Πετάμε ένα Jeep Renegade σε λάσπες, πέτρες, άμμο, λίμνες. Θα τα καταφέρει;

Ποσο Jeep ειναι το νεο Jeep Renegade; Ποσο απο αυτο το συναισθημα της ελευθεριας μπορει να σου δωσει ενα 1.400αρι Jeep; Και, αν ειναι οικονομικο και ανετο, μπορει να τα καταφερει εκτος δρομου, η θα χρειαστει να το τραβηξω με το Wrangler του κολλητου στα δυσκολα; Μπορει να δικαιωσει το «βαρυ ονομα» και την «κληρονομια» που κουβαλαει; Μπορει να σου δωσει αυτη την ηδονη του σκληρου offroading, που σκαρφαλωνεις, βουτας σε νερα και λασπες, χτυπας αλυπητα, με δυναμη στο εδαφος και μετα πηγαινεις για καφεδακι ατσαλακωτος και χωρις… δακρυα;
Εντυπωσιακο το οπισθιο

Οι ανθρωποι της Jeep στην Ελλαδα λενε οτι η διαφορα του νεου Renegade με τα αλλα SUV ειναι οι εκτος δρομου δυνατοτητες του. Οτι ειναι ενα πραγματικο Jeep. Προσπαθησα να τους διαψευσω. Για να διαπιστωσω την αληθεια, του εβαλα… δυσκολα. Διαλεξα ενα τετρακινητο (φυσικα) Renegade με τον MTJ 1.400αρη turbo κινητηρα (με τους 170 ιππους) και το νεο αυτοματο κιβωτιο ταχυτητων με τις 9 σχεσεις, σε… πολεμικο χρωμα. Σε χακι (πρασινο Commando το λεει η Jeep και δεν εχει αδικο). Και το πεταξα στη λασπη. Κυριολεκτικα!
Εδω βλεπουμε ενα Jeep Renegade στη φυση, την ωρα που πινει νερο


Το εβαλα μεσα σε μπαρες με νερα και λασπες, αναρριχηθηκα σε λασπωμενες πλαγιες, το ακινητοποιησα επανω σε αυτες, εκανα αποτομες καταβασεις σε καταβρεγμενο, γλιστερο εδαφος, περασα απο κομμενους κορμους δεντρων, το περασα πανω απο κοφτερες φυτεμενες πετρες, το εβαλα να βουλιαξει στην αμμο, περασα απο (αλλες) πετρες και λασπη, το ακινητοποιησα σε μεγαλες κλισεις και του ανοιξα τις πορτες για να δω την ακαμψια του και το ξαναριξα σε λασπη. Πολυ λασπη. Που τα εκανα ολα αυτα; Στην πιστα off road της Jeep, στη Λεωφορο Βουλιαγμενης, στο υψος της Γλυφαδας

Για τη συμπεριφορα του Renegade στην ασφαλτο, δεν θα πω πολλα. Τα 8,7 δευτερολεπτα που χρειαζεται για τα 100 χαω, τα λενε ολα. Και, αφου στην κινηση στην πολη (το εχουμε ξανακανει test σε αυτες τις συνθηκες) δεν εχει προβλημα, οπως ενα συγχρονο SUV που σεβεται τον εαυτο του, παμε να του βαλουμε τα δυσκολα…

Το ζουμι, λοιπον, σε ενα Jeep, ειναι οι εκτος δρομου δυνατοτητες και η ευκολια με την οποια ξεπερναει τα εμποδια που για αλλα SUV απλα θα ηταν απροσπελαστα.

Αρχιζω τη διαδρομη μου στην πιστα λοιπον, επιλεγοντας πρωτη στο αυτοματο κιβωτιο, κλειδωνω την τετρακινηση και επιλεγω κοντες σχεσεις  (Low) με τελικη σχεση μεταδοσης 20:1. Τωρα, ειμαι ετοιμος με το πατημα ενος κουμπιου να ανακαλυψω αγνωστα μονοπατια της φυσης… Α, ξεχαστηκα… Βρισκομαι στην ειδικα διαμορφωμενη πιστα της Jeep στην Βουλιαγμενης για σκληροπυρηνικο offroading.
\”Δεν πιστευω να ειναι ειναι κανεις ξαπλωμενος απο την αλλη μερια\”

Οι απαιτητικες δοκιμασιες ξεκινουν με το πρωτο βουναλακι με την μεγαλη κλιση να το ανεβαινω με ευκολια και χωρις καθολου φορα. Εδω, ο φωτογραφος μου φωναζει να σταματησω για την πρωτη ληψη, ενω εγω βλεπω… ουρανο. Μετα την πρωτη ποζα, ξαναξεκινω σε μεγαλη κλιση, σε λασπωμενη ανηφορα και με τα ασφαλτινα Michelin ελαστικα, χωρις υποψια γλιστρηματος. Τοσο απλα, τοσο ευκολα. Η τετρακινηση εκανε το θαυμα της…
Ουτε οι συννεφιες, ουτε οι μπορες το σκιαζουν το Renegade

