Οδηγούμε το Citroen C3 Sport

Η Citroen εχει καταφερει να \”χτισει ονομα\” (μεταξυ αλλων) για δυο πραγματα: Για την ενεργητικη ασφαλεια, αλλα και για την ανεση που διαθετουν ολα της τα μοντελα, διαχρονικα. Ορθως, λοιπον, πονταρει σε αυτα τα δυνατα της σημεια και στη σημερινη της γκαμα. Τρανη αποδειξη τουτου ειναι το C3 Sport, με τον 1,2 PureTech βενζινης, αποδοσης 110 ιππων που δοκιμαζουμε.


Το μικρο Citroen με την ομορφη διχρωμια, ειναι ενα απο τα \”υπεροπλα\” της γαλλικης μαρκας. Λογω διαστασεων, το C3 εντασσεται στην κατηγορια των supermini, τα οποια στις σημερινες συνθηκες, καλουνται να παιξουν ολους τους ρολους. Με τις 4 πορτες και την εξυπνη χωροταξια εξυπηρετουν την οικογενεια ως βασικο μεταφορικο μεσο, εκμεταλλευονται τους δυο ογκους και τις σχετικα κομπακτ διαστασεις για τις μετακινησεις στην πολη, αλλα ειναι και ικανα, ανετα και ασφαλη για να κανει η οικογενεια τα ταξιδια που προγραμματιζει. Γεγονος που εξηγει αλλωστε και τον λογο που ολοι το \”γλυκοκοιταζουμε\”, σκεπτομενοι να αποτελεσει το επομενο μας everyday car.



Σχεδιαστικα, η εκδοση της δοκιμης μας, εχει τον κλασικο μοντερνο σχεδιασμο της Citroen με τη μασκα την οποια διατρεχει το σημα της μαρκας, καταληγοντας στα σφηνοειδη led, κατω απο τα οποια βρισκονται \”χωνευτα\” τα φωτιστικα σωματα, δημιουργωντας μια επιθετικη προσοψη. Στα πλαϊνα, τα airbumps της Citroen, ως… σωτηρια απο τους απροσεκτους συμπολιτες μας κλεβουν την παρασταση, ενω και στο πισω μερος υπαρχουν ματ πλαστικα προστατευτικα για τα ακουμπηματα στο παρκαρισμα και το ξεπαρκαρισμα. Θα ηταν εντελως σωτηριο εαν τα airbumps ειχαν επεκταθει και στις 4 γωνιες του αυτοκινητου, προστατευοντας τους προφυλακτηρες απο τους… κανιβαλους.


Στο γκρι της δοκιμης μας, υπαρχουν λεπτομερειες σε κοκκινη αποχρωση, οπως οι καθρεπτες και οι εμπροσθιοι αεραγωγοι, που ειναι σε ιδιο χρωμα με την κατακκοκινη οροφη και κανουν εναν στυλατο συνδυασμο. Οι ομορφες μαυρες 17αρες ζαντες και το διακριτικο λογοτυπο σε λευκο χρωμα που αναγραφει \”C3 Sport\”, καταδεικνυουν οτι αυτο, ειναι \”διαφορετικο\” απο τα υπολοιπα Citroen.


Στο εσωτερικο, εχουμε υλικα καλης ποιοτητας, με επιπλεον επενδυσεις, οπως οι \”κοκκινες\” πινελιες γυρω απο το δερμα στο ταμπλο, ενα τριακτινο τιμονι και, στο κεντρο, μια ευχρηστη οθονη αφης, η οποια συγκεντρωνει ολες τις απαραιτητες λειτουργιες του αυτοκινητου, (ραδιοφωνο, navigation, κλιματισμος κλπ). Η οθονη εχει γρηγορη αποκριση και ευκολο μενου, αν και σε καποιους θα λειψουν οι κλασικοι διακοπτες, οταν, για παραδειγμα, θα πρεπει να βγουν απο ενα μενου (πχ ραδιοφωνο) για να κανουν ρυθμισεις σε ενα αλλο (οπως τον κλιματισμο, ο οποιος, παρεμπιπτοντως, αποδιδει πολυ καλα, τοσο στον ζεστο ελληνικο ηλιο, οσο και στις κρυες χειμωνιατικες νυχτες). Σε γενικες γραμμες, παντως, το εσωτερικο του C3 Sport ειναι εργονομικο και δεν θα προβληματισει η κουρασει στις καθημερινες διαδρομες και στα ταξιδια.


Το highlight βεβαια του συγκεκριμενου αυτοκινητου, δεν ειναι αλλο απο τα καθισματα. Η Citroen εχει, πραγματικα, δωσει… ρεστα σε αυτο τον τομεα, δημιουργωντας καθισματα στα οποια δεν χορταινεις να καθεσαι. Μπορει να εχουν μετρια στηριξη, αλλα το κυριοτερο, παρεχουν ανεση επιπεδου που συνανταται σε premium κατασκευες, οι οποιες κοστιζουν (τουλαχιστον) αρκετες δεκαδες χιλιαδες ευρω περισσοτερα. Το να πει κανεις οτι τα καθισματα αυτα δεν κουραζουν στις μακρινες διαδρομες, η στην ατελειωτη αναμονη της κινησης στην εθνικη, ειναι λιγο και το μονο που μπορει να περιγραψει το feeling ειναι η δοκιμη. Σοβαρα. Το καλυτερο που εχεις να κανεις, ειναι να πας και να καθισεις μεσα σε ενα τετοιο Citroen.


