Μετρωντας 35 χρονια αφοτου η πρωτη BMW M3 εκανε την εμφανιση της στην αυτοκινητιστικη σκηνη, η BMW M GmbH παρουσιαζει την τελευταια γενια των σπορ μοντελων υψηλων επιδοσεων στην πολυτελη μεσαια κατηγορια. Οι νεες BMW M3 Sedan, BMW M3 Competition Sedan, BMW M4 Coupé και BMW M4 Competition Coupé προαγουν τον απαραμιλλο συνδυασμο αγωνιστικων επιδοσεων και αριστης καθημερινης χρηστικοτητας σε ενα εντελως νεο επιπεδο.
Το λανσαρισμα των νεων σπορ μοντελων στην αγορα προγραμματιζεται για το Μαρτιο του 2021. Οπως και οι αντιστοιχες αυτοκινητιστικες φιλοσοφιες τους – αφενος, ενα sedan με χωρο για μεχρι πεντε ατομα, αφετερου ενα τετραθεσιο coupé – ετσι και τα διαθεσιμα κινητηρια συνολα προσφερουν στους πελατες πολλες δυνατοτητες ωστε να διαμορφωσουν τα αυτοκινητα συμφωνα με τις προσωπικες τους προτιμησεις. Η νεα BMW M3 Sedan και η νεα BMW M4 Coupé εφοδιαζονται με εναν εξακυλινδρο εν σειρα κινητηρα τεχνολογιας M TwinPower Turbo, με ισχυ 353 kW/480 hp και μεταδοση στους πισω τροχους μεσω ενος εξαταχυτου μηχανικου κιβωτιου – μοναδικο στην κατηγορια. Στις νεες BMW M3 Competition Sedan και BMW M4 Competition Coupé, η εκδοση με 375 kW/510 hp του υψηλοστροφου κινητηρα συνεργαζεται με ενα οκταταχυτο κιβωτιο M Steptronic με Drivelogic. Τα δυο μοντελα Competition θα διατιθενται επισης (κατ’ εκτιμηση απο το καλοκαιρι του 2021) με συστημα τετρακινησης M xDrive.
Επομενως, οι πελατες μπορουν να επιλεγουν απο τεσσερα διαφορετικα προφιλ για τον χαρακτηρα του sedan η του coupé τους. Οι αξιοσημειωτες βελτιωσεις της δυναμικης συγκριτικα με τα προηγουμενα μοντελα ειναι αποτελεσμα μιας κλασικης διαδικασιας εξελιξης και ρυθμισεων (tuning) M που πραγματοποιηθηκαν, εν μερει, παραλληλα με δοκιμες για τη νεα αγωνιστικη BMW M4 GT3. Αλλα κοινα σημεια μεταξυ των νεων αυτοκινητων BMW M ειναι το φασμα συναισθηματων που πυροδοτουν τα συστηματα κινησης και πλαισιου, η εκφραστικη σχεδιαση και το νεο συστημα ελεγχου/λειτουργιας φιλοσοφιας M. Τα συναισθηματα αυτα ποικιλουν: απο τη μια ειναι η χαρα της οδηγησης ενος χαρισματικου αυτοκινητου τοσο για μακρινα ταξιδια οσο και για καθημερινη χρηση, απο την αλλη ειναι η συγκινηση της οδηγησης ενος σπορ εργαλειου που ξεδιπλωνει χωρις ορια ολες τις δυνατοτητες του στην αγωνιστικη πιστα.
Εξακυλινδρος εν σειρα κινητηρας βενζινης με αμεση αποκριση και κλασικο υψηλοστροφο χαρακτηρα ‘Μ’
Οι κινητηρες των νεων μοντελων συνδυαζουν τον υψηλοστροφο χαρακτηρα ‘Μ’ με την τελευταια γενια της τεχνολογιας M TwinPower Turbo. Το αποτελεσμα ειναι νεες μεγιστες τιμες ισχυος και ροπης για τους εξακυλινδρους εν σειρα βενζινοκινητηρες της BMW. Η ελαφρια δομη και η εξαιρετικη ακαμψια ειναι οι σημαντικοτερες αρετες της βασικης εκδοσης του κινητηρα που μεγιστοποιουν τις επιδοσεις. Δυο υπερσυμπιεστες με εμμεση ψυξη αερα υπερπληρωσης, συστημα εισαγωγης αερα βελτιστοποιημενης ροης και συστημα αμεσου ψεκασμου βενζινης που λειτουργει με μεγιστη πιεση 350 bar συνεισφερουν στην αμεση αποκριση, την εντονη διψα για στροφες και τη συνεχη ροη ισχυος μεχρι τις πολυ υψηλες στροφες.
