Οδηγουμε το πιο… long body Mini Cooper με τον τρικυλινδρο 1,5 κινητηρα
Απο τοτε που το BMW Group αναβιωσε το Mini Cooper, αυτο εχει γινει κατι σαν «θεσμος» στην κατηγορια του. Αδικως; Μπορει να μην ειναι τοσο Mini οσο ηταν το Cooper που σχεδιασε ο Σερ Αλεκ Ισιγονης, ομως, εχει διατηρησει αυτη την αισθηση του καρτ. Θα μπορουσε λοιπον αυτη η συνταγη να γινει καλυτερη;
Το BMW Group εβαλε στο Mini την ποιοτητα μιας BMW, τον χαρακτηρα (αυτο το απροσδιοριστο «κατι» που κανει ποθητες τις BMW) μιας BMW, βελτιωσε τον σχεδιασμο μεσα κι εξω διατηρωντας την κλασικη ομορφια του, εβαλε σπιρτοζους κινητηρες και πολλα ακομα. Τι αλλο ελειπε λοιπον απο το Mini; Δυο πορτες για τους πισω επιβατες!
Τα εχει ολα
Το τραγουδι «δυο πορτες εχει η ζωη» δεν… παει για το Mini της δοκιμης μας. Εχει απλετους χωρους, καθισματα και πορτες για ολους τους επιβατες του και οχι μονο. Εξωτερικα, αν το δει κανεις απο το εμπρος μερος, διαφορες δεν υπαρχουν με το σχημα που ξερουμε. Η διαφορα ειναι στα πλαγια, οπου… προστιθενται δυο πορτες. Το ερωτημα, βεβαια, ειναι, με το μακρυτερο μεταξονιο που εχει αυτο το Mini (το συνολικο μηκος εχει αυξηθει κατα 16,1 εκ., το μεταξονιο αυξηθηκε κατα 7,2 εκ.), πως θα ηταν η συμπεριφορα του στο δρομο.
Και ξεκιναμε απο εδω, γιατι εδω ειναι η αποκαλυψη του πενταθυρου Mini. Εχασε αραγε τον παιχνιδιαρικο χαρακτηρα του; Αρχικα, ο 1.500αρης Twin Power Turbo 3κυλινδρος κινητηρας με τους 136 ιππους και 23,4 κιλα ροπης. Εκτος απο τον εθιστικο του ηχο, ο συνδυασμος turbo, αμεσου ψεκασμου και ηλεκτρονικου ελεγχου των βαλβιδων, αποδιδει ενα εκρηκτικο αποτελεσμα:
Τα πρωτα 100 χαω ερχονται σε κατι λιγοτερο απο 8\’\’ και το κοντερ σταματα περιπου στα 200. Ευστροφος και σπιρτοζος, ο κινητηρας αποδιδει τη δυναμη του σε ενα γραμμικο φασμα απο τις 1.000 μεχρι και τις 6.200 σ.α.λ. που ειναι ο κοφτης του. Εχει τετοια αποδοση και αποκριση αυτο το μοτερ, που δυσκολα θα πιστεψει κανεις οτι δεν εχει 30 ιππους παραπανω. Το εξαρι κιβωτιο ταχυτητων συνεργαζεται ιδανικα με το μοτερ και η κλιμακωση, οσο και η αισθηση που δινει ειναι αριστες.
Η θεση οδηγησης ειναι ιδανικη, η ορατοτητα βελτιωμενη και στα καθισματα «κουμπωνεις» χωρις να ειναι ενοχλητικα, η να κουρασουν σε οποιαδηποτε διαδρομη. Και το τιμονι; Μνημειωδες σε αισθηση και παροχη πληροφορησης/αμεσοτητα, αν οχι το καλυτερο, ενα απο τα καλυτερα που εχω πιασει ποτε σε προσθιοκινητο. Οταν ο οδηγος (εγω δηλαδη, για να μην ξεχνιομαστε) επιλεξει το sport mode απο τις τρεις επιλογες που του δινει ο σχετικος διακοπτης στη βαση του λεβιε των ταχυτητων (οι αλλες δυο ειναι Green και Normal), τοτε βλεπει τι… ψαρια μπορει να πιασει αυτο το Mini που θελει να θεωρειται και οικογενειακο αυτοκινητο. Το μηνυμα «απολυτη αισθηση go cart» που εμφανιζεται στην κεντρικη οθονη, καθε αλλο παρα υπερβολικο ειναι.
