Ποιος δεν εχει ποθησει ενα Mazda RX-7 να ουρλιαζει σαν δαιμονισμενο μετα τους κοφτες και να επιταχυνει ταλαιπωρωντας τα πισω του λαστιχα φτυνοντας φλογες με μανια στον ατυχο που προσπαθησε να το κοντραρει; Ποιος δεν θαυμασε ενα RX-8 να παντιαζει για πλακα και να ανεβαζει το στροφομετρο εκει που οι αλλοι και… με τη σκεψη ραγιζουν καπακια; Αν κι εσυ το ποθησες (που, ξερω καλα οτι το ποθησες), αλλα η εξωγηινη καταναλωση βενζινης, η επιπλεον καταναλωση λαδιου και η αναγκη rebuild σε απωθησε, η Mazda σε σκεφτεται. Ο ροτορας ετοιμαζεται να επιστρεψει, πιο δυνατος και πιο καλος απο ποτε. Κρυφτειτε στα λαγουμια σας, haters και ασχετοι που λετε οτι \”καιει λαδια\”.
Η μικρη (;) εταιρεια απο τη Χιροσιμα, ετοιμαζει την επομενη γενια της σειρας RX, στην οποια (μαζι με το ΜΧ-5) οφειλει την υπαρξη της μεχρι σημερα. Και, αυτη η γενια, παροτι θα εχει και κατι απο Toyota (ναι, καλα διαβασες) ειναι ετοιμη να ξερασει φλογιδια, λαδια και βενζινες, στη μουρη καθε αμφισβητια. Αρκετα με τις πομπωδεις αναφορες.
Να μην ξεχνιομαστε, ο παλιος ειναι αλλιως. Η φωτο απο speedhunters
Το RX-9, που θα παρουσιαστει το 2017, στην 50η επετειο απο την παρουσιαση του Mazda Cosmo Sport, του πρωτου Mazda παραγωγης που χρησιμοποιησε ροτορα, θα φοραει τριροτορο biturbo μοτερ. Το RX-9, που δεν θα ειναι ο απογονος του RX-7 και θα βγει στην παραγωγη το 2020, τη χρονια που θα παρουσιασει τη δευτερη γενια κινητηρων SkyActiv και θα κλεινει εναν αιωνα ζωης, εικαζεται οτι θα αποδιδει περιπου 450 ιππους, συνδυαστικα με ενα υβριδικο συνολο το οποιο θα \”δανειστει\” απο την Toyota. Μην αναρωτιεσαι καν. Ναι, θα ειναι πισωκινητο.
To Kabura, που πολλοι εικαζουν οτι ειναι η \”βαση\” για το επομενο RX
Προσφατα, υπηρξε μια απογοητευση στις ταξεις των (αυθεντικων) petrolheads με την ειδηση οτι η Mazda απεσυρε απο τα τμηματα εξελιξης της τους Wankel κινητηρες. Αυτο, σε συνδυασμο με τη \”θανατωση\” του RX-8 που δεν μπορουσε να ανταποκριθει στις νορμες για τους ρυπους και ηταν εκτος εποχης λογω καταναλωσεων, κριθηκε ως το τελος των περιστροφικων κινητηρων. Ομως η αληθεια, ειναι εντελως διαφορετικη.
Ναι. Ο 13Β και ο 20Β εχουν πεθανει και γι\’ αυτο αποσυρθηκαν. Η Mazda εχει ολοκληρωσει την εξελιξη του 16Χ, που ειναι η επομενη γενια του ροτορα. Το μελλον των Wankel. Αυτος, με το laser ignition του, εν πολλοις αλουμινενιος, δεν ειναι μονο ελαφρυτερος. Αποδιδει μεγαλυτερη δυναμη και κυριως μεγαλυτερη ροπη, με λιγοτερο καυσιμο και λιγοτερη καταναλωση λαδιου. Με μια σειρα επιμερους βελτιωσεων, οπως το direct injection, οι μηχανικοι της Mazda καταφεραν να μικρυνουν σε μεγεθος και να ελαφρωσουν, μεγαλωνοντας το displacement του ροτορα (ετσι, δεν θα αγορασει \”1.300αρι με 240 αλογα ο καθε ασχετος\”). Ο προφανης στοχος ηταν η ροπη, η οποια αποτελουσε \”αδυνατο σημειο\” του ροτορα και, η φημη λεει οτι για το RX-9 η Mazda ειχε ως στοχο τη ροπη της νεας Corvette…
H μουρη του Kabura, δεν ειν\’ κακη.
Πληροφοριες θελουν τη Mazda να ειχε εξελιξει τον 16Χ ατμοσφαιρικο στους 300 ιππους και με την προσθηκη των turbo και υβριδικου συστηματος, να πλησιαζει τους 450. Το υβριδικο συστημα, σε συνεργασια με την Toyota (ηδη συνεργαζονται), που εχει την τεχνολογια, μιας και απο μονος του, ο ροτορας, δεν περνα τους περιορισμους ρυπων και θα ηταν καταδικασμενος.
Και το σασι; Αρχικα, οι μηχανικοι της Mazda δοκιμασαν αυτο του ΜΧ-5, αλλα οπως καταλαβαινεις, δεν αποδειχθηκε καλο. Μπροστα τους, εχουν δυο λυσεις που δοκιμαζουν: Η μια, ειναι τροποποιημενο το σασι- ποιημα του RX-8 και η αλλη, ενα διαφοροποιημενο, με τουνελ μεταδοσης στο σωστο αξονα (πισω) του Mazda6. Πηγες απο τη Χιροσιμα λενε οτι το επερχομενο μοντελο τελικα \”θα χρησιμοποιει ενα heavily modified σασι του 6, αλλα πισωκινητο\”.
Ολα αυτα, βεβαια, ανεπισημα, με τις φημες για το RX-9, η την επιστροφη του θρυλικου RX-7 να εχουν καταντησει σηριαλ πιο μακρυ και απο το \”Τολμη και Γοητεια\”.
RX-7 και φλογες απ\’ την εξατμιση. Better love story than Twilight
Η ειδηση απο την αλλη, οτι η Mazda κατοχυρωσε τα ονοματα RX-9 και RX-7 στο Japanese Trademark Office, ειναι ικανη να προκαλεσει ανατριχιλα. Αραγε ψηνεται επιστροφη και του RX-7, η το 9αρι θα ειναι το μονο; Θα ερθει το 9αρι; Μαλλον θα πρεπει να κανουμε υπομονη, για να το μαθουμε…
Και κλεινουμε με το φλεγομενο οπισθιον του RX-8
Tip: Η Mazda δεν εφυγε για… παντα απο την Ελλαδα. Θα τη δουμε να επιστρεφει συντομα, πιθανοτατα και στις αρχες-μεσα του 2016. Αλλα γι\’ αυτο, θα σου πουμε σε αλλο ρεπορταζ.