Ο κινητηρας των νεων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé αποδιδει μεγιστη ροπη 550 Nm απο τις 2.650 μεχρι τις 6.130 σαλ. Η μεγιστη ισχυς των 353 kW/480 hp αποδιδεται στις 6.250 rpm. Ο κινητηρας των μοντελων Competition ομοιως διατηρει τη μεγιστη ροπη σε μεγαλο ευρος στροφων, με τα 650 Nm να ειναι διαθεσιμα μεταξυ 2.750 και 5.500 σαλ. Η μεγιστη ισχυς των 375 kW/510 hp παραγεται στις 6.250 rpm, με το ανωτερο οριο στροφων του κινητηρα να αγγιζει τις 7.200 rpm. Τετοιες επιδοσεις υποσχονται μια ακρως συναρπαστικη οδηγικη εμπειρια. Οι νεες BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé χρειαζονται μολις 4,2 δευτ. για να επιταχυνουν απο 0 στα 100 km/h. Το 0 – 200 km/h επιτυγχανεται σε 13,7 δευτ. Τα μοντελα Competition επιταχυνουν απο 0 στα 100 km/h σε 3,9 δευτ. και απο 0 – 200 km/h σε 12,5 δευτ. Το ειδικο συστημα εξαγωγης με ηλεκτρονικα ελεγχομενα πτερυγια προσφερει εναν εντονα συναισθηματικο ηχο.
Ενα προηγμενο συστημα ψυξης εξασφαλιζει βελτιστες θερμοκρασιες λειτουργιας σε ολες τις συνθηκες, τοσο καθημερινα σε διαδρομες πολης οσο και στην υψηλη καταπονηση της αγωνιστικης πιστας, οπου τα εξαρτηματα δοκιμαζονται στα ορια των δυνατοτητων τους. Η κεντρικη μοναδα ψυξης πλαισιωνεται απο δυο ψυγεια για το κυκλωμα υψηλης θερμοκρασιας στους θολους των τροχων. Στα μοντελα Competition το συστημα περιλαμβανει επισης ενα προσθετο ψυγειο λαδιου και ανεξαρτητο ψυγειο λιπαντικου κιβωτιου ταχυτητων. Η συσσωρευμενη τεχνογνωσια της BMW M GmbH απο το μηχανοκινητο αθλητισμο κανει αισθητη την παρουσια της και στο σχεδιασμο του συστηματος τροφοδοσιας λαδιου. Το καρτερ λαδιου εχει δυο ανεξαρτητους θαλαμους και ενα ενσωματωμενο καναλι αναρροφησης. Με ενα προσθετο σταδιο αναρροφησης, η ηλεκτρονικα χαρτογραφημενη αντλια λαδιου αντλει λιπαντικο απο το μικροτερο θαλαμο που εμπλεκεται οταν αυξανονται οι απαιτησεις. Με τον τροπο αυτο εξασφαλιζεται αξιοπιστη τροφοδοσια λαδιου σε ολες τις περιπτωσεις, ακομα και σε συνθηκες ακραιας πλευρικης και διαμηκους επιταχυνσης.
Ποικιλοι συνδυασμοι: εξαταχυτο μηχανικο κιβωτιο, οκταταχυτο M Steptronic με Drivelogic, πισω κινηση και M xDrive
Ο συνδυασμος ενος εξακυλινδρου εν σειρα κινητηρα με εξαταχυτο μηχανικο κιβωτιο στις νεες BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé προσφερει μια κλασικη οδηγικη εμπειρια υψηλων επιδοσεων. Το μηχανικο κιβωτιο περιλαμβανει Gear Shift Assistant, που χρησιμοποιει ελεγχο ταχυτητας εμπλοκης για να εξασφαλιζει λειτουργια χωρις ολισθηση στα κατεβασματα κατα το φρεναρισμα για εισοδο στις στροφες.
