Τρισδιαστατη εκτυπωση εξαρτηματων με στοχο τον περιορισμο βαρους και την εξατομικευση
Η Ford Motor Company δοκιμαζει την κατασκευη εξαρτηματων με τρισδιαστατη εκτυπωση σε μεγαλη κλιμακα με τον εκτυπωτη Infinite Build 3D της Stratasys
Η Ford ειναι η πρωτη εταιρια κατασκευης αυτοκινητων που δοκιμαζει τη συγκεκριμενη τεχνολογια με τη Stratasys και στην παρουσα φαση διερευνα πιθανες εφαρμογες κατασκευης εξαρτηματων για μελλοντικα αυτοκινητα παραγωγης, οπως τα μοντελα Ford Performance.
Ολο και πιο προσιτη και αποδοτικη, η τρισδιαστατη εκτυπωση μεγαλων εξαρτηματων οπως οι αεροτομες, μπορει να αποδειχθει επωφελης τοσο για τη Ford οσο και για τους καταναλωτες. Τα εκτυπωμενα εξαρτηματα θα ειναι ελαφρυτερα απο τα αντιστοιχα συμβατικα και θα συνεισφερουν στη μικροτερη καταναλωση.
Η Ford Motor Company διερευνα τροπους με τους οποιους μεγαλα μονοκομματα εξαρτηματα αυτοκινητων, οπως οι αεροτομες, θα μπορουν να εκτυπωνονται για χρηση σε πρωτοτυπα η μελλοντικα αυτοκινητα παραγωγης. Μαλιστα ειναι η πρωτη εταιρια κατασκευης αυτοκινητων που δοκιμαζει τον εκτυπωτη Infinite Build 3D της Stratasys.
Εχοντας τη δυνατοτητα να εκτυπωνει εξαρτηματα σχεδον οποιουδηποτε σχηματος και μεγεθους, το συστημα Stratasys Infinite Build, μπορει να φερει την επανασταση στην κατασκευη αυτοκινητων, εξασφαλιζοντας εναν πιο αποτελεσματικο και προσιτο τροπο κατασκευης εξαρτηματων για πρωτοτυπα η χαμηλου ογκου παραγωγης αυτοκινητα, οπως τα μοντελα Ford Performance.
«Με την τεχνολογια Infinite Build, εχουμε πλεον τη δυνατοτητα να εκτυπωσουμε μεγαλα εξαρτηματα και ανταλλακτικα και να ειμαστε πιο ευελικτοι στις φασεις σχεδιασμου», δηλωσε η Ellen Lee, Technical Leader της Ford, στην ερευνα Προσθετικης Παραγωγης (Additive Manufacturing), γνωστης και ως τρισδιαστατης εκτυπωσης. «Ειμαστε ενθουσιασμενοι που εχουμε προσβαση τοσο νωρις στη νεα τεχνολογια της Stratasys, κατι που θα μας βοηθησει στην αναπτυξη εκτυπωσεων μεγαλης κλιμακας για αυτοκινητιστικες εφαρμογες και απαιτησεις».
Ο νεος τρισδιαστατος εκτυπωτης βρισκεται στο κεντρο ερευνας και καινοτομιας Research & Innovation Center, στο Dearborn.
Αναδυομενη τεχνολογια στο χωρο της παραγωγης
Καθως η τρισδιαστατη εκτυπωση γινεται ολο και πιο αποδοτικη και προσιτη, οι εταιρειες χρησιμοποιουν αυτη την αναδυομενη τεχνολογια για εφαρμογες παραγωγης σε ολους τους τομεις, απο την αεροναυπηγικη μεχρι την εκπαιδευση και την ιατρικη. Συμφωνα με την εταιρεια αναλυτων Global Industry Analysts Inc., η υιοθετηση, τρισδιαστατης εκτυπωσης σε ευρυτερη κλιμακα, οφειλεται στις προσφατες τεχνολογικες εξελιξεις, σε νεους τομεις εφαρμογων και στην κυβερνητικη υποστηριξη. Συμφωνα με τον ιδιο οργανισμο, εως το 2020 η παγκοσμια αγορα για την τρισδιαστατη εκτυπωση (3D printing) αναμενεται να εχει κυκλο εργασιων 9,6 δις. δολαριων.
