[ad_1]
Η οδηγηση τη νυχτα, ειδικα
σε αγνωστους δρομους με στροφες, μπορει να ειναι τοσο αγχωτικη ωστε πολλοι οδηγοι επιλεγουν να την αποφευγουν τελειως. Ωστοσο, η Ford διερευνα συνεχως νεους τροπους για να κανει την οδηγηση τις νυχτερινες ωρες
ευκολοτερη και πιο ανετη.
Η εταιρεια ηταν πρωτοπορος
στη χρηση πινακιδων
και λωριδων κυκλοφοριας ως παραγοντες για τη ρυθμιση της δεσμης των
προβολεων, ωστε ο δρομος να φωτιζεται καλυτερα, κυριως σε διασταυρωσεις.
Τωρα, οι μηχανικοι του
τμηματος Ford Research & Advanced Engineering Europe δοκιμαζουν μια τεχνολογια που χρησιμοποιει δεδομενα τοποθεσιας
σε πραγματικο χρονο για να δειχνει στο αυτοκινητο την πορεια που πρεπει να ακολουθησει. Το προληπτικο και εξυπνο συστημα των προβολεων κατευθυνει τις
δεσμες σε επερχομενες στροφες πριν καν οι οδηγοι τις δουν, βοηθωντας τους να
αντιληφθουν κινδυνους και αλλους χρηστες του δρομου εγκαιρα και αποτελεσματικα.
Πως λειτουργει
Το πρωτοτυπο, προηγμενο συστημα φωτισμου χρησιμοποιει δεδομενα προσδιορισμου
τοποθεσιας μεσω GPS, προηγμενες τεχνολογιες και πολυ ακριβεις πληροφοριες γεωμετριας
οδων ωστε να αναγνωριζει με ακριβεια τις επερχομενες στροφες.
Ενας αλγοριθμος υπολογιζει την τροχια και την ταχυτητα του οχηματος με σκοπο
την προληπτικη προσαρμογη της κατευθυνσης των προβολεων, προσφεροντας βελτιστη καλυψη
φωτισμου σε καμπες, διασταυρωσεις, ακομα και κινδυνους που παραμονευουν στις στροφες.
Εαν το οχημα βρεθει σε εναν δρομο για τον οποιο δεν υπαρχουν δεδομενα τοποθεσιας,
το συστημα θα λειτουργησει παραλληλα με την τεχνολογια δυναμικου φωτισμου στροφης
που βασιζεται σε δεδομενα απο την καμερα και το συστημα διευθυνσης για να συνεχισει
να φωτιζει εξυπνα το δρομο μεχρις οτου τα δεδομενα τοποθεσιας βελτιωθουν.
Οι ερευνητες χρησιμοποιουν εκτενως την προσομοιωση “digital twin” που αναπαραγει το φυσικο κοσμο σε εικονικο περιβαλλον. Ο προσομοιωτης υπολογιζει
με ακριβεια τον τροπο με τον οποιο το φως πεφτει και αντανακλαται σε πραγματικες
συνθηκες, δινοντας τη δυνατοτητα στους ερευνητες να οπτικοποιουν και να βελτιστοποιουν
καλυτερα την τεχνολογια για τους οδηγους.
Σχολια
«Η τεχνολογια προληπτικου φωτισμου που
εξελισσουμε τωρα σημαινει οτι καποια στιγμη η οδηγηση στο σκοταδι θα ειναι πολυ
απλη υποθεση, αφου ουσιαστικα θα “ακολουθειτε” τους προβολεις σας. Το νεο συστημα
που βασιζεται σε δεδομενα χαρτη και τοποθεσιας ειναι το επομενο βημα ωστε η οδηγηση
τη νυχτα να μην σας δυσκολευει, ουτε να σας αγχωνει περισσοτερο απο οσο την ημερα.»
Michael
Koherr, lighting research engineer, Ford of Europe
[ad_2]