Οδηγούμε το ημιαυτόνομο Volvo S90

Αυτο που συμβαινει με τη Volvo, ισως να μην εχει προηγουμενο. Ενταξει, παντα εφτιαχνε καλα αυτοκινητα, ομως, απο ενα σημειο και μετα, τα κανει… wow! Απο το επιβλητικο XC90, στο μικροτερο XC40, το premium και το design εχουν κανει \”επανασταση\”. Ετσι, λοιπον, οταν μιλαμε για τη ναυαρχιδα της μαρκας, το S90, το οποιο εχω στα χερια μου, η λεξη \”πολυτελεια\”, ισως ειναι λιγη για να περιγραψει τη χλιδη μεσα στην οποια σε βαζει η σουηδικη limo


Βλεποντας τα σφυρια που ειναι σχεδιασμενα στα led μεσα στα μπροστινα φαναρια του S90, ευθεια παραπομπη στο σφυρι του μυθικου ηρωα Θωρ, αναρωτιεσαι: Θα ηταν αυτη η λιμουζινα του Θωρ; Το ολο μεγεθος, η επιβλητικη και ταυτοχρονα ελκυστικη συνολικη παρουσια του S90, δεν αφηνουν πολλα περιθωρια για αμφισβητηση: Σιγουρα, ναι. Και, σιγουρα, ο Λοκι θα την… επιβουλευοταν! Πολυ δε περισσοτερο, οταν το συγκεκριμενο μοντελο εισαγει στη ζωη μας τεχνολογιες οπως η ημιαυτονομη οδηγηση.


Ας το δεχτουμε: Το S90 ηρθε για να \”παιξει\” σε μια κατηγορια, στην οποια οι Γερμανοι (BMW- Audi- Mercedes) ειναι σχεδον… παντοκρατορες. Για να καταφερει να ξεχωρισει, κερδιζοντας τους σε πρεστιζ, ανεση, ασφαλεια και τεχνολογια, αλλα και \”κλεβοντας\” το dedicated, αυστηρο και μαλλον συντηρητικο κοινο που αγοραζει τα premium sedans, θα χρειαζοταν ενα… θαυμα


Ε, λοιπον, οταν ο νεος ιδιοκτητης της Volvo, ειπε στους Σουηδους εκεινο το περιφημο \”ο,τι θελετε θα το εχετε, δεν θα μπλεχτω στη δουλεια σας, απλα καντε αυτο που ξερετε και φτιαξτε καλυτερα αυτοκινητα απο τους Γερμανους\” (η καπως ετσι, τελος παντων), φαινεται πως ηξερε τι εκανε. Ο… Θωρ εκανε το θαυμα του και το S90 ειναι ενα αυτοκινητο που δεν εχει να ζηλεψει απο τον ανταγωνισμο. Ισως ο ανταγωνισμος να χρειαζεται να του ριξει μια ματια



Στο προκειμενο: Στα χερια μου εχω το S90 D5 AWD, με τον διλιτρο πετρελαιοκινητηρα των 235 ιππων (στις 4.000 σ.α.λ.) και των 480 Nm ροπης (απο τις μολις 1.750 σ.α.λ.). Η κινηση μεταδιδεται στους 4 θηριωδεις (255/35/20!!!) τροχους, μεσω ενος αυτοματου geartronic κιβωτιου οκτω σχεσεων. Ας αρχισουμε… αναποδα λοιπον: Το S90 θα επρεπε να ειναι ενας αργοκινητος, ενεργοβορος δεινοσαυρος με καλη ποιοτητα κυλισης. Αμ δε


Οι επιδοσεις του σουηδικου μοντελου θυμιζουν hot hatch και ο τροπος με τον οποιο επιταχυνει, ιδιαιτερα οταν ειναι \”γυρισμενο\” στη λειτουργια \”Sport\” (Dynamic), ειναι εντυπωσιακος. Απο σταση, με τη βοηθεια της πολυ καλης τετρακινησης, εκτοξευεται και επιταχυνει χωρις να \”κουραστει\” (0-100 χ.α.ω. σε 7 δευτερολεπτα) μεχρι να πλησιασει την τελικη του (240 χ.α.ω). Στις δε ρεπριζ, ειναι επισης εντυπωσιακο, λογω και του αριστου κιβωτιου, παροτι ειναι εστιασμενο στις ομαλες αλλαγες, κανει γρηγορες αλλαγες χωρις δισταγμους και μπερδεματα. Εαν σε αυτα προσθεσεις και την τρομερη ηχομονωση, θα διαπιστωσεις πως… μαζευει χιλιομετρα χωρις να το καταλαβαινεις. Δυνατο, οπως ο Θωρ!