Τωρα, ομως, αρχιζουν τα δυσκολα, καθως η κατηφορα μπροστα μου, εκτος της μεγαλης κλισης τελειωνει καπως αποτομα. Σκεφτομαι οτι το συγκεκριμενο Renegade που οδηγω δεν διαθετει Hill Descent cοntrol (επιτρεπει στο οχημα να κατηφορισει σε παγωμενο/λασπωμενο οδοστρωμα χωρις να παταω τιποτα), αρα θα πρεπει να μην μπλοκαρω τους τροχους, για να μην καρφωθω με το ρυγχος στο τελος της κατηφορας και γινουμε με το Renegade σαν… αναποδο παγωτο χωνακι
 
Μα κοιτα που μας σταματησε ο ανθρωπος

Εχοντας επιλεξει προηγουμενως στο 9αρι κιβωτιο την πρωτη και κοντη και με τα εξαιρετικης αισθησης φρενα, καταλαβαινω ποτε θα μπλοκαρουν οι τροχοι και περναω και αυτη τη δοκιμασια ευκολοτερα απο οσο φανταζομουν.
Μπαινεις με ολα, μπαμ – μπουμ, κανεις αλματα, βρισκεις κατω, βρισκεις πανω, αλλα το Renegade δεν μασαει

Οι δοκιμασιες συνεχιζονται  και σειρα παιρνει η οδηγηση υπο μεγαλη πλαγια κλιση, η οποια γινεται τοσο ευκολα (σχεδον… αυτοματα) που, για να «ξεβαρεθω» πιανω την κουβεντα στον δασκαλο της offroad πιστας.
Αρκετα μεγαλη η αρθρωση των αναρτησεων του Renegade, την οποια μας επιδεικνυει με θρασος το Jeep

Εχω φτασει αισιως στην τραμπαλα. Μια δοκιμασια που κοβει την ανασα. Την απολυτη δοκιμασια καθε τετρακινητου. Εδω, πρεπει να ζυγισω το αμαξι, πατωντας απαλα το γκαζι και μολις σηκωθω απο το εδαφος, να σκαρφαλωσω στα φρενα . 

Ελα μωρε, δεν ειναι και τιποτα…

Αν παω με φορα στην τραμπαλα, η τουμπα ειναι εγγυημενη και το σκαρφαλωμα στα φρενα δεν σωζει, αλλα δυσχεραινει την κατασταση. Το αισθημα αισιοδοξιας μεσα απο την τελεια, γεματη με easter eggs–  ηχομονωμενη καμπινα του Renegade δεν ειναι τυχαιο, οπως αποδεικνυεται απο το περασμα μου και το… κουνημα μου επανω σε αυτη, ενω το Jeep συνεχιζει ακαθεκτα για την επομενη διαδικασια, οπως ενα παιδακι πηγαινει απο τραμπαλα σε τσουληθρα, στην παιδικη χαρα.
Ωραια ανεβηκαμε. Πως κατεβαινουμε τωραΑΑΑΑΑΑΑΑ

Η… αντρικη παιδικη χαρα περιλαμβανει οδηγηση σε αμμο. Εδω,  επιλεγω στο συστημα ελεγχου προσφυσης την επιλογη Sand. Το Renegade κανει να βουλιαξει, αλλα συνεχιζει ακαθεκτο ( Το συστημα Jeep Selec-Terrain διαθετει τεσσερις ρυθμισεις αναλογα με το εδαφος: Αυτοματη, Χιονι, Αμμος, Λασπη, Βραχια) χωρις να αισθανομαι οτι χανω τον ελεγχο σε καποιο σημειο.
Η αμμος δεν ηταν κινουμενη. Γιατι αν ηταν, δεν θα ειχα γραψει αυτο το τεστ

Στο περασμα απο τις φυτευτες τεραστιες πετρες, τις οποιες δεν τις περνας ουτε με τα ποδια, επιλεγω στο συστημα διαχειρισης προσφυσης Selec-Terrain®, μεσω του περιστροφικου διακοπτη, την επιλογη Rock
 
Εγω, σε αυτη την πετρα δεν περπαταγα. Να χαλασω και τα ποδια και τα παπουτσια μου;

