Ειναι λιγες οι αυτοκινητοβιομηχανιες που εχουν φανατικο κοινο. Μια απο αυτες ειναι η Honda, η οποια διαχρονικα δημιουργει αυτοκινητα τα οποια \”μιλανε\” στην καρδια των πολλων, μετατρεπονται σε \”τιμωρους\” των big boys η ειναι ακουραστοι συντροφοι ζωης. Τι απο αυτα μπορει να πετυχει το ανανεωμενο Civic 1,5 Vtec turbo με το CVT που οδηγουμε;
Η Honda το εκανε ξανα: Χρησιμοποιωντας το κοφτερο Katana της, πετυχε τη χρυση τομη στον συνδυασμο επιδοσεων, σπορ αισθησης, ανεσης, χωρων, οδικης συμπεριφορας, ποιοτητας και εξοπλισμου σε αυτο το μοντελο που ανανεωσε φετος μονο στα σημεια. Ναι, αυτο το Civic δεν εχει ως βασικο του ατου μονο τα 182 αλογα του 1.500αρη κινητηρα που του αρεσει να στροφαρει στις 6.000 σ.α.λ., αλλα εναν συνδυασμο ολων των παραπανω, που το κανουν ιδανικο για αυτον που θελει να πηγαινοερχεται καθημερινα στη δουλεια και να μεταφερει την οικογενεια χωρις τις υποχωρησεις ενος hot hatch (σε ανεση, καταναλωση κλπ), αλλα και να… παιρνει τα βουνα ψαχνοντας για καρδιοχτυπια (με την καλη εννοια). Και σε αυτα, το Civic δεν αφηνει κανεναν παραπονεμενο.
Οι 3.000 (σ.α.λ.) ειναι πολυ λιγες για ενα Honda
Εν αρχη, λοιπον, ην η… εμφανιση. Το Civic εγινε πιο σπορ αισθητικα με την ανανεωση του, προσθετοντας απο δυο πτερυγια στον εμπρος και πισω προφυλακτηρα, ενω στο εσωτερικο, εχει δοθει εμφαση στον σπορ αλλα αρμονικο χαρακτηρα χωρις υπερβολες. Εχει γινει πολυ καλη δουλεια στο φινιρισμα και τη συναρμογη, αλλα και την ποιοτητα των πλαστικων που χρησιμοποιει η ιαπωνικη μαρκα. Ειναι μαλλον περιττο να μιλησουμε για την -αριστη- θεση οδηγησης, την ανεση και πλευρικη στηριξη των καθισματων, την ορατοτητα και την ευχρηστια και εργονομια του ψηφιακου πινακα οργανων καθως και ολου του εσωτερικου, μιας και θα ηταν… εγκλημα να αλλαξεις κατι απο μια τετοια \”συνταγη\”. Αυτο που αλλαξε η Honda, ειναι η τοποθετηση κουμπιων για τη μεταβαση στον ηχο, το τηλεφωνο και την πλογηση, καθως και ενα περιστροφικο χειριστηριο για την αυξομειωση της εντασης του ηχοσυστηματος, διπλα απο την 7ιντση οθονη του infotainment, που κανει τη χρηση του πιο απλη και ευκολη, ιδιαιτερα οταν βρισκεσαι εν κινησει.
Υπερπληρες, ποιοτικο και εργονομικο το εσωτερικο του Civic
Στα \”συν\”, ο χωρος επαγωγικης φορτισης (η απλα… \”σταθμευσης\”) του κινητου που βρισκεται κατω απο τα χειριστηρια, στη μεση του ταμπλο και οι πολλοι χωροι αποθηκευσης μικροαντικειμενων. Ακομα καλυτερη η λυση του \”κρυφου\” (τινι τροπω) χωρου κατω απο την κεντρικη κονσολα, οπου βολευει πολυ να αφηνεις το πορτοφολι, τα κλειδια και αλλα αντικειμενα. Με διαστασεις 4.518 x 1.799 x 1.434 mm και αρκετα μακρυ μεταξονιο (2.697 mm), το Civic δεν μπορει παρα να βαθμολογηθει καλα (και) στους χωρους για τους επιβατες και τα πραγματα τους, με μια μικρη ενσταση που μπορει να εχουν οι ψηλοτεροι πισω επιβατες για τα κεφαλια τους. Ο χωρος αποσκευων των 420 λιτρων ειναι εξυπηρετικος σε καθε περιπτωση και, επιτελους, καποιος σκεφτηκε να τοποθετησει σε αυτοκινητο μια πρακτικη εταζερα-ρολο που μαζευεται στο πλαϊ και ειναι ο,τι πιο εξυπηρετικο εχουμε δει σε αυτο το σημειο.
