Οδηγω το πετρελαιοκινητο Nissan Note 1,5 dci: Ειναι ενα παραλλαγμενο Qashqai; Ειναι supermini, πολυχρηστικο, οικογενειακο, αυτοκινητο πολης; Προφανως, ως πρωτο σε ταξινομησεις στην κατηγορια του, ειναι φαινομενο. Γιατι τα συνδυαζει ολα πετυχημενα, χωρις να κοστιζει ενα καρο λεφτα…
Φωτογραφιες: Αγγελος Λουκισσας
Τι ειναι το Nissan Note; Ειναι ενα παραλλαγμενο Qashqai; Ειναι supermini, πολυχρηστικο, οικογενειακο, αυτοκινητο πολης; Και γιατι εχει αυτον τον περιεργο σχεδιασμο; Προφανως, ως πρωτο σε ταξινομησεις στην κατηγορια του, ειναι φαινομενο. Γιατι τα συνδυαζει ολα πετυχημενα, χωρις να κοστιζει ενα καρο λεφτα…
Στη γνωριμια και τη συμβιωση μου με το Note, πεισθηκα γρηγορα οτι ειναι ενα μοντελο το οποιο ειναι πιο επικαιρο απο ποτε, ιδιαιτερα στη χωρα μας. Με καταναλωσεις και αυτονομια που φτανουν… εξωγηινα χαμηλα νουμερα, με χωρους απο αλλη κατηγορια και χρηστικοτητα βγαλμενη απο τα ονειρα καθε ανθρωπου που μετακινειται στην πολη, ειναι αποριας αξιον το ποιος θα μπορουσε σημερα να πει «οχι» σε ενα τετοιο μοντελο.
Σχεδιαση- χωροι
Εξωτερικα, το Note εχει αυτη την λογικη της κυτιοειδους σχεδιασης των MPV (την οποια προσωπικα, αν με ρωτας, καθολου δεν εκτιμω), με τη διαφορα ομως οτι εχει αεροδυναμικο ρυγχος. Γενικα, αν κοιταζοντας το απο τα πλαγια θα διαπιστωσεις πως ειναι ενα MPV, κοιταζοντας το απο μπροστα, ευκολα θα δεις οτι ακολουθει μια πιο μοντερνα εμφανιση που θα συναντησεις στα μοδατα supermini της εποχης. Στο πισω μερος δεσποζουν τα κατακοκκινα ευμεγεθη φωτιστικα σωματα. Την πινελια της χαριτωμενιας παντως στο –ασημι χρωματος- μοντελο, δινει ο μωβ χρωματισμος των καθρεφτων και οι –επισης μωβ- λεπτομερειες στο εμπρος σποϊλερ.
Αρκετα ομως με το εξω. Στο εσωτερικο ειναι ολο το «ζουμι». Την κεντρικη κονσολα διατρεχει ενα piano black πλαστικο που δινει μια «εσανς» πολυτελειας. Κατα τα λοιπα, ο οδηγος καθεται μπροστα στο κλασικο (εντελως… Qashqai) τιμονι με ολα τα χειριστηρια επανω του, με «πιατο» τον πινακα οργανων με τις μεγαλες, ευαναγνωστες –και πληρεις- ενδειξεις, σε ενα ανετο καθισμα, σε μια αριστη θεση οδηγησης με αριστη περιφερειακη ορατοτητα, λογω και των μεγαλων γυαλινων επιφανειων.
Αν μιλαμε για εργονομια, απλα δεν θα βρουμε τιποτα να πουμε. Δεν ειναι μονο ολα τα χειριστηρια, αλλα και η καθε λεπτομερεια, μελετημενα οπως σε ενα SUV. Οι ποτηροθηκες ειναι εκει που πρεπει, μπροστα απο το λεβιε, οι χωροι ειναι αρκετα παραπανω απο επαρκεις για τρεις –ακομα και ψηλους– ενηλικες πισω, θηκες υπαρχουν παντου. Ομως, δεν μπορω να μη σταθω στα δυο ντουλαπακια. Μια τοσο απλη ιδεα που μαλλον βλακωδως κανεις -η σχεδον κανεις;- αλλος κατασκευαστης δεν ακολουθει: Ενα ευρυχωρο ντουλαπακι στο κλασικο σημειο και ενα ακομα, ακριβως απο πανω του, εκει οπου συνηθως υπαρχει το… ταμπλο. Ποσο πρακτικη ειναι η ιδεα των δυο… ντουλαπιων, δεν περιγραφεται με λογια.
