[ad_1]
Η
EQS ειναι το πρωτο αμιγως ηλεκτρικο πολυτελες sedan απο τη Mercedes-EQ με το
οποιο επαναπροσδιοριζει ολοκληρη την κατηγορια. Η EQS ειναι επισης το πρωτο
μοντελο που βασιζεται στην αρθρωτη αρχιτεκτονικη για τα ηλεκτρικα αυτοκινητα
της πολυτελους και της executive κατηγοριας. Η EQS συναρπαζει τον οδηγο και
τους επιβατες με την πρωτοποριακη της τεχνολογια, σχεδιαση, λειτουργικοτητα και
συνδεσιμοτητα. Τα πρωτα μοντελα που θα τεθουν σε κυκλοφορια ειναι η EQS
450+, ισχυος 245 kW (ηλεκτρικη καταναλωση κατα WLTP σε μικτο κυκλο: 20,4-15,7 kWh/100 km) και η EQS 580 4MATIC ισχυος 385 kW (ηλεκτρικη καταναλωση κατα WLTP σε μικτο κυκλο: 21,8-17,4 kWh/100 km).
Στο πλαισιο της πρωτοβουλιας Ambition 2039, η Mercedes–Benz επιδιωκει να προσφερει ενα νεο στολο
οχηματων με ουδετερο ισοζυγιο ανθρακα μεσα στα επομενα 20 χρονια. Ηδη απο το
2030 η εταιρεια θελει περισσοτερα απο τα μισα αυτοκινητα που θα πουλα να
διαθετουν ηλεκτρικο συστημα κινησης – συμπεριλαμβανομενων των αμιγως ηλεκτρικων
και των plug–in υβριδικων. Η
Mercedes σκεφτεται σημερα για το αυριο σε πολλους τομεις: η νεα EQS ειναι σχεδιασμενη ως ενα βιωσιμο αυτοκινητο για το μελλον. Τα οχηματα
παραγονται με ανθρακικα ουδετερο
τροπο και με υλικα εξοικονομησης φυσικων πορων, οπως οι μοκετες απο
ανακυκλωμενα νηματα. Ο λογος ειναι οτι η Mercedes–Benz λαμβανει υποψη ολοκληρη την αλυσιδα αξιας,
απο την αναπτυξη και το δικτυο προμηθευτων μεχρι την παραγωγη της. Μαλιστα, οι
στοχοι προστασιας του κλιματος της Mercedes–Benz AG εχουν
επιβεβαιωθει απο την πρωτοβουλια SBTI (Science Based Targets Initiative).
Με εξαιρετικη επιμελεια και βασισμενοι στο “Purpose design”, οι ειδικοι αεροδυναμικης, σε στενη
συνεργασια με τους σχεδιαστες, καταφεραν να επιτυχουν μια νεα κορυφαια τιμη Cd ισο με 0,20. Ετσι, η EQS αναδεικνυεται στο πλεον
αεροδυναμικο αυτοκινητο σειρας παραγωγης στον κοσμο, με αποτελεσμα τη
σημαντικα αυξημενη αυτονομια. Συγκαταλεγεται επισης μεταξυ των αυτοκινητων με
την πλεον αθορυβη λειτουργια χαρη και στην πολυ χαμηλη σταθμη αεροδυναμικου
θορυβου.
Η EQS προσφερει
επισης και μια πολυ ενδιαφερουσα τιμη ανακτησης
ενεργειας: Απο τη μεγιστη επιβραδυνση των 5 m/s² στο προγραμμα ανακτησης ενεργειας DAuto εως και τα 3 m/s²
επιτυγχανονται μεσω την ανακτησης ενεργειας (2 m/s² με τα φρενα). Ετσι το αυτοκινητο μπορει να
επιβραδυνει μεχρι την ακινητοποιηση χωρις τη χρηση του πενταλ φρενου, ενω
ταυτοχρονα ωφελειται και η αυτονομια απο αυτη τη στρατηγικη ανακτησης ενεργειας
και την υψηλη ισχυ (εως και 290 kW) που ανακταται. Αυτοματη επιβραδυνση πραγματοποιειται και οταν
ανιχνευονται προπορευομενα οχηματα που μειωνουν ταχυτητα μεχρι και να
ακινητοποιηθουν, για παραδειγμα σε φωτεινους σηματοδοτες. Η ευφυης ανακτηση
ενεργειας προσαρμοζεται καθε φορα στις συνθηκες με τη βοηθεια του συστηματος
υποβοηθησης ECO και δρα προνοητικα, λαμβανοντας υποψη,
μεταξυ αλλων, τις συνθηκες κυκλοφοριας και την τοπογραφια. Επισης, ο οδηγος
μπορει να ρυθμιζει τρεις βαθμιδες ανακτησης ενεργειας και τη λειτουργια
ρολαρισματος του κινητηρα μεσω των χειριστηριων αλλαγης στο τιμονι.
