Τι νέο φέρνει το ανανεωμένο Audi SQ5 TDI

 


  Η πρωτη γενια του SQ5, η οποια κυκλοφορησε το φθινοπωρο του 2012, εμεινε στην ιστορια ως το πρωτο μοντελο S της Audi, με κινητηρα ντιζελ. Σημερα, η Audi παρουσιαζει το ανανεωμενο SQ5 TDI, που στη νεα γενια του ειναι ακομα ακομα πιο εντυπωσιακο, πιο ισχυρο και με πιο δυναμικα οδηγικα χαρακτηριστικα. Ο τριλιτρος V6 ντιζελ κινητηρας με 341 PS (251 kW) προσφερει αφθονη ισχυ με ιδιαιτερα ομαλο τροπο. Οι ξεκαθαρες σχεδιαστικες γραμμες υπογραμμιζουν τον σπορ χαρακτηρα του SUV. Τα πισω φωτα διατιθενται προαιρετικα με τη νεα ψηφιακη τεχνολογια OLED.

 


  Ο V6 3.0 TDI κινητηρας του νεου SQ5 εχει αναβαθμιστει σε πολλους τομεις. Τα επανασχεδιασμενα εμβολα δεν ειναι πλεον κατασκευασμενα απο αλουμινιο αλλα απο σφυρηλατο χαλυβα, με μειωμενες απωλειες θερμοτητας και πιο γρηγορη και αποτελεσματικη καυση. Ο ψεκασμος καυσιμου εκτελειται εως και οκτω φορες ανα κυκλο, με μεγιστη πιεση 2.500 bar. Ο 3.0 TDI αναπτυσσει τη δυναμη του νωριτερα και πιο δυνατα απο πριν, λειτουργωντας αψογα στην περιοχη μεταξυ 1.750 σ.α.λ. και 3.250 σ.α.λ.. Επιταχυνει το κορυφαιο μοντελο της σειρας Q5 απο 0 εως 100 χλμ./ωρα σε 5,1 δευτερολεπτα, με την ταχυτητα να περιοριζεται ηλεκτρονικα στα 250 χλμ./ωρα. Και εδω, οπως στο πρωτο SQ5, το συστημα εξατμισης εξασφαλιζει στον V6 εναν χαρακτηριστικο μπασο ηχο.

 


  Ο 3.0 TDI συνεργαζεται με ηπιο υβριδικο συστημα 48 Volt (MHEV), με εναν εναλλακτη ιμαντα (BAS), μια μπαταρια ιοντων λιθιου και εναν μετατροπεα τασης 48/12 Volt. Οταν το αυτοκινητο επιβραδυνει, το συστημα MHEV ανακτα εως και 8 kW ισχυος. Το σπορ SUV μπορει να λειτουργησει για εως και 40 δευτερολεπτα με τον κινητηρα σβηστο – μετα απο αυτο το χρονικο διαστημα το ισχυρο BASεπανεκκινει σχεδον ανεπαισθητα τον κινητηρα. Το ηπιο υβριδικο συστημα μειωνει την καταναλωση καυσιμου εως και 0,7 λιτρα/100 χιλιομετρα.

 


  Ενα δευτερο σημαντικο τεχνολογικο στοιχειο στο νεο SQ5 ειναι ο ηλεκτρικος συμπιεστης (EPC), ο οποιος επεμβαινει οποτε η ροη καυσαεριων παρεχει πολυ λιγη ενεργεια για την κινηση του υπερσυμπιεστη. Ενας συμπαγης ηλεκτρικος κινητηρας, ο οποιος χρησιμοποιει επισης το συστημα 48 Volt, επιταχυνει τον τροχο του συμπιεστη του EPC σε 65.000 rpm σε περιπου 300 χιλιοστα του δευτερολεπτου. 



  Για την μετεπεξεργασια των καυσαεριων, η Audi χρησιμοποιει δυο καταλυτικους μετατροπεις SCR που λειτουργουν με τεχνολογια διπλης δοσης. Ο πρωτος απο αυτους βρισκεται ακριβως πισω απο την πολλαπλη στο συστημα καυσαεριων, οπου λειτουργει επισης ως φιλτρο σωματιδιων. Ο δευτερος, βρισκεται πιο μακρια απο τον κινητηρα, κατω απο το δαπεδο του οχηματος. Οι δυο καταλυτικοι μετατροπεις αλληλοσυμπληρωνονται, επειδη καλυπτουν διαφορετικες καταστασεις λειτουργιας και «παραθυρα» θερμοκρασιας καυσαεριων. Χαρη στην τεχνολογια διπλης δοσης, το SQ5 TDI πληροι τα ορια του νεου προτυπου εκπομπων «Euro 6d ISCFCM AP».

