Το Citroen C3 BlueHDi 100 είναι ελκυστικό

Για τους πολλους, ενα αυτοκινητο πολης, αρκει \”να κανει τη δουλεια του\”. Να σε παει δηλαδη απο το σημειο Α στο σημειο Β και να ειναι οικονομικο. Οχι για τη Citroen. 

Η γαλλικη εταιρεια εχει μια διαφορετικη φιλοσοφια για τα supermini, την οποια και αποδεικνυει με το C3. Το οποιο ειναι ομορφο, ανετο, οικονομικο, ικανο, ευρυχωρο, σβελτο και \”αφρατο\” στο δρομο. Γιατι, αν δεν ευχαριστιεσαι μια διαδρομη και δεν γυρνας να κοιταξεις το αυτοκινητο σου οταν απομακρυνεσαι απο αυτο, η κατοχη του δεν εχει νοημα.


Αυτη την εβδομαδα οδηγουμε το Citroen C3 με τον 1,6 BlueHDi των 100 ιππων. Αν ο πετρελαιοκινητηρας του PSA εγγυαται αφθονη ροπη απο χαμηλα και δυναμη, το υπολοιπο πλαισιο ακολουθει με μεγαλη προθυμια.
Αρχικα, το νεο C3 ειναι ευχαριστο στο ματι. Ιδιαιτερα το εμπρος του μερος, διεκδικει δαφνες σχεδιασης, με το σημα της Citroen να διατρεχει κατα πλατος το εμπρος μερος, ως ενα με τις γριλιες, μεχρι τα σφηνοειδη, φουτουριστικα και εντυπωσιακα φωτιστικα σωματα

Οσο εντυπωσιακη ειναι η μασκα, αλλο τοσο… ποθητα ειναι και τα καλοσχηματισμενα καμπυλωτα οπισθια που προσδιδουν εξτρα κομψοτητα στο C3 και τα οποια δεν… περιγραφονται. Στα πλαγια, οι γραμμες ειναι αρμονικες και την \”παρασταση\” κλεβουν τα Airbumps, τα οποια αποδεικνυονται σωτηρια στους… κανιβαλισμους της πολης.
Το σχεδιαστικο ρεσιταλ της Citroen συνεχιστηκε και στο εσωτερικο του C3. Το ταμπλο εχει λιτη σχεδιαση με τους αεραγωγους και μια piano black επιφανεια να το διατρεχουν απ\’ ακρη σ\’ ακρη. 

Στο κεντρο του ταμπλο υπαρχει η μεγαλη (7 ιντσες) οθονη αφης που συγκεντρωνει ολες τις λειτουργιες του αυτοκινητου και η οποια ειναι ιδιαιτερα ευχρηστη, οταν εξοικειωθεις μαζι της και απο κατω της, πεντε βασικοι διακοπτες: Ο περιστροφικος διακοπτης αυξομειωσης του ηχου, οι δυο για το ξεθαμπωμα το τζαμιων, τα αλαρμ και το κλειδωμα των θυρων.
Θηκες για μικροαντικειμενα υπαρχουν παντου, ενω το C3 εχει και μια \”περιοπτη\” αντιολισθητικη θεση για το κινητο, ωστε να το παρατας εκει και να συνεχιζεις απερισπαστος το εργο της οδηγησης. 

Η Citroen εχει καταφερει και εχει προσδωσει ανεση… πολυθρονας στα καθισματα, τα οποια δεν ειναι απλα τα πιο βολικα που θα βρεις, αλλα προσδιδουν και πολυ καλη πλευρικη στηριξη. Η θεση οδηγησης ειναι αριστη και ευκολα θα βολευτει ατομο καθε υψους, λογω και των ρυθμισεων του τιμονιου. 

Οι χωροι ειναι αρκετοι, ενω στο πορτ μπαγκαζ, που θα ηθελες λιγο χαμηλοτερο κατωφλι φορτωσης, μπορεις να βολεψεις 300 λιτρα (απο τους πιο ευρυχωρους χωρους αποσκευων στην κατηγορια).

