\”Τρολια\”, ελεγε ο μισος πλανητης και οταν η αραβικη Devel ανακοινωνε τα νουμερα του μοτερ. Και τι μοτερ: 12,3 λιτρων, V16, 32 βαλβιδες τιτανιου, με τεσσερα turbo των 81 mm. Στο δυναμομετρο, οι μηχανικοι της Devel και της Steve Morris Engines, δουλεψαν το κινητηρα μεχρι εκει που αντεχει. Το δυναμομετρο, οχι ο κινητηρας. Στα 36 psi η 2,5 bar, ακριβως στα ορια του δυναμομετρου, εγραψε 4.574 ιππους στις 6.900 σ.α.λ. και 486 kgm ροπης στις 6.600 σ.α.λ. Σε ανεπισημη δυναμομετρηση, το ιδιο μοτερ εδειξε 5.007 ιππους, αποδεικνυοντας οτι η υπερ.
Το ερωτημα βεβαια, ειναι αν το αυτοκινητο με την, πραγματικα εξωφρενικη δυναμη, μπορει να… κινηθει στο δρομο. Τι κιβωτιο, για παραδειγμα θα φορεσει, οχι μονο για να κανει το σπριντ στα 100 σε 1,8 δευτερολεπτα, οπως υποσχεται η Devel και να τελικιασει στα 560, αλλα για να… τσουλησει μερικα μετρα.
Γι\’ αυτα και για πολλα ακομα ερωτηματα, ειπαμε, ο μισος πλανητης ελεγε: \”Δεν ειναι αληθινο, ειναι τρολια, ειναι φαρσα, ειναι ενα τρελο σχεδιο που δεν εχει εφαρμογη στην αληθινη ζωη και δεν προκειται να το δουμε ποτε να κινειται\”. Beat that. Το παραπανω βιντεο αποδεικνυει πως το Devel Sixteen ειναι αληθινο και ηρθε για να μεινει. Τωρα, το αν θα βαζει αυτη τη δυναμη κατω, αν θα πετυχαινει τις επιδοσεις που υποσχονται οι δημιουργοι του και αν θα ειναι πιο ευκολα οδηγησιμο απο ενα μαχητικο αεροσκαφος, ειναι ενα ζητημα που θα το μαθουμε στο -αμεσο, οπως αποδεικνυεται- μελλον…