Με αυτονομια
που φτανει εως και τα 770 χιλιομετρα (WLTP) και αποδοση ισχυος εως 385 kW, το συστημα μεταδοσης κινησης της EQS ικανοποιει καθε προσδοκια που μπορει να εχει κανεις απο ενα πρωτοποριακο sedan της οικογενειας S–Class. Σχεδιαζεται η κυκλοφορια μιας εκδοσης υψηλων επιδοσεων που θα αποδιδει
ισχυ εως 560 kW. Ολα τα μοντελα EQS εξοπλιζονται με ενα ηλεκτρικο συστημα μεταδοσης κινησης (eATS) στον πισω αξονα, ενω οι τετρακινητες εκδοσεις με συστημα 4MATIC διαθετουν και ενα eATS στον μπροστινο αξονα.
Η EQS σηματοδοτει
επισης την εισαγωγη μιας νεας γενιας
μπαταριων με σημαντικα υψηλοτερη ενεργειακη πυκνοτητα. Η μεγαλυτερη απο τις
δυο μπαταριες διαθετει ωφελιμο ενεργειακο περιεχομενο της ταξεως των 107,8 kWh, το οποιο ειναι περιπου 26 τοις εκατο περισσοτερο απο εκεινο στην EQC. Το πρωτοποριακο λογισμικο διαχειρισης μπαταριας, το οποιο αναπτυχθηκε απο
την ιδια την εταιρεια, επιτρεπει την απομακρυσμενη ενημερωση του (over–the–air update). Με αυτον τον τροπο το συστημα διαχειρισης
ενεργειας ειναι παραμενει ενημερωμενο σε ολη τη διαρκεια ζωης του. Οσον αφορα
στα χημικα στοιχεια των κυψελων, η περιεκτικοτητα των καθοδων σε κοβαλτιο εχει
μειωθει κατα 10 τοις εκατο.
Η EQS μπορει να
φορτιζεται με εως 200 kW σε σταθμους ταχειας φορτισης με συνεχες
ρευμα και να επαναφορτιζεται για 300 επιπλεον χιλιομετρα (WLTP) σε μολις 15 λεπτα. Στο σπιτι και σε δημοσιους σταθμους φορτισης, η EQS μπορει να φορτιζεται πολυ ευκολα με συνεχες ρευμα χρησιμοποιωντας τον
φορτιστη αυτοκινητου με εως 22 kW. Στην Ιαπωνια, θα ειναι εφικτη και η αμφιδρομη φορτιση για την EQS, δηλ. η φορτιση και προς τις δυο κατευθυνσεις. Επιπλεον, υπαρχουν διαφορα
προγραμματα εξυπνης φορτισης, τα οποια μπορουν να ενεργοποιουνται αυτοματα
αναλογα με τη θεση του οχηματος, καθως και λειτουργιες οπως η φορτιση με υψηλη
εξοικονομηση ενεργειας.
Χαρη στα υψηλης ποιοτητας πιστοποιητικα
προελευσης, η Mercedes–Benz εγγυαται οτι
το δικτυο φορτισης τροφοδοτειται μεσω του Mercedes me Charge με ενεργεια απο ανανεωσιμες πηγες. Αυτος ο τροπος φορτισης ονομαζεται
«Πρασινη φορτιση» («Green Charging») και εντασσεται στο Mercedes me Charge απο το 2021. Ομως το Mercedes me Charge μπορει να κανει και πολλα αλλα: οδηγηστε το αυτοκινητο στον επομενο σταθμο
φορτισης, ανοιξτε τη θυριδα φορτισης, συνδεστε το βυσμα και η φορτιση ξεκινα. Τοσο
απλη υποθεση ειναι η ολη διαδικασια για την EQS, χαρη στο Plug & Charge. Στα σημαντικα χαρακτηριστικα περιλαμβανεται και ενα απο τα πυκνοτερα
δικτυα σημειων φορτισης με περισσοτερα απο 500.000 σε 31 χωρες, εκ των οποιων
200.000 στην Ευρωπη. Με το IONITY Unlimited, ολοι οι πελατες του Mercedes me Charge στην Ευρωπη μπορουν να χρησιμοποιουν το
δικτυο ταχειας φορτισης δωρεαν για εναν χρονο.