Ο χωρος αποσκευων ειναι υπερεπαρκης, εχει ικανοποιητικο \”σκαλοπατι\” φορτωσης και η εταζερα του ειναι ο,τι πιο πρακτικο μπορεις να βρεις
Στο δρομο
Αρκετα ομως με αυτα. Το μεγαλο ερωτημα, ειναι το τι κανει το Civic σε αυτη την εκδοση του στο δρομο. Κατω απο το καπο βρισκεται ενας αλουμινενιος 4κυλινδρος VTEC Turbo 1,5 λιτρων, ο οποιος διαθετει αμεσο ψεκασμο, σφυρηλατο στροφαλο, βαλβιδες που ψυχονται με νατριο, μεταβλητο χρονισμο και βυθισμα βαλβιδων. Με αποδοση 182 ιππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπη 220 Nm στο φασμα απο τις 1.700 ως τις 5.500 σ.α.λ. το Honda αυτο φοραει ενα συγχρονο \”διαμαντι\” που εχει να επιδειξει τη βελουδινη λειτουργια του χωρις πολλους θορυβους και κραδασμους, την ορεξη απο τις χαμηλες στροφες αλλα και οτι εχει ψυχη να κινησει σβελτα οχι μονο το στροφομετρο ως τις 6.000 σ.α.λ. αλλα το συνολο.
Η εμφανιση του ειναι \”πολεμικη\” και διακριτικη ταυτοχρονα. (Ναι, στην πορτα, γραφει TopSpeed.gr)
Στην εκδοση της δοκιμης μας, το Civic φοραει ενα κιβωτιο συνεχως μεταβαλλομενης σχεσης CVT, με επτα εικονικες σχεσεις. Παροτι το συγκεκριμενο CVT ειναι ενδεχομενως το καλυτερο που εχω δοκιμασει, καθως δε δινει την αισθηση του \”πατιναρισματος\” και λειτουργει βοηθητικα, ειδικα στα κατεβασματα στις γρηγορες αλλαγες, αλλα και στις ησυχες μετακινησεις, προσωπικα θα επελεγα το μοντελο με χειροκινητο κιβωτιο. Αλλωστε, τα χειροκινητα κιβωτια της Honda ειναι \”παραδοσιακα\” πολυ καλα σε κουμπωμα, αισθηση και διαδρομη.
Η θεση οδηγησης ειναι αριστη και ολα ειναι εργονομικα τοποθετημενα. Τα κουμπια αριστερα της touch screen τοποθετηθηκαν κατ\’ απαιτηση των πελατων της Honda, αποδεικνυοντας οτι \”ο πελατης εχει δικιο\” (στη συγκεκριμενη περιπτωση)
Στην πολη, το CVT κρατα τις στροφες του κινητηρα σε ικανοποιητικα χαμηλο επιπεδο, βοηθωντας σε οικονομια (μετρησαμε 8,2 lt/100 km σε μικτες διαδρομες) και… ησυχια στην καμπινα. Το αυτο συμβαινει και στο ταξιδι, οπου το πολυ μακρυ βημα χαριζει πιο ανετη διαδρομη, με μοναδικη ενσταση το θορυβο κυλισης που ειναι αισθητος οταν περνας απο τραχυ οδοστρωμα, αλλα δεν ειναι σε ενοχλητικα επιπεδα.
