[ad_1]
Πριν απο λιγο καιρο, η Opel μας εδειξε το ενθουσιωδες πρωτοτυπο Manta GSe ElektroMOD. Την -αμιγως ηλεκτρικη- αναβιωση του θρυλικου Manta. Στις ορδες των κατενθουσιασμενων απο την επιστροφη του θρυλικου μοντελου αυτοκινητοφιλων, η Opel δεν ειπε μια λεπτομερεια: Οτι αυτο το Manta GSE, δεν ειναι απλα “βασισμενο” στο μοντελο που εγραψε ιστορια για τη γερμανικη μαρκα. Αλλα ειναι ενα αυθεντικο Manta του 1970, το οποιο οι μηχανικοι της Opel μετετρεψαν στο ηλεκτρικο πρωτοτυπο. Σημερα, η Opel μας αποκαλυπτει την ιστορια της “μεταμορφωσης” αυτου του Manta. Για να παιρνουμε ιδεες για restomod σε εκεινο το barn find…
Στην αρχη υπηρχε το αυτοκινητο. Για την ακριβεια ενα πορτοκαλι-κοκκινο Opel Manta με μαυρη οροφη απο βινυλιο της συλλογης Opel Classic. Τυπικος εκπροσωπος της πολυχρωμης, ξεφρενης δεκαετιας του ’70! Ενα style icon. Αυθεντικο, γενικα σε καλη κατασταση, αλλα λιγο φθαρμενο. Χωρις «αναπαλαιωση», θυμιζε περισσοτερο πλατφορμα εξαρτηματων. Την ιδια στιγμη, η ηλεκτρικη επελαση της Opel ειναι σε πληρη εξελιξη με νεα μοντελα οπως το Opel Mokka-e.
Απο την ιδεα στην πραξη
Ετσι, το ενα εφερε το αλλο. Αλλωστε, η νεα αυτοκινητιστικη ταση της εποχης ειναι τα ‘restomods‘, κλασικα οχηματα με συγχρονα συστηματα κινησης. Γιατι να μη δωσουμε στο Manta μια νεα πνοη ζωης – ηλεκτρικη; Με αφθονη ροπη στον πισω αξονα για γρηγορες, αθορυβες επιταχυνσεις. Απλα ενα ονειρο; Σε καμια περιπτωση. Οταν γεννηθηκε η ιδεα την αγκαλιασαν αμεσως ενθουσιωδεις σχεδιαστες, δημιουργοι 3D μοντελων, μηχανολογοι, τεχνικοι, μηχανικοι, ειδικοι προϊοντων και μαρκας. Μια ομαδα φιλων της Opel που ειναι απλα ερωτευμενοι με τα αυτοκινητα.
Η ιδεα γρηγορα ελαβε σαρκα και οστα. Το 50χρονο Manta εγινε παιδι της εποχης μας – ηλεκτρικο, χωρις ρυπους και συναισθηματικο οπως αρμοζει σε εναν αληθινο θρυλο. Το Opel Manta GSe ElektroMOD γεννηθηκε αρχικα μονο στο μυαλο των δημιουργων του. «Το GSe αποτιει φορο τιμης στο Manta του παρελθοντος και την ιδια στιγμη εκφραζει τη ‘θεση’ της μαρκας για το παρον. Η Opel ειναι τολμηρη και ξεκαθαρη – συναρπαστικα διαφορετικη. Ισως πιο διαφορετικη απο ο,τι περιμενατε απο εμας» εξηγει ο Quentin Huber, Επικεφαλης Στρατηγικης Μαρκας και Μεσων Κοινωνικης Δικτυωσης στην Opel.
Ο τοσος ενθουσιασμος ενεπνευσε αμεσως τους “Car Guys” στην ηγεσια της Opel. Δοθηκε αμεσα το πρασινο φως απο τους υψηλα ισταμενους γι’ αυτο το ασυνηθιστο, τολμηρο, εκθαμβωτικο project και η ιδεα ενος εξαιρετικα cool ElektroMOD εγινε πραγματικοτητα μεσα σε μερικους μηνες. Κατι παρομοιο ειχε συμβει στο παρελθον στην Opel, οταν μια ενθουσιωδης ομαδα που πλαισιωνε το σχεδιαστη Erhard Schnell σχεδιασε ενα συναρπαστικο σπορ coupé με δικη της πρωτοβουλια. Αυτο το project ξεκινησε το 1963, εδωσε στο κοσμο του αυτοκινητου το πρωτοτυπο Experimental GT σχεδον δυο χρονια αργοτερα και τελος το Opel GT απο το 1968 μεχρι το 1973. Αλλα αυτο ειναι μια αλλη ιστορια.
Στην περιπτωση του Manta GSe ElektroMOD, η ομαδα εξελιξης εχει μεν διατηρησει την αρχικη γοητεια του αυτοκινητου, αλλα το εχει εξοπλισει και με ξεχωριστες καινοτομιες. Το εκφραστικο Pixel-Vizor με την τελευταια τεχνολογια LED, το πληρως ψηφιακο ταμπλο και, ασφαλως, την αμιγη ηλεκτροκινηση.
«Το Manta GSe συμβολιζει τη γνησια αγαπη για την αυτοκινηση. Με το ElektroMOD, δημιουργουμε μια γεφυρα αναμεσα στην εξαιρετικη παραδοση της Opel και σε ενα βιωσιμο μελλον. Αυτο το μιγμα παρελθοντος και παροντος ειναι απολυτα συναρπαστικο» εξηγει ο Pierre-Olivier Garcia, Opel Global Brand Design Manager, εκ μερους της ομαδας του Manta GSe.
