[ad_1]
Η SKODA αποκαλυψε την ολοκαινουργια FABIA, στην τεταρτη πλεον γενια της και 22
χρονια μετα το ντεμπουτο του μοντελου. Με περισσοτερες απο 4,5 εκατομμυρια
μοναδες, η FABIA
ειναι το δευτερο δημοφιλεστερο μοντελο SKODA μετα την OCTAVIA και ενα απο τα best–sellers διεθνως στην κατηγορια του. Η νεα SKODA FABIA βασιζεται στην αρθρωτη πλατφορμα MQB-A0
του Volkswagen Group και ειναι κορυφαια σε ευρυχωρια, με συγχρονο, εμπνευσμενο design, επιπλεον βελτιωμενα χαρακτηριστικα
ανεσης και πολλα προηγμενα συστηματα ασφαλειας και υποβοηθησης οδηγου. Σε συνδυασμο
με κλασικες και παραδοσιακες αξιες της μαρκας, οπως η σχεση ποιοτητας/τιμης, τα
υψηλα επιπεδα λειτουργικοτητας και μια πληθωρα χαρακτηριστικων Simply Clever,
καθιστουν τη νεα FABIA ενα πραγματικο SKODA και μια ακρως ελκυστικη προταση
στην κατηγορια.
Για πρωτη φορα, η SKODA FABIA βασιζεται
στην αρθρωτη πλατφορμα MQB-A0 του Volkswagen Group, η οποια κατεστησε δυνατη
την αυξηση του εσωτερικου και την υιοθετηση συστηματων ασφαλειας και
υποβοηθησης που προηγουμενως προοριζονταν για οχηματα υψηλοτερης κατηγοριας. Το
νεο μοντελο εχει ξεπερασει το οριο των 4 μετρων, στα 4,108 μ., σημαντικα
μεγαλυτερο απο τον προκατοχο του. Ο χωρος αποσκευων – που στα 330 λιτρα ηταν
ηδη ο μεγαλυτερος στην κατηγορια – πλεον εχει ανεβει στα 380 λιτρα. Παραλληλα,
σε συνδυασμο με το στιβαρο αμαξωμα, το νεο μοντελο προσφερει εξαιρετικη
ενεργητικη και παθητικη ασφαλεια.
Εξωτερικα, η νεα SKODA FABIA ειναι αυξημενη περιπου 11 εκ. απο τον
προκατοχο της, το μεταξονιο εχει αυξηθει κατα 94 χιλ. στα 2.564 χιλ. και το
πλατος, στα 1.780 χιλ., ειναι 48 χιλ. ευρυτερο. Με σπορ αναλογιες, γλυπτες
γραμμες και προβολεις και πισω φωτα με τη νεα κρυσταλλικη δομη της μαρκας, με
τεχνολογια LED και στις δυο περιπτωσεις ως στανταρ, το μοντελο εχει αποκτησει
δυναμικο χαρακτηρα. Η νεα FABIA επιτυγχανει συντελεστη οπισθελκουσας Cd μολις 0,28 (προηγουμενη γενια: 0,32),
δημιουργωντας ενα νεο ρεκορ στην κατηγορια. Αυτο εγινε εφικτο με τη χρηση αυτου
που ειναι γνωστο ως προσομοιωση CFD (Computational Fluid Dynamics). Μεσα σε
περιπου τρεισημισι χρονια, οι μηχανικοι της SKODA υπολογισαν πανω απο 3.000 απο
αυτες τις προσομοιωσεις ρευστοδυναμικης. Ο κορυφαιος συντελεστης αεροδυναμικης
οφειλεται στις ενεργα ρυθμιζομενες περσιδες στο μπροστινο μερος που κλεινουν
αυτοματα οταν υπαρχει μικρη αναγκη για ψυξη, βελτιωνοντας την αεροδυναμικη.
Αυτο εχει ως αποτελεσμα εξοικονομηση καυσιμου εως 0,2 λιτρα ανα 100 χλμ. οταν
το αυτοκινητο ταξιδευει με σταθερη ταχυτητα 120 χλμ./ωρα. Για καθε χιλιομετρο
που κινειται με τις περσιδες κλειστες, η νεα FABIA εκπεμπει εως και πεντε
γραμμαρια λιγοτερο CO2.
Παραλληλα, η νεα SKODA FABIA διαθετει
ειδικα πλαστικα διακοσμητικα για τη βελτιωση της αεροδυναμικης – μια πρωτια
στην κατηγορια. Συνδυαζονται με μεγαλυτερη αεροτομη οροφης και πλευρικα σποϊλερ
που βελτιστοποιουν τη ροη αερα στο πισω μερος. Αντιστοιχη βελτιωση, με χρηση
προσομοιωσεων CFD, εχει επιτευχθει και για τον αεροδυναμικο θορυβο που περνα
στο εσωτερικο.