Η πλοηγηση με Electric Intelligence σχεδιαζει την ταχυτερη και πλεον εξυπηρετικη διαδρομη, συμπεριλαμβανοντας
τις στασεις φορτισης, με βαση διαφορους παραγοντες, και αντιδρα δυναμικα σε
περιπτωση κυκλοφοριακης συμφορησης η στη αλλαγη του τροπου οδηγησης, για
παραδειγμα. Ενα νεο χαρακτηριστικο της EQS ειναι μια ενδειξη στο συστημα infotainment (MBUX Mercedes–Benz User Experience), η οποια δειχνει εαν η χωρητικοτητα της
μπαταριας επαρκει για την επιστροφη στο σημειο εκκινησης χωρις φορτιση. Οι
σταθμοι φορτισης κατα μηκος της διαδρομης που προστιθενται απο τον οδηγο εχουν
προτεραιοτητα κατα τον υπολογισμο της διαδρομης, και μπορουν να εξαιρουνται οι
προτεινομενοι σταθμοι φορτισης. Επισης, υπολογιζεται το κοστος φορτισης ανα
σταση φορτισης.
Παρολο που η EQS εχει πολυ
στενη συγγενεια με τη νεα S–Class, εχει βασιστει σε μια εξολοκληρου ηλεκτρικη αρχιτεκτονικη. Αυτη η εντελως
νεα φιλοσοφια επετρεψε την υλοποιηση ενος αυστηρου Purpose Design: με τις γραμμες one–bow και τη σχεδιαση cab–forward με fastback, η EQS διαφοροποιειται ξεκαθαρα, ακομη και με την
πρωτη ματια, απο τα οχηματα με κινητηρες εσωτερικης καυσης. Η σχεδιαστικη
φιλοσοφια της αισθαντικης καθαροτητας, σε συνδυασμο με την προοδευτικη
πολυτελεια, αντικατοπτριζεται στις γενναιοδωρα σμιλευμενες επιφανειες, τους
μειωμενους αρμους και τις ρεουσες μεταβασεις.
Το μπροστινο τμημα χαρακτηριζεται απο τη μοναδα «Black Panel», οπου οι καινοτομοι προβολεις, που
συνδεονται μεταξυ τους με μια φωτεινη λωριδα, και η μαυρη επενδυση ψυγειου (Black Panel) συνθετουν μια πολυ χαρακτηριστικη οψη. Η
αποκλειστικη εμφανιση της επενδυσης ψυγειου Black Panel με κεντρικα τοποθετημενο το αστερι Mercedes μπορει να αναβαθμιστει ακομη περισσοτερο. Προαιρετικα διατιθεται ενα
μοτιβο τρισδιαστατων αστεριων, το οποιο διατιθεται σε συνδυασμο με τις γραμμες
εξοπλισμου AMG Line εξωτερικου η Electric Art εξωτερικου. Αυτο το μοτιβο Mercedes–Benz βασιζεται στο αρχικο αστερι της εταιρειας Daimler–Motorengesellschaft, το οποιο καταχωρηθηκε ως εμπορικο σημα το
1911.
Η EQS ειναι η
πρωτη Mercedes που προσφερει την επιλογη ενεργοποιησης
εντελως νεων λειτουργιων του οχηματος μεσω απομακρυσμενων ενημερωσεων
λογισμικου (over–the–air, OTA) σε πολλους τομεις. Απο την πρωτη κυκλοφορια
στην αγορα θα διατιθενται δυο ειδικα προγραμματα οδηγησης για νεαρους οδηγους
και εργαζομενους service, καποια παιχνιδια και το προγραμμα demo «The Best or Nothing». Αυτο σημαινει οτι, μετα την αγορα και την αρχικη διαμορφωση του
καινουριου αυτοκινητου, ορισμενα χαρακτηριστικα της EQS μπορουν να προσαρμοστουν καταλληλα στις προσωπικες προτιμησεις. Υπαρχει
επισης η δυνατοτητα ξεκλειδωματος του συστηματος διευθυνσης πισω αξονα με
μεγαλυτερη γωνια διευθυνσης δεκα μοιρων. Εκτος απο την κλασικη αγορα επιμερους
λειτουργιων, σχεδιαζονται επισης συνδρομες, παροδικες ενεργοποιησεις και φασεις
δωρεαν δοκιμης.
