Οδηγιες χρησης: Μπαινεις στη MiTo QV. Τη ζεσταινεις. Βαζεις το Dynamic. Πας καπου που εχει ησυχια. Φουσκωνεις την τουρμπινα σε δευτερα η τριτη. Ακους το ξεφυσημα της σκαστρας. Αυτο ειναι cuore sportivo.
H συνεχεια εχει πολυ στροφιλικι σε ορεινες, ηρεμες διαδρομες, τα 18αρια να στριγγλιζουν απεγνωσμενα, τα Brembo να βρωμανε απο το βιασμο και εσενα να παλευεις με τα paddles στο τιμονι, το οποιο σε πληροφορει με εκπληκτικη ακριβεια για το δρομο. Πολλοι μου λενε οτι η MiTo παλιωσε. Δεν το καταλαβαινω. Στα δικα μου τα ματια, με τις 18αρες και τα σποιλερ, το γκρι ματ και τα θεικα πισω φαναρια, φαινεται… ταμαμ. Και στο εσωτερικο, με τις καθισματαρες, τη νεανικη σχεδιαση, νεοτατο φαινεται. Στο δρομο;
Πως στριβει
Εχει γκαζια. Οχι οπως η Giulietta, αλλα παει καλα. 7,3 για τα 0-100 δεν τα λες ασχημα. Κι εχει αυτο το βαρυ, μπασο ηχο στα χαμηλα που σου θυμιζει τι εστι Alfa. Ηχος που δυστυχως χανεται ψηλα και η MiTo ακουγεται πνιγμενη.Φαουλ για Alfa.
Πως στριβει; Οπως οι προγονοι της που εχουν χαρισει δοξες και δαφνες σ αυτη τη μαρκα. Δε βγαζει μουρες, δεν υπερστρεφει, δεν παιρνει κλισεις. Αν την πιεσεις πολυ, θα ακουσεις τα 18αρια που δεινοπαθουν και θα τη νιωσεις να γλιστρα γλυκα με τα τεσσερα. Κι αν επιμεινεις, θα γυρισει λιγο το οπισθιο και θα κατευθυνθει προς τα εκει που θελεις. Το ηλεκτρονικο μπλοκε διαφορικο e-Q2, αλλα και το συστημα ελεγχου ευσταθειας VDC διορθωνουν οποτε πρεπει και χωρις κραυγες και υπερβολες καθε υποστροφικο φαινομενο, κανοντας τη MiTo να κινειται γρηγορα σε καθε διαδρομη.
Και τα φρενα… Brembo. Τι αλλο να πεις; Να πεις οτι στη θεση dynamic, αν το επιδιωξεις, μπλοκαρουν και τα 4 προκαλωντας σε να παιξεις. Θεικη, σε προκαλει να διασκεδασετε...
Και στο υπενθυμιζει αυτο καθε μερα, σε καθε διαδρομη. Με τη σφιχτη αναρτηση, τον μπασο ηχο της στα χαμηλα, το μπαρομετρο που το βλεπεις να θελει να γεμισει.
Καλα, τι μοτερ ειναι αυτο που ειναι τοσο προθυμο; Προκειται για το ιδιο μηχανικο συνολο που φοραγε και η προηγουμενη MiTo QV, δηλαδη και παλι ο 1,4 MultiAir turbo με 170 ιππους και 230 Nm ροπης, (250 Nm στο Dynamic mode). Στην ανανεωμενη εκδοχη του μικρου μοντελου, συνεργαζεται μονο με το 6αρι TCT κιβωτιο διπλου συμπλεκτη (στο προ ανανεωσης μοντελο υπηρχε χειροκινητο εξι σχεσεων) και επιτρεπει στη MiTo QV να κανει το 0-100 χλμ./ωρα σε 7,3 δλ. (-0,2 δλ. συγκριτικα με το προ ανανεωσης μοντελο), ενω χαριζει στο μοντελο μια τελικη ταχυτητα της ταξης των 219 χλμ./ωρα.
Οι αλλαγες
Εκτος απο το θεϊκο γκρι ματ χρωμα, οι αλλαγες στο εξωτερικο της νεας MiTo QV δεν ειναι τοσο κραυγαλεες. Ισως το αυτοκινητο να φαινεται πιο σπορ, χαρη σε δυο- τρεις διακριτικες προσθηκες στο εξωτερικο.
Και στο εσωτερικο, εχει διατηρηθει η ιδια «συνταγη» (γιατι να την αλλαξουν αραγε;) που στοχο εχει να τονισει τον σπορτιφ χαρακτηρα του μοντελου. Ετσι, η ανανεωμενη Alfa Romeo MiTo QV διαθετει ταμπλο με επενδυση carbon look στο επανω μερος, μαυρο δερμα με πρασινες ραφες στις επενδυσεις των καθισματων κ.α. Στο κεντρο του ταμπλο βρισκεται το στανταρ συστημα infotainment Uconnect με οθονη αφης 5,0 ιντσων.
Σε επιπεδο ποιοτητας υλικων και φινιρισματος δεν εχει αλλαξει κατι, με το αποτελεσμα να κινειται σε καλα επιπεδα. Οι χωροι παραμενουν ιδιοι με τους επιβατες να περιοριζονται καπως κυριως πισω, οσον αφορα τα γονατα και τα κεφαλια.
Εν κατακλειδι
Η καταναλωση; 4,5 λτ./100 χλμ. χαρη και στο συστημα stop-start (-10% συγκριση με το προηγουμενο), λεει η Alfa Romeo, ουτε 9,5 δεν καταφερα να κανω ενω οι εκπομπες CO2 ανερχονται στα 124 γρ./χλμ. (-11%).. Αλλα ειναι γνωστο το υπερβαρο του δεξιου μου ποδιου. Ετσι κι αλλιως, δεν εχει σημασια. Η QV ειναι για σενα, αν το λεει η καρδουλα σου. Αν εχεις ρομαντισμο μεσα σου. Και τα κατι παραπανω απο 20 που αξιζει, ειναι λιγα για οσα αξιζει…
Θα γκρινιαξω μονο για το εξαρι tct κιβωτιο που ναι μεν κανει σωστες αλλαγες προς τα πανω, ομως ειναι τοποθετημενο πολυ αριστερα και στα κατεβασματα αργει. Ο λεβιες ειναι τοποθετημενος πολυ αριστερα και ΑΝ ημουν ψηλος (δεν ειμαι) θα τον χτυπαγα με το γονατο μου. Η υπαρξη του αυτοματου κιβωτιου TCT μπορει να «λυνει» τα χερια μεσα στην κινηση, ωστοσο στην αυτοματη λειτουργια του παρουσιαζει ορισμενες φορες υστερηση κατα την αλλαγη των ταχυτητων.
Τωρα, θα την επαιρνα τη MiTo QV; Χωρις δευτερη σκεψη. Ειναι το κλασικο, αλλα σπανιο, προσθιοκινητο μικρο του αυριο.