Πόσο καλά στρίβει το Peugeot 308;

Το κλισε λεει οτι «τα γαλλικα αυτοκινητα στριβουν και ταυτοχρονα ειναι ανετα». Οι Γαλλοι ειναι… μετρ σε ο,τι αφορα τις αναρτησεις και την οδικη συμπεριφορα. Ετσι λοιπον, η πρωτη επαφη με το αυτοκινητο της χρονιας 2014, Peugeot 308, εφερε και την… απαιτηση. Ομως, ειναι τα συνολικα «χαρισματα» που κανουν το γαλλικο μοντελο να μπει στην καρδια σου.
 

Η εκδοση της σημερινης μας δοκιμης ειναι η 1,6 e-HDI με τους 115 ιππους. Λογικο ειναι να περιμενεις (και να εχεις) οικονομια. Ομως, ουτε εκει θα σταθω: Παρα το γεγονος οτι δεν προκειται για σπορ μοντελο, δεν μπορω να μην ξεκινησω απο το γεγονος οτι διαθετει ενα state of the art, ασυνηθιστα μικρο τιμονι. Βγαλμενο απο το… playstation το τιμονακι- παιχνιδι, σε κανει απευθειας να σκεφτεις οτι «βρισκεσαι σε κατι διαφορετικο». Και δεν ειναι ψεμα.
 

                Αλλο πραγμα
 

Αν ειναι κατι που θα πρεπει να αναγνωρισω στην PSA (Peugeot- Citroen) ειναι οτι προσπαθει (πραγματικα) να ξεχωρισει. Δηλαδη λανσαρει στο κοινο της νεες ιδεες, κανει τεχνολογικα και ποιοτικα αλματα, διαφοροποιει τα μοντελα της απο τα ανταγωνιστικα. Στη συγκεκριμενη περιπτωση, η Peugeot ειχε «βαρυ» ανταγωνισμο (το Golf, πχ) και γνωριζε πως, οσο καλο και να ειναι το 308 (οπως το 307) θα… αδικουταν. Ετσι λοιπον, ανεβασε την ποιοτητα… δυο επιπεδα και εφαρμοσε καποιους νεωτερισμους.
 

Αρχικα, το τιμονακι (το οποιο ειναι… προκλητικα ωραιο) εχει σχεδιαστει ωστε ο οδηγος να βλεπει τον πινακα οργανων πανω και οχι μεσα απο αυτο, κατα καποιο τροπο σαν HUD. Αυτο «λειτουργει», αν και στην αρχη ξενιζει καπως το… αναποδο στροφομετρο (το τιμημα του διαφορετικου). Η βελονα του κινειται απο τα δεξια προς τα αριστερα, κατι που το συνηθιζεις μετα απο μια δυο βολτες και σιγουρα, δεν ειναι ενοχλητικο.
 

Στο καλαισθητο εσωτερικο, η πρωτη εντυπωση που δινει ειναι οτι προκειται για υπερσυγχρονο και ποιοτητας “Jag”. Η αληθεια ειναι οτι η Peugeot εχει βαλει στοχο την κατακτηση της premium κατηγοριας (αλλωστε, premium φιρμα ειναι) και δεν το κρυβει.
 

Στο ταμπλο, κυριαρχει η υπερυψωμενη κεντρικη κονσολα με την τεραστια οθονη αφης (9,7 ιντσων) που συγκεντρωνει επανω της ολες τις λειτουργιες του αυτοκινητου. Επιτελους, καποιος σκεφτηκε να ξεφορτωθει τα ταμπλο με τις εκατονταδες διακοπτων. Στο ταμπλο υπαρχουν μονο πεντε διακοπτες συν ενας για τον ηχο του ραδιοφωνου και ενας που πηρε τη θεση του χειροφρενου. Ολα τα υπολοιπα, ελεγχονται απο την οθονη αφης. «Κι αν χαλασει;» ειναι το αυτονοητο ερωτημα. Η Peugeot, για να μας αποδειξει οτι δεν υπαρχει φοβος, ανακοινωνει οτι στη διαρκεια εξελιξης του 308, «περασε» 4,3 εκατομμυρια πιεσεις στην οθονη αφης χωρις βλαβη.
 

Για εργονομια λοιπον, ουτε λογος, αφου η οθονη αφης ειναι τοποθετημενη σε τετοιο σημειο και σχεδιασμενη ετσι ωστε να χειριζομαι τα παντα (απο το στερεοφωνικο, το διζωνικο κλιματισμο, τις αλλες λειτουργιες του αυτοκινητου) ευκολα, γρηγορα, χωρις να αποσπαται η προσοχη μου. Για την ποιοτητα, το ιδιο, αφου εχει ανεβει level απο την κατηγορια του. Σε ο,τι αφορα τους χωρους τωρα, οι επιβατες δεν θα μεινουν παραπονεμενοι. Θηκες υπαρχουν αρκετες, το ντουλαπακι ειναι απο τα μεγαλυτερα που εχω δει, ομως η «παραφωνια» υπαρχει στην ελλειψη cupholders. Υπαρχει μονο μια ποτηροθηκη και αυτη στο σημειο που «ακουμπα» ο αγκωνας του οδηγου.
 