Το diffuser, η αεροτομη, οι αεραγωγοι, η διπλη αποληξη της εξατμισης, προσφερουν εντυπωσιακο θεαμα σε οσους καταδικαζονται να βλεπουν τα οπισθια του Civic
Αν στις οικογενειακες υποχρεωσεις το Civic τα παει καλα, στις σβελτες διαδρομες παιρνει αριστα! Ο οδηγος εχει προσβαση σε ολη τη δυναμη του μοτερ με το πατημα του γκαζιου οταν αποεπιλεξει τη λειτουργια Eco (υπαρχει κουμπι διπλα στο κιβωτιο) και επιλεξει τη λειτουργια Sport στο κιβωτιο και τις αλλαγες με τα paddles στο τιμονι. Εχει δε και την επιλογη να κρατησει μαλακα τα αμορτισερ -και μαλιστα χωρις να δει φαινομενα πλευσης- αλλα και να τα σκληρυνει, εκμηδενιζοντας τις κλισεις και προσθετοντας αμεσοτητα και πιο σπορ αισθηση.
Οσο και αν πιεστει το Civic, δεν παιρνει κλισεις
Δεν ειναι μονο οι επιδοσεις. Ναι, το συγκεκριμενο Civic κανει το σπριντ απο σταση στα
100 χ.α.ω. σε 8,7 δευτερα και τελικιαζει στα 200 χωρις να \”λαχανιασει\”, ομως ειναι μνημειωδης η συμπεριφορα του οταν πιεστει. Ναι, μνημειωδης. Οι Ιαπωνες εχουν κανει καταπληκτικη δουλεια τοσο στο πλαισιο, οσο και στην αναρτηση -γονατα εμπρος, πολλαπλων συνδεσμων πισω- ενω η κρεμαγιερα μεταβλητου λογου ολοκληρωνει το \”ποιημα\”. Το τιμονι– \”ξυραφι\” ειναι ακριβεστατο και αμεσο και το Civic \”ακουει\” και πηγαινει εκει που το κατευθυνεις, οσο και αν το \”στραμπουληξεις\”, ακομα κι αν \”τσαρουχωσεις\” τα καταπληκτικα φρενα του μεσα στη στροφη.
…Και στριβει χωρις πολλα δραματα…
Για την ακριβεια, ειναι σχεδον… εκνευριστικο το γεγονος οτι το Civic δειχνει να καταπινει σχεδον με… απαθεια τις στροφες, ανεξαρτητως πιεσης και να αντιδρα ψυχραιμα σε καθε σεναριο, χωρις να τρομαζει οδηγο και επιβατες, με την ουρα να αρνειται να \”κλονιστει\” οσες \”στραβοτιμονιες\” και αν του δωσεις και το εμπρος μερος να αρνειται να \”ταξιδεψει\”. Με αυτο το αυτοκινητο, ακομα και η γιαγια μου (στα 96 της, ζωη να χει) μπορει να κινηθει σβελτα και οφειλω να βγαλω το καπελο στους μηχανικους της Honda για το αποτελεσμα που μας εδωσαν.
To Civic καταπινει τις στροφες με ευκολια
Εν κατακλειδι, το Civic της δοκιμης μας ειναι αδιαμφισβητητα ενα κορυφαιο σε ποιοτητα, εξοπλισμο, επιδοσεις, αισθηση, ασφαλεια, οδηγηση, τεχνολογια και τιμη (31.350 ευρω και 28.070 ευρω το χειροκινητο) hatch οικογενειακο, μια επιλογη που σιγουρα δεν θα μετανιωσει ο συνειδητοποιημενος που θα την επιλεξει, δεδομενης και της 5ετους εγγυησης που παρεχει η ελληνικη αντιπροσωπεια της Honda. Κι αυτο γιατι δινει μια \”γευση\” απο το \”οπλο\” της Honda (Type R), με τις διπλες αποληξεις της εξατμισης και το diffuser στον πισω προφυλακτηρα, τα spoiler και τις εντυπωσιακες ζαντες, οντας ταυτοχρονα το daily αυτοκινητο της οικογενειας.