Οδηγούμε το Hyundai i10 Blue Drive 1,0

Αν υπαρχει κατι που αξιζει να αναγνωρισει κανεις στην κορεατικη φιρμα Hyundai ειναι το γεγονος οτι καθε γενια, καθε μοντελου της, ειναι χαωδως καλυτερη απο την προηγουμενη και ακρως ανταγωνιστικη για την κατηγορια του. Hyundai, αλλωστε,  στα κορεατικα σημαινει «νεωτερισμος». Ομολογουμενως, λοιπον, το i10 Blue Drive της σημερινης μας δοκιμης, ειναι νεωτεριστικο με εναν… περιεργο τροπο.
Το ζητουμενο, λοιπον, με το αγχος που εχει καταβαλλει σημερα (τα τελευταια χρονια) ολη τη χωρα, ειναι να κατεχεις, για τις καθημερινες μετακινησεις σου, ενα «τιμιο» αυτοκινητο. Ε, λοιπον, το Hyundai i10, ειναι φτηνο και «τιμιο». Δεν υποσχεται ανεσεις που δεν μπορει να δωσει, δεν προσπαθει να πεισει οτι ειναι κατι αλλο απο αυτο που ειναι, δεν σου υποσχεται οτι ειναι φτηνο για να προκυψει οτι εχει ακριβο κοστος χρησης με συνεχεις ζημιες.

            Συγχρονο
Αρχικα, σε ο,τι αφορα την εμφανιση, την εξωτερικη σχεδιαση του, το i10 ειναι, κατα γενικη ομολογια, συμπαθητικο. Για την ακριβεια, μιας και το γουστο της σχεδιασης ειναι κατι υποκειμενικο, δεν εχει να ζηλεψει τιποτα απο τους ανταγωνιστες του, με πολλους να θεωρουν πως ειναι το ομορφοτερο της κατηγοριας του.

Και εσωτερικα, η εικονα ειναι ιδια. Η σχεδιαση ακολουθει τους «κανονες» των συγχρονων επιταγων, με αφθονες και καλοσχεδιασμενες θεσεις για μικροαντικειμενα (καλη ιδεα η «εξτρα» θεση στη μεση του ταμπλο, οπου αφηνα το κινητο, τα κλειδια, το πορτοφολι και τα τσιγαρα) και αριστη εργονομια. Τα υλικα ειναι πολυ καλης ποιοτητας με βαση τα δεδομενα της κατηγοριας, οι χωροι επαρκεστατοι για 4 επιβατες (χωρανε και 5), ενω ευχαριστο ειναι το γεγονος οτι δεν υπαρχουν γυμνα μεταλλικα πανελ, αφου αυτα καλυπτονται απο σκληρα πλαστικα.
Και ο εξοπλισμος; Εδω, οι Κορεατες παιζουν τα ρεστα τους. Κρατανε χαμηλα το κοστος, μη δινοντας σου touch panel (ομολογω οτι δεν μου ελειψε, αλλα δεν θα με χαλαγε κιολας), ομως διαφοροποιουνται απο τον ανταγωνισμο, βαζοντας ηλεκτρικα παραθυρα και στις πισω πορτες. Ευφημη μνεια αξιζει το air condition του i10 (σημαντικοτατο για την Ελλαδα) η θερμοκρασια του οποιου ρυθμιζεται μεχρι τους 15,5 βαθμους Κελσιου και δροσιζει πολυ γρηγορα την καμπινα.

Γενικοτερα, η καμπινα δεν ειναι μονο προσεγμενη ποιοτικα και εργονομικα αλλα και ευρυχωρη. Οπως ειναι και το πορτμπαγκαζ του,  ενα απο τα μεγαλυτερα της κατηγοριας,. αφου φτανει τα 252 λιτρα και η πορτα του χαριζει μεγαλο ανοιγμα που διευκολυνει τη φορτοεκφορτωση αντικειμενων. Ετσι, οι επιβατες του δεν θα ταλαιπωρηθουν στο ταξιδι.
           