           Στο δρομο
 

Εκει ωστοσο που το 308 κανει τη μεγαλη εκπληξη, ειναι στο δρομο, οπου και δικαιωνεται ο σχεδιαστης της EMP2 πλατφορμας της PSA Peugeot-Citroen, Yves Bouvier, που ελεγε, ουτε λιγο, ουτε πολυ, πως ειναι καλυτερη απο την MQB της VW Group. Οπως και να χει, το 308 εχει φοβερη ποιοτητα κυλισης, που, σε συνδυασμο με την ηχομονωση, κανει την οποιαδηποτε διαδρομη ξεκουραστη. Ο τροπος με τον οποιο απορροφουν τις ανωμαλιες οι αναρτησεις, σε συνδυασμο με το καλο πλαισιο, δεν μου αφηνουν χωρο να πω την… κακια μου.
 

Ομως, το 308, διεκδικει δαφνες οδικης συμπεριφορας, παροτι δεν εχει σπορ προσανατολισμο. Το μοντελο… δικαιωνει το τιμονι που κρατω στα χερια μου. Οι αλλαγες κατευθυνσης γινονται σβελτα και το –ηλεκτρικο- τιμονι δινει αριστη πληροφορηση. Στα ανοιχτα κομματια, το 308 δειχνει τα μεγαλα περιθωρια προσφυσης που εχει και, μετα το οριο, η συμπεριφορα του ειναι προβλεψιμη και ουδετερη (πχ δειχνει να εχει την ταση να προσπαθει να ξεκολλησει προοδευτικα την ουρα του), ενω τα συστηματα υποβοηθησης επεμβαινουν οταν χρειαζεται για να σωσουν την παρτιδα. Η οποια, ωστοσο, δεν… χανεται, αφου και στα πιο κλειστα κομματια, οταν πιεστει και μετα το οριο, απλα επιμενει να ακολουθει την πορεια που του εχεις χαραξει, αποκλινοντας ελαχιστα και επιδεικνυοντας σου με θρασος τα τεραστια περιθωρια προσφυσης του.
 

Ακομα και στα κλειστα κομματια, οπου περιμενα να τα βρει «σκουρα», το 308 μου… εβαλε τα γυαλια με τη φιλικη συμπεριφορα του και με τον τροπο που «βουταγε» στις στροφες. Οι κλισεις, δεδομενου και του οικογενειακου χαρακτηρα του αυτοκινητου, ειναι σε λογικα πλαισια και εμφανιζονται μονο οταν ο οδηγος το… παρακανει. Το στησιμο του μπορει να περιγραφει μονο με μια λεξη: Μνημειωδες. Αν παταει ετσι το «απλο» 308, τοτε τι θα κανει το GTI; Θα… κλαψουν μανουλες και, προφανως δεν εχει αδικο η Peugeot οταν περηφανευεται οτι ειναι \”βιδωμενο στο δρομο\”.
 

Στην ευθεια και στις υψηλες ταχυτητες, το 308 δειχνει το «βαρος» του και μενει στιβαρο, διχως κυματισμους και διχως να επηρεαζεται απο τις (πολλες) ανωμαλιες του ελληνικου οδοστρωματος. Τα φρενα του ειναι ικανα να σταματησουν το αμαξωμα εκει που θα «υποδειξει» ο οδηγος.
     

      
   Ο κινητηρας
 

Το 308 της δοκιμης μας φορα εναν turbodiesel κινητηρα των 1,6 λιτρων, ο οποιος αποδιδει 115 ιππους μολις στις 3.600 rpm και 270 Nm ροπης απο τις 1.750 rpm. Ο κινητηρας ειναι παρα πολυ ησυχος και –σημεια των καιρων- τρομερα οικονομικος. Ειναι πολιτισμενος μεν, ομως εχει απολαυστικο τραβηγμα (ροπη γαρ) με οποια σχεση και αν εχεις στο αριστο εξαρι κιβωτιο. Σε καποιους με πιο «βαρυ ποδι» ισως λειψει η ροπη πριν τις 1.750 σ.α.λ., ομως αυτο σε λιγες περιπτωσεις. Γενικως, η αποδοση του, σε σχεση με την καταναλωση (ειχα μεση στα 6,2 λτ/100 χμ με γρηγορους ρυθμους) σε κανει να σκεφτεσαι οτι αυτο ειναι το… τελειο. Σε επιπεδο επιδοσεων το 0-100 km/h ερχεται σε 10,2’’ με την τελικη ταχυτητα συμφωνα με τον κατασκευαστη να εδραιωνεται στα 194 km/h, ομως ο οδηγος εχει την αισθηση οτι εχει περισσοτερη δυναμη στα ποδια του.
 

Το αυτοκινητο της δοκιμης, το 1,6 e-HDi STT ALLURE κοστιζει 20.270 (με αποσυρση και μπονους). Η τιμη της βασικης εκδοσης του 308 (με αποσυρση και μπονους) ειναι 15.870. Ειναι ενα απο τα αυτοκινητα που θα προτεινω ανεπιφυλακτα και στην πιο πλουσια εκδοση τους, αφου αξιζει τα λεφτα του και με το παραπανω.               

ΥΠΕΡ
Ανωτερη ποιοτητα και ποιοτητα κυλισης
Αριστη, ουδετερη οδικη συμπεριφορα
Απιθανο, state of the art τιμονι
Φουτουριστικο, ευχρηστο, ευχαριστο εσωτερικο
Εξοπλισμος 



ΚΑΤΑ

Ρεπριζ πριν τις 1.750 σ.α.λ.
 Εχει μια ποτηροθηκη

 

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!