Υπαρχει μια επιλογη απο εννεα χρωματα
αμαξωματος για το νεο SKODA FABIA, με τα δυο μοντερνα μεταλλικα χρωματα Phoenix
Orange και Graphite Grey, να κανουν το ντεμπουτο τους για τη μαρκα και τη
γκαμα, αντιστοιχα. Το Metallic Graphite Grey και το περλε Black Magic μπορουν
επισης να επιλεγουν ως χρωματα αντιθεσης για την οροφη, τα καλυμματα καθρεφτων
φτερων και το περιγραμμα της γριλιας μπροστα. Οι ζαντες ποικιλλουν απο
ατσαλινες 14 και 15 ιντσων εως τις ελαφρου κραματος, 18 ιντσων.
Στο εσωτερικο, η FABIA επιτυγχανει την
τελεια ισορροπια μεταξυ του ενθουσιασμου και της εργονομιας. Οπτικα, ξεχωριζει
η ελευθερη οθονη διαστασεων εως 9,2 ιντσες, πανω απο την κεντρικη κονσολα.
Εκτος απο τα υπερσυγχρονα συστηματα ψυχαγωγιας/ενημερωσης, η FABIA μπορει
επισης να εξοπλιστει με Virtual
Cockpit,
ψηφιακο πινακα οργανων 10,25 ιντσων, για πρωτη φορα. Ειναι παραμετροποιησιμος,
με τον οδηγο να επιλεγει απο και εως 5 διαταξεις, αναμεσα τους και η διαταξη
Sport, στην οποια το στροφομετρο βρισκεται στο κεντρο. Ως στανταρ, η FABIA
διαθετει αναλογικο ταμπλο οργανων και οθονη πληροφοριων 3,5 ιντσων.
Χαρη στο μεταξονιο 2.564 χιλ., περιπου
10 εκ. μεγαλυτερο απο το προηγουμενο, υπαρχει μεγαλη αισθηση ευρυχωριας. Με
ειδικα σχεδιαστικα στοιχεια τονιζεται το πλατος της καμπινας ενω, αναλογα με
την εκδοση Active, Ambition και Style, υπαρχουν εξυπνοι συνδυασμοι χρωματων,
υφασματων και επενδυσεων με ραφες σε αντιθεση και χρηση χρωμιου. Επιπλεον
σχεδιαστικη πινελια ο ατμοσφαιρικος περιβαλλοντικος φωτισμος ενω ο οδηγος
απολαμβανει ενα πολυλειτουργικο τιμονι, δερματινο και σπορ, με paddles αλλαγης
ταχυτητων για το DSG.
Η τελευταια γενια της SKODA FABIA ειναι
η πρωτη που μπορει να παραγγελθει με Climatronic διπλης ζωνης, καθως και
αεραγωγους στο πισω μερος της κεντρικης κονσολας για να διατηρει τους πισω
επιβατες δροσερους.
Η SKODA εξοπλιζει τη νεα FABIA με
συστηματα ενημερωσης/ψυχαγωγιας που διαθετουν οθονες απο 6,5 εως 9,2 ιντσες. Το
αυτοκινητο ειναι παντα online χαρη στο ενσωματωμενο eSIM. Αυτο καθιστα δυνατη
τη ληψη ραδιοφωνου στο Διαδικτυο η την προσβαση στο ευρυ φασμα των διαδικτυακων
υπηρεσιων SKODA Connect για κινητες συσκευες και τις τελευταιες εφαρμογες
ενημερωσης/ψυχαγωγιας. Τα smartphone μπορουν να συνδεθουν στο αυτοκινητο μεσω
ασυρματου συνδεσμου SmartLink χωρις την αναγκη καλωδιου και να φορτιζονται
επαγωγικα στο phone
box. Διαθεσιμος και
ελεγχος μεσω χειρονομιων καθως και ο ψηφιακος βοηθος φωνης Laura, ο οποιος
κατανοει 15 γλωσσες. Τα συστηματα πλοηγησης στη νεα FABIA υποστηριζονται απο διαδικτυακα δεδομενα
ενω οι χαρτες ενημερωνονται απο το διαδικτυο. Διαθεσιμες εως και πεντε υποδοχες
USB-C για φορτιση περαιτερω φορητων συσκευων – μια εκ των οποιων μπορει να βρεθει
στην πισω πλευρα του κεντρικου καθρεφτη για να φορτισει μια καμερα.