            Πως παει

Αν λες πως η σχεδιαση ειναι το ισχυρο σημειο του C3, τοτε σιγουρα θα πρεπει, οχι να το οδηγησεις, αλλα να συμβιωσεις μαζι του, για να καταλαβεις τον λογο για τον οποιο μετατρεπεται… αμα τη εμφανισει του σε best seller.
Ο 1.600αρης BlueHDi των 100 ιππων ειναι αρκετος για να κινησει σβελτα και ανετα το αμαξωμα των 1.150 κιλων και να κανει το σπριντ απο σταση στα 100 χ.α.ω. σε 10,9 δευτερολεπτα

Στην πραξη, στην κινηση της πολης, αντιλαμβανεσαι οτι το συνολο εχει γραμμικη και πολιτισμενη λειτουργια, με αποδοση σε ολο το φασμα των στροφων. Ειδικα στην πολη, η διαθεσιμοτητα της ροπης παντου ειναι αυτο που χρειαζεσαι για να κινηθεις σβελτα στην πολη προς καθε διαδρομη.
Το χειροκινητο πενταρι κιβωτιο με το σαφες και μαλακο κουμπωμα εχει μακρια κλιμακωση που κανει το ταξιδι… απολαυση, ενω και στην πολη οι σχεσεις του δεν θα προβληματισουν. 

Το τιμονι ειναι οσο πρεπει ελαφρυ και παρεχει καλη πληροφορηση για τα τεκταινομενα στο δρομο, ενω οι αναρτησεις δινουν μια αφρατη αισθηση, η οποια ειναι… ο,τι πρεπει για τους ελληνικους δρομους, αφου απορροφουν και τις πιο αποτομες ανωμαλιες του ελληνικου οδοστρωματος χωρις ιδιαιτερα χτυπηματα, θορυβους και… αγχος.
Μπορει το C3 να δειχνει πως ειναι εστιασμενο στην ανεση, ιδιαιτερα με τη ρυθμιση των αναρτησεων του, ομως σε συνθηκες πιεσης και γρηγορους ρυθμους, δεν εχει τον πλαδαρο χαρακτηρα που θα περιμενες. Αντιθετα, στις υψηλες ταχυτητες ειναι σταθερο και δεν εμφανιζει τασεις \”πλευσης\”, ενω σε στριφτερες διαδρομες, οι κλισεις που εμφανιζει ειναι λογικες.

Το εμπρος του συστημα ειναι ακριβες και υπακουο και το πισω ακολουθει στην τροχια που υποδεικνυει ο οδηγος, ενω το ESP θα εμφανιστει μονο την υστατη στιγμη αφου δεν εχει το συνδρομο… \”υπερπροστατευτισμου\”. Τα δε φρενα του, ακινητοποιουν ικανοποιητικα το αμαξωμα και ειναι αρκετα γι\’ αυτο.

Στον τομεα της οικονομιας, ο οδηγος και οι επιβατες μπορουν να απολαυσουν αφθονες βολτες με τον διζωνικο κλιματισμο στο… τερμα, χωρις αγχος, καθως ο 1.600αρης κινητηρας, παροτι ιδιαιτερα αποδοτικος, δειχνει να αρνειται να καταναλωσει, ακομα και αν το πιεζεις ιδιαιτερα. Στη δικη μας, πιεσμενη δοκιμη, το C3 ειχε μεση καταναλωση 5,1 λιτρα/100 χιλιομετρα.

Με τον πλουσιο εξοπλισμο που διαθετει και ολα τα χαρισματα με το οποιο το εχει φιλοδωρισει η Citroen σε τιμη που ξεκινα λιγο πανω απο τις 15.000 ευρω, το C3 diesel ειναι μια ιδεα που -σε συνδυασμο και με τη σχεδιαση του- αποτελει μια ελκυστικη προταση για καθε αγοραστη. Γεγονος που εξηγει τη συνεχη του ανοδο στις πωλησεις…

Leave a Reply

Top
Vehicle added!
The vehicle is already in the wishlist!