Βρισκομαστε στο 1919. Ο, μολις 31 ετων Walter Owen Bentley, ο μικροτερος γιος της 11μελους οικογενειας του ευπορου επιχειρηματια Alfred Bentley, ιδρυει μια εταιρεια, με ενα και μονο στοχο : Nα κατασκευασει ενα γρηγορο και ποιοτικο αυτοκινητο, το κορυφαιο στη κατηγορια του. Το… ενα φερνει το αλλο και, 100 χρονια μετα, ειμαστε εδω, να διαπιστωνουμε το αυτονοητο που εκανε πραγματικοτητα ο Βρετανος: Οτι με αυτο το σκεπτικο, η Bentley εχει πορευθει και εξελιχθει στο περασμα του ενος αιωνα της υπαρξης της, καταλαμβανοντας δικαιωματικα τη θεση της στο πανθεον των κορυφαιων κατασκευαστων του κοσμου και τη διεθνη αναγνωριση.
Η 10η Ιουλιου 2019, ηταν η μερα που η Bentley γιορτασε τα 100α της γενεθλια. \”Πιανοντας\” ενα οροσημο, που ελαχιστοι κατασκευαστες επιτυγχανουν, η βρετανικη μαρκα το γιορταζει με μια αναδρομη στο παρελθον της, μια ματια στο παρον της, αλλα φυσικα και στο μελλον της εταιρειας.
Απο τα ταπεινα πρωτα της βηματα, στις αρχες της δεκαετιας του 1920, η Bentley κυνηγουσε παντοτε το στοχο της, να κατασκευασει γρηγορα και πολυτελη αυτοκινητα, με το ονομα της να αντηχει παντου ανα το κοσμο, μεσα απο τις πολυαριθμες νικες της στο Le Mans την ιδια δεκαετια, νικες και επιτυχιες, στις οποιες επεστρεψε στον 21ο αιωνα.
Σημερα, 100 χρονια μετα την ιδρυση της, ως μελος, απο το 1998, της οικογενειας του Volkswagen Group και με εδρα το Crewe στο Ηνωμενο Βασιλειο, η εταιρεια συνεχιζει να προοδευει και να εξελισεται, παντα εχοντας ως κυρια κατευθυνση το οραμα του Walter Owen Bentley.
1910 – 1919: Απο την ιδεα, στην πρωτη Bentley του κοσμου
Το 1912 εκανε το πρωτο του βημα στην αυτοκινητοβιομηχανια, μπαινοντας στην εταιρεια του αδελφου του, H.M. Bentley, που μετονομαστηκε σε \”Bentley and Bentley\”. Εκει, ανεπτυξε μια απεχθεια προς τα αυτοκινητα που κατασκευαζονταν στα τελη του 19ου και αρχες του 20ου αιωνα, καθως τα θεωρουσε επικινδυνα, μηχανολογικα \”απαρχαιωμενα\” και θορυβωδη. Και επειδη κανεις δεν μπορουσε να ανταποκριθει στα προτυπα του, ο Walter Owen Bentley, επροκειτο να κατασκευασει αυτοκινητα που ικανοποιουσαν τα δικα του \”θελω\”, ως οδηγο, μηχανολογο και gentleman (Αγλλος γαρ).
Οχι ακομα ομως. Πρωτα, θα αρχιζε να κανει μετατροπες στα DFP, τα γαλλικα μοντελα που εμπορευοταν η Bentley and Bentley, κυριως τοποθετωντας τους αλουμινενια πιστονια. Πρακτικη που χρησιμοποιησε και στην αεροπορικη βιομηχανια, στην οποια εκανε γρηγορα καριερα, κατασκευαζοντας κινητηρες για αεροσκαφη, κατοχυρωνοντας πατεντες και παιρνοντας αρκετα βραβεια.
1920 – 1929: Οι δαφνες στο Le Mans και τα ρεκορ ταχυτητας
1930 – 1939: Το στοιχημα και η… κοντρα με το τρενο
1940 – 1949: Η πρωτη \”πληρης\” Bentley
1950 – 1959: Η Bentley ανεβαινει ενα σκαλοπατι
Το 1952 εκανε το ντεμπουτο της η Bentley R-Type Continental, ενα Mulliner coupe με τελικη ταχυτητα ελαχιστα μικροτερη των 200 χλμ/ωρα. Αυτο την κατεταξε ως το ταχυτερο 4-θεσιο αυτοκινητο του πλανητη και συντομα της εδωσε τη φημη του κορυφαιου υψηλων επιδοσεων πολυτελους αυτοκινητου.
Ηταν η τελευταια Bentley που θα παραγοταν για τα επομενα 30 χρονια, χωρις αντιστοιχο μοντελο Rolls Royce, με τις εκδοσεις drop head coupe και sports saloon να λανσαρονται στην αγορα μετα απο 3 χρονια.
Το 1957, η Bentley εχει παρουσιασει πλεον το πολυαναμενομενο 4-πορτο μοντελο της, την Continental Flying Spur, ενω το 1959 παρουσιασε την S2. Και τα δυο αυτοκινητα ηταν εφοδιασμενα με τον νεο αλουμινενιο V8, χωριτικοτητας 6.2 λιτρων, που αντικατεστησε τον διαρκως εξελισομενο 6-κυλινδρο απο τα αγωνιστικα της δεκαετιας του 1920.