Η SSC North America, ειναι ενας μικρος κατασκευαστης αυτοκινητων, με εδρα το Richland της Washington. Αρκετοι πετροκεφαλοι τη γνωριζουν απο το Ultimate Aero, το πρωτο της hypercar, το οποιο διατηρουσε το τιτλο του ταχυτερου αυτοκινητου παραγωγης απο το 2007 εως το 2010. Απο το 2009 ομως, η SSC ξεκινησε το project \”Exceed\”, με τον CEO & Lead Designer της SSC, Jerod Shelby, να δηλωνει : \”Η ομαδα επρεπε να ανακαλεσει ολα οσα καταφεραμε με το Ultimate Aero, για αυτο και για το Tuatara συνεργαστηκαμε με τους κορυφαιους των κορυφαιων, σε καθε κομματι του αυτοκινητου. Ετσι, οχι μονο επιτυχαμε τους αρχικους μας στοχους, αλλα ξεπερασαμε τον εαυτο μας\”. Το Tuatara, ειναι λοιπον, το δημιουργημα της συνεργασιας της κορυφης των ανθρωπων της αμερικανικης αυτοκινητοβιομηχανιας.
Το σωμα του αυτοκινητου, καθως και ο αεροδυναμικος του σχεδιασμος, σχεδιαστηκαν και εξελιχθηκαν σε συνεργασια με τον αναγνωρισμενο σχεδιαστη, Jason Castriota. Εχοντας λαβει μερος στο σχεδιασμο αρκετων μοντελων των Ferrari και Maserati, ο Jason ηταν το ιδανικο ατομο το οποιο οχι μονο θα δημιουργουσε ενα εντυπωσιακο και λειτουργικο design, αλλα και ενα αυτοκινητο το οποιο θα μεινει αγεραστο στο περασμα του χρονου, πραγμα που δε μπορουμε να πουμε για το σχεδιασμο του Ultimate Aero. Ομοιως, η επιστημη της αεροδυναμικης και της θερμοδυναμικης, δεν αρκουσε μονο να ενσωματωθουν στο καλλιγραμμο σχεδιασμο του Tuatara, αλλα και να θεσουν νεα ορια, του τι ειναι εφικτο ως προς το συντελεστη αεροδυναμικης αντιστασης. \”Το τελικο αποτελεσμα του αεροδυναμικου πακετου του Tuatara, το διαφοροποιει απο καθε αλλο ανταγωνιστη του. Οχι μονο εχει συντελεστη Cd=0.279, αλλα διατηρει την ιδια αεροδυναμικη ισορροπια απο τα 100 μιλια/ωρα μεχρι και πολυ πανω απο τα 300 μιλια/ωρα, δημιουργοντας ενα απολυτα σταθερο αυτοκινητο, που αποπνεει μεγαλη εμπιστοσυνη στον οδηγο\”, δηλωνει ο Castriota.
Κατω απο το carbon σωμα του Tuatara, υπαρχει ενα carbon monocoque, το οποιο διασφαλιζει τοσο την μεγιστη ασφαλεια, αλλα και τη καλυτερη δυνατη στρεπτικη ακαμψια, δημιουργοντας την καταλληλη βαση πανω στην οποια ειναι στημενο το hypercar της SSC. To monocoque, αγκαλιαζει πληρως τον οδηγο και το συνοδηγο, δημιουργοντας τη βαση πανω στην οποια ειναι ολο το εσωτερικο, αλλα ενωνει και ολα τα υπολοιπα υπο-τμηματα του αυτοκινητου. Επειδη το carbon ειναι ενα υλικο που αξιζει να φαινεται, ειτε φαινεται λιγο ειτε πολυ, οι σχειδαστες φροντισαν να αποτελει μερος του διακοσμου του εσωτερικου. Για πανω απο εναν αιωνα, η πολιτεια της Washington αποτελει το \”σπιτι\” πολλων εταιρειων που ειναι leaders στο χωρο της αεροναυπηγικης. Η SSC, αξιοποιησε τη δυνατοτητα να συνεργαστει με εταιρειες που βρισκονται στην ιδια πολη με αυτη, προκειμενου να δημιουργησει τοσο το πλαισιο, οσο και το κυριως σωμα του Tuatara με τα καλυτερα διαθεσιμα υλικα απο την αεροπλοϊα και τα αυστηροτερα standard αυτης. Ενας ακομη πολυτιμος συνεργατης σε αυτο το project, αποτελεσε η Customs Factory απο τη Nevada, μαζι με την οποια η SSC δημιουργησε το σκελετο και το σωμα ενος αυτοκινητου, που θετει νεα standard στο χωρο της αυτοκινητοβιομηχανιας. Και εχοντας ως βασικο ανταγωνιστη τη Koenigsegg (και τη Bugatti, εστω και σε μικροτερο βαθμο), αυτο δεν ειναι και μικρο κατορθωμα.
