Δεν θα περιμεναμε κατι λιγοτερο απο ενα Audi που φερει το διακρικο \”S\”. Το νεο S8, δεν ειναι απλα ενα ακομα πολυτελες, ταχυ δημιουργημα του Ingolstadt: Υποσχεται οτι μπορει να αψηφησει τους νομους της φυσικης, με την χρηση της υψηλης τεχνολογιας, την ενεργη τετραδιευθυνση και την καινοτομα ενεργη αναρτηση, που ερχονται να μετατρεψουν τοσο την υποστροφη, οσο και την υπερστροφη σε… αναμνησεις.
Το αλλο highlight, βεβαια, βρισκεται κατω απο το καπο: Εκει, κρυβεται ο V8 bi-turbo βενζινοκινητηρας 4.0 TFSI, ο οποιος αποδιδει 571 ιππους και θηριωδη ροπη 800 Nm. Επισημες λεπτομερειες για τις επιδοσεις δεν εχουμε ακομα και το μονο που γνωριζουμε ειναι οτι η τελικη του ταχυτητα περιοριζεται ηλεκτρονικα στα 250 χ.α.ω. Πληροφοριες, παντως, αναφερουν οτι σε συνδυασμο με την εξοικονομηση περιπου 100 κιλων απο το βαρος (σε σχεση με το απερχομενο μοντελο), το νεο S8 θα κανει το σπριντ στα 100 χ.α.ω απο σταση σε λιγοτερα απο 4 δευτερολεπτα.
Το νεο S8 εξοπλιζεται με την υβριδικη τεχνολογια MHEV για την τελεια αποδοση της ισχυος. Η προγνωστικη ενεργη αναρτηση, η ενεργητικη τετραδιευθυνση και η μεταδοση quattro με στανταρ το σπορ διαφορικο εχουν τοποθετηθει για να εξασφαλισουν εξαιρετικα δυναμικα χαρακτηριστικα για το μοντελο που ειναι ενα υπερπολυτελες σενταν με σπορ χαρακτηρα. Ας δουμε λοιπον τι ξερουμε ως τωρα για το νεο Audi S8:
Ο κινητηρας
Χαρη στην υβριδικη τεχνολογια, ο V8 του Audi S8 με τους δυο υπερσυμπιεστες προσφερει γραμμικη αποδοση των 571 ιππων και της ροπης των 800 Nm, καθως και την αμεση διαθεσιμοτητα τους ανα πασα στιγμη. Η τελικη ταχυτητα περιοριζεται ηλεκτρονικα στα 250 χλμ./ωρα. Ειδικοι συνδεσμοι στον αλουμινενιο στροφαλοθαλαμο ελαχιστοποιουν τις τριβες για εξαιρετικα ομαλη λειτουργια, ενω τα αυτοματα ενεργοποιημενα κλαπετα στο συστημα εξαγωγης/εξατμισης συνθετουν εναν μοναδικο, εντυπωσιακο ηχο.
Το υβριδικο συστημα (MHEV) συνδραμει διαρκως στη μειωση της καταναλωσης καυσιμου. Η μιζα/γεννητρια με ιμαντα, με την προσθετη μπαταρια ιοντων λιθιου σε δικτυο 48 V, επιτρεπουν σε συνθηκες χαμηλου φορτιου η στο ελευθερο ρολαρισμα, την προσωρινη απενεργοποιηση του κινητηρα και την επεκταση της αυτονομιας.
Στην καθημερινη οδηγηση, η εξοικονομηση καυσιμου φτανει μεχρι και τα 0,8 λιτρα ανα 100 χιλιομετρα. Το συστημα προσωρινης απενεργοποιησης κυλινδρων (cylinder on demand) λειτουργει σε συνθηκες χαμηλου φορτιου προσφεροντας περαιτερω μειωση της καταναλωσης. Το συστημα ηχου του αυτοκινητου διαθετει ενεργη ακυρωση θορυβου για την εξαλειψη του απο την καμπινα, διασφαλιζοντας απολυτη ανεση. Η μεση καταναλωση του ειναι 9.6 – 9.4 l/100 km, ενω οι εκπομπες CO2 στον μικτο κυκλο ειναι 231 g/km.
