου , ποιοτικου αυτοκινητου πολης. Στη μεση του ταμπλο δεσποζει η οθονη 7 ιντσων με το Nissan Connect, η οποια πλαισιωνεται απο λιγα και ευχρηστα κουμπια.
Λεπτομερεια: Στο βαθος της φωτο, διακρινεται ενα λευκο Sunny N14 να πλησιαζει. Το γεγονος οτι υπαρχουν πολλα Sunny που κινουνται ακομα, αποτελει \”διαφημιση\” για την αξιοπιστια των μοντελων της Nissan
Στον εξοπλισμο, η Nissan πραγματικα… ξεφυγε, υιοθετωντας λυσεις απο μοντελα μεγαλυτερων και ακριβοτερων κατηγοριων. Και εδω, δεν ειναι εκπληξη, αλλα… επανασταση. Απο κει και περα, υπαρχουν, αναλογα με το επιπεδο εξοπλισμου, ολα τα συστηματα υποβοηθησης και ασφαλειας –πολυ καλο το Intelligent Lane Intervention (Εξυπνη Παρεμβαση Εσφαλμενης Αλλαγης Λωριδας), αλλα και το Intelligent Around View Monitor (Εξυπνη Πανοραμικη Θεαση), που εγινε γνωστο απο τα crossovers της Nissan και τωρα ειναι διαθεσιμο για πρωτη φορα και στο νεο Micra–, καθως και δυνατοτητες διασυνδεσης με smartphone. Και φυσικα, δεν μπορεις να μην… παρατηρησεις το κορυφαιο ηχοσυστημα Bose, με την αριστη ποιοτητα ηχου, που συναντας σε αυτοκινητα μεγαλυτερων κατηγοριων. Πολυ μεγαλυτερων κατηγοριων. Πολυ- πολυ.
Παρα τις δυναμικες αναλογιες και τις τεραστιες αλλαγες σε σχεση με τις προηγουμενες γενιες, το Micra δεν εχει χασει ουτε στο ελαχιστο το ατου της πρακτικοτητας που παντα ειχε. Με συνολικο μηκος κατω απο τα 4 μετρα, παραμενει ευελικτο στο χαωδες σκηνικο της πολης.
Στην αποφυγη του αγχους της πολης συντελει και το εσωτερικο, το οποιο περα απο τις premium λεπτομερειες, κανει τη διαδρομη απολαυστικη για οδηγο και επιβατες, λογω της ευταξιας, των δεκαδων θηκων για μικροπραγματα, των διαθεσιμων χωρων, ακομα και στον χωρο αποσκευων των 300 λιτρων.
Πως παει
Αν η εμφανιση και ο εξοπλισμος του Micra αποτελουν εκπληξη, τοτε η συμπεριφορα του στο δρομο, ειναι… αποκαλυψη. Η ποιοτητα κυλισης συμβαδιζει με την εικονα του εσωτερικου που παραπεμπει σε premium μοντελο με το μικρο Nissan να ειναι πολυ ανετο, ησυχο και ευελικτο ταυτοχρονα.
Ακομα και με τις 17αρες ζαντες, το μικρο της Nissan δεν δειχνει να κανει καμια παραχωρηση στην ανεση των επιβατων. Οι αναρτησεις κανουν αριστη δουλεια στην απορροφηση των κραδασμων, ενω η ηχομονωση ειναι πολυ καλη.
Το αυτοκινητο της δοκιμης μας φοραει τον 1.500αρη diesel με τους 90 ιππους, που συνδυαζεται με ενα χειροκινητο πενταρι κιβωτιο. Ο κινητηρας ειναι πολιτισμενος, αλλα και… ο ορισμος του αποδοτικου. Χωρις το τραχυ ηχοχρωμα του diesel, ειναι αθορυβος, ελαστικος και εχει αποθεμα ροπης σε ολο το φασμα των στροφων, απο ιδιαιτερα χαμηλα. Το δε κιβωτιο εχει σωστη κλιμακωση και πολυ καλη αισθηση.
Στο δρομο, οι επιδοσεις του ειναι ικανοποιητικες (0-100 σε 11,9 δευτερα, τελικη 179 χλμ./ωρα) και, οταν πιεστει, δειχνει τους δεσμους που εχει με το Renault Clio -μιας και κατασκευαζονται στο ιδιο εργοστασιο, στο Fins, στη Γαλλια- αλλα και με το best seller της Nissan, το Qashqai, απο το οποιο \”δανειζεται\” το συστημα διευθυνσης με την ηλεκτρομηχανικη υποβοηθηση. Ετσι, με τη βοηθεια και των ηλεκτρονικων, το Micra παραμενει ουδετερο, αποφευγοντας τις ατσαλες και αποτομες αντιδρασεις, ενω και οι κλισεις που παιρνει ειναι λογικες και δεν τρομαζουν. Το τιμονι παρεχει καλη πληροφορηση, ενω ειναι ελαφρυ και ανετο στις χαμηλες ταχυτητες και βαραινει οσο ανεβαινουν τα χιλιομετρα.
Φυσικα, το ζητουμενο για ενα αυτοκινητο πολης, περα απο την ασφαλεια, την ανεση, τον εξοπλισμο και την ευελιξια που αναμφισβητητα παρεχει αφειδως το Micra, ειναι και η οικονομια. Εδω, το μοντελο της Nissan εδωσε \”ρεστα\”, καθως υπο τις συνθηκες εντονης πιεσης στη δοκιμη μας, η καταναλωση δεν ανεβηκε πανω απο τα 5,9 lt/100 km. Ο 1.500αρης diesel αποδεικνυεται ιδιαιτερα οικονομικος και μπορει να δωσει ευκολα ενα 5,1 lt/100 km σε συνθηκες πολης, αλλα και να ταξιδεψει ανετα, γρηγορα και οικονομικοτερα.
Εν κατακλειδι, το νεο Micra αποτελει μια ευχαριστη εκπληξη, οχι μονο επειδη ομορφυνε… επικινδυνα μεσα και εξω, ουτε επειδη \”φορεσε\” εξοπλισμο απο μεγαλυτερα μοντελα σε τιμη λιγο κατω απο τα 15.000 ευρω, αλλα για μια πλειαδα ακομα λογων, που, για να τους αναφερεις και μονο, πρεπει να γραψεις αλλα τοσα…