Η πρωτη νικη της Porsche στο Le Mans, εγινε με μια 356/2-063. Ο Cameron Healey πιστευει, πως εχει ακριβως εκεινη την 356, που κερδισε το Le Mans πριν μισο αιωνα.
Το χειμωνα του 1949, η Porsche μεταφερει την εδρα της απο την Αυστρια, στη Στουτγαρδη. Η αναζητηση του Porsche, για να δημιουργησει το αυτοκινητο που δεν υπηρχε, οδηγησε στη δημιουργια της 356 \”No. 1\” Roadster. Κατασκευαστηκαν επισης, 52 Gmund Coupe & Roadster, απο αλουμινιο. Η Porsche μεταφερει την εδρα της στη Στουτγαρδη για να ξεκινησει τη μαζικη παραγωγη. Εκει, τα αυτοκινητα της θα κατασκευαζονται απο μεταλλο. Υπαρχουν ωστοσο ακομη, τα πρωτα Gmund, τα οποια ειναι κατασκευασμενα απο αλουμινιο, το οποιο ηταν μεν πιο ελαφρυ, αλλα και πιο δυσκολο στη κατεργασια του. Κατα τη μεταφορα του εργοστασιου, τα τελευταια αλουμινενια Gmund εμειναν στην Αυστρια, απο οπου και σταλθηκαν στη Tatra για να ολοκληρωθουν, πριν μεταφερθουν στη νεα εδρα της εταιρειας, στο Zuffenhausen.
Στο Σαλονι Αυτοκινητου του Παρισιου, τον Οκτωβριο του 1950, η 356 aluminum coupe, θα εκανε την αρχη για την εισοδο της στα βιβλια της ιστοριας του Le Mans. Ο Auguste Veuillet (επιχειρηματιας και οδηγος αγωνων) και ο Charles Faroux (συν-ιδρυτης και αγωνιστικος διευθυντης του θεσμου του Le Mans (1923-1956)), εδωσαν στο Ferdinand Porsche, ενα καλο λογο να συμμετασχει στη διοργανωση του 1951.
Η προετοιμασια για τη διοργανωση, καθε αλλο παρα καλη εξελιξη ειχε. 3 ατυχηματα κατα τη διαρκεια των δοκιμων, στη διαρκεια των προπονησεων καθως και στους ελεγχους στη πιστα, αφησαν μολις μια 356 αθικτη, την 063. Με αυτη, ο Auguste Veuillet και ο Edmond Mouche, ξεκινησαν τον αγωνα στις 23 Ιουνιου του 1951. Ο αγωνας επισκιαστηκε απο εντονη βροχη και πολλα σοβαρα ατυχηματα. Ωστοσο, η 46 ιππων (με τον αριθμο συμμετοχης 46) Porsche 356, δουλευε αψογα με best lap χρονο 5:44.7 λεπτα, στον 158ο γυρο, γεγονος που υποδεικνυει μια μεση ταχυτητα της ταξης των 141 χιλιομετρων / ωρα. Παιρνοντας κατω απο τη καρο σημαια, οι Veuille/Mouche πετυχαν τη 1η θεση στη κατηγορια τους και την 20η στη γενικη καταταξη.
Τι συνεβη, λοιπον, επειτα; 2 μηνες μετα τη νικη στο Le Mans, η 063 συμμετειχε στο θεσμο Liege-Rome-Liege. Τα φλας της μεταφερθηκαν περισσοτερο προς τις ακρες για να δημιουργηθει χωρος για τις ισχυροτερης εντασης κορνες και τα ισχυρα auxiliary φωτα. Με το νουμερο 16, η 063 τερματιζει 10η στη γενικη καταταξη. Ενα μηνα μετα, η 063 σπαει 3 διεθνη ρεκορ σε δοκιμες στο Montlhery. Ωστοσο, δεν υπαρχει κανενας συναισθηματικος δεσμος μεταξυ της 063 και των Porsche. Το αυτοκινητο επισκευαζεται, βαφεται και επαναφερεται στην αρχικη του κατασταση, πριν ο Max Hoffman την φερει μαζι με αλλες 2 356 SL. Μια βρισκεται στο Μεξικο (054), μια στη Collier Collection (055) και η 3η, στο γκαραζ του Cameron Healey.
Τι εγινε λοιπον με την 063, αφοτου εφτασε στις ΗΠΑ; Ο Max Hoffman, τη πουλησε αρχικα στον Jack Rutherford, ο οποιος ωστοσο, του την επεστρεψε. Στη συνεχεια, την απεκτησε ο Johnny Von Neumann. Θελοντας να τη κανει ελαφρυτερη, για να συμμετασχει σε αγωνες, ζητησε απο τον coach builder, Emil Diedt, να αφαιρεσει την οροφη. Στη συνεχεια, περασε στη κατοχη των Bill Wittington, Rick Gale, Ernie Spitzer, Dick Cotrell, μεχρι που το 1957, την αγορασε ο Chuck Forge. Οπως και ολοι οι προηγουμενοι ιδιοκτητες, ετσι και ο Forge, ετρεξε σε αγωνες με αυτη. Σε καποια στιγμη, η 063 ειχε στρογγυλα φαναρια αντι των εργοστασιακων της. Ο Forge αναπαλαιωσε εξ\’ ολοκληρου, το 1981, την 063.
Ηταν μια αναπαλαιωση στο στυλ της εποχης. Ο Forge, προσθεσε ενα μικρο cage-μπαρα, προκειμενου να μπορεσει να συμμετασχει σε ιστορικους αγωνες. O Cameron, κρατησε επαφες με τον Forge, απο την οικογενεια του οποιου αγορασε την 063, οταν απεβιωσε, το 2009.
Τοτε, ο Rod Emory, παρατηρησε τις ανακριβειες. Ο Cameron, ψαχνοντας στα ιστορικα αρχεια της Porsche, στο αρχειο φωτογραφιων απο τη διοργανωση του Le Means του 1951, αλλα και παρατηροντας τα σημαδια απο τις επισκευες, τις φθορες και τη μετακινηση των φλας στο ιδιο το αυτοκινητο, φαινεται πως η μικρη κοκκινη Spyder, ηταν η 063 που εφερε τη πρωτη νικη της Porsche στο Le Mans.
O Rod μετρησε τις αλλες 2 356 με laser, δημιουργωντας ενα τρισδιαστατο μοντελο. Με αυτο, δημιουργησε καλουπια απο ξυλο και με τη χρηση εργαλειων απο τη δεκαετια του \’40, εφτιαξε μια νεα οροφη για την 063. Αποσκοπουσε, σε μια αυθεντικη αναπαλαιωση και οχι μια τελεια. Και το πετυχε.
Η 063, που πριν 50 χρονια εφερε τη πρωτη νικη της Porsche στο Le Mans, πλεον προσφερει τεραστια οδηγικη ικανοποιηση στον Cameron Healey, στις διαδρομες της \”Highway No. 2\”.