Με το ENERGIZING AIR CONTROL PLUS, η Mercedes–Benz προσεγγιζει πολυ ολοκληρωμενα το θεμα της
ποιοτητας αερα στην EQS. Το συστημα βασιζεται σε φιλτρα, αισθητηρες,
ενδειξεις και το συστημα κλιματισμου. Το κορυφαιας αποδοσης φιλτρο HEPA (High Efficiency Particulate Air) προσφερει υψηλα επιπεδα καθαρισμου του
αερα, παγιδευοντας λεπτα σωματιδια σκονης, μικροσωματιδια, γυρη και αλλες
ουσιες που περιεχονται στον εξωτερικο αερα. Το διοξειδιο του θειου, τα οξειδια
του αζωτου και οι οσμες μειωνονται επισης χαρη σε μια επιστρωση ενεργου
ανθρακα. Το φιλτρο HEPA διαθετει την πιστοποιηση «OFI CERT» ZG 250-1 για
ιους και βακτηρια. Χρησιμοποιωντας τον προκλιματισμο, υπαρχει η δυνατοτητα
καθαρισμου του εσωτερικου αερα πριν την επιβιβαση στο αυτοκινητο. Τα επιπεδα
σωματιδιων εντος κι εκτος του αυτοκινητου προβαλλονται επισης στο MBUX, οπου εμφανιζονται αναλυτικα στο ειδικο μενου «Ποιοτητα αερα». Εαν η
ποιοτητα του εξωτερικου αερα ειναι κακη, το συστημα συνιστα το κλεισιμο των
πλαϊνων παραθυρων η και της συρομενης ηλιοροφης.
Προαιρετικα, η EQS εξοπλιζεται
με αυτοματες πορτες ανεσης μπροστα και πισω. Οταν ο οδηγος πλησιαζει το αυτοκινητο, αρχικα
εκτεινονται οι λαβες στις πορτες. Οταν πλησιασει ακομη περισσοτερο, η πορτα του
οδηγου ανοιγει αυτοματα. Χρησιμοποιωντας το MBUX, ο οδηγος μπορει επισης να ανοιγει τις πισω πορτες οταν αφηνει, για
παραδειγμα, τα παιδια μπροστα απο το σχολειο.
Η EQS ειναι ενα εξαιρετικα ευφυες αυτοκινητο με
εως 350 αισθητηρες, αναλογα με το επιπεδο εξοπλισμου. Οι αισθητηρες αυτοι
καταγραφουν αποστασεις, ταχυτητες και επιταχυνσεις, συνθηκες φωτισμου,
βροχοπτωση και θερμοκρασιες, χρηση των καθισματων καθως και το βλεμμα του
οδηγου η την ομιλια των επιβατων. Αυτη η πληθωρα πληροφοριων κατευθυνεται σε
εγκεφαλους, οι οποιοι τις επεξεργαζονται με τη βοηθεια αλγοριθμων και λαμβανουν
αποφασεις με αστραπιαια ταχυτητα. Συνεπως, αποτελουν το «μυαλο» κατα καποιον
τροπο. Η νεα EQS μπορει να επεκτεινει τις δυνατοτητες της με
βαση νεες εμπειριες, επειδη μπορει να μαθαινει χαρη στην τεχνητη νοημοσυνη (AI).
Η ολοκληρωμενη εμπειρια ηχου στην EQS σηματοδοτει με τον δικο της τροπο επισης τη μεταβαση απο τα συμβατικα στα
ηλεκτρικα αυτοκινητα. Διαφορα ηχοτοπια επιτρεπουν την εντελως εξατομικευμενη
ρυθμιση του ηχου. Σε συνδυασμο με το ηχοσυστημα surround Burmester®, η EQS διαθετει τα δυο ηχοτοπια Silver Waves και Vivid Flux, τα οποια
μπορουν να ενεργοποιουνται και να απενεργοποιουνται ως Sound Experiences (“εμπειριες ηχου”) απο την κεντρικη οθονη. Χρησιμοποιωντας την τεχνολογια
απομακρυσμενων αναβαθμισεων, μπορει να ξεκλειδωθει αλλο ενα ηχοτοπιο. Ο
διαδραστικος ηχος οδηγησης, ο οποιος αναπαραγεται μεσω του ηχειων του
ηχοσυστηματος στο εσωτερικο του αυτοκινητου, θυμιζει τους ηχους του αντιστοιχου
περιβαλλοντος.
Νεο χαρακτηριστικο του ENERGIZING COMFORT ειναι τα τρια προγραμματα ENERGIZING NATURE, Forest Glade (Ξεφωτο του δασους), Sound of the Sea (Ηχος της
θαλασσας) και Summer Rain (Καλοκαιρινη
βροχη), τα οποια προσφερουν μια συναρπαστικη και εντυπωσιακα ρεαλιστικη
εμπειρια ηχου μεσα στο αυτοκινητο. Αυτοι οι χαλαρωτικοι ηχοι δημιουργηθηκαν σε
συνεννοηση με τον ακουστικο οικολογο Gordon Hempton. Οπως και στα υπολοιπα προγραμματα του ENERGIZING Comfort, χρησιμοποιουνται ρυθμισεις φωτισμου και
εικονες για την ικανοποιηση των αλλων αισθησεων.