 


  Η ισχυς στο νεο SQ5 μεταδιδεται απο ενα οκταταχυτο tiptronic με στρατηγικη αλλαγης ταχυτητων που εχει προσαρμοστει για να ταιριαζει στον 3.0 TDI κινητηρα. Οταν το SQ5 TDI βρισκεται σε λειτουργια coasting με τον κινητηρα εκτος λειτουργιας, ενας συμπλεκτης στο κεντρικο κιβωτιο ανοιγει διακοπτοντας τη ροη ισχυος. Σε κανονικες συνθηκες οδηγησης, η μονιμη τετρακινηση quattro κατανεμει ροπη μεταξυ εμπρος και πισω αξονα σε αναλογια 40:60. Σε περιπτωση ολισθησης, το μεγαλυτερο μερος της ροπης κινησης πηγαινει στον αξονα με την καλυτερη προσφυση. Μεχρι 70% οδηγειται στους μπροστινους τροχους και το μεγιστο 85% στους πισω τροχους. Κατα τη γρηγορη οδηγηση, υπαρχει επιλεκτικη κατανομη ροπης στους τροχους με την καλυτερη προσφυση. Προαιρετικα, το SQ5 εξοπλιζεται με σπορ διαφορικο στον πισω αξονα.

 


  Η αναρτηση του Audi SQ5 TDI ειναι πεντε συνδεσμων σε καθε εναν απο τους τεσσερις τροχους. Η αναρτηση S sport με ελεγχο αποσβεσης χαμηλωνει το αμαξωμα κατα 30 χιλ. σε συγκριση με το Q5 και εντυπωσιαζει με μια εξαιρετικα ευρεια συμπεριφορα μεταξυ ανεσης και δυναμισμου. Στο βασικο εξοπλισμο του νεου SQ5 ανηκει το Audi drive select, που ελεγχει το συστημα διευθυνσης, τον κινητηρα, το κιβωτιο και την αναρτηση. Στον οδηγο παρεχονται εξι προφιλ: auto, comfort, efficiency, dynamic, offroad και individual. Ενα εβδομο προφιλ, allroad, προστιθεται αν εχει καθοριστει η προαιρετικη προσαρμοστικη αεραναρτηση με ρυθμιση ειδικα για S – αυτη η αναρτηση ρυθμιζει το υψος οδηγησης του αμαξωματος σε πεντε επιπεδα αναλογα με την κατασταση οδηγησης. 

 


  Εξωτερικα, το ανανεωμενο Audi SQ5 TDI εχει μια ισχυρη παρουσια, με εντυπωσιακες λεπτομερειες που του δινουν μια ακομα πιο στιβαρη εμφανιση. Τα καθετα πτερυγια διευκολυνουν τις μεγαλες πλευρικες εισοδους αερα στους μπροστινους προφυλακτηρες. Κυριαρχει η οκταγωνικη μασκα Singleframe ειδικα για τα μοντελα S, με μεγαλα οκταγωνικα μοτιβα κηρηθρας που συνδεονται με στενες ραβδους. Αυτα εχουν φινιρισμα αλουμινιου, οπως και τα πτερυγια στις εισοδους αερα.

 


  Το Audi SQ5 εξοπλιζεται με προβολεις LED στανταρ και προσφερει προαιρετικους προβολεις Matrix LED με αυτοματη μεγαλη σκαλα και δυναμικα φλας. Στο πισω μερος, μια ματ ταινια αλουμινιου ειναι ενσωματωμενη στους κατω προφυλακτηρες, κατω απο τις οποιες ειναι ο διαχυτης και οι τεσσερις χρωμιωμενες, οβαλ αποληξεις της εξατμισης. Οι πελατες μπορουν να επιλεξουν απο εννεα εξωτερικα χρωματα. Το μαυρο πακετο styling, το οποιο προσθετει σπορ τονους, διατιθεται προαιρετικα.

 


  Η Audi προσφερει τη νεα ψηφιακη τεχνολογια OLED ως επιλογη για τα πισω φωτα του κορυφαιου μοντελου Q5. Το οπισθιο φως OLED χωριζεται σε τρια πλακακια των εξι τμηματων το καθενα. Κατα την παραγγελια, οι πελατες μπορουν να επιλεξουν απο τρεις υπογραφες οπισθιου φωτισμου, η καθεμια με τα δικα της ειδικα σχεδια κλειδωματος/ξεκλειδωματος. Οταν ειναι ενεργοποιημενη η λειτουργια επιλογης “dynamic” στο Audi drive select, τα φωτα αλλαζουν σε μια ακομη υπογραφη. Το οπισθιο φως OLED εχει επισης μια λειτουργια ανιχνευσης εγγυτητας που ενεργοποιει ολα τα τμηματα OLEDεαν ενας χρηστης του δρομου πλησιασει ενα στασιμο SQ5 απο το πισω μερος σε λιγοτερο απο δυο μετρα. Δυναμικα φλας ολοκληρωνουν το φασμα των ψηφιακων οπισθιων φωτων OLED.

