Τι καινούριο φέρνει η νέα γενιά του Skoda Superb

Μολις 3,5 χρονια μετα απο την παρουσιαση της τριτης του γενιας, το Superb, η ναυαρχιδα της Skoda εκσυχρονιζεται πληρως. Εκτος απο τη σχεδιαστικη και τεχνολογικη αναβαθμιση, το κορυφαιο μοντελο της τσεχικης μαρκας θα ειναι για πρωτη φορα διαθεσιμο ως SUPERB SCOUT, ενω μεχρι το τελος του ετους θα κυκλοφορησει και το SUPERB iV plug-in hybrid.
Η Skoda περηφανευεται οτι τα τεχνολογικα highlights οπως οι προβολεις Full LED Matrix καθως και μια ακομα πιο πληρης γκαμα καινοτομων συστηματων υποβοηθησης καθιστουν το Superb ενα απο τα ασφαλεστερα και πιο ανετα αυτοκινητα στο δρομο. Μαλιστα, σε ο,τι αφορα τους χωρους, το νεο μοντελο αποτελει το σημειο αναφορας στην κατηγορια του. 
Η SKODA ενδυναμωσε περαιτερω το SUPERB και το SUPERB COMBI, αναβαθμιζοντας τη ναυαρχιδα της με νεες τεχνολογιες και ενα ακομη πιο εξελιγμενο εσωτερικο. Την ανοιξη του 2019, η τριτη γενια του SUPERB, η οποια παρουσιαστηκε το 2015, ξεπερασε τον αριθμο οροσημο των 500.000 μοναδων. Το SUPERB COMBI αντιπροσωπευει περιπου το 54% των SUPERB που πωλουνται στην Ευρωπη.  


Ετσι λοιπον το SKODA SUPERB ειναι ενα ιδιαιτερα επιτυχημενο μοντελο στην κατηγορια του, τοσο ως λιμουζινα οσο και ως στεϊσον/combi, εχοντας μια διευρυμενη πελατειακη βαση χαρη στα πολλα του χαρισματα και πλεονεκτηματα. Το SUPERB ειναι εξαιρετικο και ως εταιρικο αυτοκινητο και αναμενεται να αυξησει ακομη περισσοτερο το ποσοστο του στον τομεα αυτο – ενα ποσοστο που σημερα ειναι της ταξης του 82% (η τιμη αυτη αφορα επιλεγμενες ευρωπαϊκες χωρες).

Αυτα που λατρευουν οι οικογενειες στο SKODA SUPERB ειναι οι εξαιρετικα ανετοι χωροι, η ευελιξια και η πρακτικοτητα του, καθως και η κορυφαια σχεση τιμης-αποδοσης του. Το καινουργιο SUPERB SCOUT απευθυνεται στους πελατες που θετουν ως επικεντρο τον πολυλειτουργικο χαρακτηρα και το μοντερνο, ενεργο lifestyle και ετσι διευρυνει το κοινο στο οποιο απευθυνεται η συνολικη γκαμα του μοντελου.  


Προβολεις Full LED Matrix και νεα συστηματα υποβοηθησης

Η SKODA εξοπλισε το ανανεωμενο SUPERB και με πρωτοποριακη τεχνολογια φωτισμου. Οι προβολεις Full LED Matrix ειναι διαθεσιμοι για πρωτη φορα σε μοντελο παραγωγης της μαρκας, αυξανοντας ετσι τοσο το επιπεδο ανεσης του οδηγου οσο και την ενεργητικη ασφαλεια. Η συγχρονη τεχνολογια επιτρεπει στους οδηγους να εχουν συνεχως ενεργοποιημενη τη μεγαλη σκαλα χωρις να ενοχλουν τους αλλους χρηστες του δρομου.
Εκτος απο την ενεργη λειτουργια Coming/ Leaving Home που ειναι στανταρ στους Full LED Matrix προβολεις, τα δυναμικα φλας των Full LED πισω φωτων -πρωτια για το SUPERB- συμβαλλουν επισης και στην ελκυστικη εμφανιση.
Ενα πραγματικο κορυφαιο χαρακτηριστικο του νεου SKODA SUPERB ειναι οι προβολεις Full LED Matrix. Η ναυαρχιδα της SKODA ειναι το πρωτο μοντελο παραγωγης της μαρκας που προσφερει αυτη την τεχνολογια ως επιλογη. Το συστημα παραγει μια δεσμη φωτος που αποτελειται απο πολλα τμηματα, τα οποια ελεγχονται μεμονωμενα. Αυτο επιτρεπει στους οδηγους να κινουνται εχοντας ενεργοποιημενη παντα τη μεγαλη σκαλα και χωρις να ενοχλουν τους αλλους χρηστες του δρομου. Η εξυπνη αυτη τεχνολογια χρησιμοποιει την καμερα στο παρμπριζ για να ανιχνευει αφενος την κινηση στο αντιθετο ρευμα και αφετερου τα οχηματα που κινουνται μπροστα απο το αυτοκινητο καθως και τα ατομα και τα αντικειμενα που αντανακλουν το φως.