Δεν παταω τιποτα, ουτε γκαζι -ουτε φρενο και περναω ανετα, λες και παταω χαλικια (!) χωρις καν υποψια τριγμων απο την καμπινα, φανερωνοντας τη στιβαροτητα του πλαισιου. Σταματαω πανω στις πετρες με κλιση (για την φωτογραφια, μην ξεχνιομαστε) και ανοιγω την πορτα με ευκολια. Εδω, ο δασκαλος επεμβαινει, για να εκθειασει την ακαμψια του Renegade. Και μου εξιστορει οτι την ιδια δοκιμασια, (δεν) περασε ενα SUV πασιγνωστο και καλοπουλημενο (ονοματα δεν λεμε, υποληψεις δεν θιγουμε αν δεν το δουμε με τα ματια μας) και απο την στρεβλωση δεν ανοιγαν οι πορτες… «Αυτη ειναι η διαφορα του Renegade με τα αλλα SUV, αν με ρωτας», μου εξηγει…
\”Δασκαλε, εδω πατωνω;\”

Τους  λασπωμενους  νερολακκους και τους κορμους που συναντω μπροστα μου, τους  περναω χωρις να ειναι αξιοι αναφορας. Οπως και τη λασπωμενη ανηφορα, οπου με την τετρακινηση να μεταφερει το 100% στους πισω τροχους, τραβαω και ενα παντιλικι ανεβαινοντας (οι κακες συνηθειες δεν κοβονται).
Καπου εδω, πρωιμα, η δοκιμασια εχει τελειωσει. Το Renegade καταπιε σαν παιχνιδι ολες τις προκλησεις που του εβαλα. Και απεδειξε, με τις μαλλον ασυγκριτες για την κατηγορια ικανοτητες κινησης εκτος δρομου, οτι δεν φορα τυχαια ουτε τα σηματα, ουτε την κλασσικη μασκα με τις επτα γριλιες.
 
 Τολμω να πω οτι και με το «αγριο» παρουσιαστικο και με τον μικρο κυβισμο και τη δυναμη που διαθετει και με τους χωρους και τον in-car εξοπλισμο, αλλα και με τις επιδοσεις σε ολους τους τομεις, το νεο Jeep® Renegade ειναι η πλεον ολοκληρωμενη προταση για τα εδαφη αυτης της χωρας που πνιγεται με τα πρωτοβροχια.
Η  μεση καταναλωση ειναι 6,9 lt/km και οι εκπομπες ρυπων φτανουν τα 160 γρ./χλμ αποφευγοντας υψηλα τελη και φορο πολυτελειας.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητηρας: 1.398 cc
Ισχυς: 170 PS στις 5.500 rpm
Ροπη: 25,5 kgm στις 2.500 rpm
Μεταδοση: Σε ολους τους τροχους
Κιβωτιο: Αυτοματο 9 σχεσεων
Τελικη ταχυτητα: 196 km/h
Επιταχυνση 0-100: 8,7 sec
Μεικτη καταναλωση: 6,9 lt/100 km
Εκπομπες CO2: 160 gr/km
Βαρος: 1.505 kg
Διαστασεις Μ/Π/Υ: 4.255/1.805/1.697 mm
Χωρος αποσκευων: 351 lt
Τελη κυκλοφοριας: 272€
Τιμη: 30.900€ ( 29.940 με αποσυρση)


Tip:Οι τετρακινητες εκδοσεις ειναι μια ιντσα ψηλοτερες απο τις δικινητες. Το υψος, σε συνδυασμο με το κοντο μεταξονιο, κανει το Renegade σιγουρη συνταγη για offroad καταστασεις. Εγω, θα επελεγα τετρακινητο, με αυτο τον κινητηρα…

Ακολουθουν μερικα ακομα στιγμιοτυπα δρασης στο λασπωμενο Jeep Camp… Σου προτεινω να σκρολαρεις μεχρι το τελος. Θα το ευχαριστηθεις.

Σε κατηφοριτσα…

Βουτωντας σε χαντακια (με την καλη εννοια)

Σε χωματιλα

Ξανασηκωνοντας ροδα

Κατεβαινοντας στο αγνωστο

Σε λασπη

Στην τραμπαλα

Σε πετρες

Ο κακτος ειναι η λεπτομερεια που κανει τη διαφορα

Αριστο το Jeep Camp στη Γλυφαδα, ευγενικοι και εξυπηρετικοι οι ανθρωποι του. Αν εχεις SUV, να πας. Και αν δεν εχεις, παλι να πας. Θα σου δωσουν αυτοι. Γενικα, θα περασεις καλα

Μπανακι μανακι

Το χαμογελο του συντακτη μας, Παναγιωτη Καραγιαννη, μετα τη δοκιμη του Renegade (ειναι ο μορφονιος στο τιμονι) ειναι ενδεικτικο του ποσο καλα περασε. Φημες λενε οτι υπηρξε μια φορα που χαμογελασε περισσοτερο και ελιωσαν οι παγοι στο Βορειο Πολο.

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!