Με το πληρως ηλεκτροκινητο PB18 e-tron, η Audi δινει ενα σχεδιαστικο και τεχνολογικο concept για τα μοντελα υψηλων επιδοσεων του μελλοντος. To σπορ φουτουριστικο μοντελο ειναι εμπνευσμενο απο τις ανεπαναληπτες νικες της εταιρειας στο Le Mans και δημιουργηθηκε στο νεο σχεδιαστικο κεντρο της Audi, στο Malibu της Καλιφορνια. Οχι τυχαια, ειδε για πρωτη φορα το φως της δημοσιοτητας λιγο μακρυτερα, στο «Pebble Beach Automotive Week», με το ονομα του να προκυπτει απο τη συντομογραφια της Pebble Beach καθως και του πιο επιτυχημενου αγωνιστικου στην κατηγορια αγωνων LMP1, του Audi R18 e-tron!
Το Audi PB18 e-tron ακολουθει την παραδοσιακη διαταξη ενος σπορ αυτοκινητου που εχει τον κινητηρα τοποθετημενο στο κεντρο. Με καταλληλη τοποθετηση των μπαταριων, το κεντρο βαρους του αυτοκινητου βρισκεται πισω απο τα καθισματα και μπροστα απο τον πισω αξονα προς οφελος της οδηγικης απολαυσης. Η χρηση αλουμινιου, ανθρακονηματων και πολυσυνθετικων υλικων διασφαλιζει ενα πολυ ελαφρυ πλαισιο για το Audi PB18 e-tron. Χαρη και στις νεες, στερεου τυπου (solid-state) μπαταριες το συνολικο βαρος δεν ξεπερνα τα 1.500 κιλα, οταν το μηκος του αμαξωματος του PB18 e-tron φτανει τα 4,53 μετρα, το πλατος τα 2 μετρα και το υψος τα – μολις – 1,15 μετρα.
Το πιο ενδιαφερον ισως σημειο του Audi PB18 e-tron ειναι η θεση οδηγησης! Το αυτοκινητο εχει σχεδιαστει και «αναπτυχθει» με τη θεση οδηγησης – καθισμα, τιμονι, πενταλ, πινακας οργανων – στο κεντρο, οπως ακριβως σε ενα μονοθεσιο αγωνιστικο. Επειδη ομως στοχος των σχεδιαστων και των μηχανικων ηταν και η καθημερινη χρηση του αυτοκινητου, δοθηκε η δυνατοτητα μετακινησης της θεσης οδηγησης απο το κεντρο προς το πλαϊ, σε «παραδοσιακη» διαταξη αυτοκινητου δρομου. Αυτη η μετακινηση ειναι πολυ ευκολη και γινεται απο τον ιδιο τον οδηγο σε ελαχιστο χρονο. Στη περιπτωση αυτη υπαρχει χωρος και για συνεπιβατη, με το καθισμα του και τη ζωνη ασφαλειας τριων σημειων να αποκαλυπτονται απο μια θεση αποθηκευσης στο δαπεδο του οχηματος!
Η κινητηρια δυναμη στο Audi PB18 e-tron παρεχεται απο τρεις ισχυρους ηλεκτροκινητηρες: Εναν μπροστα και δυο πισω, που κινουν ξεχωριστα τον καθε τροχο, ωστε το Audi PB18 e-tron να εχει μια αυθεντικη quattro μεταδοση. Στον μπροστινο αξονα η ισχυς φτανει εως 150 kW, οταν στον πισω η συνδυασμενη φτανει τα 350 kW. Η μεγιστη αποδοση φτανει τα 500 kW και με ενισχυμενη λειτουργια (boosting) ο οδηγος εχει προσωρινα στην διαθεση του 570 kW. Η συνδυασμενη ροπη εως 830 Nm διασφαλιζει μια επιταχυνση για τα 0-100 χλμ./ωρα σε λιγοτερο απο 2 δευτερολεπτα! Μια επιδοση που δε διαφερει και πολυ απο εκεινη ενος πρωτοτυπου της κατηγοριας LMP1!
Η υγροψυκτη μπαταρια στερεου τυπου εχει χωρητικοτητα 95 kWh και με μια φορτιση προσφερει αυτονομια 500 χιλιομετρων συμφωνα με τον κυκλο μετρησεων WLTP. Το Audi PB18 e-tron εχει σχεδιαστει για φορτιση στα 800 volts, κατι που σημαινει πως μπορει να γεμισει τις μπαταριες του σε περιπου 15 λεπτα της ωρας. Επισης, υπαρχει η δυνατοτητα ασυρματης φορτισης μεσω του Audi Wireless Charging (AWC) που συμπεριλαμβανει μια επαγωγικη πλακα δαπεδου.
Η Audi εξελισσει οχηματα με ηλεκτρικο η υβριδικο συστημα προωσης ηδη απο τα τελη της δεκαετιας του \’80. Η πρωτη εμφανιση ενος αυτοκινητου της μαρκας που συνδυαζει κινητηρα εσωτερικης καυσης με ηλεκτροκινητηρα ηταν το Audi duo το 1997, το οποιο βασιζοταν στο πλαισιο ενος A4 Avant. Σημαντικη τεχνολογικη εξελιξη για τα ηλεκτρικα αυτοκινητα ηταν το R8 e-tron που παρουσιασε η Audi το 2009 και που το 2012 σημειωσε χρονο ρεκορ για ηλεκτρικο αυτοκινητο στο North Loop του Nürburgring.
Το 2015, στο Σαλονι Αυτοκινητου της Φρανκφουρτης η Audi παρουσιασε ενα αλλο πρωτοτυπο, το concept e-tron quattro: ο προδρομος του πρωτου ηλεκτρικου αυτοκινητου παραγωγης της μαρκας! Το πρωτοτυπο αυτο εχει εξελιχθει πλεον σε κανονικο μοντελο παραγωγης, που αποκαλυπτεται σε λιγοτερο απο ενα μηνα στο Σαν Φρανσισκο των ΗΠΑ. Ως ενα ριζικα επανασχεδιασμενο SUV με ηλεκτρικο DNA, το e-tron διαθετει αυτονομια που ξεπερνα τα 400 χιλιομετρα στον κυκλο WLTP προφεροντας παραλληλα την ευρυχωρια και την ανεση ενος τυπικου μεγαλου αυτοκινητου της Audi.