Στη συνεχεια, η μοναδα ελεγχου απενεργοποιει αμεσως μεμονωμενα τμηματα της φωτεινης δεσμης προκειμενου αλλοι οδηγοι να μην «τυφλωθουν». Η ενεργη λειτουργια Coming / Leaving Home προσθετει μια ιδιαιτερη οπτικη νοτα, καθως ενεργοποιει και απενεργοποιει αυτοματα τμηματα των προβολεων και των πισω φωτων σε μια καθορισμενη σειρα-αλληλουχια φωτος κατα την εισοδο η την εξοδο απο το αυτοκινητο.

Ενεργος φωτισμος

 
Οι προβολεις Full LED Matrix διαθετουν χαρακτηριστικα κρυσταλλινα εφε καθως και την επιγραφη «SKODA Crystal Lighting». Οι προβολεις παρεχουν διαφορετικες λειτουργιες φωτισμου για διαφορες καταστασεις και καιρικες συνθηκες, οπως οδηγηση στην πολη, στον αυτοκινητοδρομο η στη βροχη. Αποτελουνται απο μια μοναδα bi-LED για τη μεσαια σκαλα και τη Matrix μεγαλη σκαλα καθως και απο αλλα τρια LED στοιχεια μεγαλης σκαλας. Μια στενη λωριδα LED ενσωματωνει τα φλας, τα φωτα ημερας και τα φωτα θεσης, ενω LED που μοιαζουν με βελονες αποτελουν μερος της ενεργης λειτουργιας Coming / Leaving Home.

Κατα την προσεγγιση μιας στροφης ακομη μια αλλη λυχνια LED φωτιζει δυναμικα το δρομο αναλογα με τη λειτουργια, ενω οταν το αυτοκινητο στριβει τα επανασχεδιασμενα φωτα ομιχλης – που χρησιμοποιουν τεσσερις πηγες LED που ειναι στανταρ – λειτουργουν ως φωτα στροφης. Κατω απο το νεο διακοσμητικο χρωμιου στο πισω μερος, τα φλας των Full LED πισω φωτων ενεργοποιουνται με τετοιο τροπο που γινονται ακομα πιο αμεσα αντιληπτα, αυξανοντας ετσι την ασφαλεια και δημιουργωντας προσθετο δυναμισμο. Οι προβολεις Full LED Matrix περιλαμβανονται στο βασικο εξοπλισμο των SKODA SUPERB SPORTLINE και SKODA SUPERB L&Κ.

Νεα μασκα

Η χαρακτηριστικη για SKODA μασκα του ανανεωμενου SUPERB ειναι πιο μεγαλη και τοποθετημενη λιγο πιο χαμηλα. Οι πιο στενοι προβολεις φτανουν πλεον μεχρι τη μασκα και διαθετουν στανταρ τεχνολογια LED για τη μεσαια και μεγαλη σκαλα, τα φωτα ημερας και θεσης.

Επανασχεδιασμενα ειναι και τα LED φωτα ομιχλης. Στο πισω μερος, το διακοσμητικο χρωμιου που συνδεει τα Full LED φωτα ειναι ιδιαιτερα εντυπωσιακο, ενω η ολη εικονα ολοκληρωνεται απο τα κεφαλαια γραμματα της επωνυμιας της «SKODA». Ως μερος του προαιρετικου ατμοσφαιρικου φωτισμου, το «SKODA» προβαλλεται στο εδαφος μεσω LED προβολεων οταν ανοιγουν οι πορτες. Ολοκληρωνοντας την αισθητικη αναβαθμιση στις δυνατοτητες εξατομικευσης προστεθηκαν νεες ζαντες αλουμινιου 18 και 19 ιντσων στα χρωματα Crystal Black και Race Blue. Παραλληλα με το νεο SUPERB SCOUT, η γκαμα θα εξακολουθει να περιλαμβανει το SUPERB ως SPORTLINE, ενω το SUPERB L&K με το πολυτελες εσωτερικο του θα ειναι και παλι η κορυφαια εκδοση.

Πρωτος κινητηρας πετρελαιου της νεας γενιας EVO

Το SKODA SUPERB, εξοπλιζεται με συγχρονους κινητηρες, τρεις πετρελαιου και τρεις βενζινης, η αποδοση των οποιων κυμαινεται απο τα 120 PS εως τα 272 PS. Ο 2.0 TDI που αποδιδει 150 PS – ο πρωτος diesel της SKODA απο τη νεα γενια κινητηρων Evo της Volkswagen – ειναι μια εντελως νεα σχεδιαση.

Συνολικα μπορει καποιος να επιλεξει αναμεσα σε δεκα διαφορετικους συνδυασμους κινητηρα / μεταδοσης, με το αυτοματο κιβωτιο DSG των 7 σχεσεων να ειναι, αναλογα με τον κινητηρα και το επιπεδο εξοπλισμου, ειτε στανταρ ειτε προαιρετικο. Ο κορυφαιος ντιζελ μπορει, αν το επιθυμει ο πελατης, να συνδυαστει και με τετρακινηση, η οποια ειναι στανταρ στην πιο ισχυρη εκδοση βενζινης. Το SKODA SUPERB SCOUT διατιθεται αποκλειστικα με τους δυο αυτους κινητηρες και στανταρ τετρακινηση. 