Το συστημα
διευθυνσης πισω αξονα του βασικου εξοπλισμου με γωνια διευθυνσης εως 4,5
μοιρες συμβαλλει στην πρακτικοτητα και τη δυναμικη οδηγηση της EQS. Εναλλακτικα, το συστημα διευθυνσης πισω αξονα με γωνια διευθυνσης εως
δεκα μοιρες μπορει να παραγγελθει η να ενεργοποιηθει εκ των υστερων μεσω
απομακρυσμενης αναβαθμισης (OTA). Αυτο επιτρεπει στην EQS να αποκτα κυκλο στροφης 10,9 μετρων παρα το μηκος της που υπερβαινει τα πεντε μετρα. Να σημειωσουμε οτι
αυτος ειναι ο κυκλος στροφης των περισσοτερων αυτοκινητων της κατηγοριας compact. Οι σχετικες γωνιες και τροχιες των πισω τροχων εμφανιζονται στο μενου
προγραμματος οδηγησης, στην κεντρικη οθονη.
Χαρη σε πανισχυρους αισθητηρες που
παρακολουθουν το περιβαλλον του αυτοκινητου, τα συστηματα σταθμευσης μπορουν να υποστηριζουν τον οδηγο κατα τους
ελιγμους σταθμευσης σε πολλους χωρους. Ο οδηγος μπορει να παρκαρει και να
ξεπαρκαρει το αυτοκινητο μεσω του smartphone χρησιμοποιωντας το Remote Parking Assist. Με την προεγκατασταση για το INTELLIGENT PARK PILOT, η EQS ειναι ετοιμη για την αυτοματοποιημενη
λειτουργια υπηρεσιας σταθμευσης (AVP, SAE level 4). Εαν εξοπλιστει με τα αναγκαια
προαιρετικα στοιχεια και την αντιστοιχη υπηρεσια Connect (αναλογα με τη χωρα), το αυτοκινητο διαθετει την τεχνολογια να παρκαρει
και να ξεπαρκαρει εντελως αυτοματα, χωρις τον οδηγο, σε χωρους σταθμευσης που
διαθετουν υποδομη AVP, εφοσον επιτρεπεται απο τη νομοθεσια της
χωρας.
Η
επαναστατικη τεχνολογια προβολεων DIGITAL
LIGHT (βασικος εξοπλισμος απο το επιπεδο Advanced Plus) επιτρεπει την
προβολη ενδειξεων καθοδηγησης η συμβολων προειδοποιηση στον δρομο. Νεες ειναι
και δυο λειτουργιες υποβοηθησης που προβαλλουν ενδειξη για την εναρξη της διαδικασιας αλλαγης λωριδας σε
συνεργασια με τον οδηγο και παρεχουν προειδοποιησεις/ καθοδηγηση εαν ανιχνευσει
καποιο κινδυνο το συστημα υποβοηθησης διατηρησης λωριδας η υποβοηθησης νεκρης γωνιας
ορατοτητας. Το συστημα DIGITAL LIGHT διαθετει μια μοναδα φωτων με τρεις
εξαιρετικα ισχυρες λυχνιες LED σε καθε προβολεα, το φως των οποιων διαθλαται
και κατευθυνεται απο 1,3 εκατομμυρια μικρο-κατοπτρα. Ετσι, η αναλυση υπερβαινει
τα 2,6 εκατομμυρια pixel ανα οχημα.
Με το προαιρετικο συστημα DRIVE PILOT (πιλοτος αυτοκινητοδρομου), η EQS θα ειναι ετοιμη για λειτουργια οδηγησης
υψηλης αυτοματοποιησης με ταχυτητα εως 60 km/h οταν υπαρχει πυκνη κυκλοφορια η συμφορηση σε
καταλληλα τμηματα των αυτοκινητοδρομων, αρχικα μονο στη Γερμανια.
Ανακουφιζοντας τον οδηγο απο την πιεση, το συστημα του επιτρεπει να
πραγματοποιει δευτερευουσες δραστηριοτητες, οπως περιηγηση στο διαδικτυο η αναγνωση email στη λειτουργια In–Car Office, ωστε να κερδιζει χρονο.
