Τι ειναι αυτο που ζητα κανεις απο ενα αυτοκινητο πολης; Να ειναι μικρο και ευελικτο για να κινειται με ανεση στο χαος της κινησης; Να ειναι οικονομικο; Να ειναι σκληροτραχηλο για να αντεχει σε βαθος χρονου το βασανιστηριο των ελληνικων δρομων και των καθημερινων μετακινησεων; Να ειναι ανετο; Να ειναι φθηνο;
Απαντηση θετικη, στα παραπανω ερωτηματα, δινει η Suzuki με το Ignis. Το μοντελο που θυμιζει τα Kei cars, ειτε σου αρεσει οπτικα, ειτε οχι, πρεπει να παραδεχτεις οτι ειναι ο ορισμος του χρηστικου αυτοκινητου για αυτη τη \”ζουγκλα\” που ζουμε. Δες το. Απλα, δες το. Ψηλο σαν SUV (180 χιλιοστα αποσταση απο το εδαφος), δειχνει ετοιμο να τα βαλει με τα νεροφαγωματα και τις λακουβες, στενο για να κινειται με ευκολια στους στριμωγμενους δρομους της πολης και κομπακτ ακομα και στο μηκος (3.700 χιλιοστα) δεν θα δυσκολευτει να βρει θεση να παρκαρει.
Αρκετα ομως το φαινεσθαι. Με το ειναι; Το Ignis της δοκιμης μας ειναι προσθιοκινητο και φοραει τον τετρακυλινδρο 1.200αρη κινητηρα βενζινης DualJet με ισχυ 90 ιππων και ροπη 120 Nm. Με το βαρος του να περιοριζεται στα μολις 810 κιλα, το Ignis ειναι οσο σβελτο φανταζεσαι. Κανει το σπριντ απο σταση στα 100 χ.α.ω. σε 12,2 δευτερολεπτα, ενω, οποια σχεση και να εχεις στο ακριβες πενταρι κιβωτιο, θα επιταχυνει προθυμα. Η καταναλωση βρισκεται… χαμηλοτερα απ\’ οτι περιμενες, καθως η Suzuki δινει 4,6 λιτρα/100 χλμ και εμεις κινηθηκαμε περιπου στα 5.
Στο εσωτερικο, τα πραγματα ειναι μοντερνα, μινιμαλ και φιλοξενα. Η διχρωμια και το σπορτιφ τιμονι δινουν την ευχαριστη οπτικη αισθηση στον οδηγο που θα βρει ευκολα την ιδανικη γι αυτον θεση παροτι το τιμονι ρυθμιζεται μονο σε υψος, και τους επιβατες. Κυριαρχουν τα σκληρα πλαστικα, τα οποια ειναι… ηλιου φαεινοτερο πως ειναι ποιοτικα, εχουν καλη συναρμογη και εχουν φτιαχτει για να αντεξουν στο χρονο. Η εργονομια ειναι πολυ καλη και τα χειριστηρια ευκολα να τα μαθει κανεις. Στη μεση του ταμπλο δεσποζει το infotainment, η οθονη αφης του συστηματος πολυμεσων της Pioneer, η οποια δεν ακολουθει την ευχρηστια του υπολοιπου αυτοκινητου και θα επρεπε να ειναι πιο γρηγορη.
Οι χωροι ειναι αφθονοι, με θηκες και μικροαποθηκευτικους χωρους να υπαρχουν παντου για τα ψιλα, το κινητο, τον καφε, το νερο και ο,τι αλλο μπορει να… κουβαλας, ενω βολικα ειναι τα πραγματα και για τους πισω επιβατες. Δυο ενηλικες δεν θα αντιμετωπισουν προβλημα με τα γονατα και το κεφαλι. Το πορτ μπαγκαζ των 267 λιτρων ειναι υπεραρκετο, ενω στα highlights προστιθεται και το γεγονος οτι το πισω καθισμα ειναι συρομενο και ανακλινομενο.
Πως ειναι ομως στο δρομο; Οπως θα περιμενες, εκτος απο τον πολιτισμενο, ησυχο και οικονομικο κινητηρα, το Ignis εχει ευχαριστο χαρακτηρα και ειναι ιδιαιτερα ευχαριστο, αλλα και κυριως πολυ ευελικτο. Ευκολοδηγητο, το Ignis εχει ως \”οπλο\”, περα απο τις διαστασεις, το ελαφρυ τιμονι που κοβει αρκετα και τον μικρο κυκλο στροφης στα 9,4 μετρα -παρα την κακη επαναφορα-, με αποτελεσμα να κινειται με ευκολια στα στενα.
Το αυξημενο υψος του και η ρυθμιση των αναρτησεων αμβλυνουν τα κακως κειμενα του ελληνικου οδοστρωματος, αν και υπαρχει μια ξερη αντιδραση στις εγκαρσιες ανωμαλιες, ομως η ποιοτητα κυλισης ειναι καλη.
Το Ignis ειναι οικονομικο, ανετο και σβελτο. Πως αντιδρα οταν πιεστει; Περιεργως για τοσο μικρο και ελαφρυ αυτοκινητο, το Ignis αφηνει μια αισθηση στιβαροτητας οταν ταξιδευει στον αυτοκινητοδρομο, η οταν καλειται να κινηθει γρηγορα. Οι κλισεις παραμενουν σε λογικα επιπεδα, ενω οι τασεις υποστροφης θα ερθουν προοδευτικα, μονο αν ο οδηγος το παρακανει και περασει εσκεμμενα τα ορια του. Τα φρενα (δισκοι εμπρος, ταμπουρα πισω) ακινητοποιουν ικανοποιητικα το οχημα, αν και θα μπορουσαν να εχουν καλυτερη αισθηση.
Εν κατακλειδι, κρινοντας το Ignis ως ενα αυτοκινητο πολης, εισαι υποχρεωμενος απλα να βγαλεις το καπελο στη Suzuki…