Ο λογος για το Transit Elevated Bus (TEB) το φουτουριστικο, υπερυψωμενο λεωφορειο της Κινας, το οποιο προκαλεσε δεος με τον… τροπο λειτουργιας του. Με υψος ανω των 5 μετρων, μηκος 22 και πλατος 8 μετρα, το υπερυψωμενο λεωφορειο στηριζεται σε δυο λεπτα, πλαϊνα \”ποδια\” με τροχους, αφηνοντας ενα κενο δυο λωριδων αναμεσα τους, ωστε να περνουν αυτοκινητα (και) απο κατω του.
Ομως τα πραγματα, δεν ηταν ακριβως ροδινα για το concept. Η Shangaiist μεταδιδει οτι το TEB εχει εγκαταλειφθει σε ενα υποστεγο και… μαζευει σκονη, καθως το ολο project χρεοκοπησε, πριν καν αποδειχθει οτι δεν ηταν λειτουργικο. Γιατι ομως;
Εν αρχη ην… η εταιρεια. Κινεζικα Μεσα Ενημερωσης αναφερουν οτι το συγκεκριμενο project ειχε παρουσιαστει ξανα, εξι χρονια νωριτερα, αλλα δεν συγκεντρωσε προσοχη και τωρα, επανηλθε. Τα ιδια Μεσα αναφερουν οτι επροκειτο για απατη, καθως ο κατασκευαστης αναζητησε και πηρε χρηματοδοτηση απο επενδυτες για ενα πολλα υποσχομενο υποτιθεται εργο, το οποιο ομως δεν ειχε λαβει ποτε εγκριση παραγωγης απο την κινεζικη κυβερνηση. Και, οπως μπορει να φανταστει κανεις, οι επενδυτες αρχισαν να υπαναχωρουν, ο ενας μετα τον αλλο.
Παρατημενο, κατω απο ενα υποστεγο, το ΤΕΒ εχει ηδη αρχισει να χανει την οποια αιγλη ειχε…
Περαν αυτου, ειναι και καθαρα λειτουργικο το ζητημα. Και, οπως σημειωνουν κινεζικα ΜΜΕ, φαινοταν απο την αρχη οτι δεν θα μπορουσε να λειτουργησει. Αλλωστε, γιατι δεν ηταν ψηλοτερο, επιτρεποντας μονο σε χαμηλα αυτοκινητα να περνουν απο κατω του; Γιατι στη δοκιμη του δεν ταξιδεψε περισσοτερα απο 400 μετρα; Ειχε ευελιξια να χρησιμοποιηθει στην πολη; Ειναι λεωφορειο, οπως διαφημιστηκε, η τρενο, αφου χρειαζεται ραγες;
Παντως, ο δημιουργος του ΤΕΒ, Song Youzhou, διαψευδει οτι το project εγκαταλειφθηκε και τα περι χρεοκοπιας, λεγοντας οτι ειναι \”σαν να αφησες το αυτοκινητο σου απλυτο\”…
Για την ιστορια, το ΤΕΒ μπορουσε (;) να μεταφερει ως και 1400 επιβατες, να συνδεθει με αλλα ΤΕΒ για να εξυπηρετησει και αλλους επιβατες και να αναπτυξει ταχυτητα ως 60 χιλιομετρων την ωρα. Θα αντικαθιστουσε 40 λεωφορεια, θα κοστιζε το 20% της τιμης ενος συρμου του Μετρο και θα μπορουσε να μειωσει την κινηση ως και κατα 30%. Υποθετικα ολα αυτα, γιατι το μονο που κανει τωρα, ειναι να μαζευει σκονη σε καποια αποθηκη, στη Σανγκαη. Να ζησουμε να το θυμομαστε.