Η Αθήνα απαγορεύει τα diesel ως το 2025!

Η ασυνεπεια και ασυνεχεια αυτου του κρατους δεν εχει απολυτως κανενα οριο. Ιδιαιτερα σε ο,τι αφορα την αυτοκινηση, η πολιτικη -αν μπορει κανεις να τη χαρακτηρισει τετοια- που ακολουθειται, αγγιζει τα ορια της γελοιοτητας, αλλα και της ασεβειας για τους πολιτες με συνεχεις αποφασεις και αναιρεσεις τους. Γιατι λοιπον η απελευθερωση της πετρελαιοκινησης στην πρωτευουσα της Ελλαδας να ξεφευγε απο αυτο τον κανονα;


Απο το Νοεμβριο του 2011, οποτε και με μια λιτη ανακοινωση 90 λεξεων εγινε αρση της απαγορευσης κυκλοφοριας πετρελαιοκινητων αυτοκινητων στην Αθηνα και τη Θεσσαλονικη, μεχρι και σημερα, δεν παρεμβληθη και το τεραστιο χρονικο διαστημα. Κι ομως, μεσα σε μολις πεντε χρονια, η Αθηνα αλλαξε γνωμη. Αλλα, ας το κανουμε σαφες:

Ο δημαρχος Αθηναιων, Γιωργος Καμινης, με τον πλεον επισημο και αμετακλητο τροπο, ανακοινωσε οτι ως το 2025, θα απαγορευθει η κυκλοφορια των diesel στην Αθηνα. Το συγκλονιστικο ειναι οτι η απαγορευση, συμφωνα με τον δημαρχο, δεν θα αφορα μονο τα ΙΧ αυτοκινητα, αλλα και τα φορτηγα!  

Ο δημαρχος Αθηναιων, Γιωργος Καμινης. Η αποφαση του για απαγορευση της πετρελαιοκινησης στην πρωτευουσα, θα δωσει την τελευταια πιστολια στην αγορα;

Ο κ. Καμινης ειναι ενας απο τους τεσσερις δημαρχους μεγαλων πολεων που ανελαβαν τη δεσμευση οτι θα σταματησουν τη χρηση ντιζελοκινητων αυτοκινητων και φορτηγων εως το 2025. Συγκεκριμενα, η Αθηνα, το Παρισι, η Πολη του Μεξικου και η Μαδριτη ειναι οι πολεις, οι οποιες υποσχεθηκαν απο το βημα της Συνοδου των Δημαρχων του C40 (Δικτυου των Πολεων) οτι θα επιβαλουν την απαγορευση με στοχο τη βελτιωση της ατμοσφαιρας και θα δωσουν κινητρα για να προωθησουν τις μετακινησεις με ποδηλατο και με τα ποδια.

Βεβαια, εδω υπαρχει μια σειρα ζητηματων, τα οποια ο δημαρχος προφανως και δεν σκεφτηκε. Το πρωτο και κυριοτερο, ειναι η αγορα, η οποια δεχεται, απο την ανακοινωση αυτη, γιγαντιαιο πληγμα, σε μια δυσκολη εποχη. Η αγορα, τοσο σε ο,τι αφορα το καινουριο, οσο και σε ο,τι αφορα το μεταχειρισμενο, ειχε δεχθει μια, αν οχι τονωση, μαλλον σωτηρια ωθηση. 

Μετακινηση με ποδηλατα στην Αθηνα. Δεν ειναι κακη ιδεα, γενικως. Αρκει να υπαρχουν και εναλλακτικες, αλλα και να τηρουνται οι προϋποθεσεις που πρεπει.

Επειτα, ειναι και οι πολιτες. Η Πολιτεια επετρεψε στους Αθηναιους να αποκτησουν πετρελαιοκινητα αυτοκινητα, επι της ουσιας δινοντας τους κινητρο να αντικαταστησουν το προηγουμενο, βενζινοκινητο με ενα diesel. Εαν η αποφαση της επαναπαγορευσης δεν ειναι βασισμενη σε επιστημονικα κριτηρια, που να αποδεικνυουν οτι υπαρχει περιβαλλοντικο ζητημα, τοτε προφανως θα πρεπει να ζητηθει η αποψη των ειδικων. Αν, απο την αλλη, ειναι βασισμενη σε περιβαλλοντικη μελετη, τοτε υπαρχει ζητημα με τη μελετη με την οποια επετραπησαν τα diesel στην Αθηνα, ως ασφαλη περιβαλλοντικα. Το ερωτημα εδω, βεβαια, ειναι, σε μια χωρα που πληττεται κατ\’ αυτο τον τροπο οικονομικα, τι ειδους κινητρα θα δοθουν, η διευκολυνσεις για να γινει αυτη η \”μεταβαση\”. 