Αυτο που ειναι εντυπωσιακο(τερο) βεβαια, ειναι η συμπεριφορα του στο δρομο. Η τετρακινηση λειτουργει υποδειγματικα σε ολες τις συνθηκες και θα χρειαστει μεγαλη προσπαθεια για να σου δειξει εναν αλλο χαρακτηρα περα απο τον φιλικο και ουδετερο. Περιμενα ενα αυτοκινητο αυτου του μεγεθους και προσανατολισμου να ειναι υποστροφικο, αλλα διαψευστηκα. Το S90, ακομα και στο βρεγμενο ειναι υποδειγματικα ουδετερο, κρατωντας τις γραμμες που του χαραζω και δειχνοντας διατεθειμενο να συγχωρησει ακομα και λαθη. Το πλεον ευτυχες, ειναι το γεγονος οτι ο γνωστης, μπορει να \”ξεκλειδωσει\” κρυμμενες αρετες του S90, παιζοντας, υπο συνθηκες, με την ουρα του! Οι δε κλισεις ειναι αγνωστη λεξη, ενω τα φρενα ανταποκρινονται αριστα στη δουλεια που εχουν επιφορτιστει.


Αρκετα με αυτα ομως. Πως τα παει, αληθεια, το S90 στον χωρο για τον οποιο δημιουργηθηκε; Ποσο ευκολα μπορει να παρεισφρησει στα \”σαλονια\” ενος πιο \”ελιτ\” αγοραστικου κοινου; Ας τα δουμε ενα προς ενα: Εξωτερικα, οι αρμονικες γραμμες στο τριων ογκων αμαξωμα, παντρεμενες με τολμηρα στοιχεια και λεπτομερειες, οπως η ευμεγεθης μασκα, δινουν την απαραιτητη επιβλητικοτητα, στην οποια βοηθα, οπως και να το κανει κανεις, το μηκος των πεντε μετρων και τα αυξημενα μετατροχια. 


Στο εσωτερικο, τα πραγματα ειναι ακομα πιο… first class. Το σαλονι, ειναι ο… ορισμος της λεξης. Το, εξαιρετικης ποιοτητας, μπεζ δερμα κυριαρχει παντου, απο τα αναπαυτικα καθισματα, μεχρι τις πορτες και το κεντρικο τουνελ συνδυαζομενο αρμονικα με το μαυρο του τιμονιου και του ταμπλο, αλλα και τη λωριδα ξυλου που διαπερνα τα κεντρικα σημεια του εσωτερικου. Η καλαισθησια, η χρηστικοτητα και η υπερμετρη αισθηση πολυτελειας ειναι αυτονοητη. 


Οι Σουηδοι εχουν καταφερει να δωσουν εναν κοινο χαρακτηρα στα εσωτερικα των μοντελων τους. Ετσι, ο οδηγος δεν αισθανεται αβολα, καθως συναντα πολλες ομοιοτητες με το \”αδελφακι\”, XC90. Γεγονος που σημαινει η μεγαλη –εννεα ιντσων– καθετη οθονη, σαν ευμεγεθες ταμπλετ στο κεντρο του ταμπλο, οπου συγκεντρωνονται ολες οι λειτουργιες του αυτοκινητου, καθως και το εκπληκτικο ηχοσυστημα, με ελαχιστους διακοπτες απο κατω του. Ευφημη μνεια αξιζει και ο πληρως ψηφιακος πινακας οργανων, ο οποιος, εκτος απο καλαισθητος, ειναι και πολυ λειτουργικος, οπως και οτιδηποτε αλλωστε στο S90, αλλα και ο σμαραγδενιος περιστροφικος διακοπτης με τον οποιο παιρνει ζωη ο κινητηρας. 