Τα δυναμικα χαρακτηριστικα
Στο νεο S8 συνδυαζονται ενεργη αναρτηση, δυναμικο συστημα τετραδιευθυνσης και quattro με σπορ διαφορικο. Ο μοναδικος συνδυασμος των καινοτομων συστηματων αναρτησης επιτρεπει στη ναυαρχιδα της Audi να προσφερει τα απαραμιλλα επιπεδα ανεσης ενος κορυφαιου σενταν με τις δυνατες συγκινησεις ενος σπορ αυτοκινητου.
Το νεο S8 ερχεται στανταρ με την προγνωστικη ενεργη αναρτηση. Αυτο το high-tech συστημα, το οποιο λειτουργει σε συνδυασμο με την ενεργη αεραναρτηση, μπορει να ανυψωσει η να κατεβασει ανεξαρτητα καθε τροχο, μεσω ηλεκτρομηχανικων μηχανισμων. Με αυτο τον τροπο και για πρωτη φορα ειναι εφικτος ο ενεργος ελεγχος του αυτοκινητου σε οποιεσδηποτε συνθηκες οδηγησης, με αποτελεσμα να μειωνονται σημαντικα οι κλισεις κατα την επιταχυνση η την επιβραδυνση. Η εμπροσθια καμερα, η οποια ανιχνευει τις μεγαλυτερες ανωμαλιες του οδοστρωματος, διασφαλιζει την προγνωστικη λειτουργια της αναρτησης.
Το νεο Audi S8 μπορει ταυτοχρονα να ειναι ενα εξαιρετικα ανετο υπερπολυτελες σενταν η ενα αυθεντικο σπορ αυτοκινητο εστιασμενο πληρως στον οδηγο του. Το Audi drive select προσφερει την δυνατοτητα επιλογης αναμεσα σε πεντε προφιλ οδηγησης. Η λειτουργια \”Comfort +\” ειναι ενα νεο προφιλ για μεγαλυτερη ανεση. Στις στροφες το αμαξωμα παιρνει αντιθετη κλιση κατα 3 μοιρες για να μειωσει την πλευρικη επιταχυνση που επενεργει στους επιβατες. Στη λειτουργια \”Dynamic\” το S8 εξισορροπειται τελειως. Σε μια γρηγορη στροφη η μεγιστη γωνια (roll-angle) ειναι μολις 2,5 μοιρες σε συγκριση με τις 5 μοιρες στην περιπτωση μιας συμβατικης αναρτησης. Η ενεργη αναρτηση προσφερει μια ακομη νεα λειτουργια. Οταν ενεργοποιειται η λαβη της πορτας τοτε το αμαξωμα αυτοματα ανυψωνεται γρηγορα μεχρι και 50 χιλιοστα για ακομα πιο ανετη επιβιβαση η αποβιβαση.
Η Audi υποσχεται οτι με το S8 επαναπροσδιοριζει τα ορια της φυσικης, χαρη στο ενεργο συστημα τετραδιευθυνσης που επιτρεπει την ανεξαρτητη ρυθμιση των γωνιων διευθυνσης των τροχων στον εμπρος και στον πισω αξονα. Ετσι προσφερει σπορ και αμεση αποκριση κατευθυντικοτητας στις χαμηλες και μεσαιες ταχυτητες με εξαιρετικη σταθεροτητα στον αυτοκινητοδρομο και στις πιο σφιχτες διαδρομες, εξισορροπωντας δυο αντικρουομενους παραγοντες. Σε μια γρηγορη στροφη, το σπορ διαφορικο κατανεμει ενεργα τη ροπη μεταξυ των πισω τροχων. Κατα την εισοδο η την επιταχυνση σε μια στροφη, η περισσοτερη ροπη μεταφερεται στους εξωτερικους τροχους περιοριζοντας την υποστροφη.