Ο Jerod Shelby, ξεκινησε την SSC North America, λογω του παθους του για επιδοσεις και ταχυτητα. Ως εκ\’ τουτου, το Tuatara ενσαρκωνει πληρως αυτη τη φιλοσοφια, μεσα απο τη προσπαθεια της ομαδας να δημιουργησει ενα αυτοκινητο που θα θεσει νεα standard στη ταχυτητα, τις επιδοσεις και την οδηγικη του συμπεριφορα. Για αυτο το μοναδικο τους δημιουργημα, οι ανθρωποι της SSC θελησαν να δημιουργησουν ενα μοναδικο κινητηρα, ο οποιος να αναδεικνυε ολα οσα ηθελαν. Ετσι, οι μηχανικοι της SSC, συνεργαστηκαν με τον Tom Nelson, ιδρυτη της Nelson Racing Engines, ξεκινωντας απο το μηδεν. Απο το καινοτομο συστημα εισαγωγης, στο μοναδικο σχεδιασμο του flat-plane crank V8, οι δυο εταιρειες δημιουργησαν εναν twin-turbo V8 κινητηρα, αποδοσης 1350 ιππων με 98ρα βενζινα (η αντιστοιχη 91 των ΗΠΑ) και 1750 ιππων με τη χρηση Ε85. Ο κινητηρα ειναι ενωμενος με ενα αυτοματοποιημενο χειροκινητο 7ρι κιβωτιο (ναι σαν το παλιο καλο single clutch, αλλα χωρις ολα τα ενοχλητικα μειονεκτηματα του), το οποιο κατορθωνει να κανει αλλαγες σε κατω 100ms στο Track Mode.
Μετα απο δυο δεκαετιες επιτευξης υψηλων επιδοσεων, παραμενει αξιοθαυμαστη η προσπαθεια που καταβαλει η SSC να αναμειξη τις εκρηκτικες επιδοσεις, με τη πρακτικοτητα για τη καθημερινη χρηση. Το βασικο στοιχειο που αντικατοπτριζει ο σχεδιασμος και οι επιδοσεις του Tuatara, ειναι ο εκρηκτικος χαρακτηρας ενος hypercar, το οποιο ομως \”ηρεμει\”, με το πατημα ενος κουμπιου. Η βασικη του ρυμιση ειναι το Sports Mode, στο οποιο το κιβωτιο κανει ηρεμες και ηπιες αλλαγες, ενω το υψος του αυτοκινητου ειναι 10.2cm μπροστα και 11.4cm πισω. Στο Track Mode, η αναρτηση κατεβαινει στα 6.95cm μπροστα και 8.25cm πισω, αλλαζοντας και τη γεωμετρια της αναρτησης σε μια καθαρα track-focused χρηση. Επιπλεον, η πισω αεροτομη, αλλαζει τη γωνια και το υψος της αναλογα τη ταχυτητα προκειμενου να δημιουργει το μεγιστο δυνατο καθετο αεροδυναμικο φορτιο, χωρις να δημιουργει περισσεια ολκου, ενω λειτουργει και ως air brake κατα την επιβραδυνση. Τελος, το Front Lift Mode, ανασηκωνει κατα 4 επιπλεον εκατοστα το εμπρος μερος, διευκολυνοντας την εισοδο και εξοδο απο παρκινγκ και αλλα σημεια με εντονη κλιση, ενισχυοντας το πρακτικο χαρακτηρα του Tuatara.