Η οθονη MBUX Hyperscreen αποτελει το απολυτο αξιοθεατο στον εσωτερικο χωρο. Η μεγαλη, κυρτη μοναδα
οθονων εκτεινεται σχεδον απο την μια κολωνα Α εως την αλλη. Τρεις οθονες
ενσωματωνονται πισω απο ενα κρυσταλλο σχηματιζοντας οπτικα μια ενιαια μοναδα. Η
οθονη OLED 12,3 ιντσων συνοδηγου προσφερει τη
δυνατοτητα να εχει τον δικο του χωρο ενδειξεων και ελεγχου. Οι λειτουργιες
ψυχαγωγιας ειναι διαθεσιμες σε αυτη την οθονη μονο οταν η οδηγηση του
αυτοκινητου συμμορφωνεται με τη νομοθεσια της χωρας. Η Mercedes–EQ αξιοποιει μια ευφυη λογικη κλειδωματος που
βασιζεται σε καμερα: εαν η καμερα ανιχνευσει οτι ο οδηγος κοιταζει την οθονη
συνοδηγου, αυτοματως μειωνεται η ενταση του φωτισμου της.
Χαρη στο προσαρμοσιμο λογισμικο, το MBUX προσαρμοζεται πληρως στον χρηστη του και κανει εξατομικευμενες προτασεις
για διαφορες λειτουργιες infotainment, ανεσης και οχηματος. Με το zero layer, οι σημαντικοτερες εφαρμογες προσφερονται παντα στο επανω επιπεδο του
οπτικου πεδιου, αναλογα με τις συνθηκες και το περιβαλλον.
Η τελευταια γενια των συστηματων υποβοηθησης οδηγησης
περιλαμβανει πολυαριθμες λειτουργιες υποστηριξης του οδηγου. Ενδεικτικα, μια
νεα λειτουργια ειναι η προειδοποιηση για μικροϋπνο απο το συστημα εφιστασης
προσοχης ATTENTION ASSIST. Αναλυει τις κινησεις των βλεφαρων του οδηγου μεσω μιας καμερας στη οθονη
του οδηγου (μονο σε συνδυασμο με το MBUX Hyperscreen). Η ενδειξη υποβοηθησης στην οθονη του
οδηγου εμφανιζει τη λειτουργια των συστηματων υποβοηθησης με ευαναγνωστη
προβολη πληρους οθονης.
Οι αρχες της Ολοκληρωμενης
ασφαλειας, ιδιως της προστασιας απο ατυχημα, εφαρμοζονται ανεξαρτητως
οχηματος. Οπως ολα τα αυτοκινητα Mercedes, η EQS διαθετει επισης ακαμπτο κλωβο ασφαλειας
επιβατων, ειδικες ζωνες παραμορφωσης και υπερσυγχρονα συστηματα συγκρατησης. Το
συστημα PRE–SAFE®
περιλαμβανεται στον βασικο εξοπλισμο. Η εξολοκληρου ηλεκτρικη αρχιτεκτονικη της
EQS επετρεψε νεες δυνατοτητες σχεδιασης οσον αφορα στη φιλοσοφια ασφαλειας.
Για παραδειγμα, επιλεχθηκε μια ευνοϊκη θεση για την εγκατασταση της μπαταριας
στο υποδαπεδο, ωστε να παραμενει προστατευμενη σε περιπτωση συγκρουσης. Επισης,
επειδη δεν υπαρχει μεγαλο συγκροτημα κινητηρα, μπορεσε να βελτιωθει η
συμπεριφορα του αυτοκινητου σε περιπτωση μετωπικης συγκρουσης. Περα απο τις
καθιερωμενες δοκιμες προσκρουσης, επαληθευτηκε επισης η αποδοση του αυτοκινητου
σε διαφορες αλλες συνθηκες καταπονησης και πραγματοποιηθηκαν εκτενεις δοκιμες
εξαρτηματων στο Κεντρο
Τεχνολογιας Ασφαλεια Οχηματος (TFS).
