Οταν η Peugeot ριχνει στην αγορα μοντελο της σειρας 20Χ, ειναι \”ειδηση\”. Εν προκειμενω, το 208 που εχω τωρα στα χερια μου, ειναι μεγαλυτερη, μιας και εχει βαρυ εργο: Να ξεπερασει τα, θρυλικα πλεον, 205 και 206. Σχεδιαστικα, το καταφερνει. Στα υπολοιπα, ομως;
Εχοντας μακρα εμπειρια απο το δικο μου 206, παντα αναρωτιομουν αν η Peugeot θα καταφερει να ξαναβγαλει ενα μοντελο αυτης της κατηγοριας, που να εχει τα φοντα να γινει επιτυχια. Με το 208, που υπεστη προσφατα και μια ανανεωση στα σημεια, τολμω να πω οτι το εχει ηδη καταφερει. Ειναι ομως ολα ροδινα με το 1.200αρι ατμοσφαιρικο πενταπορτο που εχω στα χερια μου;
Αισθητικα, σε σχεση με το prefacelift 208, αλλαγες υπαρχουν στη μασκα, που ειναι λιγο μεγαλυτερη και πιο επιθετικη, με ορισμενες \”πινελιες\” στα φωτιστικα σωματα, εμπρος και πισω (που μοιαζουν με νυχια λιονταριου), καθως και περισσοτερες επιλογες στους υποψηφιους αγοραστες σε ο,τι αφορα τα χρωματα και σημεια της εξωτερικης και εσωτερικης εμφανισης.
Και, σε αυτο τον τομεα, ολοι το παραδεχονται: Αυτο το λιονταρακι, ειναι πανεμορφο. Ειναι στο πνευμα της εποχης. Εχει γαλλικη φινετσα, σπορ εμφανιση διχως να ειναι κραυγαλεο σε κανενα του σημειο. Για εμενα, σε ο,τι αφορα την εμφανιση, το 208 ειναι ιδανικο, στο χρωμα -που οχι τυχαια- διαφημιζεται και το δοκιμαζω: Σε αυτο το χτυπητο πορτοκαλι.
Αρκετα ομως με το εξωτερικο φαινεσθαι. Ο εσωτερικος του κοσμος, πως ειναι; Εδω, σηκωνει μεγαλη κουβεντα, αλλα ας αρχισουμε απο τα γενικα. Με τα πενταπορτα μικρα να κερδιζουν συνεχως εδαφος στην αγορα, οι χωροι αυτου του Peugeot, που ειναι και αρκετα \”μαζεμενο\” σε ο,τι αφορα τις εξωτερικες διαστασεις, οι Γαλλοι εχουν κανει πολυ καλη δουλεια στη διαρρυθμιση του εσωτερικου. Ετσι, μενει απλετος χωρος τοσο για τους εμπρος, οσο και για τους πισω επιβατες, οπου βολευονται ευκολα τρεις ενηλικες, ενω ο χωρος αποσκευων, ειναι πανω απο το μεσο ορο της κατηγοριας. Με 285 λιτρα και 1.076, με τα καθισματα διπλωμενα, μπορεις και μετακομιση να κανεις.
Το τιμονι πρεπει να ειναι χαμηλοτερα απο τον πινακα οργανων
Απο εκει και περα, περαν των καθισματων που ειναι μαλακα και ανετα, η Peugeot δεν θα μπορουσε να λεει οτι ειναι premium μαρκα, χωρις να χρησιμοποιει αναλογα υλικα. Ετσι, βλεπουμε οτι εχει χρησιμοποιησει τις σωστες αναλογιες μαλακου/σκληρου πλαστικου για την εμφανιση, αλλα και την αντοχη στη χρηση, ενω οι πινελιες σε piano black δινουν αυτο το κατι παραπανω σε εμφανιση. Η οθονη αφης 7 ιντσων ειναι ευχρηστη, λογω και του μενου της και ευκολα προσβασιμη, ενω σχεδιαστικα, βλεπουμε το \”κατι διαφορετικο\” με τους αεραγωγους τοποθετημενους κατω απο αυτη. Επιπλεον, η touch screen εχει και λειτουργια mirror screen, για απευθειας απεικονιση των ενδειξεων ενος smartphone. Χωροι για μικροαντικειμενα υπαρχουν αρκετοι και δυο ποτηροθηκες κατω απο τους διακοπτες της κεντρικης κονσολας, μπροστα απο τον λεβιε ταχυτητων.