Και επειδη προκειται για λιμουζινα, οι χωροι και η πολυτελεια για τους πισω επιβατες ειναι το ζητουμενο. Το αυξημενο μεταξονιο, στα 2.941 χλστ. προσφερει αφθονο χωρο για τη μετακινηση τεσσαρων επιβατων -ο πεμπτος θα πρεπει να κανει μια ελαφρα παραχωρηση, λογω του ψηλου τουνελ μεταδοσης– οσο ψηλοι η… φαρδεις και αν ειναι. Οι πισω επιβατες εχουν προσβαση σε ολες τις λειτουργιες ανεσης και διασκεδασης (υπαρχει και διζωνικος κλιματισμος γι\’ αυτους), ωστε να απολαυσουν ανενοχλητοι την αριστη ποιοτητα κυλισης και την ηχομονωση απο την εξωτερικη… ζουγκλα, οποιες και αν ειναι οι συνθηκες κυλισης. Το S90 εχει τοσο καλη ποιοτητα κυλισης, που ουτε και οι θηριωδεις 20αρες δεν \”ακουγονται\” και δεν θα κανουν τους επιβατες να δυσανασχετησουν στις ανωμαλιες της αθλιας ελληνικης ασφαλτου, παρα καποιες αναπηδησεις που διαπιστωσαμε στις… υπερβολικες εγκαρσιες ανωμαλιες του οδοστρωματος. Γενικοτερα, η ποιοτητα συναρμογης και κυλισης, καθως και τα υλικα ειναι υπερανω οποιασδηποτε κριτικης. 


Ετσι, οι επιβατες μπορουν να καθονται σταυροποδι και να συζητουν, πινοντας τον καφε τους, τον οποιο ακουμπουν στο μεσαιο τραπεζακι των πισω καθισματων. Ισως τελικα να μην πρεπει, οταν αναφερομαστε στο εσωτερικο του S90, να μιλαμε για σαλονι, αλλα για… προεδρικη σουιτα! Φυσικα, το S90 διαθετει επαρκεστατο χωρο αποσκευων (500 λιτρα), με λειτουργια ευκολου ανοιγματος/κλεισιματος με το κουνημα του ποδιου κατω απο το πισω μερος του οχηματος και κουμπιου στο πορτ μπαγκαζ. Θα μπορουσε, ωστοσο, να εχει χαμηλοτερο κατωφλι φορτωσης, αλλα, για να ειμαστε ειλικρινεις: Ποιος νοιαζεται, οταν εχει τοσες αρετες ξεδιπλωμενες μπροστα του; 

Η ΕΜΠΕΙΡΙΑ


Καλη η ανεση και η χλιδη, αλλα υπαρχει κατι αλλο, εντυπωσιακοτερο, που φερνει το Volvo S90. Προκειται για την τεχνολογια ημιαυτονομης οδηγησης, που επιτρεπει στο αυτοκινητο να ταξιδευει μονο του! Ο οδηγος επιλεγει το Pilot Assist και το Adaptive Cruise Control και το S90 παιρνει το… τιμονι. Με το ρανταρ του, ακολουθει το εμπρος αυτοκινητο, διατηρωντας την αποσταση και ταχυτητα ασφαλειας. 


Σιγουρα, η εμπειρια του να καθεσαι στη θεση του οδηγου και να παρακολουθεις το Volvo να στριβει, επιταχυνει και φρεναρει χωρις την παρεμβαση σου ειναι πρωτογνωρη. Η πρωτη φορα, σε βεβαιωνω, ειναι… σκιαχτικη, αλλα μολις περασει λιγη ωρα, απολαμβανεις τη ματια στο μελλον των μετακινησεων και ισως δυσανασχετησεις που μετα απο 15 δευτερολεπτα το S90 σου ζητα να βαλεις τα χερια σου στο τιμονι, θυμιζοντας σου οτι -τουλαχιστον προς το παρον- τον ελεγχο εχεις εσυ, υπο ολες τις συνθηκες. 