Το οκταταχυτο κιβωτιο M Steptronic με Drivelogic στα μοντελα Competition διαθετει κλιμακωση αριστα προσαρμοσμενη στα χαρακτηριστικα του κινητηρα και μεγαλο συνολικο ευρος. Αυτο επιτρεπει πληρως αυτοματες και μηχανικες αλλαγες με τον ειδικο επιλογεα Μ η τα σχετικα χειριστηρια (shift paddles) στο τιμονι. Τα χαρακτηριστικα αλλαγων του κιβωτιου ρυθμιζονται μεσω του μπουτον Drivelogic που ειναι ενσωματωμενο στον επιλογεα. Ο οδηγος εχει προσβαση σε τρεις τελειως διαφορετικες ρυθμισεις (setup) στο αυτοματο και μηχανικο προγραμμα.
Για πρωτη φορα στην ιστορια των BMW M3 και BMW M4, οι πελατες θα μπορουν να παραγγειλουν συστημα τετρακινησης για τα σπορ μοντελα υψηλων επιδοσεων – κατ’ εκτιμηση απο το καλοκαιρι του 2021 – εναλλακτικα, αντι της παραδοσιακης πισω κινησης. Το συστημα M xDrive μεταφερει γενικα περισσοτερη ισχυ στους πισω τροχους και συνδεεται με το ενεργο διαφορικο Active M Differential στον πισω αξονα. Απο το Setup menu, ο οδηγος μπορει να επιλεξει μεταξυ 4WD και 4WD Sport mode, που κατανεμει ακομα περισσοτερη ισχυ στους πισω τροχους. Η απενεργοποιηση του DSC (Dynamic Stability Control) φερνει στην εξισωση το 2WD. Η κατανομη ισχυος αποκλειστικα στους πισω τροχους και η απουσια επεμβασεων απο τα συστηματα ελεγχου ευσταθειας ενισχυουν τη γνησια οδηγικη απολαυση για τους εμπειρους οδηγους.
Ειδικο πλαισιο Μ, υψηλη στρεπτικη ακαμψια
Η πολυ υψηλη στρεπτικη ακαμψια του αμαξωματος και οι βασεις του πλαισιου ειναι ζωτικος παραγοντας για τον πασιγνωστο συνδυασμο δυναμισμου, ευελιξιας και ακριβειας των μοντελων BMW M, οπως και μια γραμμικη αναπτυξη εγκαρσιων φορτιων οσο ισχυρη κι αν ειναι η πλευρικη επιταχυνση, αλλα και μια ουδετερη κατευθυντικοτητα ακομα και στο οριο. Ενα ειδικο πακετο ενισχυσεων για το διαμερισμα του κινητηρα, ενα υποπλαισιο εμπρος αξονα με αλουμινενιο πισω πανελ, ενισχυσεις πατωματος και ενα υποπλαισιο πισω αξονα με ακαμπτη συνδεση στο αμαξωμα συνεισφερουν στον ακριβη ελεγχο της συμπεριφορας του αυτοκινητου, ακομα και σε ακραιες δυναμικες συνθηκες.
Προσαρμοζομενη αναρτηση Μ (Adaptive) με ηλεκτρονικα ελεγχομενους αποσβεστηρες, αλλα και γεωμετρια και ελαστοκινηματικη για τον εμπρος και πισω αξονα ειδικη για μοντελο M αποτελουν στανταρ χαρακτηριστικα των νεων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé. Επισης διαθετουν συστημα διευθυνσης M Servotronic με μεταβλητο λογο υποπολλαπλασιασμου και ειδικη εκδοση M ενος ενιαιου συστηματος πεδησης, που προσφερει στον οδηγο δυο διαφορετικες ρυθμισεις αποκρισης και αισθησης του πενταλ φρενων. Η εισαγωγη μιας λειτουργιας περιορισμου ολισθησης τροχων επιτρεπει στο συστημα DSC να λειτουργει με αυξημενη ακριβεια. Επιπλεον, το M Dynamic Mode που περιλαμβανεται στανταρ, ανοιγει το δρομο για μια εξαιρετικα σπορ οδηγηση με ελεγχομενα ντριφταρισματα στις στροφες. Ο στανταρ εξοπλισμος περιλαμβανει επισης σφυρηλατες ζαντες αλουμινιου M – σε μεγεθος 18” για τον εμπρος αξονα και 19” για τον πισω. Τα ελαστικα ειναι 275/40 ZR18 μπροστα και 285/35 ZR19 πισω.
