Γι αυτο το λογο, οι συμμετοχες στον 34ο ΕυρωπαΙκο Μαραθωνιο Οικονομιας της Shell, που φετος θα γινει στο Ηνωμενο Βασιλειο (για τριτη χρονια) απο τις 5 ως τις 8 Ιουλιου στο Queen Elizabeth Olympic Park του Λονδινου, ειναι σημαντικες. Απο ελληνικης πλευρας, αναμεσα στις 160 ομαδες φοιτητων απο 27 χωρες απο την Ευρωπη και οχι μονο, ειναι τρεις ελληνικες, στις οποιες στελνουμε ολη την καλη ενεργεια να φερουν καποια διακριση για τη χωρα!
Για να ανταποκριθουν στις αναγκες του διαγωνισμου, οι ομαδες εχουν δαπανησει περισσοτερους απο 12 μηνες για τον σχεδιασμο, την κατασκευη και τη δοκιμη των ενεργειακα αποδοτικων οχηματων τους, καθως βασικη προκληση του διαγωνισμου ειναι τα αυτοκινητα των ομαδων να διανυσουν οσο το δυνατον μεγαλυτερη αποσταση, με το ισοδυναμο μιας κιλοβατωρας η ενος λιτρου καυσιμου της επιλογης τους.
Η Ελλαδα λοιπον, θα δωσει και φετος δυναμικα το «παρων», για δεκατη πεμπτη συνεχη χρονια, διεκδικωντας ακομα καλυτερα αποτελεσματα. Τα εκπαιδευτικα ιδρυματα που θα την εκπροσωπησουν ειναι τα εξης:
-Η ομαδα «TUC Eco Racing» απο τη Σχολη Μηχανικων Παραγωγης & Διοικησης του Πολυτεχνειου Κρητης: Φετος, συμμετεχει για εντεκατη χρονια στον Μαραθωνιο µε το εξελιγμενο οχημα πολης «Εco Racer». Περυσι, διαγωνιστηκε στην κατηγορια Urban Concept (Hydrogen) και κατεκτησε την 4η θεση διανυοντας 138km/m3. Επιπλεον, η ομαδα απεσπασε το Βραβειο Ασφαλειας Οχηματος για τεταρτη φορα στην ιστορια της, καθως η εμφαση στην ασφαλεια του οχηματος και του οδηγου, αλλα και η γενικοτερη οργανωση και λειτουργια της ομαδας στον τομεα αυτο, εντυπωσιασε του κριτες του διαγωνισμου για ακομα μια φορα. Η ομαδα μοιραστηκε επισης μερικους απο τους αισθητηρες υδρογονου της με αλλες ομαδες των οποιων οι αισθητηρες ηταν ελαττωματικοι, αποδεικνυοντας εμπρακτα το πνευμα συνεργασιας του Μαραθωνιου.
-Η ομαδα «Ποσειδωνας» απο τα Τμηματα Μηχανολογων Μηχανικων, Ηλεκτρολογων Μηχανικων, Μηχανικων Αυτοματισμου, καθως και απο τα Τμηματα της Σχολης Διοικησης και Οικονομιας (Σ.Δ.Ο.) του Α.Ε.Ι. Πειραια Τ.Τ.: Θα ειναι η εβδομη συμμετοχη της στον διαγωνισμο. Περυσι, διαγωνιστηκε στην κατηγορια Prototype (Βattery Electric) με το πρωτοτυπο οχημα «Τριηρης» και κατεκτησε την 9η θεση διανυοντας 412km/kWh, βελτιωνοντας σημαντικα την αποδοση της. Επιπλεον, η ομαδα απεσπασε το Βραβειο Σχεδιασμου Οχηματος, καθως το οχημα της ηταν εξαιρετικα αεροδυναμικο και ειχε κατασκευαστει με απολυτη ακριβεια. Το οχημα ηταν επισης κατασκευασμενο απο ανακυκλωμενο υλικο, ηταν οπτικα ελκυστικο και πολυ ασφαλες.
– Η ομαδα «Προμηθεας» απο τη Σχολη Ηλεκτρολογων Μηχανικων & Μηχανικων Υπολογιστων του Εθνικου Μετσοβιου Πολυτεχνειου: Αυτη θα ειναι η δεκατη συνεχομενη συμμετοχη της στον Μαραθωνιο. Περυσι, διαγωνιστηκε στην κατηγορια Prototype (Βattery Electric) με το πρωτοποριακο ηλεκτροκινητο οχημα «Πυρφορος» και κατελαβε την 25η θεση αγγιζοντας τα 225 km/kWh.
Καλη επιτυχια!