[ad_1]
Μαρτιος 1971- Αυγουστος 2021. Μισος αιωνας ειναι πολυς για ενα αυτοκινητο. Κι ομως, αυτο το αυτοκινητο, καταφερνει, 50 χρονια αργοτερα, να δειχνει φουτουριστικο, εντυπωσιακο, τελειο, αξεπεραστο. Ο λογος για τη Lamborghini Countach, ο διαδοχος της οποιας εχει αρκετη… δουλεια για να σκεπασει το μυθο της αυθεντικης, της πρωτης. Σημερα, το TopSpeed.gr παρουσιαζει 5 facts που δεν ηξερες για τη Lamborghini Countach
Ανεξαρτητα απο το αν σου αρεσει, η οχι η νεα Countach, το σχεδιασμενο απο τον οικο Bertone εντυπωσιακο, εξωτικο supercar που παρουσιαστηκε για πρωτη φορα στη Διεθνη Εκθεση Αυτοκινητου της Γενευης, το Μαρτιο του 1971, εγραψε το ονομα της με χρυσα γραμματα στην ιστορια της αυτοκινησης.
Η Countach ηταν το αυτοκινητο που εσωσε τη Lamborghini Automobili απο τη χρεοκοπια. Κι αυτο γιατι η Miura -το πρωτο κεντρομηχανο supercar– ειχε γνωρισει επιτυχια, ομως το 1970 οι νεοι ανταγωνιστες, οπως η Ferrari Daytona, την εκαναν να φαινεται “παλια” (ειχε παρουσιαστει το 1966). Ετσι, ο Ferruccio Lamborghini, εδωσε εντολη στον αρχιμηχανικο του, Paolo Stanzani, να ξεκινησει το project LP112, για τον διαδοχο της Miura.
Στην εξελιξη της Countach πηρε μερος ο οδηγος δοκιμων Bob Wallace (ο πρωτος που εβαλε αεροτομη για αισθητικους λογους στο μοντελο), ο βοηθος μηχανικος Massimo Parenti και ο σχεδιαστης Marcello Gandini της Bertone. Το μοντελο που προεκυψε, ενσωματωνε πολλα στοιχεια της Miura, οπως η διαταξη κινητηρας στο κεντρο-κινηση πισω και απο την παρουσιαση της, το 1971, χρειαστηκαν 3 χρονια εξελιξης ωσπου να κανει ντεμπουτο η LP400 Countach.
1.Η Countach δημιουργηθηκε επειδη ο Lamborghini εχασε ενα στοιχημα
Ναι, καλα διαβασες. Παραλιγο η Countach να μη μπει ποτε σε παραγωγη. Ο κατασκευαστης γεωργικων μηχανηματων Ferruccio Lamborghini, ηταν φανατικα κατα της συμμετοχης εργοστασιακων ομαδων σε αγωνες αυτοκινητου επειδη, οπως ελεγε, ειναι “πολυ ακριβο, πολυ Ferrari”. Ομως οι ανθρωποι που μεγαλουργησαν δημιουργωντας τη Miura, το πρωτο κεντρομηχανο supercar της ιστοριας, οι Gio Dallara, Giotto Bizzarrini, Bob Wallace, ειχαν ολοι καριερα στο motorsport.
Αφοτου το πρωτοτυπο LP500 εκανε παγκοσμια πρεμιερα στη Γενευη, οι δραστηριοτητες του Lamborghini στα τρακτερ δεχτηκαν οικονομικο χτυπημα. Και καθως η πετρελαϊκη κριση ηδη μαινοταν, ο μπαρμπα- Ferruccio δεν μπορουσε να πειστει με τιποτα στο να βγαλει το μοντελο σε παραγωγη. Με τους μηχανικους να επιμενουν, εβαλε ενα στοιχημα μαζι τους: Ο Wallace θα επαιρνε το πρωτοτυπο και θα το πηγαινε σε ενα (οχι αργο, οπως φανταζεσαι) ταξιδι για να δει το Targa Florio στη Σικελια και θα επεστρεφε στα κεντρικα της εταιρειας, στη Sant’Agata. Εαν το αυτοκινητο θα καταφερνε να κανει την αποσταση των 127+127 χιλιομετρων, τοτε η Lamborghini θα το εβγαζε στην παραγωγη. Ο Wallace επεστρεψε τον Μαϊο του 1972, με το πρωτοτυπο να δουλευει σαν… ρολοϊ, ενωπιον του Ferruccio. Αυτο ηταν: Δυο χρονια αργοτερα, η πρωτη Countach LP400 βγηκε απο τη γραμμη παραγωγης.
2.Η διασημη αεροτομη της εμπαινε με… τρυπανι, σε ενα παρκινγκ
Στην πρωτη Countach παραγωγης, λειπει η γιγαντιαια αεροτομη που σημερα χαρακτηριζει την κλασικη Countach. Ενδεχομενως και δικαιως, εαν σκεφτει κανεις οτι η θρυλικη αεροτομη ηταν μη λειτουργικη, αλλα απλα διακοσμητικη. Η αεροτομη τοποθετηθηκε πρωτη φορα στην one-off Countach του Wallace καθαρα για αισθητικους λογους. Το κακο ομως ηταν οτι αυτη την one-off την ειδαν πολλοι και τη… ζηλεψαν.