Στην περιπτωση υπερστροφης, το σπορ διαφορικο στον πισω αξονα μεταφερει τη ροπη κινησης στον εσωτερικο τροχο για να σταθεροποιησει το S8. Η ενεργη τετραδιευθυνση, το σπορ διαφορικο και η προγνωστικη ενεργη αναρτηση ειναι στανταρ στο Audi S8. Η αλληλεπιδραση αυτων των συστηματων ειναι μοναδικη στην κατηγορια του και εξασφαλιζει συνθετο και σπορ χειρισμο σε ολες τις καταστασεις.
Στον προαιρετικο εξοπλισμο ανηκουν οι κεραμικοι δισκοι φρενων απο ανθρακονηματα με διαμετρο 420 χιλιοστα στον μπροστινο αξονα και 370 χιλιοστα στον πισω. Τα κεραμικα φρενα ειναι εσωτερικα αεριζομενα, χαμηλης φθορας και μαζι με τις δαγκανες ειναι κατα 9,6 κιλα ελαφρυτερα απο τους συμβατικους δισκους απο χυτοσιδηρο. Καθε μια απο τις εμπρος δαγκανες εχει δεκα εμβολα.
Ο σχεδιασμος
Ο δυναμικος και εκλεπτυσμενος εξωτερικος σχεδιασμος του Α8 περνα σε αλλη διασταση με την ελευση του νεου Audi S8. Οι νεες αισθητικες εξωτερικες και εσωτερικες αναβαθμισεις τονιζουν τον σπορ χαρακτηρα του αυτοκινητου, ενω διαθεσιμοι για το σπορ σενταν των 5,17 μετρων ειναι οι νεας σχεδιασης τροχοι εως 21 ιντσων. Νεα στοιχεια στον εμπρος, πιο επιθετικο προφυλακτηρα, στα πλαϊνα του αμαξωματος, στα καλυμματα των εξωτερικων καθρεπτων, καθως και οι διπλες αποληξεις, δινουν εμφαση στον σπορ και δυναμικο χαρακτηρα του αυτοκινητου. Οι επιλογες φωτισμου περιλαμβανουν εως και τους προβολεις HD Matrix LED με Audi laser και οπισθια φωτα OLED.
Ο εξοπλισμος
Καθε λεπτομερεια του νεου Audi S8 αντικατοπτριζει τον χαρακτηρα ενος αυθεντικου σπορ premium μοντελου. Ενα ιδιαιτερο χαρακτηριστικο ειναι τα στανταρ ειδικης σχεδιασης καθισματα με σπορ εμφανιση. Διαθετουν εναν ευρυ συνδυασμο ρυθμισεων, προσαρμοζομενες πλευρικες ενισχυσεις και ανεξαρτητη θερμανση τριων σταδιων για καθε καθισμα, καθως και λειτουργιες εξαερισμου και μασαζ. Τα πισω καθισματα προσφερουν επισης πολυαριθμα χαρακτηριστικα για εξαιρετικη ανεση και παρεχουν μια first class ατμοσφαιρα στο Audi S8.
Τα 38 συστηματα υποβοηθησης οδηγου που προσφερει η Audi για το νεο S8 διαχωριζονται στα πακετα City και Tour. Το ενεργο Adaptive Cruise Control ειναι αυτο που ξεχωριζει στην υπερπληρη σειρα συστηματων υποβοηθησης. Συνδυαζει τις λειτουργιες του συστηματος ACC, της υποβοηθησης κυκλοφοριακης συμφορησης (traffic jam assist) και της διατηρησης λωριδας κυκλοφοριας. Σε συνδυασμο με τη προγνωστικη υποβοηθηση αποδοσης, επιβραδυνει και επιταχυνει το Audi S8 αναλογα με τις επερχομενες συνθηκες.
