Η Nissan ανακοινωσε μια σημαντικη ανακαλυψη στην αποδοση του κινητηρα που συγκροτει το συστημα e-POWER επομενης γενιας, φτανοντας το 50% της θερμικης του αποδοσης.
Το συστημα e-POWER της Nissan χρησιμοποιει εναν ενσωματωμενο βενζινοκινητηρα για την παροχη ηλεκτρικης ενεργειας στη μπαταρια του κινητηριου συνολου e-powertrain. Η τελευταια προσεγγιση της Nissan στην αναπτυξη κινητηρων εχει ανεβασει τον πηχη σε κορυφαια επιπεδα παγκοσμιως, ξεπερνωντας τον ισχυοντα μεσο ορο της αυτοκινητοβιομηχανιας με 40% θερμικη αποδοση και καθιστωντας με αυτο τον τροπο δυνατη την περαιτερω μειωση των εκπομπων CO2 των οχηματων.
“Επιδιωκοντας την ουδετεροτητα του ανθρακα σε ολοκληρο τον κυκλο ζωης των προϊοντων μας εως το 2050, η Nissan στοχευει στον εξηλεκτρισμο ολων των νεων μοντελων που θα κυκλοφορουν στις μεγαλες αγορες, εως τις αρχες της δεκαετιας του 2030”, δηλωσε ο Toshihiro Hirai, ανωτερος αντιπροεδρος του τμηματος μηχανολογιας και κινητηριων συνολων EV. “Η στρατηγικη ηλεκτροκινησης της Nissan, προωθει την αναπτυξη e-powertrains και μπαταριων υψηλης αποδοσης για EVs, με το e-POWER να αντιπροσωπευει εναν επιπλεον σημαντικο στρατηγικο πυλωνα. \”
Με γνωμονα την βελτιστη αποδοση
Τα οχηματα με κινητηρα εσωτερικης καυσης (ICE) απαιτουν ισχυ και αποδοση απο εναν κινητηρα, κατω απο ενα ευρυ φασμα στροφων (RPM) και φορτιων. Αυτη η βασικη προϋποθεση σημαινει οτι οι συμβατικοι κινητηρες δεν μπορουν να αποδιδουν με τη βελτιστη αποδοση, τους ανα πασα στιγμη. Ωστοσο, το συστημα e-POWER της Nissan χρησιμοποιει εναν ενσωματωμενο κινητηρα ως αποκλειστικη γεννητρια ηλεκτρικης ενεργειας για το ηλεκτρικο κινητηριο συστημα κινησης. Η λειτουργια του κινητηρα περιοριζεται στο πιο αποδοτικο ευρος στροφων λειτουργιας, διαχειριζοντας καταλληλα την παραγωγη ηλεκτρικης ενεργειας, αλλα και την ποσοτητα ηλεκτρικης ενεργειας που ειναι αποθηκευμενη στην μπαταρια.
Με αυτην την ειδικη προσεγγιση και την εξελιξη της τεχνολογιας της μπαταριας και των τεχνικων διαχειρισης ενεργειας, η Nissan καταφερε να βελτιωσει τη θερμικη αποδοση περα απο τα τρεχοντα επιπεδα. Η αναπτυξη του συστηματος e-POWER επομενης γενιας συνεχιζει αυτην την πορεια της υψηλης αποδοσης, μεσω του σχεδιασμου και της αναπτυξης ενος κινητηρα αποκλειστικα για το e-POWER της Nissan.
STARC concept
Για να επιτυχει 50% θερμικη αποδοση, η Nissan ανεπτυξε ενα πρωτοτυπο κινητηριο συνολο που ονομαζεται \”STARC\”. Το “STARC” επιτρεπει τη βελτιωση της θερμικης αποδοσης ενισχυοντας τη ροη του μιγματος αερα – καυσιμου εντος του κυλινδρου και την αναφλεξη, καιγοντας με αξιοπιστο τροπο ενα πιο αραιωμενο μειγμα αερα-καυσιμου, σε υψηλο λογο συμπιεσης.
Σε εναν συνηθισμενο κινητηρα, υπαρχουν περιορισμοι στον ελεγχο του επιπεδου αραιωσης του μειγματος αερα-καυσιμου για την αποκριση στα μεταβαλλομενα φορτια οδηγησης, με αρκετες αντισταθμισεις μεταξυ διαφορων συνθηκων λειτουργιας, οπως ροη μιγματος σε κυλινδρο, μεθοδος αναφλεξης και αναλογια συμπιεσης, που μπορουν να θυσιασουν την αποδοτικοτητα για την παραγωγη ισχυος.
Ωστοσο, ενας αποκλειστικος κινητηρας για παραγωγη ηλεκτρικης ενεργειας, που λειτουργει με βελτιστο ευρος στροφων και φορτιου, καθιστα δυνατη τη δραματικη βελτιωση της θερμικης αποδοσης.
Σε εργαστηριακες δοκιμες, η Nissan πετυχε θερμικη αποδοση 43% οταν χρησιμοποιουσε τη μεθοδο αραιωσης EGR και 46% οταν χρησιμοποιουσε λιτη καυση, με εναν πολυκυλινδρο κινητηρα. Ενα επιπεδο 50% επιτευχθηκε με τη λειτουργια του κινητηρα σε σταθερες στροφες ανα λεπτο και με φορτιο σε συνδυασμο με τεχνολογιες ανακτησης θερμοτητας.
Το συστημα Nissan e-POWER
Το e-POWER κυκλοφορησε για πρωτη φορα στην Ιαπωνια το 2016 με το Nissan Note. Στον πυρηνα της η συγκεκριμενη τεχνολογια ειναι η ιδια με αυτη που χρησιμοποιειται στο αμιγως ηλεκτρικο Nissan LEAF, προσφεροντας αμεση ροπη, ισχυ, αποδοση και ενθουσιασμο. Το συστημα αποτελειται απο εναν βενζινοκινητηρα με γεννητρια ισχυος, μετατροπεα, μπαταρια και ηλεκτρικο κινητηρα.
Σε αντιθεση με ενα συμβατικο υβριδικο συστημα, το e-POWER επιτρεπει την χρηση του ενσωματωμενου κινητηρα αποκλειστικα για παραγωγη ηλεκτρικης ενεργειας, διαχωριζοντας την εξοδο ισχυος του κινητηρα και την κινητηρια δυναμη στους τροχους.
Στα τελη Δεκεμβριου του 2020, η Nissan παρουσιασε το ολοκαινουργιο Note στην αγορα της Ιαπωνιας. Το ολοκαινουργιο Note διατιθεται στην Ιαπωνια αποκλειστικα με το e-POWER και εχει ηδη περισσοτερες απο 20.000 παραγγελιες. Ως το μοντελο με τις μεγαλυτερες πωλησεις της Nissan στην εγχωρια αγορα της, το Note διαδραματιζει βασικο ρολο στο παγκοσμιο σχεδιο μετασχηματισμου Nissan NEXT.
Παραλληλα, υποστηριζοντας τον στοχο της Nissan να επιτυχει 50% “εξηλεκτρισμενες” πωλησεις στην Ευρωπη εως το 2024, το νεο Nissan Qashqai που αποκαλυφθηκε προσφατα, θα ειναι διαθεσιμο εκτος απο τον κινητηρα βενζινης 1.3 DiG-T που ειναι εξοπλισμενο με υβριδικη τεχνολογια και με το e-POWER.