Έρευνα και στην Ελλάδα για το σκάνδαλο ρύπων της Volkswagen!

Σαρωτικες ειναι οι εξελιξεις μετα απο την αποκαλυψη οτι στις Ηνωμενες Πολιτειες, η Volkswagen χρησιμοποιει ενα λογισμικο που εχει σχεδιαστει για να ξεγελα σκοπιμως τα περιβαλλοντικα τεστ για τις εκπομπες ρυπων. Η γερμανικη αυτοκινητοβιομηχανια θα ανακαλεσει περισσοτερα απο μισο εκατομμυριο αυτοκινητα, σταματα να πουλα τα 2.0 Tdi στις ΗΠΑ (ειναι το 25% των πωλησεων της) υποχρεωνεται να πληρωσει προστιμο υψους περιπου 18 ως και 20 δις δολαριων, η μετοχη της καταρρεει και αυτη, ειναι μονο η αρχη. Γιατι το σκανδαλο, επεκτεινεται τωρα και στην Ευρωπη, φτανοντας μεχρι και τη δικη μας γωνια. 

Πως θα \”καθαρισει\” η VW το σκανδαλο με τους ρυπους του Tdi; 

Ηδη, η γερμανικη κυβερνηση αλλα και η Κομισιον, ζητουν περισσοτερα στοιχεια απο τους Αμερικανους για να ξεκινησουν σχετικη ερευνα σε ολες τις ευρωπαϊκες αγορες, ενω ζητουν απο τη VW \”αποδειξεις οτι δεν χρησιμοποιησε την ιδια τακτικη εξαπατησης για τους ρυπους και στην Ευρωπη\”.

Οι ευρωπαϊκες Αρχες ξεκινουν ερευνα σε ολες τις ευρωπαϊκες αγορες, αναμεσα τους και την Ελλαδα, φυσικα, ωστε να διαπιστωσουν αν η VW χρησιμοποιησε το ιδιο κολπο για να πουλησει αυτοκινητα με πλαστα στοιχεια. Παροτι μεχρι στιγμης δεν υπαρχει κανενα στοιχειο που να καταδεικνυει οτι η VW χρησιμοποιησε αυτη την τακτικη και στη χωρα μας, υπενθυμιζουμε πως η Ελλαδα εισπραττει τελη κυκλοφοριας, τα οποια υπολογιζονται βασει των εκπομπων ρυπων καθε μοντελου.

Ειρωνια; Η VW διαφημιζε τους \”καθαρους diesel\” κινητηρες της. Η διαφημιση, μετα το σκανδαλο με τους ρυπους, εχει αποσυρθει… 

Η εκπροσωπος της Κομισιον, Lucia Caudet, λεει οτι οι ευρωπαϊκες αρχες βρισκονται σε επαφη με τη Volkswagen, καθως και με τις αρμοδιες Αρχες των Ηνωμενων Πολιτειων για το σκανδαλο των ρυπων. \”Ειναι πρωιμο να σχολιασουμε αν ειναι απαραιτητο να ληφθουν στην Ευρωπη ειδικα αμεσα μετρα επιτηρησης και αν τα αυτοκινητα που πουληθηκαν στην Ευρωπη απο τη Volkswagen εχουν επηρεαστει\”, σημειωσε η κ. Caudet και συνεχισε: \”Παιρνουμε το θεμα πολυ σοβαρα και θα σας ενημερωσουμε για οποιες εξελιξεις προκυψουν\”. 

Οτι οτι στη Γερμανια πεφτει στα μαλακα: Η γερμανικη κυβερνηση ζητα \”αποδειξεις\” οτι δεν ξεγελαστηκαν οι αρχες της χωρας απο τη VW. \”Οι κατασκευαστες αυτοκινητων πρεπει να συνεργαστουν στενα με τις περιβαλλοντικες υπηρεσιες ωστε να ξεκαθαρισουν αυτο το θεμα περα απο καθε αμφιβολια\”, δηλωσε ο εκπροσωπος του γερμανικου Υπουργειου Περιβαλλοντος Andreas Kübler και συνεχισε: \”Αναμενουμε αξιοπιστες πληροφοριες απο τους κατασκευαστες ωστε η Motor Vehicle Agency, που ειναι η αροδια υπηρεσια να μπορεσει να προσδιορισει εαν παρομοιες περιπτωσεις χειραγωγησης ελαβαν μερος στη Γερμανια, η την Ευρωπη\”.