Εντυπωσιακη σχεδιαση με απηχηση στο συναισθημα
Η ξεχωριστη σχεδιαστικη φιλοσοφια των νεων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé στελνει ενα μηνυμα πιο ηχηρο απο ποτε για τις ανωτερες επιδοσεις και τη συναρπαστικη οδηγικη εμπειρια. Σχεδιαστικα στοιχεια Μ που εξυπηρετουν τις λειτουργικες απαιτησεις των σπορ αυτοκινητων υψηλων επιδοσεων εντασσονται αρμονικα στη συγχρονη σχεδιαστικη γλωσσα. Αναμεσα στα στοιχεια που συνεισφερουν στην εντυπωσιακη εμφανιση των δυο μοντελων ειναι η μεγαλη καθετη μασκα νεφρων τυπου Μ με οριζοντιες μπαρες, τα δυναμικα σμιλεμενα τοξα στους θολους των τροχων με εντυπωσιακα βραγχια Μ και τα εκτεταμενα μαρσπιε με εξαρτηματα συνδεσης με τις εμπρος και πισω ποδιες. Το sedan και το coupé διαθετουν οροφη απο πλαστικο ενισχυμενο με ανθρακονηματα (CFRP) με αεροδυναμικα βελτιστοποιημενα πτερυγια, πισω αεροτομη και δυο ζευγη αποληξεων εξαγωγης που τωρα αποτελουν συνηθες χαρακτηριστικο των μοντελων Μ.
Προβολεις full-LED προσφερονται στανταρ, ενω Adaptive LED Headlights με BMW Laserlight διατιθενται προαιρετικα. Η παλετα εξωτερικων χρωματων περιλαμβανει τις νεες και αποκλειστικες αποχρωσεις Sao Paulo Yellow non-metallic, Toronto Red metallic και Isle of Man Green metallic. Ενα προαιρετικο πακετο εξωτερικου εξοπλισμου M Carbon και ειδικα εξαρτηματα BMW M Performance Parts μπορουν να παραγγελνονται απο το λανσαρισμα.
Στο εσωτερικο των νεων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé, ενα αριστα οργανωμενο ταμπλο και η εργονομικη σχεδιαση του cockpit εξασφαλιζουν οτι ο οδηγος ειναι πληρως προσηλωμενος στην οδηγικη εμπειρια. Νεας σχεδιασης, ηλεκτρικα ρυθμιζομενα σπορ καθισματα M με υψηλης ποιοτητας επενδυση δερματος Merino με περισσοτερα χαρακτηριστικα διατιθενται στανταρ, και με εξαερισμο καθισματων για πρωτη φορα. Στη λιστα προαιρετικων επιλογων ξεχωριζουν τα bucket καθισματα M Carbon με δομικη σχεδιαση, που συνδυαζουν σπορ λειτουργικοτητα με δομη ελαφρου βαρους, ανεση για ταξιδια μεγαλων αποστασεων και χειροποιητη πολυτελεια. Αυτα τα καινοτομα καθισματα φερουν ενσωματωμενα προσκεφαλα που αποσυναρμολογουνται για οδηγηση στην πιστα, ενα φωτιζομενο λογοτυπο του μοντελου και ηλεκτρικες ρυθμισεις. Καθως ειναι εμπνευσμενα απο αγωνιστικα αυτοκινητα, η δομη τους επιτρεπει τη χρηση ζωνων ασφαλειας πολλαπλων σημειων.
Συστημα ελεγχου/λειτουργιας προδιαγραφων M για μια εξατομικευμενη εμπειρια
Το συστημα ελεγχου και απεικονισης των νεων BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé περιλαμβανει νεα χαρακτηριστικα που διαδραματιζουν καθοριστικο ρολο στη συναρπαστικη οδηγικη εμπειρια. Το προαιρετικο M Drive Professional, που κανει το ντεμπουτο του εδω, ειναι σχεδιασμενο ειδικα για οδηγηση στην πιστα. Περιλαμβανει το καινοτομο, νεο M Traction Control, που επιτρεπει την προσαρμογη της νεας ενσωματωμενης λειτουργιας περιορισμου ολισθησης των τροχων του συστηματος DSC (σε δεκα σταδια) στις προσωπικες απαιτησεις και αναγκες του οδηγου. Αλλα στοιχεια του M Drive Professional ειναι το M Drift Analyser, που καταγραφει και αξιολογει οδηγικα στατιστικα στοιχεια που σημειωνονται σε δυναμικους ελιγμους, και το M Laptimer, που παρεχει τους χρονους των γυρων και αλλες πληροφοριες που συγκεντρωνονται κατα την οδηγηση στην πιστα.