Ενδιαφεροντα στοιχεια &
δεδομενα
- Αναλογα με το μεγεθος της μπαταριας καθως και
τον εξοπλισμο και τη διαμορφωση του αυτοκινητου, μπορει να επιτευχθει αυτονομια
κατα WLTP εως και 770 χιλιομετρων. - Η πορεια προς την κατακτηση του παγκοσμιου
ρεκορ αεροδυναμικης της EQS απαιτησε αρκετες 1000δες υπολογισμων στην
εικονικη αεροδυναμικη σηραγγα με περ. 700 CPU ανα υπολογισμο. Με τιμη cd απο 0,20 η EQS ειναι το πιο αεροδυναμικο αυτοκινητο
παραγωγης. Η μετωπικη επιφανεια της EQS ειναι 2,51 m2. Κατα συνεπεια η πραγματικη αντισταση αερα ειναι απο 0,5 m². - Η ροπη που παρεχεται στους τροχους απο το eATS ελεγχεται 10.000 φορες
ανα λεπτο και ρυθμιζεται εφοσον χρειαζεται. Με τον τροπο αυτο
επιτυγχανεται πολυ γρηγοροτερη αποκριση στις εκδοσεις με 4MATIC απο ο,τι με μηχανικο συστημα τετρακινησης. - Ο αρθρωτος σχεδιασμος του συστηματος
μεταδοσης κινησης καθιστα εφικτο ενα μεγαλο ευρος τιμων μεγιστης ισχυος απο 245 εως 385 kW. Σχεδιαζεται η κυκλοφορια μιας εκδοσης υψηλων επιδοσεων που θα αποδιδει
ισχυ εως 560 kW. - Απο τη μεγιστη επιβραδυνση των 5 m/s² στο προγραμμα ανακτησης ενεργειας DAuto εως και τα 3 m/s²
επιτυγχανονται μεσω την ανακτησης ενεργειας (2 m/s² με τα φρενα). Ετσι το αυτοκινητο μπορει να
επιβραδυνει μεχρι την ακινητοποιηση χωρις τη χρηση του πενταλ φρενου, ενω
ταυτοχρονα ωφελειται και η αυτονομια απο αυτη τη στρατηγικη ανακτησης ενεργειας
και την υψηλη ισχυ (εως και 290 kW) που ανακταται. - Προαιρετικα, η EQS αποκτα τεσσερις αυτοματες πορτες. Με το MBUX, ο οδηγος εχει την επιλογη να ανοιγει
αυτοματα τις πισω πορτες, ωστε να βγουν τα παιδια για το σχολειο, για
παραδειγμα. - Το συστημα διευθυνσης πισω αξονα του βασικου εξοπλισμου με γωνια διευθυνσης εως 4.5° συμβαλλει στην πρακτικοτητα και τη δυναμικη οδηγηση της EQS. Εναλλακτικα, το συστημα διευθυνσης πισω αξονα με γωνια διευθυνσης εως 10° μπορει να παραγγελθει η να ενεργοποιηθει εκ
των υστερων μεσω απομακρυσμενης αναβαθμισης (OTA). Αυτο επιτρεπει στην EQS να εχει κυκλο στροφης 10,9 μετρων παρα το μηκος της που υπερβαινει τα πεντε μετρα. - Το συστημα DIGITAL LIGHT διαθετει μια μοναδα φωτων με τρεις
εξαιρετικα ισχυρες λυχνιες LED σε καθε προβολεα, το φως των οποιων
διαθλαται και κατευθυνεται απο 1,3 εκατομμυρια μικρο-κατοπτρα. Ετσι, η αναλυση
υπερβαινει τα 2,6
εκατομμυρια pixel ανα οχημα. - Το Mercedes me Charge διαθετει το πυκνοτερο δικτυο φορτισης με
περισσοτερα απο 500.000
σημεια φορτισης σε 31 χωρες, εκ των οποιων πανω απο 200.000 στην Ευρωπη. - Με το MBUX Hyperscreen, τρεις οθονες συνενωνονται αρμονικα για να δημιουργησουν μια εντυπωσιακη
κυρτη μοναδα οθονων πλατους ανω των 141 εκατοστων. Το εμβαδον που αντιλαμβανονται οι επιβατες
ειναι 2432,11 τ.
εκ. - Το μεγαλο κρυσταλλο που καλυπτει την οθονη MBUX Hyperscreen κυρτωνεται ως προς τις τρεις διαστασεις με
μια ειδικη διαδικασια διαμορφωσης σε θερμοκρασιες περ. 650°C. Με αυτη τη διαδικασια επιτυγχανεται η
προβολη σε ολο το ευρος του αυτοκινητου χωρις καθολου παραμορφωσεις,
ανεξαρτητως της ακτινας του κρυσταλλινου καλυμματος. - Αναλογα με τον εξοπλισμο, εως 350 αισθητηρες παρακολουθουν τις λειτουργιες της EQS η καταγραφουν το περιβαλλον του αυτοκινητου. Σε αυτον τον αριθμο ερχονται
να προστεθουν και οι κεραιες. Οι αισθητηρες καταγραφουν, για παραδειγμα, αποστασεις,
ταχυτητες και επιταχυνσεις, συνθηκες φωτισμου, βροχοπτωση και θερμοκρασιες, τη
χρηση των καθισματων καθως και το βλεμμα του οδηγου η την ομιλια των επιβατων. - Ο προαιρετικος ηχος οδηγησης της EQS ειναι
διαδραστικος και αντιδρα σε περισσοτερες απο δεκα διαφορετικες παραμετρους, οπως η θεση του
πενταλ γκαζιου, η ταχυτητα κι η βαθμιδα ανακτησης ενεργειας. - No.6 MOOD Linen ειναι το ονομα του αρωματος που εχει δημιουργηθει ειδικα για την EQS. Εχει τον αριθμο 6, επειδη τα πρωτα ηλεκτρικα αυτοκινητα «Mercédès Electrique» προστεθηκαν στη γκαμα μοντελων το 1906.