Μαζι με τα ασυγκριτα επιπεδα επιδοσεων, το Tuatara αποσκοπει να προσφερει, τοσο ανεση οσο και συνδεσιμοτητα στον οδηγο και το συνοδηγο. Οι dihedral πορτες του, αποσκοπουν οχι μονο να δημιουργησουν μια εντυπωσιακη εικονα οταν ανοιγει η πορτα, αλλα και ενα μεγαλο ανοιγμα σε χωρο, προκειμενου η εισοδος και η εξοδος απο τη καμπινα τον επιβατων να ειναι πιο ευκολη. Ο οδηγος, εχει μπροστα του ενα πληρως ψηφιακο ταμπλο, το οποιο μπορει να προβαλει καθε λογης πληροφορια με καποια displays του να ειναι πληρως προσαρμοσημα, αναλογα το τι πληροφοριες επιθυμει να προβαλει ο καθε χρηστης. Στη κεντρικη κονσολα, υπαρχει μια οθονη αφης, μεσα απο την οποια ελεγχονται οαλ τα επιμερους συστηματα και ρυθμισεις του αυτοκινητου, οσο και το συστημα ψυχαγωγιας το οποιο προσφερει δορυφορικη πλοηγηση και λειτουργιας συνδεσης του κινητου με το αυτοκινητο, οπως το Apple CarPlay και το Android Auto. Τελος, αξιζει να αναφερουμε πως τα \”bubble\” που δημιουργηθηκαν κατα το σχεδιασμο του εσωτερικου και του εξωτερικου δημιουργουν ενα χωρο ο οποιος φιλοξενει με μεγαλη ανεση ατομα υψους ακομη και 2 μετρων, πραγμα που ελαχιστα supercar και hypercar μπορουν να προσφερουν.
Το SSC Tuatra φερει λοιπον, μια δεκαετη προσπαθεια εκατονταδων ανθρωπων, να δημιουργησουν ενα υπεραυτοκινητο το οποιο θα θεσει νεα ορια σε καθε πτυχη του αυτοκινητου. Ενα αυτοκινητο 100% Made In USA, το οποιο αποτελει ενα νεο οροσημο για την αμερικανικη αυτοκινητοβιομηχανια. Ο Jerod Shelby, κατα τη παρουσιαση του Tuatara, δηλωσε : \”Ειμαι πολυ περηφανος για την ομαδα μου. Δημιουργησαμε, το πληρες πακετο – εμφανιση, επιδοσεις και τεχνη – ολα σε ενα αυτοκινητο. Το τελευταια 10 χρονια ηταν μια διαδρομη προς την υπεροχη, τα οποια κανουν τη σημερινη μερα (αναφερομενος στην 7η Φεβρουαριου, την ημερα που εκανε το ντεμπουτο του το Tuatara) ακομη πιο γλυκια και σημαντικη. Και αυτο, ειναι μονο η αρχη!\”.
Η SSC North America, θα παραγει 100, αριθμημενα, αντιτυπα του Tuatara, κατασκευασμενα ολα εξ\’ ολοκληρου στο χερι, στην εδρα της εταιρειας στο Richland της Washington. Την εταιρεια στη Βορεια Αμερικη (ΗΠΑ & Καναδα), εκπροσωπει η Manhattan Motorcars, ενα απο τα πλεον εμβληματικα ονοματα στο χωρο των πολυτελων αυτοκινητων στις ΗΠΑ. Μια εκτενης λιστα εξτρα, επιτρεπει πληρη εξατομικευση του εκαστοτε Tuatara, με πακετα για high speed oriented & track focused χρηση, να ειναι διαθεσιμα.
Ενα λιθαρακι, η μαλλον καλυτερα κερασακι, σε αυτο το κειμενο, θα ηθελα να ειναι η προσωπικη μου γνωμη για το ρεκορ και το συγκεκριμενο αυτοκινητο. Ειναι πραγματικα αξιοθαυμαστο, οσο ειναι και αθλος, να καταφερεις να κατασκευασεις ενα αυτοκινητο το οποιο πιανει 533 χλμ/ωρα, ενω εχει και αλλα να δωσει. Αλλα, οσο αξιολογη και αν ειναι η προσπαθεια, θα λειπει παντα αυτο το κατι. Δεν θα εχεις τη ποιοτητα υλικων η συναρμογης μιας Bugatti, οπως δεν θα εχεις και την υπερεξελιγμενη τεχνολογια της Koenigsegg. Συμβιβαζετε αραγε κανεις, να δωσει κοντα στα 3 εκατομμυρια δολαρια για κατι το οποιο ειναι ναι μεν, αλλα ; Θα τα δωσει καποιος συλλεκτης. Η YouTuber. Αλλα, αυτοι δεν ειναι αντιπροσωπευτικο δειγμα petrolhead. Εγω, θα τα \”ετρωγα\” σε ενα Jesko παντως…