Το εσωτερικο 
Στο εσωτερικο του, το SUPERB διαθετει στοιχεια χρωμιου, φωτιζομενες θηκες στις πορτες, νεες επενδυσεις καθισματων καθως και εγχρωμες ραφες που δημιουργουν αντιθεσεις. Με το προαιρετικο συστημα εισοδου χωρις κλειδι (KESSY), οποιαδηποτε απο τις τεσσερις πορτες του αυτοκινητου μπορει να ανοιξει πρωτη, ενω το μπουτον εκκινησης KESSY GO ειναι για πρωτη φορα στανταρ. Το SUPERB SCOUT διαθετει ειδικα διακοσμητικα αισθησης ξυλου και επενδυσεις καθισματων απο ειδικο υφασμα SCOUT.

Προαιρετικα, ειναι διαθεσιμες και επενδυσεις απο Alcantara η δερμα με καφε ραφες που δημιουργουν αντιθεση. Το μαυρο εσωτερικο του SUPERB SPORTLINE χαρακτηριζεται απο σπορ καθισματα με επενδυσεις απο Alcantara και δερμα, καθως και με την προαιρετικη επιλογη της επεκτασης της βασης τους. Για ολες τις εκδοσεις του SUPERB υπαρχει ενας προαιρετικος ψηφιακος πινακας οργανων (Virtual Cockpit), καθως και επιλογη απο τρια διαφορετικα συστηματα infotainment με οθονες 8 και 9,2 ιντσων. Δυο απο αυτα τα συστηματα ειναι εξοπλισμενα και με συστημα πλοηγησης, ο ελεγχος του οποιου στην κορυφαια εκδοση Colombus μπορει να γινει τοσο με χειρονομιες οσο και με φωνητικες εντολες. Επιπλεον στο νεο SUPERB ειναι διαθεσιμες και τρεις νεες Simply Clever λυσεις ανεβαζοντας το συνολικο αριθμο αυτων των πραγματικα εξυπνων και πρακτικων στοιχειων, στα 31, στο SUPERB COMBI.

Προηγμενα συστηματα ασφαλειας

Μια πληρης σειρα απο προηγμενα συστηματα ασφαλειας, προστατευει οδηγο και επιβατες στο νεο SKODA SUPERB. Καποια απο αυτα ειναι πρωτοεμφανιζομενα σε μοντελα της SKODA. Ισως το πιο σημαντικο ειναι το Προσαρμοζομενο Cruise Control (Adaptive Cruise Control). Για ταχυτητες εως και 210 χλμ./ωρα, το συστημα προσαρμοζει την ταχυτητα του αυτοκινητου αναλογα με τα προπορευομενα οχηματα και – αν συνδυαστει με το αυτοματο κιβωτιο ταχυτητων DSG – μπορει να ακινητοποιησει το αυτοκινητο και – εφοσον αυτη η ακινητοποιηση δεν υπερβει τα 3 δευτερολεπτα – να το εκκινησει και παλι, τελειως αυτοματα. Το συστημα επισης χρησιμοποιει εικονα απο την καμερα στο παρμπριζ και δεδομενα απο το συστημα πλοηγησης που αφορουν τοσο σηματα περιορισμου ταχυτητας οσο και στροφες και αναλογα προσαρμοζει την ταχυτητα του αυτοκινητου!

Αξιζει επισης να αναφερθει το Side Assist (Πλευρικη Υποβοηθηση) – το οποιο λειτουργει σε αποσταση εως και 70 μετρων πισω απο το αυτοκινητο – αυξανοντας ακομη περισσοτερο το υψηλο επιπεδο ασφαλειας της γκαμας του SUPERB. Τελος, καινουργιο συστημα ειναι η Υποβοηθηση Εκτακτης Αναγκης για δρομους πολλαπλων λωριδων (Emergency Assist for multi-lane roads), διαθεσιμη απο τα μεσα του 2020, ενω πλεον το Front Assist διαθετει και προληπτικη προστασια πεζων.
 
Η τριτη γενια εφτασε το οροσημο του ενος εκατομμυριου 

Ακολουθωντας τα βηματα του αρχετυπου SUPERB, που κατασκευαζοταν απο το 1934 εως και το 1949, η εποχη του συγχρονου SUPERB ξεκινησε το 2001 και συνεχιστηκε το 2008 με τη δευτερη γενια, η οποια ηταν για πρωτη φορα διαθεσιμη και ως στεϊσον αμαξωμα. Η τριτη γενια παρουσιαστηκε το 2015, ενω η παραγωγη εφτασε τον αριθμο οροσημο του ενος εκατομμυριου SUPERB τον Απριλιο του 2017. 

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!