Μαζι με τους χωρους για μικροαντικειμενα, που θα τους θελαμε περισσοτερους και πιο \”βολικους\”, αλλα και τους απλετους χωρους για εμπρος και πισω επιβατες καθε αναστηματος (ενας ψηλος, ανω του 1,85, θα καθισει με ανεση σε ο,τι αφορα τα γονατα και το κεφαλι στο πισω καθισμα), αλλα και το πορτ μπαγκαζ των 300 λιτρων, το C3 δεν κανει παραχωρησεις. Διολου ασχημα για να αυτοκινητο με μηκος κατω των 4 μετρων, που βολευεται ευκολα στην πολη. 

  Στο δρομο

Αφου εχει γινει τετοια δουλεια στα καθισματα, θα ηταν… αμαρτια για τους Γαλλους να χαλασουν το feeling με σκληρες αναρτησεις και ενοχλητικη ποιοτητα κυλισης. Ετσι, εβαλαν ολη την \”τεχνη\” τους και δημιουργησαν ενα… μαγικο χαλι. Το C3 αδιαφορει για τις λακουβες και τα σαμαρακια των ελληνικων δρομων και τα \”φιλτραρει\” ολα σαν να περναει σε… ισιωμα, χωρις αναταραξεις, χτυπους και ενοχλητικους ηχους στο εσωτερικο, ενω πολυ καλη δουλεια εχει γινει και στην ηχομονωση. 


Η εμφαση που εχει δοθει στην ανεση μετακινηση των επιβατων, δεν εχει επηρεασει την οδικη συμπεριφορα, καθως το μικρο Citroen ακολουθει χωρις δραματα την τροχια που χαραζεις με το τιμονι. Ακομα και οταν πιεστει πολυ, το C3 Sport εχει ηπιες αντιδρασεις που προειδοποιουν και δεν τρομαζουν, ενω το γενικοτερο στησιμο, μαζι με τα φρενα, παρεχουν στον οδηγο ενα αισθημα ασφαλειας, ακομα και οταν κινειται σε υψηλες ταχυτητες, οπου δεν εμφανιζονται ενοχλητικα φαινομενα \”πλευσης\” και τρομακτικες αντιδρασεις. Μοναδικη \”παραφωνια\” ειναι οι ελαφρως αυξημενες κλισεις στις στροφες, οι οποιες ωστοσο, δεν ενοχλουν.


Ανετο ειναι, ασφαλες ειναι, ομως σε ο,τι αφορα τον κινητηρα, τι γινεται; Ο τρικυλινδρος 1,2 λιτρων turbo αποδιδει 110 ιππους (στις 5.500 σ.α.λ.) και 205 Nm ροπης απο πολυ χαμηλα, απο τις 1.500 σ.α.λ. Η αυξημενη ροπη που ειναι διαθεσιμη απο χαμηλα, σε συνδυασμο με το αριστο σε αισθηση και κλιμακωση κιβωτιο, δινουν την αισθηση οτι το C3 Sport ειναι πιο γρηγορο απ\’ οτι ειναι, καθως δειχνει \”ορεξατο\” σε ολο το φασμα των στροφων να κινηθει σβελτα και χωρις να ειναι θορυβωδες.


Τα 9,4 δευτερολεπτα που χρειαζεται για τα 100 χ.α.ω. απο σταση και τα 193 χ.α.ω. της τελικης του, σιγουρα δεν θυμιζουν σπορ κατασκευες, ομως δεν ειναι αμελητεοι αριθμοι για ενα μοντελο με τοσο μικρο κινητηρα, το οποιο μαλιστα αποδεικνυεται και ιδιαιτερα οικονομικο, καθως στη δικη μας δοκιμη η καταναλωση κινηθηκε περιπου στα 6,5 lt/100 km, σε μικτες διαδρομες. Το μοτερ αυτο φαινεται να ταιριαζει \”γαντι\” στο μοντελο, το οποιο με την προσθηκη του, μπορει να κινειται σβελτα σε ολα τα ειδη διαδρομων και, κυριως με ανεση.


Εν κατακλειδι, το μικρο Citroen ειναι τοσο ευρυχωρο, ανετο, βολικο, ευελικτο, σβελτο, στυλατο και οικονομικο, που σε κανει να αναρωτιεσαι εαν πραγματικα αξιζει να κανεις το \”βημα\” για το οικογενειακο και να πας \”μια κατηγορια επανω\” σε αυτη του C4. Και σιγουρα, ειναι ενας γνησιος εκπροσωπος της γαλλικης σχολης που εγραψε ιστορια για την οδικη της συμπεριφορα, την ανεση και την πρακτικοτητα που παρεχουν τα μοντελα της σε ολες τις συνθηκες, καταφερνοντας να αποτελουν ταυτοχρονα στυλατο \”statement\”. Η εκδοση της δοκιμης μας, Sport, κοστιζει 16.635 ευρω με πληρη εξοπλισμο (ABS, ESP, Hill Assist, ελεγχο πιεσης ελαστικων, cruise control, προειδοποιηση αλλαγης λωριδας, αναγνωριση σηματων κυκλοφοριας, 6 αεροσακους, 4 ηλ. παραθυρα, κεντρικο κλειδωμα με τηλεχειρισμο, αυτοματο κλιματισμο, Citroen Connect Radio με 6 ηχεια, εγχρωμη οθονη αφης 7\”, λειτουργια Mirror Screen, Bluetooth, θυρα USB και πριζα Jack, navigation, καμερα οπισθοπορειας και πισω αισθητηρες παρκαρισματος, ζαντες αλουμινιου 17’’, προβολεις ομιχλης κ.α.).

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!