Η SKODA εκμεταλλευτηκε πληρως τις δυνατοτητες
που προσφερει η πλατφορμα MQB-A0 του Volkswagen Group και βελτιστοποιησε
περαιτερω το μοντελο οσον αφορα την ενεργητικη και παθητικη ασφαλεια. Μια
στιβαρη δομη αμαξωματος με υψηλο βαθμο στρεπτικης ακαμψιας παρεχει την τεχνικη
βαση. Ενα υψηλο ποσοστο χαλυβα υψηλης αντοχης και εξαιρετικα υψηλης αντοχης η
χαλυβα που εχει δεχθει ειδικη επεξεργασια σκληρυνσης εξασφαλιζει μεγαλη
σταθεροτητα. Επιπλεον, η MQB-A0 καθιστα δυνατη τη χρηση προηγμενων συστηματων
βοηθειας απο οχηματα υψηλοτερης βαθμιδας. Το Travel Assist και το Park Assist,
για παραδειγμα, κανουν το ντεμπουτο τους στη νεα FABIA.
Προκειται για την πρωτη FABIA που μπορει
να εξοπλιστει με Travel Assist, το οποιο παρεχει αυτοματη υποστηριξη με διαμηκη
και πλευρικη καθοδηγηση. Αυτο μπορει να ενεργοποιηθει με το πατημα ενος
κουμπιου και συνδυαζει πολλα συστηματα υποβοηθησης ταυτοχρονα. Εως 210
χλμ./ωρα, το Adaptive Cruise Control (ACC) προσαρμοζει αυτοματα την ταχυτητα
του αυτοκινητου με εκεινη των προπορευομενων οχηματων. Το Lane Assist, οπως
υποδηλωνει το ονομα, βοηθα στη διατηρηση της FABIA στη λωριδα πραγματοποιωντας
διορθωτικες κινησεις διευθυνσης, εαν χρειαζεται. Χρησιμοποιωντας Hands-on Detect,
το Travel Assist ελεγχει εαν ο οδηγος αγγιζει το τιμονι με συνεπεια. Το
βελτιωμενο Blind Spot Detect (Side Assist) ειναι μια αλλη επιλογη. Αυτο
προειδοποιει τον οδηγο για οχηματα που απεχουν εως 70 μετρα και θελουν να
προσπερασουν η που βρισκονται στο τυφλο σημειο του αυτοκινητου. Το Park Assist
λειτουργει με ταχυτητες εως και 40 χλμ./ωρα, εμφανιζοντας καταλληλες παραλληλες και καθετες θεσεις
σταθμευσης και, εαν ειναι επιθυμητο, αναλαμβανει το εργο καθοδηγησης του
οδηγου κατα τη σταθμευση. Το Maneuver
Assist χρησιμοποιει αισθητηρες για να εντοπισει ενα εμποδιο μπροστα η πισω απο
το αυτοκινητο κατα τη σταθμευση και ενεργοποιει αυτοματα τα φρενα. Η αναγνωριση
πινακιδων κυκλοφοριας και το Front
Assist με
Προστασια Πεζων και Ποδηλατων ειναι επισης νεα χαρακτηριστικα για τη FABIA.
Με εως και εννεα αεροσακους, η νεα SKODA
FABIA ειναι ενα απο τα ασφαλεστερα αυτοκινητα οχι μονο στην κατηγορια της αλλα
και γενικοτερα. Διαθετει αεροσακους για τον οδηγο και τον συνοδηγο, αεροσακους
κουρτινας και μπροστινους πλευρικους αεροσακους. Ενας αεροσακος γονατου για τον
οδηγο και οι πισω πλευρικοι αεροσακοι διατιθενται προαιρετικα για περαιτερω
ενισχυση της ασφαλειας. Τα σημεια αγκυρωσης ISOFIX και τα κορυφαια σημεια
προσδεσης στα πισω καθισματα αποτελουν μερος του βασικου εξοπλισμου και ειναι
προαιρετικα στο καθισμα του συνοδηγου. Κατ’ αυτον τον τροπο, η FABIA μπορει να
φιλοξενησει τρια ασφαλη στερεωμενα παιδικα καθισματα.
Η νεα FABIA εξοπλιζεται με μια ευρεια γκαμα ισχυρων
και αποδοτικων κινητηρων που συμμορφωνονται με το αυστηρο προτυπο εκπομπων Euro
6d. Η ισχυς τους κυμαινεται απο 65 PS (48 kW) εως 150 PS (110 kW). Τα μοντελα με αποδοση εως 95
PS (70 kW) ειναι εξοπλισμενα με χειροκινητο κιβωτιο 5 σχεσεων, ενω υπαρχει η
επιλογη ενος χειροκινητου κιβωτιου 6 σχεσεων και ενος αυτοματου DSG 7 σχεσεων
για τον TSI 1,0
που παραγει 110 PS (81 kW).
