Πρωτα, διερρευσε η ειδηση οτι ο ισχυρος ανδρας της PSA (Peugeot, Citroen, DS, Opel), Carlos Tavares -με τη συμφωνη γνωμη του ΔΣ- ειναι ανοιχτος σε συζητησεις για εξαγορες και συγχωνευσεις. Στη συνεχεια, ηρθε ενα ρεπορταζ της γαλλικης εφημεριδας \”Les Echos\”, βασει του οποιου, ο γαλλικος ομιλος εχει προσεγγισει την FCA (Fiat-Chrysler Association) αλλα και τη Jaguar-Land Rover, ξεκινωντας συζητησεις για ενδεχομενες M&A (Merger and Aquisition).
Βασει του ρεπορταζ, η PSA συγκλινει περισσοτερο με την FCA και βλεπει ως μεγαλο δελεαρ τη χρηση του δικτυου της στην Αμερικη. Λιγο αργοτερα και ενω η FCA επεμενε στο \”ουδεν σχολιο\” ο προεδρος του Peugeot Family Holding FFP Robert Peugeot ελεγε (στη Les Echos) οτι θα στηριζε ενα deal και αποκαλυπτε οτι η Fiat Chrysler ειναι η κυριαρχη επιλογη. \”Με αυτους (σ.σ. την FCA) οπως και με αλλους, οι πλανητες μπορει να ευθυγραμμιστουν\”, ειπε ο Robert Peugeot, η οικογενεια του οποιου κατεχει περιπου 14% της PSA, ποσοστο ιδιο με της γαλλικης κυβερνησης και της κινεζικης αυτοκινητοβιομηχανιας Dongfeng στον ομιλο.
Οι φημες λοιπον για συγχωνευση η και εξαγορα μεταξυ PSA – FCA δεν ειναι απλος… καπνος. Οι μετοχες του Ιταλοαμερικανου κατασκευαστη δεν εκαναν τυχαια \”ραλι\” την Τριτη, φτανοντας ως και +5,2%, ενω η Peugeot κερδιζε 2,7%, δινοντας \”γκαζι\” στον Ευρωπαϊκο δεικτη autos, ο οποιος ανεβηκε κατα 2,5%.
Στη Γενευη, αλλωστε, οι επικεφαλης και των δυο κατασκευαστων ειχαν δηλωσει ξεκαθαρα οτι η πιθανοτητα συμμαχιας με μια αλλη αυτοκινητοβιομηχανια θα ηταν πιθανη, ενας στοχος που συχνα εθετε ο -αντικατασταθεις απο τον Mike Manley, μετα απο τον θανατο του- CEO της FCA, Sergio Marchionne, ωστε να επιτευχθουν οι στοχοι για τους ρυπους οπως και να προωθηθει η αναπτυξη ηλεκτρικων μοντελων και τεχνολογιων αυτονομης οδηγησης.
\”Υποστηριξαμε την αποκτηση της Opel απο την αρχη\”, ειπε ο Robert Peugeot. \”Αν εμφανιστει μια αλλη ευκαιρια, δεν θα φρεναρουμε και ο Carlos Tavares το ξερει αυτο.\”
Με μια συγχωνευση με την FCA, το PSA Group θα αποκτησει προσβαση στην αγορα της Βορειας Αμερικης, ενω σε ανταλλαγμα, η FCA θα μπορεσει να αποκτησει προσβαση σε κινητηρες που θα τη βοηθησουν να ειναι εντος των οριων ρυπων που θα τεθουν στην Ευρωπη απο το 2020 και μετα, λογω της μεγαλης γκαμας downsized κινητηρων που \”φοραει\” στα μοντελα της και, συντομα, ηλεκτρικα μοντελα. Παραλληλα, το PSA Group τον Φεβρουαριο επιβεβαιωσε οτι η Peugeot θα επιστρεψει στην αγορα των ΗΠΑ, περιπου στο 2026.
Ενα deal με την FCA, σε μεγαλο βαθμο θα ολοκληρωνε το σχεδιο του Marchionne απο το 2014, οταν αρχισε να επεξεργαζεται την ιδεα μιας συγχωνευσης με τη General Motors. Απο τοτε, φημες για μια συγχωνευση με το Volkswagen Group, τη Hyundai και την κινεζικη αυτοκινητοβιομηχανια Great Wall εχουν συζητηθει πολλες φορες. Αυτη τη φορα βεβαια, ο \”καπνος\” μοιαζει να εχει… φωτια απο κατω.