Το σκανδαλο επεκτεινεται και στις καταναλωσεις, καθως οι Αμερικανοι ετοιμαζονται να μετρησουν τα στοιχεια και γι\’ αυτες, αφου υπαρχουν ενδειξεις σκοπιμης παραποιησης με το ειδικο λογισμικο. Δηλαδη οτι εμφανιζονταν να καταναλωνουν λιγοτερο καυσιμο απο οσο καινε πραγματικα… 

 Αλλα, ας τα παρουμε απο την αρχη: Η Enviromental Protection Agency, η ειδικη υπηρεσια των ΗΠΑ για την τηρηση των περιβαλλοντικων νομων, κατηγγειλε την VW οτι εγκατεστησε σε 482.000 διλιτρα τετρακυλινδρα diesel VW και Audi, παραγωγης απο το 2009 ως το 2015, ενα ειδικο λογισμικο για να ξεγελα τις μετρησεις εκπομπων ρυπων. Αυτο το software, ειναι προγραμματισμενο ωστε να ανιχνευει ποτε το αυτοκινητο βρισκεται σε επισημη δοκιμη μετρησης και τοτε, να μειωνει τις εκπομπες ρυπων. Οταν τελειωνει το τεστ, σε κανονικες οδηγικες συνθηκες, το λογισμικο κλεινει και οι εκπομπες οξειδιου του αζωτου (καρκινογονοι ρυποι) μεγαλωνουν κατα 40 φορες περισσοτερο απο το επιτρεπτο οριο, μαζι, φυσικα, με την αποδοση του αυτοκινητου. Με λιγα λογια, η γερμανικη αυτοκινητοβιομηχανια, ελεγε οτι πουλαει \”πρασινα\”, οικονομικα αυτοκινητα με συγκεκριμενη δυναμη, αν και πουλαγε μονο πιο δυνατα ντηζελ και ρυπογονα καθως και φυσικα λιγοτερο οικονομικα απ\’ οτι τα διαφημιζε. 

Βεβαια, οι Αμερικανικες αρχες δεν αστειευονται με τετοια πραγματα και αρχισαν τα… οργανα. Τωρα, πρεπει να ανακληθουν απο τις ΗΠΑ, τα Audi A3, Volkswagen Golf, VW Passat, VW Jetta και VW Beetle παραγωγης 2009-2015, με τον επιμαχο \”πειραγμενο\” κινητηρα 2.0 Tdi. Η αμερικανικη κυβερνηση απαγορευσε την πωληση οποιουδηποτε αυτοκινητου με αυτο τον κινητηρα στη χωρα και το εργοστασιο σταματησε ηδη την παραγωγη του. Επιπλεον, επιβληθηκε ενα προστιμο υψους 27.500 δολαριων για καθε αυτοκινητο που ξεγελασε τα emissions tests (αφορα περιπου 482.000 οχηματα), με το συνολικο ποσο του προστιμου να αναμενεται να ξεπερασει τα 18 δισεκατομμυρια δολαρια!

Απο εκει και περα, η μετοχη της VW καταρρεει, με τις απωλειες να ειναι τρομακτικες. Η μετοχη της εχει πεσει κατα 37% απο το peak της, στις 16 Μαρτιου και εκλεισε με απωλεια 21% τη Δευτερα. Οι απωλειες, εαν αναλογιστει κανεις οτι την Παρασκευη η αξια της μετοχης της VW εκλεισε στα 162 ευρω και τη Δευτερα στα 128, (καθως και με τον υπολογισμο οτι η συνολικη αξια των μετοχων ανερχεται στα 68 δις δολαρια), φτανουν, μετα το Σαββατοκυριακο τα 15 δισεκατομμυρια!

Και τα πραγματα, για τον γερμανικο κολοσσο δεν αναμενεται να βελτιωθουν, οσο οι διεθνεις αναλυτες συνεχιζουν να βλεπουν πεσιμιστικα το μελλον της. \”Δεν υπαρχει τροπος για να μπει μια αισιοδοξη τροπη σε αυτο– αυτο ειναι κατι πολυ σοβαρο\”, λεει ο αναλυτης της Bernstein Research,Max Warburton και συνεχιζει: \”Το καλυτερο σεναριο για τη VW ειναι πιθανοτατα να τη γλιτωσει με ενα προστιμο πολλων δισεκατομμυριων δολαριων\”.

Ομως, ουτε αυτο ειναι πιθανο. Οι αμερικανικες Αρχες ζητουν επανεξεταση των μοντελων που \”εκλεψαν\” χωρις το λογισμικο για να δωσουν το \”ΟΚ\” ωστε να γινουν οι εισαγωγες των ΜΥ2016. Ομως, σε αυτη την περιπτωση, πιθανοτατα, αφου θα εχουν αυξηθει οι ρυποι, θα εχει αυξηθει και η καταναλωση των οχηματων, γεγονος που σημαινει νεο γυρο του σκανδαλου. Μολις περυσι, η Hyundai/Kia υποχρεωθηκαν να ανακαλεσουν 1,2 εκατομμυρια οχηματα και να πληρωσουν προστιμο υψους 300 εκατ. δολαριων, επειδη τα μοντελα τους ειχαν χειροτερες καταναλωσεις απο αυτες που δηλωνονταν.

Και το σκανδαλο, δεν κλεινει εδω. Ο επικεφαλης της Volkswagen,
Martin Winterkorn, ακουει την καρεκλα του να τριζει επικινδυνα, ενω ζητα συγνωμη και τονιζει οτι η εταιρεια του συνεργαζεται με τις αρμοδιες αρχες: \”Προσωπικα, λυπαμαι βαθυτατα που σπασαμε τον δεσμο εμπιστοσυνης μας με τους πελατες και το κοινο\”, λεει ο Winterkorn…
 

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!