Στο πακετο City, το συστημα Audi pre sense συνδυαζει τις λειτουργιες προληψης στα δυο ακρα του αυτοκινητου ωστε να δημιουργησει τον πληρη ελεγχο Audi pre sense 360°. Αν το συστημα ανιχνευσει μια επικειμενη πλευρικη συγκρουση, τοτε ειδοποιει την προγνωστικη ενεργη αναρτηση για να ανυψωσει αμεσα το αμαξωμα κατα 80 χιλιοστα.
Αυτη η λειτουργια φερνει το κατω μερος του αυτοκινητου σε μια καλυτερη θεση για να απορροφησει την ενεργεια προσκρουσης, περιοριζοντας τις πιθανες συνεπειες ατυχηματος για τους επιβατες. Ο εγκεφαλος πισω απο τα συστηματα υποβοηθησης του νεου S8 ειναι μια υψηλης αποδοσης μοναδα επεξεργασιας δεδομενων, ο κεντρικος ελεγκτης υποβοηθησης οδηγου (zFAS). Υπολογιζει συνεχως ενα διαφοροποιημενο αλγοριθμο των εξωτερικων συνθηκων γυρω απο το αυτοκινητο με βαση τα δεδομενα που παρεχουν οι αισθητηρες. Ο πληρεστατος εξοπλισμος περιλαμβανει πεντε αισθητηρες ρανταρ, εξι καμερες, δωδεκα αισθητηρες υπερηχων και εναν ανιχνευτη λεϊζερ.
Η ψηφιακη τεχνολογια
Το νεο Audi S8 προσφερει μια προηγμενη τεχνολογικη εμπειρια με νεες ψηφιακες υπηρεσιες και υπερσυγχρονη συνδεσιμοτητα. Η λειτουργια αφης MMI στο νεο Audi S8 ειναι πληρως ψηφιακη ωστε ο οδηγος να ελεγχει σχεδον ολες τις λειτουργιες μεσω δυο μεγαλων οθονων. Ο οδηγος μπορει επισης να πραγματοποιησει ελεγχο με φυσικη ομιλια, ο οποιος προσφερει σχεδον απεριοριστη ελευθερια στη διαμορφωση ερωτησεων και εντολων. Οι απαντησεις παρεχονται ειτε απο πληροφοριες που ειναι αποθηκευμενες στο αυτοκινητο, ειτε απο τον απομακρυσμενο διακομιστη (cloud).
Το MMI navigation plus αποτελει ενα ολοκληρωμενο κεντρο ψυχαγωγιας (infotainment) και μεσων ενημερωσης. Εκτος απο την υποστηριξη φωνητικης υπηρεσιας Amazon Alexa, η εκτεταμενη σειρα Audi connect περιλαμβανει πολλες car-to-X υπηρεσιες που ανταλλασσονται στον στολο Audi. Οι πληροφοριες σχετικα με τους φωτεινους σηματοδοτες ρυθμισης της κυκλοφοριας ειναι ενα νεο χαρακτηριστικο που η Audi προσθετει διαδοχικα σε επιλεγμενες ευρωπαϊκες πολεις. Η διασυνδεση με την υποδομη της πολης επιτρεπει στο οχημα να λαμβανει πληροφοριες απο τον κεντρικο υπολογιστη φωτεινου σηματοδοτη μεσω ενος σερβερ, επιτρεποντας στον οδηγο να επιλεξει ταχυτητα οταν πλησιαζει η στιγμη που θα αναψει πρασινο.
Το Audi virtual cockpit εμφανιζει μια προτεινομενη ταχυτητα καθως και τον υπολειπομενο χρονο μεχρι να εμφανιστει το πρασινο, εαν ο οδηγος περιμενει ηδη με κοκκινο. Το συστημα συμβαλλει ετσι σε ενα προγνωστικο και αποδοτικο στιλ οδηγησης και διευκολυνει μια σταθερη ροη κυκλοφοριας.