Εν κατακλειδι, το υπερπολυτελες μοντελο της Volvo, διατιθεται με τρεις διαφορετικες επιλογες κινητηρων πετρελαιου, τρεις βενζινης και μια Plug-In υβριδικη, ενω σε αυτη τη δοκιμης μας, η καταναλωση με το ποδι στο πατωμα κινηθηκε περιπου στα 8 lt/100 km, ενω σε νορμαλ ρυθμους στην πολη, μπορει να μην πιασαμε τα 4,8 που δινει η Volvo, αλλα δεν κινηθηκαμε πολυ πανω απο τα 7. Με την πληθωρικη εμφανιση, την ποιοτητα, την \”παραδοση\” της Volvo στην ασφαλεια, τον ευχαριστο χαρακτηρα και την τεχνολογια και σχεδιαση που φερει πανω του το S90, το γεγονος οτι κινειται -στις βασικες του εκδοσεις- περιπου 10.000 ευρω φθηνοτερα απο τον βασικο ανταγωνισμο στην κατηγορια των premium sedans, το σουηδικο μοντελο δειχνει ικανο να δωσει τη… σφυρια του Θωρ στις πωλησεις, αφου δεν εχει να ζηλεψει τιποτα, απο κανεναν. Τουναντιον, εχει να περηφανευεται οτι παντρευει το κλασικο, το πολυτελες και το στιλατο, με το συγχρονο, το πρωτοποριακο και το τεχνολογικα εξελιγμενο.  



ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ                                     2.0D

Καυσιμο                                       Πετρελαιο

Χωρητικοτητα(κ.εκ.)                      1.969

Κυλινδροι                                     4/ σε σειρα

Βαλβιδες                                      16

Μεγ. Ισχυς(ιπποι/σ.α.λ.)                235/4000

Μεγ. Ροπη(Nm/σ.α.λ.)                   480/1750-2500

Θεση κινητηρα                              Εμπρος, εγκαρσια

Τροφοδοσια                                  Common Rail, υπερτροφοδοτηση

Εκκεντροφοροι                              2EEK

Διαμ.X Διαδρ.(χλστ.)                       82,0 x 93,2

Σχεση συμπιεσης                            15,8:1

ΑΝΑΡΤΗΣΗ

Εμπρος                                          Διπλα ψαλιδια, αντιστρεπτικη δοκος

Πισω                                              Διαταξη με ανω και κατω συνδεσμους

ΦΡΕΝΑ

Εμπρος                                           Αεριζομενοι δισκοι

Πισω                                              Αεριζομενοι δισκοι

ΤΙΜΟΝΙ

Συστημα                                          Κρεμαγιερα

Υποβοηθηση                                     Ηλεκτρικη

Στροφες τιμονιου                              2,8

Διαμετρος στροφης(μετρα)                 11,4

ΜΕΤΑΔΟΣΗ

Κινηση                                              Στους 4 τροχους

Κιβωτιο                                             Αυτοματο 8 σχεσεων

ΤΡΟΧΟΙ

Διασταση                                           255/35/20

Υλικο                                                Αλουμινιο

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ-ΒΑΡΗ 

ΜηκοςXπλατοςXυψος(χλστ.)                 4963x1879x1443

Μεταξονιο(χλστ.)                                 2941

Μετατροχιο εμπρος(χλστ.)                    1628

Μετατροχιο πισω(χλστ.)                        1629

Βαρος(κιλα)                                         1809

Χωρος αποσκευων(λιτρα)                      500

ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

0-60 χλμ./ωρα (δευτ.)                        3,9

0-100 χλμ./ωρα (δευτ.)                       8,1

0-120 χλμ./ωρα (δευτ.)                       11,4

Τελικη ταχυτητα(χλμ./ωρα)                   230

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ(λιτρα/100χλμ.)-ΡΥΠΟΙ(γρ./χλμ.)

Μεση τιμη κατασκευαστη                       4,8

Αυτονομια(χλμ.)                                   668

Ρεζερβουαρ(λιτρα)                                 55

Εκπομπη CO2                                        116

ΤΙΜΗ(ευρω)

Βασικης (2λιτρης πετρελαιο, τετρακινητης) εκδοσης                     57.312

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!