 


  Στο εσωτερικο, το ανανεωμενο SQ5 TDI διατιθεται σε μαυρο η σκουρο γκρι με φωτιζομενα αλουμινενια κατωφλια στις πορτες, με λογοτυπα S. Τα ηλεκτρικα ρυθμιζομενα σπορ καθισματα με αναγλυφα λογοτυπα S διατιθενται σε μια επιλογη απο τρεις παραλλαγες ταπετσαριας. Ενας συνδυασμος δερματος/συνθετικου δερματος προσφερεται στανταρ, ενω διατιθεται προαιρετικα ενας συνδυασμος δερματος και Dinamica με αναγλυφο S. Το νεο υλικο μικροϊνων Dinamica αποτελειται κυριως απο ανακυκλωμενο πλαστικο και αντικαθιστα την Alcantara.

 


  Μια αλλη προαιρετικη παραλλαγη ειναι το λεπτο δερμα Nappa με σχεδιο ρομβου σε κοκκινη αποχρωση. Τα καθισματα και το τιμονι ειναι διακοσμημενα με εμφανεις ραφες. Προαιρετικα, διατιθεται λειτουργια μασαζ με τρια προγραμματα και αεριζομενα καθισματα. Τα ενθετα ειναι στανταρ με οψη βουρτσισμενου αλουμινιου. Εναλλακτικα, διαθεσιμες δυο εκδοσεις carbon καθως και φινιρισμα πιανου.

 


  Η εκδοση “plus” του πισω καθισματος μπορει να μετατοπιστει πλευρικα και εχει ρυθμιζομενες γωνιες κλισης. Ο χωρος αποσκευων εχει βασικη χωρητικοτητα 520 λιτρα, αυξανεται στα 1.520 λιτρα με τις πισω πλατες αναδιπλωμενες. Η ηλεκτρικη πισω πορτα, ενα προστατευτικο απο ανοξειδωτο ατσαλι, καθως και οι ραγες οροφης αλουμινιου ειναι στανταρ. Το σπορ SUV μπορει να ελξει ρυμουλκουμενα βαρους εως 2,4 τονους (με πεδηση, με κλιση 12%).

 


  Η οθονη αφης MMI με διαγωνιο 10,1 ιντσων, κεντρικο στοιχειο της πλατφορμας ψυχαγωγιας MIB 3, αποτελει πυλη εισοδου στο συστημα infotainment. Συστημα φωνητικου ελεγχου φυσικης γλωσσας και το πολυλειτουργικο τιμονι διατιθενται ως προσθετα επιπεδα ελεγχου. Η οθονη 12,3 ιντσων παρεχει τρεις διαφορετικες διαταξεις γραφικων: Dynamic, Sport και Classic. Μια head-up display προσφερεται ως προαιρετικη επιλογη.

 


  Φυσικα, οπως σε καθε συγχρονο μοντελο της Audi διαθεσιμες οι υπηρεσιες CartoX του Audi connect καθως και η δυνατοτητα αποθηκευσης των προσωπικων ρυθμισεων των οδηγων του οχηματος σε εως και εξι μεμονωμενα προφιλ. Η εφαρμογη myAudi συνδεει το αυτοκινητο με το smartphone του χρηστη ενω το Audi phone box συνδεει το smartphone με την κεραια του οχηματος και μπορει να φορτισει τη συσκευη επαγωγικα. Το προαιρετικο συστημα ηχου Bang & Olufsen 3D Premium με ηχο 3D, παρεχει μια εξαιρετικη εμπειρια ηχου. Το υβριδικο ραδιοφωνο, το οποιο εναλλασσεται αυτοματα μεταξυ FM, DAB και online για να βρει την καλυτερη ληψη, διασφαλιζει την απολαυση μουσικης οπουδηποτε υπαρχει ληψη δεδομενων κινητης τηλεφωνιας.

 


  Τελος, το SQ5 ενσωματωνει τα γνωστα, κορυφαια συστηματα υποβοηθησης που διαθετει και το Q5. Αναμεσα τους, το συστημα υποβοηθησης στροφης (turn assist), το συστημα υποβοηθησης αποφυγης συγκρουσης (collision avoidance assist) και η προειδοποιηση εξοδου (exit warning), βοηθουν στη βελτιωση της ασφαλειας. Το adaptive cruise assist μπορει να αναλαβει την επιταχυνση, την επιβραδυνση και τη διατηρηση λωριδας σε μεγαλες διαδρομες στον αυτοκινητοδρομο. Το συστημα predictive efficiency assist βοηθα στη διατηρηση ενος προγνωστικου στυλ οδηγησης, με στοχο τη μειωση της καταναλωσης καυσιμου.

 

  Το ανανεωμενο Audi SQ5 TDI θα κατασκευαζεται στο εργοστασιο San José Chiapa, στο Μεξικο και θα κυκλοφορησει στις ευρωπαϊκες χωρες κατα το πρωτο τριμηνο του 2021.

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!