Απο την αλλη, ειναι και τα αντικινητρα. Ο κ. Καμινης λεει οτι θα προωθησει τη χρηση ποδηλατου. Αυτο, ειναι μαλλον μια σκεψη. Το ποδηλατο, ως μεσο μεταφορας ειναι καταπληκτικο, αλλα για φιλικες πολεις. Και η Αθηνα δεν ειναι τετοια. Οχι μονο λογω αναγλυφου, αλλα και για αλλους λογους που εχουν να κανουν με την ασφαλεια (οι κλοπες θα πανε πιο… συννεφο απ\’ οτι τωρα) και… ασφαλεια, με δεδομενο οτι δεν υπαρχει επισημος φορεας ο οποιος θα φροντιζει για την ασφαλεια των ποδηλατων και των γυρω τους. Παρτε ολοι ποδηλατα λοιπον, αλλα με ελαχιστους ποδηλατοδρομους και διακινδυνευστε να σκοτωθειτε στους καροδρομους της Αθηνας (αφου κανεις δεν θα σας μιλησει για κρανη, φωτα, σηματα ΚΟΚ και αλλες τετοιες \”λεπτομερειες\”) μεχρι να σας το κλεψουν…

Αλλα βεβαια, ο στοχος του δημαρχου Αθηναιων, δεν ειναι τα diesel. Τον ειπε μονος του: 
«Στοχος μας ειναι να απομακρυνουμε τελικα ολα τα αυτοκινητα απο το κεντρο της Αθηνας τα επομενα χρονια», δηλωσε σχετικα ο κ. Καμινης και καλεσε ολους στην κυβερνηση να εφαρμοσουν τις δεσμευσεις τους βασει των διεθνων συμφωνιων για το κλιμα και να συμμετεχουν στην κοινη προσπαθεια για τον καθαρισμο του αερα που αναπνεουμε.

Συμφωνα με τα οσα ειπωθηκαν στη Συνοδο, οι diesel κινητηρες συμβαλλουν στο προβλημα με δυο πολυ βασικους τροπους: με την παραγωγη αιωρουμενων σωματιδιων (PM) και οξειδιων του αζωτου (NOx), τα οποια προσβαλλουν τους πνευμονες και ευθυνονται για καρδιαγγειακες ασθενειες η αλλες που επιφερουν τον θανατο. Προκαλουν επισης σοβαρα αναπνευστικα προβληματα, ακομη και σε ανθρωπους χωρις βεβαρημενο ιστορικο.

Καθως πληθαινουν οι αποδειξεις για τις πολυ βλαβερες συνεπειες της χρησης ντιζελ, περιβαλλοντικες ομαδες σε ολο τον κοσμο προσφευγουν στη Δικαιοσυνη, προκειμενου να τεθουν περιορισμοι και κανονες στη χρηση του. Πιο προσφατο ειναι το παραδειγμα της Βρετανιας, οπου οπως αναφερει το BBC ακτιβιστες κερδισαν μια τετοια δικαστικη διαμαχη υποχρεωνοντας τη βρετανικη κυβερνηση να κινηθει πιο γρηγορα προς αυτην την κατευθυνση.

Σε αυτο το πλαισιο τοποθετειται και η πρωτοβουλια των δημαρχων των τεσσαρων μεγαλων πολεων με υψηλα επιπεδα ατμοσφαιρικης ρυπανσης, οι οποιοι, οπως δηλωσαν, αποφασισαν να χρησιμοποιησουν την πολιτικη τους δυναμη προκειμενου να επιβαλλουν περιορισμους στη χρηση καυσιμου ντιζελ.

Tip: Δεν ειμαστε απαραιτητα κατα της απαγορευσης της πετρελαιοκινησης στην Αθηνα, αν υπαρχουν επιστημονικα στοιχεια που την υποστηριζουν και σχεδιο μεταβασης. Ειμαστε κατα του \”ειπα- ξειπα\”. Οι εχοντες την εξουσια πρεπει επιτελους ν\’ αποφασισουν τι σκοπευουν και να ενημερωσουν τον κοσμο, για να σχεδιασει κι αυτος πως θα παει στις δουλειες του στο μελλον και οχι να επενδυει σε κατι που θα πρεπει να το ξεφορτωθει οποτε τους καπνισει…

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!