Βημα-βημα: Απο το θρυλικο μοντελο του παρελθοντος στο συναρπαστικο ElektroMOD
Το ταξιδι για την υλοποιηση του ‘dream car’ ξεκινησε στα αδυτα της Opel Classic, στο τμημα μη-αναπαλαιωμενων οχηματων. Εκει ξεχωριζε ενα Manta A πορτοκαλι χρωματος με μαυρη οροφη απο βινυλιο και αυτοματο κιβωτιο. Η Opel Classic ειχε παραλαβει το αυτοκινητο το 1988 με το αμαξωμα σε καλη κατασταση – σχεδον χωρις ιχνη σκουριας – απο την πρωτη ιδιοκτητρια, μια κυρια απο το Wiesbaden. Αυτη ειχε αγορασει το Manta καινουργιο το 1974 και το χρησιμοποιουσε επι 14 χρονια. Το αυτοκινητο απεκτησε το νεο του κιτρινο νεον χρωμα στο Opel Service Workshop εχοντας προηγουμενως εξηλεκτριστει και περασει το τεστ TÜV.
Λογω απουσιας προσκεφαλων, τα καθισματα του πρωτου Manta A δεν εχουν θεση σε ενα συγχρονο αυτοκινητο. Ετσι το Manta GSe ElektroMOD απεκτησε νεα καθισματα Recaro, παρομοια με αυτα του σπορ Opel ADAM S. Ωστοσο, δεν ηταν μια απλη αντικατασταση και, οπως πολλα απο τα νεα εξαρτηματα, επρεπε να προσαρμοστουν στο Opel Concept Workshop για να ταιριαξουν στο Manta.
Η πρωτη ιδιοκτητρια του Manta A ειχε επιλεξει ενα αυτοματο κιβωτιο, το οποιο εξακολουθουσε να ειναι σε καλη κατασταση. Ωστοσο, ηταν κατι σπανιο για ενα Manta της δεκαετιας του 1970 και η ομαδα ηθελε το κλασικο τετραταχυτο μηχανικο κιβωτιο, που ειχε τοποθετηθει σε εκατομμυρια αυτοκινητα της εποχης εκεινης. Γι’ αυτο και σχεδιασαν εναν προσαρμογεα που επετρεπε στο κιβωτιο της Opel να συνδυαστει με ενα μεγαλυτερο συμπλεκτη. Μετα χρειαστηκαν ενα μακρυτερο αξονα κινησης, που βρηκαν στην αποθηκη ανταλλακτικων της Opel Classic. Το συστημα φρενων προσαρμοστηκε στις αυξημενες επιδοσεις του οχηματος. Μεγαλυτερα φρενα τοποθετηθηκαν στον εμπρος αξονα, ενω στον πισω αξονα τα ταμπουρα αντικατασταθηκαν με δισκοφρενα.
Πισω κινηση!
Και ενω η μπροστινη αναρτηση ειναι σκληρη, πισω ειναι πιο μαλακη, ωστε το Manta να εχει παντα αφθονα αποθεματα ελκτικης προσφυσης. Αλλωστε ειναι το ισχυροτερο Manta A ολων των εποχων με εξαιρεση μερικες βελτιωμενες (tune-ups) και αγωνιστικες εκδοσεις. Η ισχυς του συγχρονου ηλεκτροκινητηρα 108 kW (147 hp) μεταφερεται στο δρομο μεσω κλασικης πισω κινησης. Η μπαταρια ιοντων λιθιου 31 kWh τοποθετηθηκε οσο το δυνατον πιο μακρια στο χωρο αποσκευων, για καλη ελκτικη προσφυση και χαμηλο κεντρο βαρους. Παρολα αυτα, το Manta GSe προσφερει ακομα και σημερα αρκετο χωρο για μια διημερη εκδρομη τεσσαρων ατομων στην Ιταλια.
Μετα τη μετατροπη σε ElektroMOD, το Manta ζυγιζει περιπου 1.137 kg, +175 kg πλεον του αρχικου μοντελου, αλλα παραμενει πολυ ελαφρυτερο απο πολλα συγχρονα αυτοκινητα με συμβατικο κινητηρα εσωτερικης καυσης. Με ενα νορμαλ στυλ οδηγησης, το GSe μπορει να πετυχει αυτονομια 200 km και ακομα μεγαλυτερη οταν οδηγειται με ελαφρυ γκαζι. Και ασφαλως, το e-Manta μπορει να ανακτησει ενεργεια οπως και καθε ηλεκτρικο αυτοκινητο Opel. Για να ενεργοποιησει την ανακτηση ενεργειας, το μονο που πρεπει να κανει ο οδηγος ειναι να πατησει ενα διακοπτη στο ντουλαπακι.
Η εμπειρια πισω απο το τιμονι του Manta GSe ElektroMOD ειναι μαγικη, λεει η Opel. Οχι μονον απο αισθητικης αποψεως, με την παραδοση να συναντα το συγχρονο στυλ αλλα και σε επιπεδο οδηγησης. Γυρισε το κλειδι αναφλεξης και το μοτερ ξεκινα – ασφαλως αθορυβα. Στη συνεχεια, ο οδηγος -εσυ δηλαδη- μπορει να επιλεξει τεταρτη σχεση και απλα να ξεκινησει – κανενα προβλημα για τον ροπατο ηλεκτροκινητηρα. Απο την αλλη, ο οδηγος μπορει να αλλαζει με το χερι τις σχεσεις του τετραταχυτου κιβωτιου της Opel, οπως ειχε σχεδιαστει και αρχικα. Το Manta GSe επιταχυνει ζωηρα. Η μεγιστη ταχυτητα περιοριζεται ηλεκτρονικα στα 150 km/h.
[ad_2]