Ηταν τετοια η ζητηση που, αφου την… απαιτουσαν οι πελατες, η Lamborghini αναγκαστηκε να την τοποθετησει… χωρις να την τοποθετησει στην Countach, μιας και για να την παραγει με την αεροτομη επρεπε να κανει ξανα τη διαδικασια του ομολογκασιον. Επειδη η αεροτομη επηρεαζε τη δυναμικη συμπεριφορα του μοντελου, ανασηκωνοντας το ρυγχος της, οι μηχανικοι την εβγαζαν απο τη γραμμη παραγωγης με… λαθος ρυθμισεις. Κατοπιν, οδηγουνταν σε ενα παρκινγκ, στο πισω μερος του εργοστασιου στη Sant’ Agata, οπου αλλοι μηχανικοι τους τοποθετουσαν τις αεροτομες με μηδενικη γωνια. Η εργασια γινοταν με ενα τρυπανι, βιδες, κολλα και διαρκουσε περιπου δεκα λεπτα.
3.Η τελικη της δεν ηταν αυτη που υποσχοταν
Εαν ηταν κατι που εκανε θρυλικη την Countach ηταν οι επιδοσεις της. Καποιες απο αυτες, ισχυουν. Καποιες οχι. Ο “πολυς” δοκιμαστης της Lamborghini, Valentino Balboni, εχει αποκαλυψει οτι πολλες απο τις “επισημες” μετρησεις τελικης ταχυτητας στην πιστα δοκιμων Nardo ηταν αναληθεις. Η Lamborghini, για να επιτυχει μεγαλυτερη τελικη ταχυτητα, χρησιμοποιησε ειδικα ελαστικα, αφαιρεσε καθρεφτες, υαλοκαθαριστηρες, αλλαξε τις αναρτησεις, το υψος του δοκιμαστικου μοντελου, εκανε τα παντα για να μπορει να λεει οτι εφτιαξε κατι γρηγοροτερο απο τη Ferrari. Ακομα και σε μετρησεις περιοδικων, η Lamborghini εδινε “πειραγμενα” αυτοκινητα με οδηγους της F1 για να πετυχουν τις τρελες επιδοσεις που “εγραφαν” στην εποχη.
4.Δεν μπηκε ποτε σε αεροδυναμικο τουνελ
Με το που το βλεπεις, σκεφτεσαι πως αυτο το αυτοκινητο φτιαχτηκε για να ειναι αεροδυναμικο. Και ετσι ειναι, αν σκεφτει κανεις οτι ο συντελεστης αεροδυναμικης της Countach ειναι 0.42. Τι θα ελεγες ομως αν μαθαινες πως αυτο εγινε περιπου… στην τυχη; Κατα τη διαρκεια της εξελιξης, οι μηχανικοι Paolo Stanzani και Massimo Perenti, ελλειψει χρηματων -που θα εξασφαλιζαν προσβαση σε αεροδυναμικη σηραγγα- εκαναν μια μαλλον… παραξενη πατεντα: Κολλησαν υφασματα σε ολο το αυτοκινητο και το εβγαλαν στην Autostrada, ακολουθωντας το με μια μοτοσυκλετα, ο συνεπιβατης της οποιας τραβαγε βιντεο και φωτογραφιες. Βασει αυτων των εικονων, εκαναν τις απαραιτητες προσαρμογες στην LP400 ωστε να πετυχουν το καλυτερο δυνατο αποτελεσμα. Για την ακριβεια, το πρωτο μοντελο της Lamborghini που μπηκε σε αεροδυναμικη σηραγγα ηταν η Diablo, την εποχη που τον ελεγχο της ειχε η Chrysler.
5.Countach σημαινει (περιπου) “Ουαου”!
Το μοντελο ειναι ενα απο τα ελαχιστα της μαρκας που δε χρησιμοποιει ονομα ταυρου. Προερχεται απο το αυθορμητο επιφωνημα εκπληξης και θαυμασμου που χρησιμοποιουσε διαρκως ο… κλειδαρας της Lamborghini, βλεποντας το concept, στη γλωσσα του Πιεμοντε. Αυτο το “contacc”, τινι τροπω “ουαου” που ειπε εμφατικα οταν πρωτοειδε την LP400 και που ελεγε συνεχεια με θαυμασμο ο κλειδαρας, “κολλησε” στο μυαλο των Gandini και Wallace, οι οποιοι σκεφτηκαν τη γραφη του ως “Countach” και… βουαλα! Η τελευταια εκδοση της Countach που ειδε ο κοσμος, πριν τη διαδεχθει η Diablo, ηταν η LP5000S QV, το 1985.
[ad_2]