Το στησιμο του ειναι τετοιο που πραγματικα μπορει να μετατραπει σε «σχολειο». Εσυ επιλεγεις ποτε και ποσο θα «βγαλεις την ουρα» παιζοντας, η αν θα το κρατησεις βιδωμενο στην ασφαλτο, η το ποτε θα το σταματησεις με τα πολυ δυνατα του φρενα (100-0 σε 37 μετρα).
Το πενταθυρο Cooper εχει εκπληκτικη οδικη συμπεριφορα, καθως μπορει να στριψει παντου και παντα «με ολα» και, αν πιεστει μετα τα ορια του, υπερστρεφει «γλυκα» και προβλεψιμα. Το μακρυτερο μεταξονιο χαριζει και μεγαλυτερη ευσταθεια στις ανοιχτες καμπες… Γενικως, το Mini, σε αυτο το mode, θυμιζει ενα μεγαλο, ηλεκτρονικο καρτ που προσπαθει να σε «τσιτωσει» να κυνηγησεις την επομενη στροφη, προκαλωντας σε, αφου σου δειχνει οτι ειναι ετοιμο να υλοποιησει αμεσα και χωρις αντιρρησεις την επομενη… σκεψη σου.
Μεσα
Στα καλα του μεγαλυτερου μεταξονιου ειναι και η ανεση. Οπως σε χαλαρους ρυθμους το Mini με τους μεγαλυτερους χωρους ειναι «ησυχο», ετσι και οι αναρτησεις του απορροφουν τους κραδασμους χωρις ιδιαιτερη «γκρινια» και χωρις να μεταφερουν στην καμπινα των επιβατων τα… καλα των ελληνικων δρομων. Στο εσωτερικο, τωρα, η πρωτη ματια και μονο, ειναι αρκετη για να καταλαβει κανεις πως προκειται για ενα premium αυτοκινητο σε… σμικρυνση.
Ο συνδυασμος δερματος και υφασματος (στα καταλληλα σημεια) στα καθισματα, o εξοπλισμος που ειναι πληρης, η ποιοτητα των υλικων, η ποιοτητα κυλισης και η ηχομονωση στο εσωτερικο του, επιβεβαιωνουν αυτη την αισθηση. Τα οργανα ειναι στη σωστη θεση, χωρις να χανεται το ρετρο της υποθεσης, ενω δεν γινεται να μην σου αρεσουν οι αεροπορικου τυπου διακοπτες (ακομα και το start/stop εχει τετοιο διακοπτη!) και ο απαλος μωβ φωτισμος σε διαφορα σημεια της καμπινας. Και οι χωροι! Τωρα ειναι και οι χωροι. Το πενταθυρο Mini Cooper μπορει να φιλοξενησει ανετα τεσσερις επιβατες και τις αποσκευες τους στον εξυπνα διαμορφωμενο με την «κρυφη θηκη» χωρο αποσκευων, που «παιρνει» 278 λιτρα.
Η BMW λοιπον, δεν «εχασε τη συνταγη» του Mini. Σημερα, το μοντελο ξεχωριζει για τον σχεδιασμο του, την οδηγοκεντρικοτητα του και οχι μονο. Στην πενταθυρη version, αποτελει μια ευχαριστη εκπληξη, καθως περα απο το image που ηδη διαθετει το Mini Cooper και ολα τα αλλα «καλα» για τα οποια εχει γινει διασημο, εχει παρει και στοιχεια λειτουργικοτητας και πρακτικοτητας που του προσδιδουν εναν χαρακτηρα σπορ οικογενειακου, με μηκος κατω των 4 μετρων, που δεν κανει τη ζωη στην πολη μαρτυριο. Το αντιθετο: Ειναι ικανο να σου φτιαξει τη μερα, οσο κακη και να ειναι, με το «καλημερα»…