Στο μελλον, η τρισδιαστατη εκτυπωση θα μπορει να προσφερει σημαντικα οφελη στην παραγωγη οχηματων με τη δυνατοτητα κατασκευης ελαφρυτερων εξαρτηματων, τα οποια θα συνεισφερουν στην οικονομια καυσιμου. Μια αεροτομη, για παραδειγμα, απο 3D εκτυπωτη, μπορει να ζυγιζει λιγοτερο απο το μισο απο την αντιστοιχη απο χυτο μεταλλο.
Επιπροσθετα, η τρισδιαστατη εκτυπωση ειναι ο πιο οικονομικος τροπος για την κατασκευη εξαρτηματων μικρου ογκου, οπως πρωτοτυπα και εξειδικευμενα εξαρτηματα για αγωνιστικα αυτοκινητα. Επιπλεον, η Ford πιθανον να χρησιμοποιησει τη συγκεκριμενη τεχνολογια για την εκτυπωση στοιχειων οπως και για εξαρτηματα πελατων ειδικης παραγγελιας.
Πως λειτουργει
Οι προδιαγραφες του εξαρτηματος φορτωνονται απο προγραμμα CAD (Computer-Aided Design) στον υπολογιστη του εκτυπωτη, ο οποιος αναλυει το σχεδιο. Στη συνεχεια, το μηχανημα αναλαμβανει εργασια, εκτυπωνοντας το υλικο – επι του προκειμενου, πλαστικο – ανα μια στρωση τη φορα και σταδιακα η προσθηκη στρωσεων σχηματιζει το τελικο, τρισδιαστατο αντικειμενο.
Οταν το συστημα ανιχνευσει οτι το δοχειο με το ακατεργαστο υλικο αδειαζει, ενας ρομποτικος βραχιονας αντικαθιστα αυτοματα το αδειο δοχειο. Αυτο επιτρεπει τη συνεχη λειτουργια του εκτυπωτη επι ωρες η και ημερες χωρις επιβλεψη.
Τα οφελη της τρισδιαστατης εκτυπωσης
Αν και η τρισδιαστατη εκτυπωση δε διαθετει ακομη την ταχυτητα που απαιτειται στη μαζικη παραγωγη, ειναι ο πιο συμφερων τροπος για την κατασκευη εξαρτηματων περιορισμενης παραγωγης, οπως πρωτοτυπα και εξειδικευμενα τμηματα αγωνιστικων αυτοκινητων. Επιπλεον, τα συγκεκριμενα εξαρτηματα μπορουν να επανασχεδιαστουν για πιο αποτελεσματικη λειτουργια εφοσον δεν εμπιπτουν στους περιορισμους των διαδικασιων μαζικης παραγωγης.
Με τις παραδοσιακες μεθοδους, ενας μηχανικος που σχεδιαζει ενα εξαρτημα σε υπολογιστη, θα πρεπει να περιμενει μηνες μεχρι την τελικη κατασκευη του. Χαρη στην τρισδιαστατη εκτυπωση, η Ford εχει τη δυνατοτητα να εκτυπωσει το ιδιο εξαρτημα σε λιγες ημερες μονο, με σημαντικα μικροτερο κοστος. Για παραδειγμα, το πρωτοτυπο ενος νεου αυλου εισαγωγης μπορει να κατασκευαστει σε δυο μονο ημερες αντι σε μερικους μηνες και μαλιστα με ασυγκριτα χαμηλοτερο κοστος.
.embed-container { position: relative; padding-bottom: 56.25%; height: 0; overflow: hidden; max-width: 100%; } .embed-container iframe, .embed-container object, .embed-container embed { position: absolute; top: 0; left: 0; width: 100%; height: 100%; }