Διαθεσιμοι δυο τρικυλινδροι
βενζινοκινητηρες MPI
ψεκασμου πολλαπλων σημειων, με ισχυ 65
PS (48 kW) και 80 PS (59 kW) αντιστοιχα. Οι δυο κινητηρες αμεσου ψεκασμου 1.0
TSI διαθετουν μπλοκ κυλινδρων με επιστρωση πλασματος, που αντικαθιστουν τις
επενδυσεις κυλινδρων απο χυτοσιδηρο, γεγονος που μειωνει την εσωτερικη τριβη
στους τρεις κυλινδρους. Αυτο μειωνει την καταναλωση καυσιμου, τις εκπομπες και,
με καλυτερη κατανομη και απαγωγη θερμοτητας στον θαλαμο καυσης, το θερμικο
φορτιο στον κινητηρα. Το λεπτο αυτο εχει παχος μολις 150 μικρα (0,15 χιλ.).
Τελος, ο τετρακυλινδρος 1.5 TSI, με ισχυ
150 PS (110 kW), ειναι ο νεος κορυφαιος κινητηρας για τη FABIA. Η τεχνολογια
ενεργου κυλινδρου (ACT) μειωνει την καταναλωση καυσιμου καθως και τις εκπομπες
CO2. Οταν το φορτιο του κινητηρα ειναι χαμηλο, το συστημα αυτοματα και
ουσιαστικα χωρις να το προσεξει ο οδηγος, απενεργοποιει δυο κυλινδρους. Ολοι οι
κινητηρες TSI που διατιθενται για τη νεα SKODA FABIA διαθετουν φιλτρο
σωματιδιων βενζινης.
Η νεα FABIA εχει και πολλα Simply Clever χαρακτηριστικα. Με πεντε ολοκαινουργια
και οκτω που κανουν το ντεμπουτο τους στη FABIA, το μοντελο προσφερει συνολικα
εως και 43 πρακτικες λεπτομερειες που κανουν το οχημα ευκολοτερο στη χρηση στην
καθημερινη ζωη.
Στον χωρο αποθηκευσης στην κεντρικη κονσολα,
για παραδειγμα, ενα νεο κλιπ για πιστωτικη καρτα η εισιτηριο σταθμευσης και μια
ελαστικη ζωνη, κρατουν υποδειγματικη ταξη. Ενα αφαιρουμενο στηριγμα κυπελλου
αναμεσα στα μπροστινα καθισματα ειναι ενα προαιρετικο προσθετο για μεγαλυτερη
ευελιξια, ενω ενα κουτι στη σηραγγα μεταδοσης προσφερει στους πισω επιβατες μια
εξυπνη επιλογη αποθηκευσης για μικρα αντικειμενα. Το κουτι πρεπει απλως να
τοποθετηθει μεταξυ της κεντρικης κονσολας και των πισω καθισματων και στη
συνεχεια ασφαλιζεται στη θεση του. Για πρωτη φορα διαθεσιμο και ενα αλεξηλιο,
για την προαιρετικη πανοραμικη στεγη. Οταν δεν χρησιμοποιειται, διπλωνεται
ευκολα στο ενα τριτο του μεγεθους του και μπορει να αποθηκευτει κατω απο το
καλυμμα του χωρου αποσκευων. Και φυσικα, παρουσες πολλες γνωστες Simply Clever λυσεις απο αλλα μοντελα της SKODA, οπως μια θηκη αποθηκευσης πολλαπλων
λειτουργιων που προσαρταται κατω απο το καλυμμα του χωρου αποσκευων, που
μετατρεπει εναν κατα τα αλλα αχρησιμοποιητο χωρο σε τελειο χωρο αποθηκευσης για
παλτα η σακακια και μπορει να φιλοξενησει αντικειμενα βαρους εως 3,5 κιλων, οι
ευκολα προσβασιμες τσεπες αποθηκευσης smartphone στις πλατες των μπροστινων
καθισματων, η αναδιπλουμενη πλατη του καθισματος του συνοδηγου, οπως και η
υποδοχη USB-C στον καθρεφτη.
Η νεα SKODA FABIA αναμενεται να κανει το
ντεμπουτο της στην Ελλαδα στο τελος της χρονιας.
[ad_2]