- Η EQS ενσωματωνει περισσοτερες απο 40 νεες εφευρεσεις. Επιπλεον, 20 αιτησεις σχεδιων προστατευουν την ασυνηθιστη σχεδιαση του ηλεκτρικου
πολυτελους sedan. - Για να εχει προσβαση ο χρηστης στις σημαντικοτερες εφαρμογες του MBUX, απαιτειται κυλιση σε 0 επιπεδα μενου. Γι’ αυτο ονομαζεται zero layer.
- Η προαιρετικη, μεγαλυτερη οθονη head–up εχει εμβαδον αντιστοιχο μιας οθονης με διαγωνιο 77 ιντσων. Η μοναδα
απεικονισης αποτελειται απο ενα υψηλης αναλυσης matrix 1,3
εκατομμυριων κατοπτρων. - Το «μοτιβο Mercedes–Benz»
χρησιμοποιειται σε διαφορα σημεια της EQS, για
παραδειγμα, στο εξωτερικο ως μια ιδιαιτερη παραλλαγη του μπροστινου τμηματος Black Panel, η σε ζαντες αλουμινιου. Στο εσωτερικο, το
μοτιβο Mercedes–Benz ειναι
χαραγμενο με λεϊζερ στον διακοσμο με κρυφο φωτισμο η προβαλλεται ως ψηφιακη διακοσμητικη
εικονα στην οθονη συνοδηγου. Προκειται για ενα αφαιρετικο, τρισδιαστατο αστερι
που βασιζεται σε προηγουμενο εμπορικο σημα της Daimler Motorengesellschaft (DMG), το οποιο
κατοχυρωθηκε στις 9 Φεβρουαριου
1911. - Το φιλτρο HEPA (High Efficiency Particulate Air) που περιλαμβανεται στο προαιρετικο συστημα ENERGIZING AIR CONTROL Plus με ογκο 9,82 dm³ καθαριζει τον εισερχομενο αερα στο μεγιστο
βαθμο. Εξαλειφει πανω απο 99,65 τοις εκατο των σωματιδιων καθε μεγεθους. Για την εξουδετερωση των
οσμων, χρησιμοποιουνται περ. 600 γραμμαρια ενεργου ανθρακα. Η επιφανεια προσροφησης ισοδυναμει με
περιπου 150 γηπεδα
ποδοσφαιρου. - Για να ανταποκρινεται με απολυτη ευαισθησια κατα τον χειρισμο, υπαρχουν
συνολικα 12
ενεργοποιητες κατω απο την επιφανεια της οθονης αφης MBUX Hyperscreen. Αγγιζοντας με το δαχτυλο ορισμενα σημεια
της οθονης, προκαλειται μια αισθητη δονηση στο κρυσταλλινο καλυμμα. - Το ηχοσυστημα surround Burmesterτης EQS περιλαμβανει 15 ηχεια συνολικης ισχυος 710 W και παραγει εναν μοναδικα εκφραστικο, φυσικο
ηχο – τον ηχο «feel good» της Burmester. - Μια επιστρωση στο κρυσταλλο της οθονης MBUX Hyperscreen διευκολυνει τον καθαρισμο της. Αλλωστε, το κυρτο κρυσταλλο φτιαχνεται απο
πυριτικο αργιλιο ιδιαιτερα ανθεκτικο στις γρατσουνιες. - Η EQS ειναι το πρωτο αυτοκινητο σειρας παραγωγης
με τιμη Cd που ξεκινα απο 0,20.Ετσι, αξιοποιει πληρως τα πλεονεκτηματα του “Purpose Design”. - 8πυρηνος επεξεργαστης (CPU), μνημη RAM 24 GB και ταχυτητα μνημης RAM 46,4 GB ανα δευτερολεπτο ειναι μερικα απο τα τεχνικα χαρακτηριστικα του MBUX.
- Η φωτεινοτητα της οθονης MBUX Hyperscreen προσαρμοζεται στις συνθηκες περιβαλλοντος χρησιμοποιωντας τα δεδομενα
μετρησεων 1 καμερας
πολλαπλων λειτουργιων και 1 αισθητηρα φωτος. - Με εως επτα προφιλ, η περιοχη ενδειξεων συνοδηγου της οθονης MBUX Hyperscreen μπορει να εξατομικευτει.
- Η φωνητικη υποβοηθηση «Hey Mercedes» υποστηριζει 27 γλωσσες με κατανοηση φυσικης γλωσσας (natural language understanding, NLU)
[ad_2]