Γενικα, στους χωρους, οι λεπτομερειες κανουν τη διαφορα. Για παραδειγμα, οι πισω επιβατες εχουν απλετο χωρο για τα γονατα τους, οι πισω πορτες εχουν πολυ μεγαλο ανοιγμα, διευκολυνοντας την τοποθετηση παιδικου καθισματος, για παραδειγμα, ενω επαρκεστατα ειναι και τα 296 λιτρα του χωρου αποσκευων.
Στο δρομο
Το κυριοτερο ομως, ειναι η αποδοση του στο δρομο. Το μοντελο της δοκιμης μας, φοραει εναν απο τους καλυτερους diesel της αγορας, τον 1,5 dci, που, στην περιπτωση του Note, αποδιδει 90 ιππους. Ακουραστος, με φοβερο τραβηγμα και σπιρτοζος απο πολυ χαμηλα, με τον ηχο της τουρμπινας να δεσποζει, ειναι… ταμαμ (και) γι’ αυτο το μοντελο.
Και αν η αποδοση του (ιδιαιτερα οι ρεπριζ) ειναι ο,τι πρεπει, τι να πω για την καταναλωση; Με το start/stop και τη λειτουργια Eco (με το πατημα ενος κουμπιου, αλλαζει η χαρτογραφηση του κινητηρα, αλλα και ο χρωματισμος του ταμπλο, αναλογα με το στυλ της οδηγησης) η καταναλωση μπορει να περιοριστει στα νουμερα των 3,5 λιτρων ανα 100 χλμ που δινει ο κατασκευαστης. Ακομα και με το δεξι ποδι στο πατωμα ομως, (πιο πατωμα δεν παει) και χωρις να δουλεψει το προγραμμα Eco, η καταναλωση στην εβδομαδα της δοκιμης δεν ανεβηκε πανω απο τα 5,5 lt/100 km.
Το πενταρι κιβωτιο με την κλασικη “Nissan αισθηση\” συνεργαζεται αψογα με τον κινητηρα και ειναι ακριβες και οσο μακρυ πρεπει, αν και στις ανοιχτες ευθειες δεν θα ελεγα οχι σε μια εκτη σχεση.
Και, αν λοιπον, εκμεταλλευομενο τα 200 Nm ροπης το Note προσφερει απολαυστικο τραβηγμα και ικανοποιητικες επιταχυνσεις, τι οδηγικο feeling δινει; Θα περιμενε κανεις το μικρο Nissan με τον οικογενειακο/MPV προσανατολισμο να εχει συμπεριφορα πολυ διαφορετικη απο αϋτη που εχει. Και σε αυτο, δεν παιζουν ρολο οι πολυ καλες αναρτησεις, οι οποιες προσφερουν ικανοποιητικο επιπεδο ανεσης ενω δεν δινουν μεγαλες κλισεις στο αμαξωμα, ουτε τα ηλεκτρονικα που επεμβαινουν λιγο πριν χρειαστει και δεν αφηνουν το αυτοκινητο να περασει τα ορια του.
Ακομα και οταν περασει τα ορια ομως, εκει οπου γινεται υποστροφικο, ο οδηγος δεν θα προβληματιστει, αφου τα ηλεκτρονικα θα φροντισουν για το «μαζεμα» του λαθους πριν χρειαστει να το κανει ο… φανοποιος. Γενικα, σε συνδυασμο και με το πολυ καλο τιμονι και τις μικρες κλισεις του αμαξωματος, το Note θα ακολουθησει προθυμα τις εντολες σου ακομα και στα ορεινα στροφιλικια και, αν το παρακανεις, θα σου αποδειξει οτι ο προσανατολισμος του ειναι φιλικος, διορθωντας το λαθος.
Καλα σε αποδοση και τα φρενα του, που δεν θα σε προδωσουν, ομως προσωπικα, εχω ενσταση για την αισθηση τους, οπως και για τα ταμπουρα πισω, που παντως δεν επηρεαζουν την αποδοση τους.
Εν κατακλειδι, το Nissan Note ειναι ενα οικογενειακο, super οικονομικο και super βολικο αυτοκινητο πολης, που δεν απαγορευει το ανετο ταξιδι, δεν θα σε προδωσει και γενικοτερα, θα σου κανει τη ζωη ευκολη. Τοσο ευκολη που με εκανε να σκεφτομαι πως, αν ημουν οδηγος ταξι και επρεπε να ειμαι ολη τη μερα στους δρομους, αυτο θα επελεγα. Ποσο μαλλον για τις αστικες οικογενειακες μετακινησεις. Το Note εχει πιασει την ουσια της φιλικοτητας και της πρακτικοτητας ενος συγχρονου αυτοκινητου…