Το μπουτον Setup στην κεντρικη κονσολα παρεχει αμεση προσβαση στις επιλογες ρυθμισης για τον κινητηρα, το πλαισιο, τα συστηματα διευθυνσης και πεδησης, και – αναλογα με το μοντελο και την εκδοση – το συστημα M xDrive, Gear Shift Assistant και ελεγχο προσφυσης. Δυο ατομικες ρυθμισεις για ολες τις παραμετρους του αυτοκινητου μπορουν να αποθηκευονται και να ενεργοποιουνται αμεσως οποιαδηποτε στιγμη απο τα μπουτον Μ στο τιμονι.
Ενα ακομα στανταρ στοιχειο στην κεντρικη κονσολα ειναι το μπουτον M Mode. Αυτο μπορει να μεταβαλλει την αποκριση και τα χαρακτηριστικα των συστηματων υποστηριξης οδηγου και τις ενδειξεις στον ψηφιακο πινακα οργανων και την επιφανεια προβολης του Head-Up Display, προσαρμοζοντας την οδηγικη εμπειρια αναλογα με την κατασταση και οπως αρμοζει σε ενα μοντελο με το σημα Μ. Ο οδηγος μπορει να επιλεγει μεταξυ των ρυθμισεων ROAD και SPORT, ενω το TRACK mode, σχεδιασμενο αποκλειστικα για χρηση σε αγωνιστικη πιστα προστιθεται στη φαρετρα οταν παραγγελνεται το πακετο M Drive Professional.
Πλουσιος στανταρ εξοπλισμος, επιλογες υψηλης ποιοτητας που προσφερουν τα επιθυμητα επιπεδα ανεσης, ασφαλειας και επιδοσεων
Με νεες προσθηκες στις λιστες στανταρ και προαιρετικου εξοπλισμου, οι νεες BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé ανεβαζουν ψηλοτερα τον πηχη, σε επιπεδο οχι μονον αγωνιστικης αισθησης, αλλα και ανεσης και λειτουργικοτητας. Προηγμενα συστηματα υποστηριξης απαλλασσουν τον οδηγο απο το φορτο σε μονοτονες διαδρομες η περιπλοκες καταστασεις στο δρομο. Και τα δυο μοντελα διατιθενται στανταρ με Park Distance Control με αισθητηρες μπροστα και πισω, Front Collision Warning και Lane Departure Warning, και επιπλεον συστημα ανιχνευσης οδικων σηματων Speed Limit Info.
Προαιρετικα, διατιθεται το Driving Assistant Professional, σε συνδυασμο με το Steering και Lane Control Assistant, λειτουργια Active Navigation, Emergency Lane Assistant, BMW Drive Recorder και η τελευταια γενια του BMW Head-Up Display με ειδικο περιεχομενο για μοντελα M. Το επισης προαιρετικο συστημα υποβοηθησης σταθμευσης Parking Assistant περιλαμβανει λειτουργιες οπως Reversing Assistant. Ο στανταρ εξοπλισμος που περιλαμβανει αυτοματο ελεγχο κλιματισμου τριων ζωνων, εσωτερικο φωτισμο LED και κρυφο φωτισμο και ενα hi-fi συστημα ηχειων, αναβαθμιζει την ανεση σε καθημερινες συνθηκες οδηγησης και μεγαλυτερα ταξιδια. Το BMW Live Cockpit Professional – με ολες τις ψηφιακες ενδειξεις συγκεντρωμενες, συστημα πλοηγησης βασισμενο σε cloud, BMW Maps και BMW Intelligent Personal Assistant – προσφερεται στανταρ για τις νεες BMW M3 Sedan και BMW M4 Coupé. Τελος, η ενημερωμενη ενσωματωση smartphone επιτρεπει τη χρηση Apple CarPlay και Android Auto μεσω του λειτουργικου συστηματος του αυτοκινητου.
Μια ατσαλινη οροφη με ενσωματωμενη κρυσταλλινη ανακλινομενη/συρομενη ηλιοροφη διατιθεται χωρις επιπλεον χρεωση και για τα δυο μοντελα, εναλλακτικα, αντι της στανταρ εκδοσης απο ανθρακονηματα. Απο την αλλη, το νεο M Race Track Package, πετυχαινει μια στοχευμενη μειωση του βαρους του οχηματος. Αυτο το πακετο περιλαμβανει κεραμικα φρενα M Carbon, πολυ ελαφρες ζαντες αλουμινιου M (διατιθενται προαιρετικα με ελαστικα semi-slick) και bucket καθισματα M Carbon.