Η εξαγορα της Opel δεν ειναι το τελος της ιστοριας για την PSA. Η γαλλικη κοινοπραξια των Peugeot Citroen, DS και, προσφατως (με το deal των 2,2 δισεκατομμυριων ευρω), Opel, μπορει να μην αγορασε, οπως αναμενοταν, τελικα, τη Lotus, η οποια περασε στα χερια της Geely, ομως εχει βαλει πλωρη για νεα εξαγορα, οταν ολοκληρωθουν οι διαδικασιες με την Opel.
\”Ερχεται κατι μεγαλο\”. Αυτο λενε πηγες απο τη γαλλικη αυτοκινητοβιομηχανια στο TopSpeed.gr, τονιζοντας οτι η εξαγορα της Lotus ηταν μεν αναμεσα σε πιθανους στοχους του PSA, δεν αποτελουσε ομως πρωτου βεληνεκους ζητημα.
Συμφωνα με τις ιδιες πηγες, η PSA βρισκεται σε συζητησεις για την εξαγορα και αλλου, μεγαλου μεγεθους κατασκευαστη αυτοκινητων. Η δευτερη μεγαλυτερη αυτοκινητοβιομηχανια της Ευρωπης, θελει να μπει δυναμικοτερα στις εκτος Ευρωπης αγορες, αλλα και να μεγαλωσει τον ογκο παραγωγης της, μειωνοντας ταυτοχρονα το κοστος εξελιξης.
Η \”συνταγη\”, δεν θα αλλαξει, αλλα θα ερθει ως συνεχεια αυτης που εχει προγραμματισει το PSA με την Opel. Δηλαδη το Groupe θα γινει ουσιαστικα ενα συγκοινωνουν δοχειο ανταλλαγης τεχνογνωσιας, η οποια θα εφαρμοζεται στα μοντελα του ομιλου του. Παραλληλα, θα προκυψει και οικονομια κλιμακας, τοσο απο τη μειωση του κοστους εξελιξης, οσο και απο το διαμοιρασμο πλατφορμων. Κατι τετοιο, θα δουμε για παραδειγμα στο Corsa του 2019, το οποιο, οπως μαθαινουμε, θα \”φορα\” hardware της Peugeot/Citroen (ερχεται συντομα σχετικο ρεπορταζ στο TopSpeed.gr).
Αλλωστε, η εξωστρεφεια που επιδεικνυει τελευταια η Peugeot, ειναι κατι που δεν… κρυβεται. Εχει ηδη παρουσια σε σχεδον 160 χωρες και περισσοτερα απο 10.000 σημεια πωλησης. Για το 2016, η γαλλικη αυτοκινητοβιομηχανια αυξησε τις πωλησεις της κατα 12.3% με 1.919.460 μοναδες παγκοσμιως, δηλωνοντας δυναμικο παρων σε ολες τις μεγαλες και αναπτυσσομενες αγορες.
Φυσικα, λοιπον, το ζητημα ειναι και εμπορικο. Και, επειδη το PSA
δεν φειδεται εργοστασιων, το επιθυμητο ειναι η νεα προσθηκη στο portfolio εταιρειων της, να τονωσει το -ηδη υψηλο- prestige του Groupe. Αυτος ειναι και ο λογος για τον οποιο, οποιες συζητησεις εχουν γινει ως τωρα, αφορουν ιστορικες αυτοκινητοβιομηχανιες που θα χρειαζονταν τη βοηθεια του PSA, αλλα και θα μπορουσαν να προσφερουν σε αυτο. Σε αρκετα προχωρημενο σταδιο βρισκονται οι συζητησεις με μια μαρκα που πληροι ολα αυτα τα χαρακτηριστικα, ομως, απο το \”καλο κλιμα στις συζητησεις\”, μεχρι την υπογραφη του deal, υπαρχει πολυς δρομος…