Και τωρα, το μεγαλο ζητημα: Η θεση οδηγησης. Η Peugeot, εχει υιοθετησει τη λυση ενος πολυ μικρου -και πορωτικου- τιμονιου, σε σχεδον ελλειπτικο σχημα. Το concept ειναι να βλεπεις τον -πληρη- πινακα οργανων πανω απο την κορυφη του τιμονιου, ωστε να μην χρειαζεται να κατεβαζεις τα ματια σου απο το δρομο. Ποσο δουλευει ομως αυτο;
Οπως καθε τι καινουριο, ετσι και αυτο, πολλους τους ξενιζει. Η αληθεια ειναι ομως οτι, αυτο συμβαινει επειδη, για να το κρινεις, πρεπει να βρεις τη θεση οδηγησης που σου ταιριαζει και να ζησεις λιγο ετσι. Ετσι, οπως ειναι φυσικο, υπαρχει πληθωρα ρυθμισεων σε τιμονι- καθισμα, ωστε να βρεις τη θεση που σου ταιριαζει, χωρις το τιμονι να σου κρυβει μερος του πινακα. Οταν βρεις αυτη τη θεση, δυσκολα θα ξαναβολευτεις στο \”συμβατικο\” κοκπιτ, μιας και στην καθημερινοτητα αποδεικνυεται πολυ χρηστικο και σου κανει τη ζωη ευκολοτερη. Βεβαια, εγω που προτιμω να οδηγω σχεδον… βιδωμενος στο εδαφος, θα ηθελα το καθισμα να κατεβαινει λιγο χαμηλοτερα. Αλλα μιλαμε για αυτοκινητο πολης…
Πως παει;
Εν αρχη, ην το μοτερ. Η Peugeot κατηργησε τον χιλιαρη στο 208 και πλεον η \”βασικη\” εκδοση βενζινης, φοραει τον ατμοσφαιρικο τρικυλινδρο 1,2 Puretech με τους 82 ιππους στις 5.750 σ.α.λ. και τα 12 κιλα ροπης απο τις 2.750 σ.α.λ. Το καλο ειναι οτι δυσκολα θα καταλαβει κανεις πως ειναι τρικυλινδρος, λογω της χαμηλοτερης χαρακτηριστικης ηχητικης χροιας, αλλα και της πληρους απουσιας κραδασμων.
Στο δρομο, το μοτερ, το οποιο συνδυαζεται με ενα πενταρι κιβωτιο, δειχνει πιο σπιρτοζο απ\’ οτι λενε οι αριθμοι. Εχει περισσεια δυναμης απο τις χαμηλες στροφες και δυσκολα \”κρεμαει\”. Ετσι, ειναι ενα αυτοκινητο πολης που μπορει να σε μεταφερει σβελτα στην πολη, αλλα και να κανει ενα ανετο ταξιδι.
Ωραια η ζαντα, παει… ταμαμ με το πορτοκαλι
Στο τελευταιο, δηλαδη το ανετο ταξιδι, θα βοηθησει πολυ και η ρυθμιση των αναρτησεων, η οποια ειναι εμφανεστατα εστιασμενη στην ανεση. Ετσι, το 208 δεν αντιδρα με \”ξερα\” χτυπηματα ακομα και στις πιο βιαιες λακουβες, ενω στην Εθνικη Οδο, δεν κουραζει τους επιβατες.
Στις μεγαλες ταχυτητες, δηλαδη… ανησυχητικα κοντα στην τελικη του, (175 χ.α.ω.), σε κακο οδοστρωμα θα εμφανιστουν παροδικες τασεις πλευσης, ομως σε νορμαλ ως γρηγορους ρυθμους, δεν θα υπαρξει τιποτα που να ενοχλησει οδηγο και επιβατες. Γενικα, το νεο 208, εχει εναν τροπο να κινειται αναλαφρα, αφου τα γονατα McPherson εμπρος και ο ημιακαμπτος αξονας πισω, φιλτραρουν με επιτυχια καθε ανωμαλια.
Ο οδηγος, εχει στα χερια του ενα αμεσο, γρηγορο και σαφες τιμονι, το οποιο ειναι ελαφρυτερο απ\’ οτι περιμενα, οπως ωστοσο προσταζει η εποχη για ενα αυτοκινητο πολης. Σε ανεβασμενους ρυθμους και σε κλειστα κομματια, το 208 επιβεβαιωνει το κλισε οτι \”τα αυτοκινητα της στριβουν\”. Θα χρειαστει… μαχη και να το παρακανεις για να υποστρεψει (αλλωστε, η κλιση που θα παρει θα σε εχει προειδοποιησει πολυ νωριτερα), ενω, απο την αλλη, αν ξερεις τι και πως (και που, φυσικα) κανεις, σε αφηνει, ως γνησιο λιονταρακι, να παιξεις με την ουρα του. Τα φρενα του, τελος, ειναι ικανοποιητικα υπο ολες τις συνθηκες.
Εναρμονισμενο με τη νορμα Euro6, το 208 της δοκιμης εκπεμπει 104 g/km CO2, ενω, η καταναλωση του, ακομα και στην κολασμενη κινηση του κεντρου της Αθηνας, δυσκολα θα ξεφυγει πανω απο τα 6,5 lt/100 km. Για την ακριβεια, στην εβδομαδα της δικης μου δοκιμης και με καθημερινη κινηση στο κεντρο, κινηθηκε οριακα πανω απο τα 6, στα 6,1 lt/100 km.
Εν κατακλειδι, με τιμη απο 13.610 ευρω, το ανανεωμενο 208 PureTech 82, ειναι μια συμφερουσα λυση για καθημερινο αυτοκινητο, (ιδιαιτερα οταν υπαρχει το προγραμμα Peugeot 4×4, με τεσσερα χρονια ατοκες δοσεις των 208 ευρω μηνιαιως, 4ετη εγγυηση, 4 χρονια δωρεαν service και 4 χρονια δωρεαν οδικη βοηθεια) και σιγουρα σε κανει να σκεφτεις οτι εφτασε η ωρα να αποχωριστεις, για χαρη του, το πολυαγαπημενο 206 σου, αφου και η ευελιξια του με το μεγεθος που ειναι κατω των 4 μετρων, το κανει ευχρηστο για καθημερινη χρηση…