Στο δρομο

Το λογικο βεβαια, για ενα 1.000αρι αυτοκινητο πολης, θα ηταν να… ταλαιπωρηθει το ιδιο στο ταξιδι. Κι ομως: Το i10 ειναι ευχαριστη εκπληξη οπως κινειται στο δρομο. Γιατι, αποδεικνυεται πως το ατου του δεν ειναι μονο η χαμηλη καταναλωση (ευκολα τη ριχνεις κατω απο 6 lt/100km) και το γεγονος οτι εχει ρυπους CO2 κατω απο 98 γρ/χλμ. Ο τρικυλινδρος, ατμοσφαιρικος βενζινοκινητηρας με τους 66 ιππους και τα 95 Nm ροπης ειναι ενα «διαμαντι». Αρκετα ζωηρος, ακομα και στις χαμηλες στροφες αδικειται απο τους αριθμους. Οι οποιοι δινουν για τα 0-100 15 δευτερολεπτα και τελικη 155 χαω. Κι ομως, στο δρομο, το i10 δειχνει (και ειναι!) πολυ πιο σπιρτοζο απ’ οτι λενε οι αριθμοι. Δεν σε αφηνει ποτε χωρις δυναμη, ενω μεχρι το κοντερ να δειξει «160» δεν «κρεμαει».

Το πενταρι κιβωτιο του ειναι απο τα κορυφαια της κατηγοριας, ενω το τιμονι του, παροτι δεν παρεχει αριστη πληροφορηση, δεν θα σε ξεγελασει. Στις χαμηλες, αλλα ακομα και στις υψηλες –για τα δεδομενα του, η, εν παση περιπτωσει… εκτος νομου- ταχυτητες, το i10 παρεχει ηχομονωση και ανεση που ανταγωνιζεται τις «επιδοσεις» στον τομεα αυτοκινητων μεγαλυτερης κατηγοριας. Γενικοτερα, η ποιοτητα κυλισης αγγιζει τα ορια της μεγαλυτερης κατηγοριας, ενω η αναρτηση αποσβενει τις ανωμαλιες του οδοστρωματος καθολου ξερα.

Με αυτο τον τροπο, με τις μικρες διαστασεις (μηκος 3,67 μ.) και τους μεγαλους χωρους, το συστημα ISG (start/stop) και τα ελαστικα χαμηλης τριβης Hankook Kinergy Eco, η ζωη μαζι του, γινεται «παιχνιδακι». 

Πως ειναι ομως στα ορια; Εδω ειναι η μεγαλη εκπληξη του i10. Περιμενα οτι με τις 13αρες ζαντες, οταν πιεστει, θα γινει αποτομο, αλλα με διεψευσε. Οι αντιδρασεις του ειναι ηπιες και προοδευτικες, προειδοποιωντας τον οδηγο οτι ετοιμαζεται να «ξεκολλησει». Τα περιθωρια προσφυσης του i10, παρα τα ελαστικα χαμηλης τριβης ειναι πολυ υψηλα και μαλλον χρειαζεται… προσπαθεια απο τον μεσο οδηγο για να τα βρει. Ακομα και τοτε, το i10 εχει την ταση να βγαζει την ουρα του προοδευτικα και χωρις να τρομαζει.

Εν κατακλειδι, το Hyundai i10 ειναι φτηνο (στο οριο των 10.000 ευρω), καιει λιγο, εχει μικρο κοστος συντηρησης, ειναι καλοσχεδιασμενο, ασφαλες σε ολα τα επιπεδα, ανετο, με πλουσιο εξοπλισμο. Δεν ειναι μονο ενα απο τα πιο ολοκληρωμενα μινι της αγορας, ειναι ενα τιμιο αυτοκινητο, που σου δινει αυτο που ακριβως θελεις.
Και κατι τελευταιο, κλεινοντας: Θα προτεινα, για το i10, το χρωμα της δοκιμης μας, το οποιο «γραφει» ωραια πανω του. Και το οποιο, δυστυχως, καποιος απαιδευτος, αγενης που δεν θα επρεπε να κυκλοφορει στους δρομους εξυσε απο τον καθρεφτη του i10 μας και εφυγε. Λες και δεν θα το πληρωνε η ασφαλεια…

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!